Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Pára para

2010.01.20. 09:00 | Sanyi. | 80 komment

Címkék: teszt praktika technika autóápolás pára

Bizonyára mindenki találkozott már a jelenséggel - hűvösebb nedvesebb időben -, hogy amikor behuppant a kocsiba, annak ablakai veszettül párásodni kezdtek. Ha hirtelen többen is beülnek, ne adj’ isten bőrig ázva, akkor meg aztán pláne.

A folyamat egyszerű. Hirtelen megnő a páratartalom a zárt térben és a nedvesség a hideg szélvédőkön apró cseppecskékben lecsapódik, így alkotva átláthatatlan réteget. Hasonló műveleti sorrend van kora hajnali vízparti fedett pályás diszkó parkolós hancúr-partyk esetében is.

Általában ezt a réteget pikk-pakk lefúvathatjuk a kocsi szellőző rendszerével. Külső levegő, nagy fordulat. A klíma használatával meggyorsíthatjuk a tisztulást, hiszen abból szárazabb levegő érkezik, ezáltal még hatékonyabban szedi le a párát.

Ha azonban ez sem segít, akkor valószínűsíthetjük, hogy a pollenszűrő el van tömődve, esetleg vizet is kapott egy elzáródott kivezető nyílás jóvoltából. Ellenőrizzük, ha kell cseréljük/tisztítsuk.

Kicsit körbenéztem, hogy milyen trükkök-praktikák keringenek a hálón, és meg kell mondjam nem sok mindent találtam. Tulajdonképpen két megoldással találkoztam, mindkettő hasonló elven működik. Az első a klasszikus páramentesítő spray. Ez tulajdonképpen egy vékony filmréteget hoz létre az ablakon, így a víz nem tud cseppekben kicsapódni, hanem egyenletesen terül el, nem korlátozva így a kilátást. Ezzel a módszerrel célszerű, csak a fontosabb felületeket kezelni, hogy azért létrejöhessen kicsapódás a többi üvegfelületen is és ne a kocsi többi – vízre érzékenyebb – felületén történjen meg az.
A másik megoldás ugyanennek a „low cost” változata. Több helyen is olvastam, hogy van aki folyékony szappannal keni be az ablakokat. Hááát... a fent említett tóparti felállás esetleges végkifejletére hajaz az ötlet... gusztus dolga.

Persze ott vannak a minden téren méltán népszerű tunnninngban rejlő lehetőségek is...

Optika, és hasznosság a'la Űrgammák

A két megoldásban közös, hogy egyik sem távolítja el direktben a párát, csak a lecsapódás módját befolyásolja. Nyilván nem lehet egy kasztniba Dűne szerű nedvességcsapdákat beépíteni, és igen nehéz olyan keresztmetszetű szellőzőket is kialakítani, amik pillanatok alatt képesek lecserélni a komplett utastér légterét. Azt kabriónak hívnák.

Szóval a pára valamilyen szinten bent marad.

A helyzetet tovább ronthatja, ha van sérült gumi kéderünk az ajtóknál, esetleg a kocsi többi eleménél is jobban be tud szivárogni a hajnali pára az utastérbe. A non-plusz ultra ha a reggeli hidegben belülről rá is fagy az üvegre. Ennek mondjuk előnye is van. Nagyobb mennyiségben egy kaparással a kasztnin kívülre helyezhető egységnyi mennyiségű víz.

Na, hogy miért is kezdtem bele ebbe a pára dologba?

Magam is küzdök a pára kérdésével. A szélvédővel, és az oldalsó ablakokkal nem szokott gondom lenni, ellenben a – kombi kialakításból adódóan – nagy méretű hátsó-oldalsó felületekkel gondban vagyok.

(Igazság szerint 2 főnél nagyobb létszám esetén a hátsó sor is nekiáll homályosodni.) Oda nehézkes lenne megfelelő mennyiségű száraz levegőt eljuttatni, és az amúgy meglehetősen nagy légtérből elég sok nedvesség vándorol hátra.
Jelenleg klíma nincs a kocsiban, így korlátozott a szárításra használható teljesítmény is.

