Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Lapos troli

2009.10.29. 09:30 | prokee | 73 komment

Címkék: autó technika tesla tesla roadster elektromos egzotikus

Piros is, elektromos is, akkor troli lesz az.

Darti lőtte nekünk munka közben. Köszönjük.

Tél van. Azaz még nem, de majdnem. Az év elején, tavasszal cégünk egyik megrendelőjének kérésére a saját telephelyén kellett dolgoznunk. Ritkán teszünk ilyet, de a helyszín sajátossága és a munka megkövetelte. A helyszín Budapest, azon belül is a Normafa és környéke. Itt található a KFKI, hosszabb nevén a Központi Fizikai Kutató Intézet, ami nem csak azért érdekes, mert ott dolgoztunk, hanem mert ha lehet hinni a pletykáknak akkor egészen érdekes dolgok találhatóak ott, és nem hiába van szögesdróttal körülvéve, valamint fegyveres őrökkel teletűzdelve az objektum.
Bő egy hónapig jártunk fel a „Mókushegyre” ahogy azt mi elneveztük a rengeteg mókus miatt, majd elvégeztük a munkát, és ismét minden visszatért a normális kerékvágásba.

Egy hónapja ismét megrendelést kaptunk egy újabb munkára a Mókushegyre, ahol mindig érdekes dolgok történnek. Mindig kitaláltunk dolgokat, hogy különös kísérletek zajlanak odafent, mert az egész városban ragyog a nap, de a KFKI felett sűrű köd van, vagy éppen hózápor. Egyik nap azonban megrendelőnk érdekes kijelentéssel lépett be az ajtón.

- Képzeld lent áll egy elektromos autó, és éppen töltik. Kilóg az ablakon egy kanóc, be van dugva a kocsiba, és milyen jó is az. De szeretnék én is ingyen járni.

Na mondom nagy cucc, elektromos kocsi, mindenhol ez folyik mostanában, szinte nem telik el nap, hogy ne hallanánk róla. Annyira nem fűtött fel a kíváncsiság, hogy ugorjak, de miután megkérdeztem milyen autóról van szó, azért kicsit érdeklődőbb lettem.

Igen az autó egy Tesla Roadster, és ott állt teljes valójában. Igazából ami meglepett hogy autóformája van teljes egészében, valamint hogy nem éppen magyar felségjelű az egyedi közúti azonosító rajta. Ha ilyen messziről eljött, akkor olyan nagyon rossz csak nem lehet, gondoltam.

Kicsit közelebb osonva megnéztem a töltés műveletét is, ami nem tűnt nagy őrdöngősségnek. Az ablakon tényleg kilógott egy kanóc, nem túl igényesen, de annál feltűnőbben keresztüldobták az autó hátulján, majd csatlakoztatták az aljzatba.

Töltés közben vicces ahogy a „konnektor” körül lévő átlátszó műanyag világít. Azaz villog. De ne úgy képzeljük el, mint egy indexet, „most jó, most nem jó”, hanem mintha lélegezne a lámpa. Szépen lassan a halványból kivilágosodik, majd vissza, azt a látszatot keltve, mintha tényleg szívná vizuálisan is az energiát az autóban rejlő akkumulátorok hada.

Az autó egyébként gyönyörű. Nekem kéne, akár elektromos, akár nem. De persze így még jobban. Ritka, feltűnő, sportos és elvileg ugye igencsak védi a környezetet. Nincsen információm, hogy mennyi ideig kell tölteni, és hogy mekkora a hatótávolsága a kis szépségnek, itt talán nem is ez a lényeg. Nem a szomszédból jött, és ha valahol megállt egy kis kolbászra útközben, na meg egy kis „konnektálásra”, engem az sem zavar. Pihenni amúgy is kell mindenkinek.

És persze azért azt tudjuk, hogy ez a kocsi nem most a nagy válság hatására született meg, hanem azért annál korábban, amikor még sem rivális nem akadt, sem pedig olyan akiről lesni lehetett volna.
Ezért aztán aznap örültem, hogy a Mókushegy vendége voltam, délután azonban eljöttem, magára hagytam a hegyet, és az atomokat őrző őröknek is jó éjszakát kívántam.




