Vannak formák, melyek hűen tükrözik egy márka arculatát - például a Coca Cola üvege, Shell kagylója -, ezek összetéveszthetetlenek. Az autóipar történelmében voltak és vannak is próbálkozások egyedi arculat és forma kialakítására. Az áhított cél mindig az volt hogy az első ránézésre csak egy típus ugorjon be a szemlélőnek. A mai napig ez a Porschének sikerült a legjobban a 911-essel, közel 50 éve a szinte védjeggyé váló vonalak jellemzik ezt a sportkocsit. A laikusok is elsőre bökik rá hogy ez egy Porsche, pedig valószínű hogy sokkal többet nem tudnának mondani róla. Annak ellenére hogy ez egy fantasztikusan eltalált design, voltak néhányan a múltban akik - bajszot rajzoltak Mona Lisanak és - gyökeresen másként képzelték el ezt az autó ikont.
1966 Porsche 911
Talán a legkomolyabb projekt az olasz Bertone tervezőirodánál folyt, egy amerikai Porsche-kereskedő megrendelésére. Az autó Porsche 911 Roadster néven futott volna korlátozott darabszámban, csak a tengerentúlon. A profi tervezők csak az alvázat megtartva radikálisan más - olaszos - formát álmodtak az új kabriónak. A '60-as évek olasz autóinak divatos formái köszönnek vissza a Porsche kasztniján (1965 Fiat 850 Spider) - hiába, nem tagadta meg magát a mester. A tervezésnél az exkluzivitás és a biztonság is cél volt, ennek érdekében az utasfülkét különválasztották a karosszéria többi részétől, és speciális gyűrődő zónákat alakítottak ki. Még a kormánykeréknek is tervezett helye volt az ütközéskor. A prototípust 1966-ban mutatták be a Genfi autószalonon.
Mivel az autó nem vehette fel a versenyt az eredeti formákkal, soha nem került gyártásba.
1966 Porsche 911, Bertone
Volt még merénylet a 914-es ellen is, itt már két cég is úgy gondolta, hogy tud ennél szebbet is az aszfaltra tenni. Ebben egyet tudok érteni velük, ez a Porsche-VW koprodukcióban készült gép nekem sem jön be az eredeti vonalaival. Hogy nekik sikerült-e, azt mindenki döntse el a képek alapján, mindenesetre itt sem egy szimpla ráncfelvarrásról van szó.
1970 Porsche 914
A egyik merénylő, az Olaszországban működő Carrozzeria Eurostyle nevű tervező iroda volt, akik 1970-es Torinói autószalonon mutatták be az általuk elképzelt Porsche 914-est. Az alaptípustól drasztikusan eltérő formát Albrecht Goertz tervezte, aki a BMW 507 külalakjáért is felelős. Amolyan, "shooting break" sikeredett belőle, sokan párhuzamot isvontak a Panther által épített Ferrari Daytona-val. Ez a masina 1970-ben született, és két darab készült belőle: egy sárga és egy ezüst szürke színben. A darabszám mutatja is a sikerességét!
1970 Porsche 914, Eurostyle
A franciák is támadták ezt a kasztnit, egy Heuliez nevű cég próbálkozott azzal hogy meglovagolja a nagy név felverte hullámokat. Ők tervezéssel és gyártással is foglalkoztak, nagy múltjuk és biztosnak tűnő jelenük volt a 70-es években. Busz és teherautó felépítmények gyártásával alapozták meg a jövőjüket de a személyautó szegmensben is voltak sikeres próbálkozásaik. A cég történetének nagyobb személyautós vonatkozású projektjei a múltban 1925 Peugeot 177B, a közelmúltban pedig az Opel Tigra és a Peugeot 206 cc tetőszerkezetének a gyártása.
A Heuliez nagyon gyorsan reagált, az eredeti verzió megjelenése után, 1970-ben be is mutatták saját tervüket a Párizsi Motorshow-n. A terv Jacques Cooper fantáziáját dicséri, ami sajnos csak részben váltotta be a hozzáfűzött reményeket. A prototípus sikeres bemutatása után kis surozatú gyártást terveztek, de financiális problémák miatt az autónak nem volt jövője.
1970 Porsche 914, Heuliez
Beszóltak