Ekkor jött a tipp…

...amit egy kávézóban üldögélve olvasgatás közben kaptam egy - amúgy siralmas – téli tippeket tartalmazó autós magazinból. A TV reklámokból ismerős ugyebár a párás lakások megmentője, a lepukkant vizesedő falú lakásból egy suhintással fittness-wellnes-lakóparki garzont varázsoló csodaszer, a nedvességet korlátlan mennyiségben önmagába szippantó kézi készülék.

Hajtott a kíváncsiság, meg az hogy nem készültem el a zárt garázzsal viszont hetente kétszer hajnalban indulok vidékre. Ráadásul a falucska ahová költöztünk egy kis völgyben fekszik, a völgy aljában patakkal, így eléggé nedves a klíma az átlagoshoz képest.
Nem vacilláltam sokat, mérlegeltem az esetleges bukta mértékét, és beruháztam az akciós áron 2200 Ft-ért vesztegetett termékre.

Maga az installáció, nem igényelt különösebb rákészülést.

Fél perc alatt elvégeztem a dobozon megjelölt teendőket, majd bepozícionáltam a készüléket az első ülések közti karfára, ...

Kinyitjuk.

Kivesszük.

Betesszük.

Elhelyezzük.

...és vártam...

Az eredmény:

1. Teszt nap

A kocsi az udvaron állt. Reggeli pára volt, jól rá is fagyott kívülről. Hárman utaztunk, a gyári rendszer kitűnően elboldogult a feladattal. Mint a mellékelt ábra mutatja, ennyire futotta Mr. H2O-nak.
A dobozba nem gyűlt víz.

2. Teszt nap

Direkt beálltam az autóval a félkész garázsba. Mivel a szellőzés még nincs megoldva, hajnalra tud nedves lenni az „odúban”. Ez azért érdekes, mert történt már ilyen, hogy beálltam, de mint azt egy korábbi poszt kommentjei közt többen jósolták, valóban nedves hely – egyelőre. A kormány fogása is nedves tapintása volt induláskor, így bizton állíthatjuk, hogy „bekúszik” a pára a kocsiba. Azóta kint állok, remélve, hogy az kevésbé káros. Tehát direkt beálltam, hátha lesz szemmel látható jele az eredményes működésnek, némi lecsapódott víz formájában.

3. Teszt nap

Látható jele nem volt a működésnek a doboz víztartályában, magyarán üres volt. Ennek ellenére nem tapasztaltam a korábbi nyirkos tapintást a műbőr felületeken.

Elmondhatjuk hát, hogy az eszköz működik. A víztartályban valószínűleg azért nem gyűlt víz, mert a töltetet egy minimum 60 légköbméteres vizesedő lakószobára tervezték, nem egy gépkocsira.

Hölgyeim és Uraim! 

Működik.




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr301671563

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2010.01.20. 09:54:51

Bakker, ez jó ötlet. Beteszek én is egyet. Ha csak egyedül megyek, nem jelentkezik a dolog, de ha beülünk négyen eső vagy hóesés után, hiába ütöd le a lábról a havat, akkor is bepárásodik.

biohazard 2010.01.20. 10:01:36

Talán ha bekapcsolnád a klímát?

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.01.20. 10:02:41

mennyi ideig használható?
ha jól megszívta már magát, cserélni kell azt a fehér korongot, vagy ki lehet csavarni, vagy kiszárítani, vagy hogy múködik ez?

Shadwell 2010.01.20. 10:10:42

tipp: Bekapcsolod a légkondit, és a belső keringetést (ami nem kivülről szívja a levegőt) és fél perc múlva pápá pára. Közben lehet fűteni is. Mert ugye ismerjük a légkondi működési elvét..... Enyi. ...de ezt nem tanítják műszaki vizsgán?

grünweinsalz 2010.01.20. 10:12:11

@xaba99:
Egy kb. 50 légm3-es szobában úgy két hónaig. Közben időnként az összegyűlt vizet természetesen ki kell önteni. Miután a "pogácsa" elfogyott, cserélni kell.
Az utántöltő ugyanott kapható. Egy szgk.-ban szerintem egy évig is elcsepegtet.