Szerintünk : : (3/5)
Szerintetek : (4,3/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr811483067

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2009.10.29. 11:20:47

Ha fizikus lennék, bizonyára kiszámolnám, hogy a kábelkilógatás idejére nyitva hagyott ablakon keresztül kiáramló hőveszteség, tehát felesleges fűtési energia mennyivel több, mint amennyit az elektromos roadster egy feltöltésével megspóroltak.
A másik dolog, amit nyilvánvaló rosszindulatom írat velem, hogy én egy kicsit közelebb álltam volna ahhoz a gázcsonkhoz, ami az autó faránál megy be a falon. Így kis balszerencsével visszanyerhető az elpocsékolt fűtési energia,
zárt a körfolyamat.

ZON 2009.10.29. 13:23:56

A magyar adófizetők pénzén tankolva könnyű környezettudatosnak lennie egy burkusnak.
Ha meg a KFKI főnökének szolgálati gépkocsiját látjuk, akkor elnézést kérek:)

bankár 2009.10.29. 13:26:50

biztosan én is kiszámolnám, de ha Teslám lenne nem érdekelne :P. Ha a KFKI főnők tulajdona, az elég szégyen dajcs rendszámmal

ghostdog75 2009.10.29. 14:03:13

örök szívfájdalmam,hogy ilyenem nekem sose lesz...amit viszont nem értek,hogy ha már megvan a 'zembernek rá a píze,meg sorra is kerül(bár lehet már nincs várólista),akkor a lehetséges 13!! jobbnál jobb színból miért a kibaszott PIROST kell erőltetni???????
nem értem,nem értem.Ízlésterror.

AtoszMester 2009.10.29. 14:03:22

Kéne. Akár valami kísérlet része is lehet :)

Saga 2009.10.29. 14:08:01

393 km/feltöltés

Morgó Muki 2009.10.29. 14:10:57

Valaki látott már olyan táblázatot, ami teljes életciklusra vetítve mutatja egy autó környezetterhelését? Ezek a hibrid vagy elektromos autók legyártásukkor sokkal több nehézfémet vesznek magukba, majd "halálukkor" dobnak vissza a környezetbe. Szerintem ez nagyságrendekkel több szenneyezés, mint a hagyományos autók acél alkatrészei. Nem beszélve, mennyivel könnyebb az acélt, alumíniumot újrahasznosítani, mint a lítiumos akksit.

pitiáner_jones 2009.10.29. 14:23:17

kedvenc kocsim!!! nagyon durva főleg hogy egy vízszintes vonal a nyomatékgörbélye. meg gyönyörű....

HulyeReklamok 2009.10.29. 14:36:12

Mekkora már, ha van Teslád lemerült aksival. Jön a csóka ellopni, de nekiáll egész éjszaka tölteni, mert különben nem megy :)

yeti 2009.10.29. 14:46:49

@Morgó Muki:Érdekes kérdés mivel egyik szennyezés és másik szennyezés fajtája között akkora különbségek vannak amik az összehasonlítást szerintem lehetetlenné teszik.Nem nagyon lehet összehasonlítani a hagyományos autók nagyobb széndioxid kibocsájtását egy hibridautó feldolgozásakor keletkező szilárd hulladékanyagok által keltett szennyezéssel.
Jut eszembe!Kíváncsi vagyok milyen szennyezést okoz amikor majd amikor a színesfémgyűjtő,válogató honfitársaink 2018-ban otthon fogják csákánnyal bontani a Toyota Priust hogy színesfémet az acéltól szétválogatva egy kis extraprofitra tegyen szert,és milyen hatása lesz annak amikor egy ilyen szép akkut csak úgy kidobnak az erő szélére vagy az ártérre.

gonosztojás (törölt) 2009.10.29. 14:50:36

Nekem volt egy négysávos Tesla B-m fiatal koromban..
megyek megkeresem a padláson és ráülök..
hátha megy is..

