Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Project: Sound of Silence I.

2009.11.18. 14:45 | Sanyi. | 46 komment

Címkék: mazda technika auto szerelés youngtimer

Négy éve raktam össze az immáron 20 éves kocsimat a felújítás után. Az élet úgy hozta, hogy egy éjszakám volt a gép fényezés utáni összeszerelésére majd pár óra alvás után goto egy közel 4000 km-es erdélyi körút – bővebb családi körben. A körülményekhez képest zökkenőmentesen vette a gép az akadályt, bár voltak pillanatok amikor annak a jó két marék csavar látványa lebegett a szemem előtt  ami megmaradt. Aztán imádkoztam, és bejött.

20 év...

Szóval a négy év, a kőkemény futómű, és a kitűnő utak megtették hatásukat. Gondolatébresztő kis hatásmechanizmus volt ez, no meg persze azóta sok minden változott. Családos ember lettem, itt ott azért jelentek meg ősz hajszálak, hajam több nem nőtt. Az utóbbi időben erősödött otthon is a nyomás, egy kényelmesebb, csendesebb, jármű beszerzése iránt. Voltak gyenge pillanataim, de mivel árában gyakorlatilag eladhatatlan a kocsi más megoldást kellett keresni.

A megoldás immár megvan, lassan idehaza is lesz. Vettem valamit. :)

Jelenleg ott tartok, hogy úgy néz ki összeállnak a feltételek ahhoz, hogy a Mazdát újra darabjaira szedjem, és a tapasztalataim alapján újra összerakjam. Több fronton átalakítás lesz, ami érinti a futóművet, a karosszériát, az optikát, és a motort is. Végül is „asszem” gyakorlatilag mindent. A legfontosabb cél a menetzajok csökkentése lesz, a jelenlegi teljesítmény paraméterek megtartásával – lehetőség szerint javításával.

Szóval új kipuff rendszer – leömlő marad -, továbbfejlesztett futómű, motor csiszolgatása.

Na, elkanyarodtam, akkor a lényeg. Voltak már eddig is hasonló témakörű fejlesztések. Egy autóban többféle zavaró zaj kínozza az ember fülét. Esetünkben elsődleges a kipufogó rendszer hangja. Ez egy nagy hatásfokú rendszer nem volt szempont a hangerő. Sok mindent nem lehet vele kezdeni, csere lesz, de nem gagyizzuk el. Aztán ott vannak a menetzajok. Szél, gumik menetzaja. Itt a letisztultság, a jó illesztések sokat számítanak, ezek ellen használtam a padlólemezre behelyezett extra 5mm-es filc szigetelést. Bevált. Alulról igen jól tompít, és az utastérben visszhangzó magasabb frekvenciákat is ügyesen nyeli el. A csomagtér gyakorlatilag mélynyomóként működik, ide is tettem. Frankó.

Maradtak az ajtók. Az ajtók, amiknek a belseje üres. A teret némi elektromos vezeték, a zárszerkezetek, és az ablakemelő motorok csökkentik csak. Az egész úgy működik mint egy hangszóró. A vékony lemezek rezegnek, a tér erősíti. Ha kívülről befelé haladunk a szerkezet – a 626-nál – a következőképpen néz ki: lemez – űr – lemez - kondenz fólia-„furnér” lemez – plüss/műbőr.

Karottával egyszer belemerültünk ebbe a hangszigetelés témába. Hasonló korú autókkal küzdöttünk azonos problémával. Végül is arra jutottunk hogy olyan autóval amit nem úgy terveztek sok mindent nem lehet kezdeni, illetve de, a hi-fi körökben használt bitumen alapú rezgéscsökkentő anyag nagyon jó a célra, viszont drága. No meg nehéz.

...most már valaminek történnie kell, nincs mese...

De az autóbuzi/házikendácser nem adja fel. Naná, pláne, hogy építkeztem is. Maradt a laminált padló alá való hangtompító habfóliából is. Sokáig szemeztem vele, aztán az egykori gyurmás trükk magasságaiba emelkedtem, és jól betekertem a nappaliban a hangfalakat vele, és megnéztem mit tud. Kielégítőnek találtam az eredményt, úgyhogy eldőlt. Kézenfekvő volt a fóliaréteg helye. Szépen fel kellene kasírozni az ajtókárpitok belső oldalára. Olló, ragasztópisztoly, fóliatekercs.