Manyizga (törölt) 2010.01.20. 10:15:35

A klíma bekapcsolása is megoldja, ahogy már írta biohazard is. Télen is, lehet fűteni közben, akkor MELEG száraz levegőt nyom be, nem HIDEG szárazat. :)

Zsomatograf 2010.01.20. 10:20:34

Az oké, hogy kapcsolj klímát, de ha nincs az autóban? Márpedig a postban szereplő autóban nincs, ahogy le is írta Sanyi, hogy jelenleg nincs benne.
És a kütyü képes segíteni a párahelyzeten, tehát jó.

m_balage 2010.01.20. 10:20:54

Olvassatok már! Nem egyszer szóba került a klíma és írta is h neki NINCS olyan a kocsijában. Másrészről meg sok autóban bizonyos hőmérséklet alatt nem is kapcsol be a klíma (néhány fok).

biohazard 2010.01.20. 10:22:00

Amelyik autóban nincs klíma, az nem autó.

kúrórudi 2010.01.20. 10:23:33

@Shadwell:
"tipp: Bekapcsolod a légkondit

...de ezt nem tanítják műszaki vizsgán?"

Téged nem tanítottak olvasni?

Idézet a fenti szövegből: "Jelenleg klíma nincs a kocsiban"

Dáwid 2010.01.20. 10:29:26

@Shadwell: Műszaki vizsgán? :P Amúgy tudod mit tanítanak? hogy meleg motornál ne tekerd le a kiegyenlítő tartály kupakját, meg hogy a "sárga kupak alá kell az olajat önteni" nagyjából ennyi. Amúgy én bekapcsolhatom a nyáron megszokott 4/80-as klímát (4 ablakot lehúzok, 80-nal megyek) de attól még nem lesz szárazabba levegő a kocsiban ;-)

Bladika 2010.01.20. 10:29:47

Egyre vigyázzatok ezzel a cuccal! Ne borítsátok ki! Iszonyat szenvedés feltakarítani, mert ugye a víz ami benne van már nem képes párologni. Na most olyan vizet feltörölni ami nem párolog? Kb valami nagyon hí olajhoz tudnám hasonlítani. Nekem egy kárpitozás előtt álló hangfalra ömlött és jutott egy kevés rokonom szemébe is. A hangfal teljesen úgy néz ki mint ha olajos lenne és nem tudok vele mit kezdeni, illetve rokon 2napig vámpír volt. (mondjuk ez az ő hülyesége, mert csomagoláson, hogy azonnal orvoshoz)

873ujr3rk 2010.01.20. 10:30:18

vegyél pár kiló sót,este, lefekvés előtt terítsd szát egy tepsibe, kevergetve melegítsd fel, h a benne levő víznek legyen sansza a távozásra, öltözz fel, helyezd el a jobb elsőn, reggel vedd ki és tedd el estig. este ismételd.

grünweinsalz 2010.01.20. 10:33:51

@biohazard:
Szerinted!
Nálam pl. a klíma kizáró ok. -énekes-

Bladika 2010.01.20. 10:34:11

@Dáwid: Amúgy műszaki vizsgán nem az autó vizsgázik? Amikor én szereztem a jogosítványom, akkor nekem csak KRESZ->RUTIN->FORGALOM vizsgám volt. Azóta nekem nem kellett vizsgáznom, viszont az autómnak rendszeresen van ilyen műszaki vizsgája. Újabban már az embereket is műszaki vizsgáztatják? Mit ellenőriznek? Zöldkártyáztatás, hogy megy? Ugye nem dugnak olyan szondát a seggünkbe mint az autómnak szoktak?

:)

Dáwid 2010.01.20. 10:37:01

Igen a "műszaki vizsga" után ezért került egy kérdőjel, és az a nyelvnyújtogató "P" bötű, mert nálunk is az autó vizsgázik műszakin.