W84IQ 2009.10.29. 15:09:18

Biztos, hogy spórolásból vesz valaki 35 millió forintért autót?

Vegyünk pl. egy Lexus GS 450h-t amit drágán 15 millióért vehetünk meg. (Van még benne hely, csomagtér, stb...) Villanyos érzés, kultúrált működés adott.

Marad még kb. 20 millió forintunk üzemanyagra, amely kb. 833,000 Km megtételére elég.

Passzolok.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2009.10.29. 15:23:07

Nagyon kevés autó érdekel, de ez valami hihetetlenül jó.

Rocko- 2009.10.29. 15:28:29

@ghostdog75: a piros egységesített sportautó szín.

@Morgó Muki: kíváncsi lennék én is.

@pitiáner_jones: höhö, nyomatékegyenes höhö.

@yeti: pedig biztos van levezethetô matematikai formája ennek.
egyébként a növények a széndioxidot könyebben tudják semlegesíteni mint az akkumulátort. ha nem hiszed, önts egy kis akkusavat a kerti virágra. :)

@gonosztojás: mennyit gyotsul 100-on? :)

jtrencsenyi 2009.10.29. 15:30:46

@W84IQ: 30millió az a 35. Meg az sem elhanyagolható szempont, hogy Ferrari-k és Lamborghini-k gyorsulásának a közelében vagy, annak a havi fenntartási költségének töredékéért. :)
Innen is lehet nézni...

jtrencsenyi 2009.10.29. 15:31:51

@Rocko-: Csak akkor gyorsul, ha bekapja a kazettát. Ugye megvan még az a hang?! :D

FeroxX 2009.10.29. 15:43:45

hátulról nagyon szép, az eleje kicsit kancsi, illetve ez a fekete felni nem igazán tetszik.. a környezetterheléses dolog meg tényleg érdekes, ez kb olyan téma, mint az atomenergia, mi a fontosabb ? hogy tiszta levegőt lélegezzünk be, vagy hogy esetleg néha kapjunk egy kis atomhulladék sugárzást ? :D.. persze azért az elektromos autoknál meg az atomenergiánál is ott van az, hogy ha akarja az ember akkor megtudja úgy oldani, hogy ne legyen környezetszennyező, a kérdés csak az, hogy tényleg akarja-e és fordít rá energiát, vagy csak úgy beleönti a patakba a sok szart :P

yeti 2009.10.29. 15:44:03

@Rocko-: Matematikai formája mindennek van,ha nincs akkor meg lehet rá hazudni egyet pillanatok alatt.Én már csak értek hozzá így írtam a szakdolgozatomat is.:-)

Morgó Muki 2009.10.29. 15:52:44

Találtam valami idevágót, de nehezen tudom értelmezni:

www.carbonfootprint.com/calculator.aspx?tab=4

Nem teljesen világos, hogyan számol és a Prius mindig nyer. :)

Csubakka Junior 2009.10.29. 15:53:50

Kb. 3x láttam Mosonmagyaróváron az utóbbi 1 hónapban piros Tesla Roadstert német rendszámmal, mindig ebédidőben. Szerintem nem ez volt, mert emlékeznék a rendszámára.

Rocko- 2009.10.29. 15:56:09

@yeti: igen, a satisztika a saját igazunk bizonyítására való. :)

Real_Infidel 2009.10.29. 16:07:12

Azé az a margarinos doboz se sámli.

