Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Kell egy kis áramszünet...

2010.08.24. 13:00 | prokee | 26 komment

Címkék: trabant tramp autófília flotta ágyúgolyófutam

...időnként mindenkinek.

Még akkor is, ha az idő szorít, és mihamarabb életre kellene lehelni az autót.

A péntek csütörtök esti váltójavítás azzal ért véget, hogy fáradtan, morcosan próbáltam meg rájönni, miért áll meg határozott koppanással a váltó nyelestengelye.

Ide raktam, oda raktam, szétszedtem, összeszereltem, de nem. Hagytam hát az egészet, és leballagtunk Nyíregyházára. A terv az volt, hogy vasárnap este nyugodtan, pihenten térek vissza.

Némi műsorváltozás okán végül szombat reggel nyitottam ki a garázsajtót. Mivel a féktisztító már régen kiszellőzött, bátran gyújtottam rá, kezembe kaptam a szétnyitott régi váltó alsó házát, és alaposan átnéztem. Mivel semmi különbséget nem találtam a másikhoz képest, lecseréltem a felsőre, és azt is megvizsgáltam.

És meglett.

Az ott a hátrameneti fogaskerék tengelye, amit egy M6-os csavar rögzít. Tetszik látni a fején azt a kis folytonossági hiányt?

Na, én nem láttam, legalábbis szombat reggelig. Főleg, hogy nem volt eltakarítva, így nem is volt feltűnő. A házba fektetett tengely pedig kényelmesen elforgott felette, abszolút nem látszott, hogy lehúzva a nem túl szépen (=garázsparaszt módon) hegesztett szabadonfutó varratai bele fognak érni a csavarba. OK, közel volt, de azért annyira nem, hogy gyanakodjak...

Így hát elő az "új" váltót, néhányszor megtekergettem a nyelestengelyt, hadd koppanjon rendesen. Aztán szétnyit, és láss csodát: ott a nyom a csavar fején...

Innentől már egyszerű volt a feladat. A csavar fejét fazonra igazítottam, és összeszereltem az egészet. Az autó a garázsban állva várja a versenyt, azt hiszem, már csak két indexet hagytam ma estére.

Holnap mindenesetre begurulok vele dolgozni, meglátjuk, hogyan sikerült. :)




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr752243476

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2010.08.24. 14:18:06

Felmerül a kérdés, hogy mi volt annak a hatlapúnak a helyén a donor váltóban.. :D

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.08.24. 14:32:22

@s0nik:
Mindkettőben ugyanaz a hatlapfejű volt (első és utolsó kép a két váltó).

atabi 2010.08.24. 15:04:59

olajat elne felejts bele önteni ))

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.08.24. 15:17:37

Áááááábasszus, úgy imádom az ilyen idióta hibákat...

arthur877 2010.08.24. 15:32:04

Tudod, aki ezt ilyen nagy varrar hegesztette...
Miért nem lehetett co-val gyönyörűen körbe?

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.08.24. 15:44:20

@arthur877:
Ha tudnám, ki volt, meg is kérdezném... :)

bobeszedulacika 2010.08.24. 16:54:37

azt nem értem(logikusan),hogy mért a csavar fejét igazította(mikor azt esetlegesen bontani kell)mért nem a hegesztési varratott???????????????(mikor azt nem kell)
de nem tudom ilyen és ettől ezerszer komolyabb dolgokat oldunk meg házilag minden nap,és még sem vagyunk újságírók!!!
ehhez/ahhoz csak ennyi kell?
szakmai képzettségemet tekintve ,és a praxisomban előforduló hibák orvoslása alapján,már fő fő szerkesztő is lehetnék.

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2010.08.24. 17:01:23

@prokee:
Nekem ez sehogyse áll össze, a kókányosan lehegesztett tengely ugye eddig ott forgott a váltódban és tökjól elvolt az ominózus csavar társaságában. Vagy valami apró részlet meghaladta a felfogóképességem :)

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.08.24. 17:05:21

@bobeszedulacika:
Ha a csavart kiveszed, reszeled, akkor a fémreszeléket majd az asztalról kell letakarítani.
Ha a szerelt nyelestengelyt cseszteted, akkor a szabadonfutóból a csapágyakból és a fogaskerekekből kell tisztogatni a szemes takarmányt.

@s0nik:
A régi váltóban reszelve volt a csavar feje, lásd első kép. Nem látszik nagyon, mert itt még váltóolajos.
Az újban nyilván nem volt, mert abban még működött a szabadonfutó.