Dáwid 2010.01.20. 10:37:46

De ha zöldkártyáztatnak akkor majd nem eszek babot előző este, és máris euro5-ös vagyok :-D

Benzoate Ostylezene Bicarbonate · http://fbi.gov 2010.01.20. 10:45:33

Kicsit más, mert csak reggelre jó, és bár primitív megoldás, bevált:

Nekem gépsárkány az utcán áll, a ház előtt. A szomszédaim eleinte kiröhögtek, amikor látták, hogy húzom a 20 méteres narancssárga hosszabbítót a kocsihoz és teszem be a két első ülés közé a ventillátoros hősugárzót. (Tényleg hülye látvány, OK :) ) Indulás előtt 15-20 perc fűtés elegendő a jég leolvasztásához még -20 fokban is; ezzel az 1.2 kilowattos cuccal 10-15 Ft / nap vellanyköltség. Amikor reggelente a szomszédok vakargatták a szélvédőről a havat/jeget meg belülről a ráfagyott párát, én pedig beültem a kívül-belül száraz ablakú, meleg kocsiba, egy idő után már nem röhögtek. :)

biohazard 2010.01.20. 10:48:02

@regio54: a klímát ki lehet kapcsolni, de beszerelni nem feltétlenül. Marha kíváncsi vagyok, miért kizáró ok a klíma.

Bilux67 2010.01.20. 10:48:07

@biohazard: @Shadwell: @Manyizga:
"Jelenleg klíma nincs a kocsiban..."

Dáwid 2010.01.20. 10:49:48

@biohazard: Volt egy szó a hozzászólásának a végén.

Netuddki. 2010.01.20. 10:50:14

Már mitől gyűlne a víz a tartályban? A fehér korong köti meg a nedvességet (már ha megköti).
Veres Pali bá Somának is megmondta a hüvelyi orgazmusról, hogy olyan nincs, aztat a naccsága nem érzi, legfeljebb csak úgy érzi.

Bilux67 2010.01.20. 10:51:17

Na, sűrűbben kell frissíteni...

Bladika 2010.01.20. 10:51:52

@kovi1970: A tartály megtelik vízzel! Pontosabban ennek a cuccnak az oldatával. Lefényképezzem itt van mellettem!

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2010.01.20. 10:54:52

@Dáwid: Aki énekes, az nem tudja nem bekapcsolni az autóban lévő klímát?

Egyébként télen, a fűtést melegre állítva száraz meleget (*) fúj be a klíma, ami szerintem nem árt az énekes torkának.

(*) Már persze ha a motor bemelegedett valamennyire.

biohazard 2010.01.20. 10:55:59

Ó bazzz, aszittem az a nickje :)))))))

Dáwid 2010.01.20. 10:56:59

@Szárnyati Gézа: Azt mé' nekem kell eldönteni hogy mi jó a torkának :-D Én csak jeleztem hogy ő odaírta a magyarázatot, csak a kollégának nem tűnt fel. Hogy kinek a torka mit szeret az igazából erősen nem érdekel (a sajátomon kívül :D )

Bladika 2010.01.20. 11:12:31

@Szárnyati Gézа: Igen ahogy fentebb is írtam!

baz+g 2010.01.20. 11:23:42

töröld le ronggyal baz+

Bladika 2010.01.20. 11:35:59

@baz+g: "töröld le ronggyal baz+" kimaradt az aláírásodból egy "g" nem? Helyesen nem így akartad írni?

"töröld le ronggyal

Üdv, baz+ g
"

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2010.01.20. 11:39:31

Ceresit tabletta (1-2000 Ft)

kiló só 50 Ft.

A hatás ugyanaz. Aki kényes az összetételre, vegyen kálium-klorid műtrágyát a kertészboltban.

Nedves lakásban ugyanez hatványozottan igaz! Csak figyelni kéne a suliban a kémia órán, és nem elfelejteni...

Olcsóbban kijön...

Andie 2010.01.20. 11:40:35

Asszony kis fiatjával énis küzdök (ezt használom napi rohangálásra). Az ajtók nem zárnak teljesen, illesztések már nem tökéletesek, plusz a hó miatt mindig van viz a padlógumikon. Tehát plusszokban rendszeresen párás az üveg, de ezt még le lehet küzdeni maxra állitott ablakrafújással (klima nincs!!), de minuszban még rá is fagy!! Na az az élmény, homorú üveget jégkaparni!
Elsőnek próbáltam szerezni egy páragátló fókanyálat. Ezt rávittem az üvegre, előbb fehéres szappanos bevonatot képzett, de törölgetve szépen szintelenné vált. Tényleg nem párásodik.
Ámde ellenben mikor fagyott (vagy csak 4 fok alá esett a hömérséklet)!! Úbazze, azt a zsiros, nyúlós jeges szart kapargatni?! Letörölni nem lehet, mert mint a takony, csak csúszik jobbra-balra az üvegen, maszatolni lehet... Hát lemostam ablaktisztitóval, azóta inkább a vékony jégréteget kapargatom.
Vajon ez a szerkezet nekem is segitene? Kipróbálnám...