Autopeti 2009.10.29. 16:19:42

Lotus Evora,Mclaren MP4-12C?
Ugyanmár,mindkettő formáját erről koppintották!

torma99 2009.10.29. 16:26:22

@Skodafan: a Lotus adta el a Teslának az elise alapjait.

bicur 2009.10.29. 16:31:52

Helló Mindenkinek,

Nekem volt szerencsém vezetni egyet Londonban. Szeretem volna, hogy a Totalcar-on is olvashassunk egy cikket róla, de sajnos mire Bende Úrék kiértek Sebastian kilépett.
Szóval röviden a "tesztelésemről":
Azt mondta, h 100.000 mérföldig jó az akku szett, ami kb. (jelenlegi áron) 9000 angol font lenne, de ugye lehet reménykedni, h mire végüket járják már vagy hatékonyabbak, v olcsóbbak lesznek az akkuk.
Egy feltöltéssel kb. 400km a hatótáv.
Ha jól emlékszem 1-2 feltöltéssel már 80%-osra lehet tölteni, tehát városi közlekedésre bőven elég.
Én nem vagyok egy "gigászi" alkat (160 cm), de még nekem is egy kisebb tornamutatvány volt beülni, olyan alacsony a gépezet. Amúgy az ülés elég kényelmes volt, de a 10km-es teszt alatt ugye úgysem venném észre, ha fájna, meg az izgalom, h vezethettem a kényelemről elvont minden figyelmet. A legnagyobb zaj a kerekek felől jött, meg a forgalomból,mert volt szerencsém nyitott tetővel vezetni. Ritka szép nap volt Londonban!
Amikor ő vitt ki egy kicsit nyugodtabb helyre, h kipróbálhassam, tudtam figyelni a rugózásra, sportos, de meglepő módon nem volt kényelmetlen. Amikor vezethettem is, akkor vigyorogtam csak igazán. Nem mertem neki nagyon tiporni, de tényleg olyan volt mint a troli. Automata váltó, te csak a potit "tekered", de hihetetlen volt, ahogy tényleg erőlködés nélkül gyorsult. Az útfekvése jó, de ugye nem versenypálya teszt volt, csak a forgalomban tekeregtünk egy kicsit. Tehát sokat nem lehet róla mondani. De nekem nagyon bejött. Addig csak borzasztóan tetszett, most már nagyon kellene. Az ára: 90.000 GBP. Sajnos nem a közeljövőben lesz ilyenem, de én már legalább kipróbálhattam,és nagyon bejött. Amiket mondott, a reklámszöveg, h milyen jó, ha elosztod kettővel akkor is szerintem egy jó kis sportos szerkezet. Akinek van rá pénze, biztosan élvezni fogja!
Szóval volt egy gyönyörű napom Londonban!

bicur 2009.10.29. 16:34:06

1-2 óra töltéssel kb 80%

Danessz 2009.10.29. 17:46:48

3,5 óra a max töltési idő ;)

pickapu 2009.10.29. 18:05:00

Már csak a poén kedvéért is begurulnék vele egy benzinkútra és megkérdezném, hogy hol találok egy konnektort...

Aqvasky 2009.10.29. 18:41:17

minden 160.000 km után rá kell költenem majdnem 4 misit az aksicsrére? Biztos csúcs érzés egy ilyennel menni, és jó ha az ember nem szennyezi a levegőt, de ebből a pénzből veszek inkább egy audi R8-at bocsika.

BlazeHun 2009.10.29. 18:43:33

Az nem tudom miert nem erdekel senkit, hogy az aramot budos olajosvgazos eromuvekben allitjak elo? K*va Nagy kornyezetvedelem az elektromos auto! Majd ha a napbol meg stb. -bol lesz arumk akkor Fasza, de addig? Haggyuk man!

megint 2009.10.29. 18:45:35

Ingyen?? Miért lenne már ingyen? Ennyiért meg vegyék csak a zöld hősök, amúgy meg a nagy lófaxt megy el 390 km-t. A ferrarik kicsit jobban mennek, nem csak a 0-100-at kéne nézni