Az eszközök.

Attack.

...és én is meglepődtem. Kurva jó lett. Így. Kurva jó.   

 

Kész!

És akkor pár okosság erre a szerkesztőségi levelezőlistáról:

Mr. Tomnemtom

Jajj, Sanyikám, ha kérdeznél, meséltem volna tweedszövettel bélelt B2-es Passatról, polifoammal tapétázott T3-as Transporterről. Egyszerűen elképesztő lett mindkettő komfortja.

Azt mondjuk nem tudom, hogy a Transporterből ki-mikor távolította el a polifoamot, most funérlemezekkel basztatja többek között Sabc is.

Mr. Bárány Furious Barika

További olcsoó anyag még építkezésben használt aszfaltcsikok, felragasztva a pléhekre- SOUDABAND. (30cm x 10m kiszerelesben) Az a lényeg hogy a pléh ne tudjon berezonálni. Ha nem rezonál nem vezeti a hangot meg a vibráciokat, halkabb. Nekem a zodcsegesben gyarilag minden ajtó közepén van egy 20x30as zajlap - mert a kozepén rezonál a legjobban.

Ez a habfólia biztos használ valamit (kevésbé viszhangzik az ajtó belsejében a hang - tompul kevesebb magas frekvencia de szerintem a pléhek zajlapozása az effektívebb. Egyszer csináltam egy 306-os Peugeotban.

Ott nagyon sokat dobott rajta.


 Ha ön is kisérletezett már hasonlóval, írja meg nekünk tapasztalatait!




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr761527786

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

biker_kolee 2009.11.18. 15:14:47

Kátránypapír. Igaz, dob a tömegen is egy picit, de zajt, na azt szigetel.

biker_kolee 2009.11.18. 15:19:46

És posztot az új szerzeményről. MA. :)

szatyi 2009.11.18. 15:59:31

Na ez megy nálam is a B (mint Bazmeg ez mennyibe lesz) projektnél. VW LT aljába bitumenes szigetelőlemez, oldalába purhab-papundekli-polifoam-műbőr lesz. A vezetőfülkében lévő motorházfedél még további kérdéseket vet föl.

Ötleteket szívesen veszek én is!

Kifordított kacagány 2009.11.18. 16:19:18

azért azt az építkezéseknél használt kátrányos akciót meggondolnám kivitelezés előtt. egyrészt rohadtul nehéz, másrészt meg fogja magát és néhány meleg nyár alatt egyszerűen lefolyik az ajtó aljába.

Kifordított kacagány 2009.11.18. 16:22:02

de ha már olcsó kendács, akkor legyen egy megoldás helyette. kell venni olcsó akrilt(kb 200-250 körül már kapható egy tubus) és azt kell szép egyenletesen elkenni a lemezen. puha, rugalmas marad, nem jön le(ellenben le se szedhető nagyon:) és nem is kerül túl sokba.

biker_kolee 2009.11.18. 16:40:59

@Kifordított kacagány: Olyan helyre kell rakni, ahonnan nem tud lejjebb folyni. :)))

series_one (törölt) 2009.11.18. 16:44:19

@szatyi: purhabot kéretik elfelejteni autóval kapcsolatban.
köszönjük.

szatyi 2009.11.18. 16:53:18

@series_one: mi lesz a gond vele, világosíts fel! A furgon oldalát az előző tulaj hungarocellel hőszigetelte. Szóba jöhet még az üveggyapot, de az meg ha kicsit is vizet kap garantáltan elrohasztja a frissen lakatolt dobozt.

Ha valami nem sikerül a szigetelésnél, akkor legfeljebb nem autószerelőhöz viszem a gépet, hanem a kőműveshez. :)

series_one (törölt) 2009.11.18. 17:51:14

@szatyi:

az a gond, hogy a purhab nem bontható és olyan helyekre is bejut, ahova nem kellene, valamint ugyanúgy vezeti a nedvességet, mivel porózus.
ezenkívül miközben köt, feszít is.

