Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Béla

2010.05.12. 12:00 | prokee | 34 komment

Címkék: béla közlekedésbiztonság

Béla Fordot vezet.

Találkoztam vele reggel, Szigetszentmiklós és a lakihegyi adótorony közötti átkötőúton.
A fekete Focus hátsó ablakában büszke kamurendszám hirdette a gazda nevét: Béla.

Béla nem sietett. Ezen az úton egy rövid szakaszt kivéve kilencvennel szabadna menni, ő azonban ehelyett az ötvenes tempót válaszotta. A lakott terület tábla után, tökegyenes, belátható úton, ahol még a tőlünk balra futó kerékpárút is korláttal védett.
Nem tudom, mi indította erre, vajon az eszeveszett tempót tartotta veszélyesnek a szemerkélő esőben, vagy a pillanatnyi fogyasztásmérőt próbálta 6.5 alatt tartani, tekintettel a 340 feletti literenkénti árra. Mindenesetre egy jóideig poroszkáltam mögötte, és olvasgattam a Bélarendszámot.

Aztán felgyűlt mögöttünk vagy 8-10 autó, én pedig az órára néztem, és rájöttem, ha ez így marad, pont két percet fogok késni a munkahelyemről. Így egy kicsit közelebb kapaszkodtam, és vártam, hogy elfogyjanak a szembejövők. Sajnos ez meddő próbálkozás maradt, a Csepel-sziget 70%-a ugyanis reggelente itt jön dolgozni. Béla mindenesetre levette a szitut, és rájött, előznék, de nem megy.

És akkor Béla büntetett - lelassított negyven alá.

Gondolom, egy kicsit jól érezte magát. A reggel, amikor Béla BMW-t Büntet, feledtet mindent. Egy röpke pillanat alatt tovatűnnek a munkahelyi frusztrációk, a formát vesztett asszony, az autó- és lakáshitel, a tagbaszakadt szomszéd, aki évek óta megkeseríti az életét Josh és Juttával, de sosem mert neki átkopogni, a harmadikban már kétszer bukott kisbéla... Ez mind jelentékelen semmiséggé foszlott, mert egy rövid ideig ő lehetett V.Béla, a király.

Amikor megláttam a Szigetszentmiklós táblát, már majdnem harminccal csorogtunk. Számolgattam, az már tuti, hogy elkések, és az is, hogy nem előzöm meg, így meg kell várjam, míg Béla merevedése elmúlik. És ekkor megtörtént, Béla gyorsított. Nagyjából nyolcvan-kilencven között ért be a városba, tépett még vagy száz métert, aztán nagy satuval befordult a lakópark parkolójába.

És ön, szintén Béla?




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr471994597

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csiky944 2010.05.12. 12:40:07

jaja,én is szoktam így szivatni szakadt régi 7-es bimmereket
:D

pickapu 2010.05.12. 12:43:21

Biztos elképzelte, hogy ő Kris Kristofferson a Convoy-ból. Csak ő nem futott az életéért. :)
Ha előzni próbálod, akkor biztos elkezdi nyomni a gázt.

biker_kolee 2010.05.12. 12:59:29

Proki, ez azért van, mert BMW-d van. Jójó, mondjuk ez nem autómárkafüggő, mert Bélák és Józsik mindenhol vannak. De a Bayerische superwagen ezt váltja ki a Bélákból.

mercurius 2010.05.12. 13:00:52

Hehehe Kaposváron is lakik egy ilyen Béla. Szürke Corollája van. És ha jönnek szembe, mindíg leveszi a gázról a lábát. Már többször 'találkoztam' vele. Lehet, hogy fél?

yeti 2010.05.12. 13:10:45

No,Béláim,gondolkodjunk!

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.05.12. 13:39:52

Prokop, tudod micsinátá? Belementél a Béla fenekébe. Rátótadtútótad!!
Nanáhogy bünti a vége.

Beeni 2010.05.12. 13:55:48

Igen, ez a bmw-sség vele járója, ilyenkor furakodni kell, akkor nyomni fogja. Egyébként ha ez neki örömöt okoz, hát istenem, csinálja, csak nem emiatt veszítse el az ember a munkáját...

szatyi 2010.05.12. 13:56:11

A Josh és Jutta nekem eddig nem volt képben, most megnéztem mi az. Azt mondják a tudás hatalom. Maradtam volna inkább tudatlan.
A Béla meg csak kicsit Jani akart lenni, te segítettél neki. Az aznapi jótettet ezzel letudtad, otthon nyugodtan belerúghatsz a macskába.