nzo88 2009.10.29. 18:55:46

Ha ez eddig senkinek nem jutott eszébe, akkor sajnálom. Mi szennyezi a környezetet jobban? Egy jó hatásfokú benzines turbómotor ilyen olyan adalékkal, vagy egy elektromos? És melyik az olcsóbb? (Vételár, fenntartás, revízió) Na nehogy az elektromos? Az Áram honnan jön? Az erőműből, bakker! Egy erőmű létesítése az már károsítja a természetet. Amíg eljut a felhasználókhoz, az árt a természetnek. A felhasználása megint csak. És ha már jól megkárosítottuk a megvehetetlenül drága autónkkal a természetet, akkor menjünk 300 kilométert tisztán. Én értem, hogy az olaj kitermelése, meg a gyárak, meg stb... Ugyanaz, de az olaj még mindig megfizethetőbb! Majd ha a benzinkutak meg az ilyenek kilógatják a kútfejből a kábelt, akkor vegyen mindenki elektromos "autókat"!

yeti 2009.10.29. 18:56:34

@BlazeHun: Igazad van,de a villanyautó nem ott bocsájtja ki a kipufogógázt ahol használod.Szerintem a Budapestiek örülnének annak ha azt a rengeteg cuccnak legalább egy részét az autók a városon kívül pufognák ki elosztva nem pedig ott ahol kétmillió embernek lélegeznie kell(ene).

nzo88 2009.10.29. 19:00:37

Nehogy valaki azt mondja, hogy szélerőmű, mert eldurran az agyam. Mikor látott ember a városban két 10 emeletes tömbház között szélerőművet? Nem állunk erre készen. Áramszünet: Toljam a Teslámat? Tolja az a majom, aki megveszi. (Én elfogult benzinmotor rajongó vagyok)

sulytalansag 2009.10.29. 19:26:31

Találkoztam ezzel a géppel én is, az M1-en ment éppen hazafelé (nyugatra), és megállt a benzinkúton, persze csak szélvédőt mosni :)
Amúgy a tulaja teljesen intelligensnek tűnt, az alapján a pár mondat alapján amit váltottunk.
Az autó méretei alapján valóban a Lotus Elise-szel esik egy kategóriába.
Ami még érdekes volt, hogy az autópályán csak 90-100 körül ment, mert a tulaj állítása alaján nagyobb sebességnél sokkal több "elektront tol be", így ez a tempó a leggazdaságosabb.
A hangja meg valóban egy halkabb trolira hasonlít!

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.10.29. 20:42:07

Nos először is a KFKI Normánál lévő épülete: www.kfki.hu/brr/mindex.htm
Ezért örzik.
Nos ott simán óccsóért tankol a Tesla!! :-)
Ott gyártják az üzemanyagát

Brigi \"B. A.\" főnöke 2009.10.29. 21:01:12

Jajj, ez is biztos gagyi, az amerikai autók mind azok, ezt mindenki tudja... (LOL)

Aqvasky 2009.10.29. 18:41:17
Én megcsinálom neked 3.5-ért. (9000 GBP volt az info.) Szerinted az R8-ban mennyi egy olaj-olajszűrő-légszűrő-stb csere kombo? (16x vagy hányszor.. Mennyi az R8 szervizperiódusa?)

Kéne, 10 év múlva 10 évesen.

Darti · http://www.darti.hu 2009.10.29. 21:04:22

@Brigi \"B. A.\" főnöke:

Igen pontosan így van, ezért az ingyen üzemagyak az ott kvázi tényleg ingyen.

A másik pedig, hogy ezért írtam én ezt így:

"hanem mert ha lehet hinni a pletykáknak akkor egészen érdekes dolgok találhatóak ott, és nem hiába van szögesdróttal körülvéve, valamint fegyveres őrökkel teletűzdelve az objektum."

Nem akartam kiírni, hogy igenis odafent található a budapesti 3 atomreaktor közül az egyik.:)

Darti · http://www.darti.hu 2009.10.29. 21:05:24

Sorry, előző hozzászólásom Noname Cowboy kommentjére vonatkozott...