Kifordított kacagány 2009.11.18. 19:58:44

@series_one: a kátránypapír sem bontható, azt garantálom:)

series_one (törölt) 2009.11.18. 19:59:43

egyébként meg haver kitapétázta az autóját.
borzasztó csendes lett.
v8cars.hu/vehicle.php?vehicle=444baba49b64b
vékony alufóliás polifoam lett a legteteje valami dobozos-ecsetes technikával felragasztva.
megkérdezem tőle, mi volt a szivacs és mi a ragasztó, ha érdekes.

series_one (törölt) 2009.11.18. 20:04:57

@Kifordított kacagány:

purhab autóba nagyon ganaj dolog.
minden csavarra ráfolyik, minden lukba beköt, az életben nem pucolod ki, ha akarod se.
a vékony, ismétlem, vékony kátránypapírt meg simán kikotrod egy spaknival.
gusztustalan dolog, de kijön.
nyilván nem a lapostetőszigetelő kátránypapírt kell használni, de van vékonyabb cucc is.
nem annyira folyékony azért.
másrészt meg a gyári zajcsillapító rátétek is hasonló, kátrány alapú, belemelegített darabok.
azon az ötven-hatvan fokon, amire egy autó a napon bezárva felmelegedik, az autó élettartama alatt nem folyik le sehova annak ellenére, hogy ugyanúgy folyamatosan mozog lefelé, mint az üveg.
(az megvan, hogy a nagyon öreg házakon az ablaküvegek szemmel láthatóan vastagabbak alul, mint felül?)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.11.18. 20:07:54

@Kifordított kacagány: Ez az akrilos megoldás jó lehet (bár őszintén megmondom, pontosan nincs meg nekem, mire gondolsz, nekem a sziloplaszt jellegű dolgok ugrottak be). Rugalmas, rezgést csillapít -a Sanyi által elkövetett ajtó belsejére szivacsozással együtt igen jó lehet. Fényező nekem még a rücsit ajánlotta ajtó belső felére. Jó vastagon fújva az is működhet -mondjuk nem árt a nyílászárókat levéve, vízszintesbe fektetve fújni, hogy az ember ne tömje el a lefolyó likakat. Valami ilyesmit én is meg fogok csinálni a körablakos Transittal.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.11.18. 20:14:26

@series_one: a polifoam is meg tudja szívni magát vízzel. Az Intruderemen polifoam a nyereg, ráadásul direkt zártcellással vontam be, de ha vizes lesz, nehezen szárad, nem tudod csak úgy letörölni, a seggem is vizes lesz tőle.
Egyébként polifoam vásárláskor mondta nekem az eladó néni a mintaboltban, mikor ragasztót kértem, hogy a Palmatex nagyon jó, de ha Polifoamot-Polifoammal akarok ragasztani, a legolcsóbb ragasztó a hőpisztoly. Ráncoltam a szemöldököm, de kipróbáltam a 2mm-es lapokon, amiket az oldaldobozaimba gányoltam hirtelen. Beszarás jól működik, ráadásul ha ráncot vet az anyag, azt is egész jól össze lehet nyomkodni-zömíteni.

Alf (törölt) 2009.11.18. 20:17:06

a hungarocell nem hangszigetelő. egyáltalán nem, inkább zajforrásként és zajközvetítőként szolgálhat.

series_one (törölt) 2009.11.18. 20:18:00

@streetsta:

a tonxnak az oldssal az volt a legnagyobb gondja, hogy a tűzfal előtt ott rotyogott a hét és fél liter összlökettérfogat, a kardánalagutat fűtötte a váltó meg ugye akkor méga kipufogó is.
aztán az egész tűzfalat kiragasztotta polifoammal, most még nyáron is viselhető az autó, bár a klíma nem került vissza bele.
az meg, hogy szívja a vizet, tény.
itt nem volt szempont, ez az autó mostanában nem fog esővizet látni.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.11.18. 20:25:27

@series_one: Világos, normális esetben kardánalagútra, tető belsejére nem kerülhet víz, megnéztem a képeket, botrányos egy gép, csak gratnulálni lehet hozzá.
Pusztán azért jeleztem a dolgot, nehogy valaki ajtó oldalára akarja ragasztani.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.11.18. 20:39:03

Én is elgépeltem, mekkora marha vagyok: graNulálok, na.