1kutya 2010.05.12. 14:01:42

prokee: még jó, hogy nem agresszívkodtál jobban, mert ez képes lett volna egy büntetősatut is nyomni!

egyébként küldd át a sztorit Silent-nek az autózzblogra, ott a 3. kommentnél kihozzák, hogy a posztíró volt a hülye, meg amúgyis...:DDD

biker_kolee 2010.05.12. 15:45:51

@1kutya: Jaja, ott könnyen kihozzák Prokit bűnösnek. :)))

Kifordított kacagány 2010.05.12. 16:49:47

jaja, prokee a bűnös. nem tudta, hogy a béla azért lassít, mert előzékeny. ha lassan megy, gyorsan meg lehet előzni. meg különben is, mikor jönnek szembe, akkor óvatosan kell menni, lassítani kell, mert akármi is lehet. béla csak ezért lassított. igazán nem tehet róla, hogy többen is jöttek és újra, meg újra lassítani kellett. ez szerintem nyilvánvaló, látszik abból is, hogy miután elfogytak és megnyílt az út, a faluba már nyolcvan körül tépett.

Kifordított kacagány 2010.05.12. 16:57:53

prokee jogsiját meg el kell venni, mert veszélyeztette bélánk épségét. azzal, hogy hosszú km-eken keresztül követte kitartóan, infarktus közeli állapotba hozta szegényt, pedig a kresz is megírta már, hogy a közúton nem veszélyeztetjük senki épségét.

boibo 2010.05.12. 18:16:50

akárhányszor sikerül végre kikeverednem az ilyen bélák mögül, mindig megfogadom, hogy legközelebb inkább kiállok 5 percre a sorból, addigra tán kellő távolságba kerül a hülyéje, hogy ne érjem megint utol. aztán mindig jön a következő béla. és én meg persze megint nem állok ki, hanem ezerötszázas pulzussal, agyvérzés közeli állapotban küszködök mögötte, és szidom a kedves jó mamáját, aki feltehetőleg nem is tehet semmiről. így megy ez. :///

boibo 2010.05.12. 18:20:47

egyébként meg.
mi azt is szoktuk játszani, ahol a bicikliút a 71-es autóút mellett megy, és vasárnap délután van és a sokhülyepesti jól bedugul, hogy kiválasztunk egy-egy autómárkát (mondjuk bömbit), és azon versenyzünk, hogy ki előz le többet a "sajátjából", persze bicajjal. na ez viszont egy jó játék! :)P

zalkapone 2010.05.12. 18:53:44

Én egy békés csávó vagyok (aki ismer, az tudja), de az ilyeneket el kéne zárni valahova! Hányszor, de hányszor jártam már úgy, hogy tényleg kielőztem az istenbarmát, és akkor meg gyorsít a hülyéje! Mert nehogy már egy ilyen öreg szar Ford megelőzze az ő kis 60 havi részletre vett, alapmotoros kis szíve csücskét! A sok idióta! Monnyanak le!

Kifordított kacagány 2010.05.12. 19:25:00

@zalkapone: én őket is kedvelem.....kedvem lenne belelökni az árokba.

Kifordított kacagány 2010.05.12. 19:29:59

@boibo: nekem mindig is a bringások lesznek a kedvenceim, olyan bájosan bugyuták;)

Krisi 2010.05.12. 21:05:46

ójaj, én a mai nap majdnem felkötöttem magamat, mert a belvárosban kellett autóznom (bicikli vázért mentem mégmielőtt valaki megkérdezné a miértjét, plusz egyéb cuccokat is vittem - új csepel royal pályaváz odabasz).
hát komolyan mondom full risztekpö mindenkinek aki ezt napi szinten csinálja! ha nem írok össze előtte magamnak egy faszentos metál/klasszikrokk cédét előtte otthon akkor már gumiszobában csapkodnám a falakat. ez a város autóval legyőzhetetlen. szörnyű. villanygitáros zene nélkül kibírhatatlan.
(külön verést érdemelne az összes buszsávban végigelőző majd a végén bepofátlankodó, de még nagyobbat az, aki meg akkora lárva hogy beengedi őket)

viszont múltkor énis tipikus köcsög Béla voltam, de csak a 350 forintos benzinár és a műszerfal átlagfogyasztás kijelzője miatt. amióta van ilyen cucc a kocsiban mindig harcolok, hogy 5 liter alá vigyem a fogyasztást. múltkor a pályán sikerült Pápáról hazafelé, beálltam egy román Lanos és egy török E36-os után, ők is stabil 110-es tempót diktáltak. mondjuk végig a szélső sávban mentem szóval aki akart megelőzött, tehát akkor köcsög mégse voltam.

ezt most jól megbeszéltem magammal.