Ciki tudom, ez van....

audigarage 2009.10.29. 21:31:02

Nagyon fasza,nagyon kéne.

tézé 2 2009.10.29. 21:35:42

@Darti:

Budapesten hol is van a 3. atomerőmű?
Mert szerintem az országban van összesen ennyi.
KFKI, BME és Paks

megint 2009.10.29. 21:48:22

Majd amikor lemegy az ára, akkor lesz értelme erről beszélni szerintem

Darti · http://www.darti.hu 2009.10.29. 21:51:21

@tézé 2:
Pontosan én sem tudom, én is csak kettőről tudok 100%-ig.

Állításomat egy játékra alapozom, név szerint a honfoglalóra, ahol is szerepelt egyszer ez a kérdés, én pedig szó nélkül rávágtam hogy igenis Budapesten 2 atomreaktor található.
Hát nem... 3 volt a helyes megoldás, ezért aztán valahol még bujkál egy, vagy a játék volt tévesen megírva.

ommm 2009.10.29. 21:55:44

@tézé 2: Szezont a fazonnal.
Nem erőmű, reaktor.
Ráadásul kísérleti. Egy van a Műegyetemen, egy itt, a KFKI-ben és egy a BKM-nél.
Ha jól emlékszem.

Darti sem erőművet említ, hanem reaktort.

tézé 2 2009.10.29. 22:05:07

@ommm: oké reaktor, ez jogos, de hol is van ez a BKM és minek is a rövidítése?

sulytalansag 2009.10.29. 22:09:26

Budapesti Kutatóreaktor Műszerközpont = BKM
De sajnos ez sem oldja meg a problámát, mert ez a KFKI-s reaktor.

sulytalansag 2009.10.29. 22:12:33

Legjobb tudomásom szerint az említeteken kívül van valahol egy ZR-6 jelű, ugynevezett "kritikus rendszer" de ezen azt hiszem már nem végeznek méréseket.
Arról meg sehol sem találtam semmit, hogy ez hol lehet...

tézé 2 2009.10.29. 22:15:32

@sulytalansag: én továbbra is csak 2 reaktorról tudok Bp -en.

sulytalansag 2009.10.29. 22:20:40

Lehet, hogy ez is a KFKI-ban van ez alapján:
www.kfki.hu/fszemle/archivum/fsz0011/wjdij.html
és
www.kfki.hu/fszemle/archivum/fsz9601/gado9601.html

De azért a Honfoglaló 3 budapesti reaktora talán akkor is túlzás.

ommm 2009.10.29. 22:35:15

@sulytalansag: Bocsbocs, jogos. Pedig ma Hlács kolléga felsorolta mindhármat....holnap kikérdezem...

Ja, ezek szerint volt három, de ha jól értelmezem, sosem egyszerre.
docs.google.com/gview?a=v&q=cache:jHwheCcqTmIJ:www.atomeromu.hu/download/174/Reaktorok%2520Magyarorsz%25C3%25A1gon.pdf+reaktor+ZR6&hl=hu&gl=hu&sig=AFQjCNFXjmiMKo_2m8s53wb8SbAZ87Gs5g

Illetve fene tudja, valaki?

Darti · http://www.darti.hu 2009.10.29. 23:32:09

Na igen ez a 3 reaktor azért borzolja a kedélyeket látom. Az enyémet annó a KFKI is sokkolta, holott az ott van évtizedek óta. Csak ugye azért erről nem szól a csapvíz.

De most már én is kíváncsi vagyok hol a 3.

Mindazonáltal lehet hogy sok a 3 Budapesten, de szerintem a 2 is rengeteg. És a BME-s ről is van egy vicces történetem, de az meg másik mese már.

Rocko- 2009.10.30. 00:12:11

@Brigi \"B. A.\" főnöke: "Kéne, 10 év múlva 10 évesen."
akku nélkül? :)

@Darti: "Nem akartam kiírni, hogy igenis odafent található a budapesti 3 atomreaktor közül az egyik.:)"
a maradék kettő meg Sidaries autójában. :)
kész, téma lezárva.