rognork 2009.11.18. 20:49:18

Tegyetek az ajtóba vákuumot, az nem vezeti a hangot!

series_one (törölt) 2009.11.18. 20:58:11

@streetsta:

ööö.
megnézted a képeket.
a rendszám a falon megvan?
szintén zenész.
;)

Kifordított kacagány 2009.11.18. 21:00:06

@series_one: a purhab máshol is ganaj dolog nem csak autóba, ez vitathatatlan.
az igaz, hogy az autóba való szigetelés is kátrányos, de egyrészt sokkal több "kötőanyag" van benne, másrészt valamivel vékonyabb és így könnyebb is(szerintem még így is viszonylag nehéz). még talán az a folyékony parafa lehet a legjobb megoldás, mert könnyű és eltávolítható, ráadásul a vizet sem szívja fel. persze előbb nem árt kipróbálni.

@streetsta:
a szilo szilícium alapú, az akril meg szén alapú. köznyelven festhető szilónak hívják.

series_one (törölt) 2009.11.18. 21:12:10

@Kifordított kacagány:

sziloplaszt savas és rohaszt.
szintén nem javallott.

a kátránylapról:
a fenti oldsmobile tűzfalának belseje is ilyen cucc, egyik fele melegen köt, a másik oldala alufóliás. eléggé vékony, nincs több két-három milliméternél.
inkább három.

@streetsta:

van egy RETECH nevezetű cég, beszarás autóipari kemikáliáik vannak.
a rücsijük konkrétan olyan, hogy a gyerek bejött a műhelybe csiniben megmutatni többek közt ezt is és fej fölé egy 10x10 centis foltra folyamatosan fújta a rücsit, amíg egy háromcentis magasságú pogácsa lett belőle.
aztán maradt alatta, közben magyarázott, mutogatott, egyebek oszt valahogy nem esett a nyakába.
a tömítőpasztájuk konkrétan olyan, hogy vizes felületen köt (eldobható műanyagpoharat megrepesztve, közben csap alatt tartva megkente és megkötött...), olajos felületen köt, parádés.
aztán meg ha le kell pucolni, fogod és egy darabban lehúzod a tisztítandó felületről. teljesen versenyképes árai vannak hasonló termékekkel de öröm vele dolgozni, már ha valaki örül annak, hogy nem keni össze magát ilyesmi szarokkal, hogy utána nem bír kimosakodni belőle.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.11.19. 00:20:34

@series_one: Nem, nem figyeltem a falat.
Ami a RETECHet illeti, megnéztem a honlapjukat. Egészen beszarás, mik vannak. Az a baj, hogy ilyenkor mindent kipróbálna az ember, annyiféle cuccuk van, amik olyan sok dologra használható, hogy az ember összezavarodik.
Egyébként még azon gondolkoztam, hogy több cég is csinál ecsetelhető szigetelőanyagot, amit a lemez illesztéseknél-átlapolásoknál használnak. Én Body Brushable Seamsealert használtam párszor, azt például kifejezetten ajánlják kárpit és egyéb beltéri, UV sugárzásnak nem kitett dolgok ragasztására (szőnyeget úgy ragaszt, mint az isten), nem agresszív, szerintem ecsettel felhordva ez is működhet rezgés és zajcsillapításra.

Kifordított kacagány 2009.11.19. 07:38:21

@series_one: igaz, ecetsav az oldószere, de csak abban az esetben problémás, ha nincs korrózióvédelem a felületen amire rákened. miután megköt már nem okoz problémát.

rognork 2009.11.19. 08:40:52

komolyra fordítva próbáljátok ki a laticellt (nem egyenlő a PE habbal), az habosított gumi. biztos, hogy elasztikusabb bármelyik műa. habnál. hogy lehet-e kapni, azt nem tudom, régen a taurus csinálta.

szatyi 2009.11.19. 10:10:41

Jó ez a brainstorming, a doboz oldalába a rücsifesték jó lehet, kipróbáljuk.
A laticel, az nem nedvszívó? Gondolom zártcellás, de a polifoam is az, aztán mégis nevszívó.

chunter 2009.11.19. 14:02:13

Sziasztok!