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2010.08.24. 17:14:42

Heuréka :)
És ha nem reszelve volt? Mondjuk a leeresztőcsavar mágnesén keletkezett lerakódás esetleg arra is utalhat hogy az előző összeszereléskor a "mester" nem csekkolta hogy átfordul-e - aztán csak átfordult..

faszOmmm-ba 2010.08.24. 17:18:44

nem meg mondtam hogy idáig látszik a varraton a karcolódás ahol beleér valamibe?! Beszoptad köcsög! Csak hogy élvezd hogy megint beleturháztam a nyomorult firkálmányodba!
Megint lehet kozmetikázni a kommenteket buzikáim! :D

faszOmmm-ba 2010.08.24. 17:22:27

@prokee:
és vajon ki a fasz reszelt bele a csavarba? Más irányból nézve hogyan és ki vágta haza a szabadonfutót?
Jah hogy megint valami seggfejnek eszébe jutott szokás szerint beleokoskodnia a váltóolajba, hogy jó lesz helyette a a 10W40-es motorolaj is, mert ugye a trabantba direkt ezért terveztek ebbe való hígabb hajtómű olajat. Üdv magyarisztánban.

bobeszedulacika 2010.08.24. 17:27:12

@prokee: ez még valahol igaz is....akkor is!különben meg arra is meg van a megoldás,mágnest teszek oda ,féktisztító(ha már itt mindenki pocsolja agyba -főbe,stb,stb.
tök egyszerű megoldás :régi hajdú mosógép rácskossár bele, fel töltőd alkatrészmosóval ,be kapcsolod és patyolat tiszta ,sőt még időt sem rabolt addig .
(ezt csak érdekesség képen)

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.08.24. 18:29:13

@faszOmmm-ba:
Dehogy kozmetikázom, az állatkert is unalmas lenne, ha csak a gondozókat lehetne tanulmányozni.
A szabadonfutó azért van lehegesztve, mert a négyütemű Fiat-motorhoz már nem kell, és zavaró is.

@bobeszedulacika:
Persze, megoldható, de nem volt egyszerűbb kicsavarni egy csavart, ellaposítani, aztán visszacsavarni ? :)
Mellesleg a másik donor-váltóból készül majd egy rendes, tisztességesen fixált szabadonfutós váltó, és ősszel bele is ugrik.
Most viszont erre volt idő.

Kifordított kacagány 2010.08.24. 19:07:49

@prokee: persze, mindig az ilyen egyszerűsítés. pedig mennyivel többet olvashattunk volna, ha inkább a mosógépet is szétszeded hozzá:)

Mike Pistol · http://gazfroccs.blog.hu 2010.08.24. 23:25:40

Ejj, mi folyik itt ótós vonalon. Csudajó szagemberek mindenfele. Ezt érdemes szagolni. FaszOmmba meg provokál, ejj, de jól teszi!

Csikós Zsolt 2010.08.25. 00:29:55

@bobeszedulacika:

Csak túl sok vesszőt használsz. Hagyd ki minden másodikat, majdnem jó lesz :-)

Darti · http://www.darti.hu 2010.08.25. 11:44:20

És akkor most már jó, és teker, és megy?

Amúgy garázsparaszt módon javasolnám a hátsó váltótartó anya önzáróssá cserélését, ha tényleg ez okozta a miegymást.

Darti · http://www.darti.hu 2010.08.25. 11:49:35

@arthur877:

Szerintem ez a váltó még valamikor az ősidőben volt megheggelve. Értsd úgy hogy az első Fiat motoros kocsik egyike ha jól sejtem, és akkor bizony minden használatos volt otthon a garázsban, kivéve a CO-t:). Az valahogy mindig a gazdagok kiváltsága volt régebben, és a láng volt a menő.
Manapság meg...

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.08.25. 11:52:30

@Darti:
Hát, ezzel jöttem dolgozni, és behozott.

Krisi 2010.08.25. 12:48:27

akkor ezért nem láttalak szombaton kágéesté találkozón :)

Darti · http://www.darti.hu 2010.08.25. 16:21:32

Amúgy csak egy gyors kérdés.

Az oké, hogy nem találtál a csoportkeréken, és a többi részen hibát, de azért a difit szétszedted, hogy tényleg onnan hiányzik-e az a fogdarab?

Mert valahonnan jönnie kellett:)

Bár nem kérdeztem meg, de amikor nekem tört fog a difiben akkor a kattogós jelenség csak kanyarodáskor jelentkezett értelemszerűen. Nálad is így volt?

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.08.25. 16:36:44

@Darti:
Persze, azóta szétszedtem, csak megnyugvásképpen, és az egyik kiskerék foghíjas. Kattogás meg nem volt folyamatosan, csak néha-néha egy-egy.
süti beállítások módosítása