Brigi \"B. A.\" főnöke 2009.10.30. 01:01:38

@Rocko-: Akárhogyan. Még akkor is, ha a adott példányt már Érden fexelték egy garázsban. :)

Közben nem hagyott nyugodni a dolog, az R8 szervizperiódusa 15.000 -20.000 mérföld (=24.000 km), semmi extra nincs benne, olaj-olajszűrő-légszűrő-pollenszűrő kerül cserére + átvizsgálás. Nagyságrendileg 100.000 HUF-os tétel.

www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?h=0&f=86&t=757632&i=0&mid=0&nmt=Audi%20R8%20True%20Running%20costs

blogs.insideline.com/roadtests/2008/07/2008-audi-r8-15000-mile-service-cost-60033.html

Inkább ez, mint egy 30.000 kilométerenként szervizelt R8.

W84IQ 2009.10.30. 09:11:46

Ha már elektronyos autó, akkor érdekesebbnek (és lényegesen hasznosabbnak) tartom a készülő családi méretű autójukat. Remélem megfizethető lesz, és el is készül. Ez a kis roadster igazából egy prototípus, hónapokig nem működött benne a váltó, és nem erre a célra készült aksikkal megy.

Ott van még a kiugrott SAP manager Shai Agassi vállalkozása, amely már állami szinten tárgyal a Renault-val karöltve, teljes rendszerek kiépítéséről. Azt is többre tartanám ennél.

A japánoknak már van nanocsöves aksijuk, ami lényegesen jobbá teheti egy ilyen jármű használati érétkét, de kell még az a 15 év mire egy "astra"-ba is bekerül.

Addigra megoldandó feladatok:

- Az elektromos hálózat bővítése, hogy a kb. dupla fogyasztást ki tudja (gazdaságosan, környezettudatosan, esetleg decentralizáltan) termelni, és elosztani (CISCO-nak pl. komoly projektje van az intelligens elektromos hálózat terén).

- Töltő és szervíz infrastruktúra kialakítása.

- Gyártás optimalizálás, megfizethető végtermék és tartósság érdekében.

Ahogy szokták mondani, az ágyamból azért nem dobnám ki, ha nem számítana az a 35 milla amibe kerül :)

Rocko- 2009.10.30. 09:14:43

@Brigi \"B. A.\" főnöke: szóval csak nézegetni. értem. :)

a csereperiódusra pedig: hát őőő, sztem 2. akkucserélnél árban megfordul ez az arány.

W84IQ 2009.10.30. 09:15:25

@jtrencsenyi: Ja, ha csak 30 millió (szerintem nem), akkor már csak lesajnálandó 625,000 Km-nyi benzint vehetek a külömbségből (Lexus 450GS hibrid).

Akik ezt megveszik, nyílván meg sem kérdezték, mennyibe kerül amikor megrendelték. Nem is más, mint egy drága játék, úgy mint a Ferrari vagy a Lamborghini.

gjhoz 2009.10.30. 11:06:44

NEm bírom olvsani a hülyeségeket. Az autó itt állt az ablakom alatt.
3,7 sec 0-ról 100-ra, 390km 1 feltöltésse ha nem mész 85Km/h fölé, ha igen a hatótáv csökken, 230km/h-nál elektromosan le van szabályozva.. lehet 230-ról, és 400V-ról tölteni, Amikor itt volt a 8 órás töltést választották, így evett 6kW-ot óránkén, A Mosonmagyaróvári hapi -német állampolgár, de magyar- volt itt, chekkold a rendszámot! Lotusra épült.
A csomagtartójába van a LI-ion aksi, mögötte hosszíbbító, és a bankkártyád elfér. a Motornál látszanak a ventik, 20C alatt nem kell hűteni a motort. Hangja nincs, és alacsony építésű, így nem túl gyalogos barát.

gjhoz 2009.10.30. 11:19:33

Jah igen, amúgy csak nyitott ajtónál tölthető vmi biztonsági dolog miatt, szóval a cikk írója bele is ülhetett volna....
A villanyszámlát, meg az adott intézet, illetve itt bérlő cég fizeti, akinél járt.