Érdemes elkülöníteni a rezgésmentesítést a hangszigeteléstől. Bár a rezgésmentesítéstől kevesebb lesz a zaj, de mégse nevezném hangszigetelésnek. Illetve van még egy kategória a kopogás mentesítés.

Nekem egy közel 13 éves swiftem van, tehát erősen érint a téma :)

Az alábbiak vannak már megcsinálva:
- Ajtók, sárvédő ívek, motorháztető öntapadós kátránylappal rezgésmentesítve
- padló, pótkerék, motorháztető és csomagtartó oldal rész hővédős polifoam szivaccsal burkolva (nyáron pl. csomagtartó sokkal nehezebben melegszik fel, persze van mellé fólia is)
- Hátsó sárvédő ívek, hátsó tornyok, első dobbetét rész 10mm-es zártcellás szivaccsal burkolva
- Ajtókárpitok (belül) 5mm-es zártcellás szivaccsal burkolva
- Kerékjárati ívek gumis alvázvédővel kifújva (eső zaj, futómű/gördülés zaj ellen ez hatásos!)
- Műanyagok illesztési pontjai szivacs alátéttel összeszerelve, laza csavarok újra meghúzása, kopogós kábelek szivaccsal való burkolása, fix rögzítése.
- Kalaptartó merevítve és szilikon ablakszigetelő csík alátéttel zörgésmentesítve (olcsó de nagyon hatásos!)

Az eredmény 140-es autópálya tempónál halk zene mellett tudok beszélgetni a hátul ülővel is üvöltés nélkül. Városban nincs olyan érzésem, hogy mindjárt szétesik a kocsi, és más dimenzóban szól a zene is, hogy nem rezonál bele minden. Jah és az ajtó már inkább "buff" hanggal csukódik az érces dáááng helyett. Ezt főleg azok veszik észre, akiknek szintén swiftjük van. :)
Plusz súly olyan 5-6kg lehet maximum.

Ez kb. 1 év alatt apránként állt össze, ráköltött összeg olyan 10-15e Forint lehet, de így utólag már kevesebből is kihoztam volna. Pl. Kátránylap 1200 Ft/0,5m2, vagy olcsóbban nagyobb tételben is lehet venni. Zártcellás szivacsot (polifoam-ot) a gyártó mintaboltjában vettem.

Gyakori kérdésekre a válasz:
- Kátránylap nem olvad el (legalábbis amit vettem). Onnan vagyok ebben ennyire biztos, hogy először felragasztottam egy darabot a kipuff leömlő előtti lemezre a motortérbe (talán az a lemez kapja a leömlőtől a legnagyobb hőt). Fél év alatt (nyáron) se olvadt le. Utána kapott a motorháztető is, ott is rajta van lassan egy éve. Öntapadós direkt rezgésmentesítésre való kátránylapot vettem. Üllői úton van egy bolt, és ugyaninnen van a gumis alvázvédő is. Nem szeretek feleslegesen pénzt kidobni (nincs is annyim), de azért tüzéptelepi kátránypapírral nem szórakoznék, de NoiseEx cuccokra sincsen se felesleges 100 ezrem se egyáltalán :P. Ár/érték arányban a legjobb amit találtam egy 0,5m2-es öntapadó rezgésmentesítő kátránylap.
Rezgéscsillapításban 2 fő irányzatot láttam:
- mindent az utolsó négyzet mm-ig be kell borítani vele.
- Célirányosan a nagyobb lemezek közepére kell egy csíkot tenni
Én ez utóbbi mellett döntöttem, nem csak anyagi megfontolásból, ugyanis a rezgésmentesítő lapok elég nehezek, így pl. ajtót telibe ragasztva lehet a zsanérokkal szúrok ki csúnyán.

Ne legyenek illúzióink, nem lett egy Lexus, de swifthez mérten ritka dolog az, hogy 120-140-el úgy tudsz haladni egy 13 éves swifttel, hogy észre se veszed, halkan szól a zene és még a hátul ülő utassal is lehet beszélgetni, nem pedig üvölteni.

A filc padlóra a legjobb. Oda is tettem volna zártcellás szivacsot, de azt mondta karosszéria lakatos ismerős, hogy a filc jobb oda, mivel az jobban ki tud száradni ha vizes lesz, mint a polifoam alatt rekedt nedvesség.