Reggie 2010.01.20. 11:42:02

esos idoben meg jo lehet a klima, de -20 fokban azert nem illik bekapcsolni.

szatyi 2010.01.20. 11:43:01

Ebben a tablettában valamilyen magnéziumsó van azt hiszem, ami vízelvonó hatású, de oldódik. Van egy másik vegyianyag, a szilikagél, ami szintén vízelvonó hatású, viszont nem oldódik fel víz hatására. A vizet csak felveszi, aztán hő hatására, 150-200 fokos sütőben regenerálható, eltávozik belőle a víz, így újra használható. Lehet kapni spéci szilikagélt légszárításhoz néhány helyen, de macerás hozzájutni, és elég drága is. Viszont bevásárlóközpontokban kapható 4-5 kg-os csomagokban szilikagéles macskaalom. A hatása ugyanaz, az ára nem egészen.

harcsabajuszos 2010.01.20. 11:49:43

Érdekes ötletek.
Hosszú autós karrierem során észrevettem, hogy a párásodás akkor erőteljes, ha az autóüvege belülről koszos, poros vagy szilikonsprayvel (vagy hasonló műszerfalápoló szarokkal) volt kezelve. Utóbbi esetben képtelenül gyorsan be tudott párásodni minden üvegfelület a kocsiban.
Miután letakarítottam vegyes vegyianyagokkal az utolsó cseppjét is a permetmaradványoknak, nem volt gondom a párásodással többé, az ultraderm volt a leghatásosabb olcsó tisztítóanyag.
Lassan egy évtizede pedig már egyáltalán nincs gondom a párásodással, klíma nélkül sem, mivel nagy légterű autókkal és mikrobuszokkal járok, ahol megfelelő a levegőáramlás, nem úgy mint a válltól vállig szoruló törpegépekben.
Soha nem vittem fel az üvegen belülre semmilyen vegyianyagot a párásodás miatt, mindössze rendszeresen tisztítom.
Kívülre viszont a RainX alapfontosságú, s mivel autópályán járok elsősorban, szinte soha nem használom az ablaktörlőt. Minél nagyobb a sebesség vagy erősebb a zápor, annál jobban látni ki az ablakon az ablaktörlőhöz képest. Na ez a cucc hasznos, biztonságossá teszi a vezetést. Mint a régi hatoson, mikor nagy esőben a szembejövő kamionok autónyi tavakat zúdítanak a szélvédőre, egy ablaktörlős beszopta, de nekem azonnal lefolyik a víz.
Ez a tapasztalatom.

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2010.01.20. 12:06:57

@Oreg: Én próbáltam a RainX-et, de nem tetszett, hogy ha mégis ablaktöröltem, a lapát mögött egy páraszerű sáv maradt 1-2 másodpericg.

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2010.01.20. 12:08:31

@szatyi: Ebben a tablettában valamilyen magnéziumsó van

Nem, a nagy része kalcium-klorid (lásd MSDS), a maradékot viszont nem árulják el. Mert attól folyósodik bele a tartály aljába és talán attól nem melegszik fel annyira.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2010.01.20. 12:14:17

Frady Endre:
Pára

Rámtámad egy mutáns tulok,
Megtapos és bezabál.
Bendőjében megbarmulok,
Áll a marhazúza-bál!

Keringőre felkérődznek,
Illatom, mint pacalé,
Tulkom csókdob női őznek,
S köppenek én, méla lé.

Romantika kéne? Nesztek!
Félrehordó a barom,
Totálisan célt tévesztek,
S gyepen fejem vakarom.

Fűbe harap értem tulkom,
Nyögve nyel be a bamba
(Lásd: www.taplaldtul.com)
S csúszok le nagy iramba’.

Hopp, megakadok a torkán,
Maradványom félre ment,
S köhhként szállok, mint az orkán:
Egyszer fent és egyszer lent.