Prokit meg már formálja a saját képére a bajor szekér: egyből belemászik a másik seggébe! szerintem holnap leborotválja a fejét kopaszra oszt megy vészvillogóval parkolni a szorálijum elé :D

Rocko- 2010.05.12. 21:57:14

a héten meglátogattam prokee-t, bár nem ezzel, de egy másik Bélával találkoztam én is. balról áll a sor, Béla konzekvensen negyvennel. városban 30. majd körforgalomban lekanyarodik előttem. ó jeee! aztán az utolsó körforgóban vissza...

zalkapone 2010.05.12. 22:29:55

@Kifordított kacagány:

Hányszor álmodoztam én már vasúti sínekkel körbehegesztett, leszerelt ENSZ járőr Nissan Patrolról... :-)

Kifordított kacagány 2010.05.13. 08:58:48

@Rocko-: megvan a megoldás. az összes béla prokee környékén lakik. csak azt tudnám, akkor mit keresnek ezek erre, az egész ország kell nekik?

@zalkapone: álmodozni jó dolog, de úgysem tudnád őket árokba lökni. az mellett meghúznák magukat

rognork 2010.05.13. 10:09:03

én ilyenkor dudálok, a maffiózó napszemüveg rajtam van, ezért még félnek is. ha meg tudom előzni, akkor a hátsó lökhárítóval centizem az övét. tudom hogy nem kéne.
holnap várd be bélát, és szopassad.

zalkapone 2010.05.13. 14:17:42

@Kifordított kacagány:

Úgysem!? Nem ismersz? Hihetetlen tehetség vagyok! :-)

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2010.05.13. 14:25:31

Béla Trabanttal jár,nem Forddal! ;)

[@Reszeg@] 2010.05.13. 14:55:53

@Krisi: Nálam a fogyasztósdi sem indok a lassúságra...90-100 között eszik a legkevesebbet. (8.7-8.8 körül)

Amúgy az biztos, hogy egy ízlésünk szerint összeválogatott audio CD sokat tud segíteni.

Ja, és a posztíró a hülye, az ienek miatt tart itt az ország ahol, meg különbenis. :)

Tommi 2010.05.13. 15:28:58

Nálam még a fogyasztás sem ok arra, hogy "nagyontakarékostaxis" módjára közlekedjek 5.-ben 50-nel (bár néha szoktam), a Samara stabil 6.2-t fogyaszt úgy, hogy én is hajtom, nem csak apám. Azért ez jelent valamit. :)

Bélák amúgy Nyirád környékén is vannak, de ők Swifttel járnak. Persze, ha megelőzöm, két másodperc sem kell és visszaelőz, aztán beáll 60-ra.

yeti 2010.05.13. 16:41:15

Ma láttam egyet.Szalmakalap+régi Swift.Pirosnál mellettünk állt,de sajnos mobillal nem tudtam jól lefotózni.

Kifordított kacagány 2010.05.13. 19:11:26

@zalkapone: hacsak úgy nem, de az biztos, hogy mindent megtennének, hogy ne szolgáltassanak rá okot:)

zalkapone 2010.05.13. 20:40:08

@Kifordított kacagány:

Mostanában elég sokat járok utánfutóval, és látom az ismerősök arcán a döbbent felismerést, hogy "bazzeg, ez lassan megy!"...
De asszem ettől még nem leszek Béla. :-)

pickapu 2010.05.13. 20:45:33

@zalkapone: Lényeges, hogy a vontatási sebesség úgy legyen megválasztva, hogy a vontatmány kerekeivel még érintse az úttestet. :)

Kifordított kacagány 2010.05.14. 07:49:01

@zalkapone: biztos, hogy ez az utánfutó miatt van és nem azért, mert öregszel?;)

@pickapu: egyszer sikerült kissé túlpakolni az utánfutót. csak kicsit lett súlyosabb egyéniség az omegánál. úgy 60 fölött már csak az utánfutó kerekei jelentették a biztos pontot az aszfalton, nem nagyon akarta elhagyni azt. a problémát inkább az jelentette, hogy nem arra akart menni, amerre én:)
egyszer meg láttam egy ámokfutót az M7 felett lobogni. miközben azt számolgattam, két talajérintés között, hány betonlapot tud átugrani, három dolog jutott az eszembe. az egyik az, hogy ez egy idióta, a másik az volt, hogy mire pestre ér tuti szögletesek lesznek a gumik, a harmadik meg az, hogy ha most ismerném zalkapone-t, akkor most cinkelhetném vele, hogy láttam utánfutózni:)

Sam8888 2010.05.14. 09:51:46

A Bélák nevében szólok. Nekem is BMW-m van érdekesmód, bár én nemszoktam lassúzni... :D

zalkapone 2010.05.14. 12:38:55

@Kifordított kacagány:

31 évesen még nem gondolkodom ilyesmiken...
Tudod, nem az évek tették, hanem a km-ek! :-)
süti beállítások módosítása