Alapjában véve szerintem nincs baj a házi kendáccsal egy szintig. Én mindig ügyelek arra, hogy az átalakítások során az autó visszaalakítható legyen, vagy beszerzek a módosításhoz pót alkatrészt, egy swiftnél ez nem nagy tétel.
Sok pénzből könnyű jót vagy jobbat készíteni, kevésből meg kihívás! :)

Üdv.
Chunter

UI: ha kell a bolt neve beírom, csak nem tudom reklámnak számít-e vagy nem, és hogy lehet-e. Meg sajnos jutalékot se kapok tőlük :) Viszont bátran tudom ajánlani, mert nagyon KORREKTEK. Ritka manapság.

series: úgy tudom, hogy ecetsav nélküli (semleges) szilóval nincs ilyen probléma. Fémre is lehet használni gond nélkül.

streetsa: polifoam akkor tudja megszívni magát vízzel, ha sérült, vagy ha méretre vágták és nem gyártották (polifoam táblákat sokszor hosszában is vágják, pl 10mm-es tábla helyett két 5mm-eset, ekkor az a fele ahol vágták szivacsszerűen szívja be a nedvességet), egyébként zárt a felülete. Bár én belső részeken használom, ahol nem éri fizikai hatás, és nem szoktak vizesek lenni! (bár ritkán nézem) :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.11.19. 18:47:51

@Kifordított kacagány: Viszont legalább sose fog elrohadni az ajtó alja, amikor 4 centi vastagon ki van öntve kátránnyal. :-D

Kifordított kacagány 2009.11.20. 07:06:59

@chunter: nem is az ilyen célra gyártott kátránylapról állítottam, hogy lefolyik, hanem arról a fajtáról, amit építkezésnél használnak.

@Tie: az alja nem is, csak fölötte, mert nincs az az isten, hogy onnan kifollyon a víz:)

chunter 2009.11.20. 08:14:44

@Kifordított kacagány: Nem is arra mondtam. :)
Csak eddig ha valakinek mondtam, hogy ki van kátránylapozva az ajtó, akkor azzal jöttek 90%-ban, hogy na az le fog majd folyni nyáron, ezért már preventíven odaírtam. :D

rognork 2009.11.20. 08:54:29

@szatyi: van egyrészt a zárt cellás, másrészt az integrált hab. neked az integrált kell, ami azt jelenti, hogy kívül egy "héjréteg" van, tehát a lyukacsos szerkezet el van zárva a külvilágtól. ezt egyszerűen is meg lehet oldani, pl:
* zsugorfóliába ágyazod a méretre készített elemet
*híg szilóval (pl fbs ragasztó, nagyon jól tapad mindenre) körbe ecseteled. amúgy a szilóknak csak egy része ecetszagú, emlékeim szerint az fbs nem az. Az ecetes verziót azért nem ajánlom, mert a szivacsos szerkezetből csak melegítéssel + jó szellőzéssel lehet kiszedni, tehát sokáig fog büdösíteni, ráadásul levegő mellett oxidáló savként viselkedik, azaz a horganyzott lemezt is marja, és nem a sav erőssége miatt.
Azt, hogy felszívja-e a a vízet, több dolgon múlik: lyuk méret (hajszálcsövesség), anyag (nedvesíti-e egyáltalán a víz az adott anyagot. Arra, hogy PE habból egyben, méretre legártott integrált habot kapj, sztem nincs esélyed. Szóval kísérletezni kell. Én úgy csinálnám, hogy az egyik ajtóba befaragnék egy ilyet, a másikba egy olyat, de mindkettőt körberagacsolnám. Aztán 2 hét megfigyelés után kiszedni, és nézni, hogy van-e csapadék alatta, egyáltalán hogy néz ki.Utána lehet készre szerelni. Most úgyis jó taknyos idő van, ha ebben jól vizsgázik, akkor jó.

chunter 2009.11.20. 09:15:08

@rognork: FBS is eléggé ecetszagú. Tudom mert ragasztottam vele csomagtartóban. Viszont kb. 1-2 hét és kiszellőzik! :D

rognork 2009.11.20. 10:12:15

@chunter: akkor megnézem, hogy mi van a tubusra írva, mert az enyém az tutira szagtalan!