Emberélet csupán pára,
Meg van írva valahol.
Viszlát, ennyi voltam mára!
Kutya idő rámcsahol…

fradyendre.blogspot.com/2009/08/para.html

biohazard 2010.01.20. 12:15:35

@Reggie: Jobb autókban nem tudod kikapcsolni a klímát.

KAMA3 2010.01.20. 12:40:40

Ezen agyaltam már én is, megmondom őszintén. De mivel a 6 négyzetméteres fürdőszobánkban továbbra is penészedik a fal,és párás a levegő, ennek a készüléknek a használata mellett, nem hinném, hogy a kombi zsigulim hátsó ablakáról leszippantaná a párát. Hiszen nyilván csak abból a légtömegből tudja kicsapni a párát, ami a korong közvetlen közelében van, és a párás levegő ettől még lazán kicsapódik a hideg hátsó ablakon. Egyetlen megoldás, hogy az ablak felületét a kondenzációs hőmérséklet fölé emeled. (fűthető hátsó szélvédő, illetve meleg légáramlat ablakra irányításával.)

Vagypedig ventillátort szerelek a korong elé, ami cirkulálja körülötte a levegőt.

biohazard 2010.01.20. 13:00:33

Pl q7, m5, de szerintem bármilyen húszmillió feletti autót mondhattam volna.

Dáwid 2010.01.20. 13:06:39

Attól hogy több zónás, automata klíma attól még ki lehet kapcsolni szerintem... :S

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.01.20. 13:12:53

Ha jól van megkonstruálva az autó, akkor az okozza a párásodást, ha valaki majompózban vezet, mert lehelli az üveget. Persze hidegben az ember hajlamos majompózban vezetni. Olyan kocsit kell venni, ami hamar fűt (<0.5km), akkor nincs majompóz és nincs pára sem.

biohazard 2010.01.20. 13:18:15

@Dáwid: Nem tudom, én nem tudtam kikapcsolni. Igaz, nem is akartam soha, be van állítva 22 C fokra évek óta.

biohazard 2010.01.20. 13:21:24

Igen, a q7-ben van, de az is valami csökkentett mód csak. De ez már nagyon off.

Szóval ceresit jó, bár én csak egy apró szobában használom, egy hónap alatt jó fél liter víz is összejön.

Reggie 2010.01.20. 13:22:10

@biohazard: q7-ben kikapcsolhato owner manual szerint.

Reggie 2010.01.20. 13:28:56

@biohazard: m5 owner manualjat is letoltottem, abban is kikapcsolhato a klima.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.20. 13:33:31

Fűtött első szélvédő, fűtött-hűtött ülések :P Ford Mondeo for President! :D

Dáwid 2010.01.20. 13:37:52

Fűtött elő szélvédőről mindig csak hallani hogy zavar, vagy hogy nem zavar, de olyannal aki rendesen használja még nem sikerült beszélni :D 2x ültem olyan autóban, de egyszer este, egyszer meg szakadó esőben, úgyhogy remekül láttam hogy napfényben milyen...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.20. 13:46:09

@Dáwid: A lakótársam most vett egyet, úgyhogy én is kicsit használom innentől, ha szükség lenne rá :) De az 500 eurós Mondeo II.-ben (a cicalámpás régi) is volt fűtött első szélvédőnk, értéke felbecsülhetetlen Írországban (is). Szóval ha valaki új Fordot vesz, pipálja be feltétlenül, használtban meg lehet szerencsés az ember olcsó pénzért is :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.20. 13:50:01

@Dáwid: Megszokod egy idő után. Elsőre kicsit olyasmi érzés, mintha szúnyoghálón néznél ki a hálószobából :D Pár perc után már nem zavaró, de este vannak olyan szögek, amikor jobban látszik, ha a szembejövő pont úgy világít rá. De az előnye eltörpül egy kis zavaró jelenség miatt. Legalábbis egy ilyen rohadt undorítóan párás országban, mint Írország.