KAMA3 2009.10.30. 12:42:01

Én arra lennék kiváncsi, miért egy életképtelen ötletbe ölit a pénzt az autógyárak. Még ha tanulmányautóról, vagy kis szériást teszt sorozatról is van szó. Már egy ideje ismert előttünk a direkt metanolos tüzelőanyag cella minden létező előnye.

en.wikipedia.org/wiki/Direct_methanol_fuel_cell

Mégsem lehet hallani, hogy akárcsak egyetlen picike Minibe is beszerelték volna. A hibrid autók egy kevésbé rossz válasz, a tisztán elektromos autók, Agassi ötletével egyetemben a lehető legrosszabb válasz a légszennyezés problémájára.

esef 2009.10.30. 13:20:05

@gjhoz:
Feltöltik a mókusok is, nem? Csak jó sok kell hozzá és kicsit sokáig tart...

Alf (törölt) 2009.10.31. 19:02:09

elektromos kocsik nem azért kellenek, mert a benzines büdös, hanem mert el fog fogyni az olaj.

amúgy cserélhető aksi a jövő, tankolás 2 másodperc

:)

uglykid 2009.11.01. 05:20:47

A jövő autója!
Lassan elkezdhetjük megszokni a zümmögését.

Állítólag az USA-ban több baleset történt amiatt, hogy túl halk a szekér és nem hallották a közeledését!A végén még újra előírják a kocsi előtt futó kolompoló embert, mint a hőskorban...

Azért "Arni"-hoz a Hummer jobban passzol!Megnézném amikor a "Terminátor" belemászik!

A "környezetvédöknek" meg kár aggódni mert az akkumulátorokat gyönyörűen be lehet gyűjteni és újrahasznosítani, vagy Ti a ceruza elemeket is a szemétbe dobjátok???

uglykid 2009.11.01. 05:24:04

Végszükségben pedig egy benzines HONDA agregátort a csomagtartóba és már szaladhat is a villámszekér!:))

Kifordított kacagány 2009.11.01. 11:00:41

@uglykid: miért, te már láttad ahogy a begyűjtött ceruzaelemeket feldolgozzák?

BMW135i 2009.12.10. 16:15:26

az elektromos áram, amivel a kocsit töltöm az is károsanyag kibocsátás nélkül lett előállítva? csak azért kérdezem, mert rendszeresen úgy állítják be az elektromos autókat, hogy védik a környezetet de eközben azért ez nem teljesen igaz vagy inkább egyáltalán nem.
a világ károsanyag kibocsátásának kb 70-75%-a ipari eredetű, illetve a közületi felhasználás is jelentős. A légiforgalom illetve az autók ennek a töredékével járulnak hozza mondjuk a CO2 termeléshez. ha jól tudom a légiforgalom olyan 2%, míg az autók olyan 10%. a fennmaradó rész pedig a lakások fűtésére, ipari tevékenységre, közvilágításra stb megy el. ez alapján egyértelmű, hogy elsősorban az ipari energiafogyasztást kellene 'zöld' úton megoldani, mert egyelőre hiába van Tesla roadsterem ha a Visontai erőműben szénégetéssel állítják elő hozzá az áramot. nevetséges ez az egész elektro és hibrid autó irányzat... és az pedig felháborító hogy minket autósokat tesznek felelőssé a klímaváltozásért és velünk fizettetik meg az ezzel járó extra költségeket. miközben a budapesti panelek fűtése és áramellátása valószinűleg több kárt okoz mint budapest autói. ez a Tesla roadster is egy rakás szar már elnézést, egy Lotus Elise alapjaira van építve amiből kivették az egyébként tök gazdaságos pici 1,8l toyota motort és beleraktak pár tölthető li-ion aksit amit a hálózatról töltök... a hálozatról ami megöli a bolygónk... tényleg okos. egyedül a hidrogén hajtásnak lesz értelme, az elektromos autó rövidtávú megoldás, foltozása a kialakult helyzetnek.
süti beállítások módosítása