chunter 2009.11.20. 11:24:21

@rognork: FBS-ből én egy fajtát ismerek (zöld tubusos verziót használok)
utána kerestem: www.google.hu/url?sa=t&source=web&ct=res&cd=11&ved=0CDEQFjAK&url=http%3A%2F%2Fprofifuga.hu%2Fadatlapok%2Fbiztonsagi%2Ffbs%2Ffbs_biztonsagi.pdf&ei=em0GS7euM47WmwOzyMS3Cg&usg=AFQjCNGuPr8LTRflJPtQFhl8wiGwoSPD4A&sig2=B2_OcxBPoNaXOOVW2W1x0g

Van benne ecetsav (illetve felszabadul száradás során): "Használat során kismennyiségű ecetsav szabadul fel, mely nem megfelelő szellőzés esetén a szemre ingerlő (R 36) lehet, valamint a bőrfelületre kerülve bőrpirosodást (R 38) okozhat."

Kifordított kacagány 2009.11.20. 12:20:59

no, utánanéztem az akril savasságának. az adatlapja szerint ez itt előttem 7-9-es PH értékkel bír, az emberi vér meg 7.35-7.45-el, tehát viszonylag semleges, sőt inkább lúgos mint savas.

Virago_1000 2009.11.20. 14:55:09

@chunter: Szia Chunter! Par kerdesem lenne a gumis alvazvedorol.
Milyenek a tapasztalataid vele? Mikor kented fel? es allaga ennyi ido utan milyen, meg mindig rugalmas?
Milyen neven talalom meg a boltban?
udv.

prokee · http://blog.prokee.hu 2009.11.20. 15:00:21

Virago:
Én Förch Rubber Protectiont használok. Max. 10 perc alatt porszáraz, ha nem fújod extrém vastagon. Millió helyen használtam már, gond nem volt vele, nem pereg. Volt már komoly gányolás is vele, teljesen előkészítetlen, koszos padlólemezen is használtam kozmetikai célból, onnan sem pergett le.

Virago_1000 2009.11.20. 15:10:12

@prokee: Az igen! Azert en letakaritanam elotte a feluletet, biztos ami biztos. es mivel fujod? Sima szoropisztollyal? milyen vastagon? (bocsi de meg sosem fenyeztem, nem ertek hozza)
Nem pereg: mennyi ideje fujtad kb?

Audi v8 tulaj ismerosom meselte hogy a gepen a gyari van meg fonn de tapogatasra meg mindig erezni, hogy kicsit keplekeny es a 20 eves kocsi nem is rozsdas sehol. Ok lehet ez nem tart addig, de en azert valami hosszabb tavut szeretnek.

prokee · http://blog.prokee.hu 2009.11.20. 15:16:10

Virago:
Erre fújtuk takarítás nélkül:
prokee.blog.hu/tags/orr

Mindegy volt :)
Egyébként én spray-ben szoktam venni, lévén teljes alvázvédelemet nem csinálok vele. Szerintem van kifújható is, amibe pisztolyt csavarhatsz.

chunter 2009.11.21. 16:12:02

@Virago_1000: Én dinitrol cuccait használom.
Régebben a gumisakat részesítettem előnyben, de pl. sok gumis alvázvédő x év múlva porózus, szivacsos lesz, ami szívja magába a vizet, aztán bár takar, de mögötte eltűnik a lemez... Így mostanában inkább viaszos illetve bitumenes alvázvédőket szoktam venni.
A kerékdobot 2 félével fújtam: tisztítás után (brigéciol aztán gőzborotva) bitumenes dinitrol (482), majd gumissal (447). 1,5 éve volt, azóta nem adta jelét fáradásnak. Árban ha jól emlékszem olyan 1200-1500 Ft volt egy flakon (500ml). Dinitrol.hu-n fent vannak az infók.

ColtCzT 2010.02.01. 19:22:29

Nekem Dynamat Extrem van az ajtókban....jól szigetel, és sokkatl jobb lett az autohifi hangzása is

szatyi 2010.02.03. 07:42:01

@ColtCzT: Oké, Dynamattal könnyű csendes autót csinálni. Ez most az ezermester félóra volt. Tudod, arról, hogy hogyan lehet birkavesével földrengést megelőzni :)
süti beállítások módosítása