A régi Mondeót én használtam, csak kb. 6 hete lerohadt és nem akarok foglalkozni vele :D Azt hiszem, a hengerfej tömítés pukkant el. Több pénzbe kerülhet a javítás itt, mint amennyit ér :D Tyúkketrecnek még jó lehet :D

Dáwid 2010.01.20. 14:05:33

@KuKori: Nah erre voltam kíváncsi. Köszi. Este amikor volt alkalmam kinézni belőle akkor nem igazán volt szembejövő szerencsére. (M7-esen ciki ha szembe jönnek az emberrel :D )

biohazard 2010.01.20. 14:27:30

@Reggie: oké rendben van, akkor te majd kikapcsolod a tiedén, én hagyom így.

Kifordított kacagány 2010.01.20. 14:38:50

ilyenkor, ezekben a jó telekben, mikor nappal akár 15-20 fok is van, éjszaka meg -1,-2 már az is elegendő a párásodáshoz, ha egyszer kinyitjuk az ajtót. ilyenkor az is segíthet fedett helyen, hogy letekerjük az ablakokat, így kiszellőzik a párás levegő az autóból. cserébe legalább egy macska biztosan beköltözik.

páramentesítőt egyszer használtam. még a múlt télen. tavasszal meg csak néztem, hogy alig látok ki a szélvédőn, szép színes foltok maradtak utána. mocsok meló volt letakarítani.

letörölni sem a legjobb megoldás(még ha nincs is ráfagyva), csupa maszat marad utána

az idén inkább 10 perccel korábban elindítom a gépet, még mindig az a legegyszerűbb, ha nem is túl költséghatékony.

@KAMA3: lehet kapni olyan lapokat, amit ha a falra ragasztasz, a fal teljes felületén elosztja a nedvességet és úgy párologtat. mellesleg nem is gombásodik. cserébe nem lehet csempézni, tapétázni és póruszáró festékkel festegetni.

yeti 2010.01.20. 16:26:28

A fűtés beindulásáig 2 centire leengedett ablak,azokban az autókban amikben még volt anyag 13,2 fokban kinyitott elefántfül ablak.

Kifordított kacagány 2010.01.20. 16:46:00

@yeti: az csak az ellen véd, hogy ne leheld tele. ha már eleve párás b.hatod.

misi46 2010.01.20. 20:02:40

@biohazard: Igazad van, ha én szélvédőre állitom a levegőt, a klíma bekapcsol és nem lehet kikapcsolni. (legfeljebb a bizti kivételével) Továbbá ilyenkor belső keringtetést sem lehet kapcsolni. / Chrysler /

Kifordított kacagány 2010.01.20. 20:23:01

@misi46: na de a chrysler mióta jobb autó?:)

forumnick 2010.01.20. 20:28:21

@KAMA3:
Ne vegyél, semmit sem ér lakásban.
Ismerős próbálta (új építésű kecóba költözött), és kb. 1-1.5 liter vizet szedett ki neki kb. 30-40 nap alatt. Vett két kezdőcsomag edényt kb. 5000ft volt. A falak pedig vígan penészesedtek mellette (új festés bejátszik, bútorok stb.).
Végül beruházott egy páramentesítő gépre (kb. 50000ft), ami az ígért teljesítményének kb. a negyedét/harmadát tudja nála (a megadott teljesítményt magas hőmérsékleten és magas páratartalom mellett adják meg), de így is napi 4-5 liter vizet csapolt ki a lakásból. További előnye, hogy a párásító folyamatok (fürdés, ruhaszárítás) is kevésbé párásítják tovább a lakást (a ruhák gyakorlatilag olyan gyorsan száradnakm intha nyár lenne).
Ha pedig kiszáradt a lakás, el lehet passzolni használtcikkes helyeken. Összességében olcsóbb egy lakás esetében, mint egy ilyen küblire beruházni.

yeti 2010.01.20. 21:42:39

@Kifordított kacagány: Akkor jó száraz helyen lakok.

Másik megoldás a problémára a két részben vízszintesig billenthető szélvédőjű Csepel teherautó.Igaz téli használatához eszkimó bunda motoros szemüveg és usanka viselése ajánlott.

Kifordított kacagány 2010.01.21. 08:26:11

@misi46: nincs mit, gondoltam jobb, ha én szólok, mint más:)

@yeti: nem hely kérdése sajnos, hanem a hőingadozásé(bár az meg hely kérdése:).

akinek meg nincs csepel teherautója, az egyszerűen verje ki a szélvédőt azt jóvan:)

akalla 2010.01.21. 09:48:28

@yeti: Télen úgysincsenek bogarak, így még a fogad közé se szorulnak be a kis szárnyasok... :-)

bmw_330d 2010.01.23. 00:16:07

én ha szélvédőre állítom a fűtést, bekapcsol a klíma, de engedi levenni a klímát,és fújja tovább a szélvédőre a levegőt.
E90-es bmw.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.01.23. 09:46:56

a résnyire nyitott ablak az segít.1-2 perc alatt.
A másik az hogy amelyik kocsiban nincs klima abban fűtés azért van.

TomP · http://pokolikocsik.blog.hu 2010.01.24. 22:19:53

A kényszer engem is rávitt, hogy átvigyem a pára stopot a fürdőből a kocsiba. A házban úgyse jó semmire, viszont így most nem kell a szélvédő belsejéről jeget kaparnom :) Megváltoztatta az életem ez a felfedezés! Új ember lettem, megláttam a fényt! Köszönöm! :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2010.01.27. 23:44:38

@Zulu Alfa Kilo:
Khurvára nem hülyeség, amit csinálsz. Itt a svédeknél, különösen az északi végében az országnak, mindenki ezt csinálja.A totákáron volt is egy cikk róla, bár nem teljesen úgy van, ahogy írják.

Szendwich 2010.02.13. 15:40:54

Anno olvastam én is ezt a cikket és nagyon megtetszett maga az ötlet. Ugyanis én is hasonló problémával küzdöttem "nyálkás" idő esetén. Főleg, hogy sajnos az autó többet áll mostanában a kelleténél (busszal csak 1872 Ft / 600+ km egy havi utazási költségem).
Szóval vásároltam én is ilyen páramentesítő terméket. Csak én soknak tartottam a 4000 forintot egy műanyagdobozért, amit nem is igazán tudok hova rakni az autóban. Nekem se könyöklőm, se egyéb direkt kialakított hely nincs az utastérben. Ezért vásároltam inkább egy "Ceresit STOP Pára" nevű kis papír zacskós páramentesítőt. Ilyet ni:
szendwich.uw.hu/audi80/20100213/Fenykepek-05.jpg
Ez csak 1400 igaz magyar forintba került és két kis tasakot tartalmaz. Ilyeneket:
szendwich.uw.hu/audi80/20100213/Fenykepek-01.jpg
A leírás szerint egy tasak egy ruhásszekrényben is képes a párát megkötni, az utastér se nagyobb egy két ajtós szekrénynél. Egy tasak kb. 4-6 hétig tart hőmérséklet és páratartalomtól függően. A levendula illatával azért vitatkoznék. Olyan illata van, mint gyermekkoromban a Bip öblítőnek :) Mindenesetre autó illatosítónak elmegy.
Kb. 1 hónapja az egyik tasakot kibontottam és az anyós ülésre dobtam. Ha használom az autót akkor csak hátra dobom a kalaptartóra. Az illata alaposan belepte az autót, ezzel nem tudok mit tenni. Viszont tényleg megfogta a párát. Ma fordítottam meg merő kíváncsiságból a tasakot és ezt láttam:
szendwich.uw.hu/audi80/20100213/Fenykepek-02.jpg
Jól látszik, hogy a tasak beltartalma elkezdett zselésedni. Amíg nincs garázsom, addig jó lesz ez átmeneti megoldásnak.

Rocko- 2010.02.13. 16:17:31

@Szendwich: a kartoncsomagolás baloldalán találsz 4 kör alakú ábrát, abban benne van az autó is.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2013.11.22. 15:54:45

Viccesek ezek a párametesítő tablettás varázsszerek. Csak érdekességként írom, hogy a 220v-os 250W-os páramentesítő gépem egy sacc/kb 30m2-es szoba légteréből olyan 2L vizet szed ki fél nap alatt, és ezzel leviszi kb 5%-al a páratartalmat 65-ről 60%-ra.

Vegyetek egy páramérőt az ebayről 2$-ért és rájöttök, hogy egy ilyen tablettás izé nem több mint placebo.
süti beállítások módosítása