Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Olajköd

2010.09.13. 11:38 | feketenap | 8 komment

Címkék: autó technika szerelés motorolaj

Helyzet van! Motorolajat kéne cserélnem a Suzukiban. De! Mindig van egy de. Most is. 140.000 km van a verdában, 130.000-nál töltöttem bele először 10w-40 olajat. Addig 5w-40-et kapott. A hígabb olajat sosem csipegette, semmit sem fogyasztott belőle. A vastagabb olajból, most két decit elfogyasztott. Már szinte hallom: "Na, mennyé te a p...ba!". Tudom, ez semmi olajfogyasztás, de nekem mégis új. Kikérem magamnak a véleményüket!

Jön a tél, a hideg, minden reggel indítózás, 9km autózás. Délelőtt ismét egyszer-kétszer indítózás, még rövidebb távok. Délután haza, még 9km. Nem egy motor-, olajbarát karika. Arra gondoltam, hogy teszek bele ismét 5w-40-et a télre. Mert az hidegben könnyebben szivattyúzható, hamarabb elér a kenési pontokra a motorban. Viszont nem tudom, nem fogja-e jobban enni, mint a mostani 10w-40-es olajat?

Vagy tegyek bele továbbra is 10w-40-et? Az viszont hidegben sűrűbb és indításkor elvileg rosszabb körülményeket okoz. De ebből viszont szinte semennyit sem, illetve 2 decit eszik a motor. Mi legyen?

Aztán még egy kérdésem van! Hiába, kételkedem, tehát vagyok. A mostani - egyébként gyári előírásnak megfelelő minősítésű - olaj szar a motornak, ezért eszi, vagy most ért el a motor oda, arra a kopottsági szintre, hogy a belső tömítetlenség már érzékelhető az olajszinten? Vélemény? Úgy hallottam, az Opel Ecotec motorjai már jóval alacsonyabb futásteljesítménynél utántöltésre szorulnak. Ez nem azt jelenti persze, hogy rossz konstrukció, de összehasonlítva a Suzukival, még is kevesebb.

Ja, a motor! Japán, négyhengeres, 16 szelepes, benzines, 6 éves.

 




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr602283958

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

biker_kolee 2010.09.13. 17:43:27

Bár nekünk is van egy Suzukink, szimpla nyócvé, 14 éves, ~58e km-rel, és mindig 10w-40-es olajat kap. Soha semmit nem fogyaszt belőle.

Kifordított kacagány 2010.09.14. 04:44:10

olyan nagy tragédia, hogy kicsivel több olaj ég el, mint amennyi szutyok kerül a helyére? ettől miért kell rögtön borzalmas kopásokra gondolni? egyáltalán minek váltottál?

Sajti - Audiklub 2010.09.14. 11:30:26

Az opel ecotec motorjait ne is feszegessük. Azok már bébi korban cumisüvegből szlopálják a napi olaj adagjukat.

Hogy 10W40 vagy 5W40? Szerintem teljesen mindegy neki. annál fontosabb, hogy a 10W40-es olajok többsége félszintetikus, az 5W40-es viszont teljesen szintetikus, ezen különbségből fakadóan más a két olaj tulajdonsága. szvsz ebből fakadhat az olajétvágy különbség.
Tegyél bele ismét 5W40 szintetikus löttyöt.

Sajti - Audiklub 2010.09.14. 21:20:26

@feketenap:
Jó.
Akkor mostantól félek és lesem a nagyon széles, nagyon magas, nagyon erős és többnyire agyon napszemüvegezett úriembereket, ha netén az 5W-st is csipegetné majd... :D

Motormosót alkalmaztál csere előtt?

Wick 2010.09.20. 00:29:57

egyetértek Sajtival. Az, hogy a 10W40 sűrűbb, az 5W40 pedig hígabb, erősen pongyola megközelítése a dolgoknak. Márkát és típust nem írtál, de valszeg tényleg arról lesz itt szó, hogy az 5W40 egy korrekt ár-érték arányú fullszint míg a 10W40 egy drágább félszint olaj lehetett. Más világ a kettő. Továbbá: 10ezer km alatt ha csak valami nagyon csúnyán el nem lett cseszve (mechanikai meghibásodásra gondolok) nem kopik két méretet egy motor, hogy csak úgy hirtelen elkezdjen olajat csipegetni. Vissza bele az 5W40-et és majd tavasszal referálj :-))) Bíztatásul: nekem a 8 éves 300ezret futott motorom sem csipeget 2-3 decinél többet az 5W40 fullszintből... :-) Jó. Dízel. De olasz! :-))

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2010.09.22. 21:10:23

@Wick: Szándékosan nem akartam reklámozni az olajtársaságokat, ezért nem írtam pl azt, hogy Mol Dinamic, vagy Total Quarz 5w-40. Az pedig természetes, hogy mindegyik a kocsihoz előírt ACEA A3/B3 minősítésű volt. Ezek pedig mind teljesítik az API CF szabványt, ami szintén elő van írva. Ezekkel sem akartam az időt rabolni, gondoltam egy ilyen x-dik olajjal kapcsolatos posztban már nem kell erről külön meggyőzni az olvasókat.

Abban azonban igazad van, hogy megy bele vissza egy 5w-40 olaj, Shell Helix Ultra. Ez volt kéznél...
Tavasszal meglátjuk, én ígérem megírom, mi lett az eredmény.
AMúgy a digóhoz meg gratula!

chunter 2010.09.29. 08:39:03

10W40 vs. 5W40 ügyben én is azt vallom, hogy télen jobb az 5W a hidegoldali nagyobb viszkozitás miatt (hidegindításnál jóval halkabb a motor). Viszont tapasztalatom szerint az olajfogyásnak semmi köze ahhoz, hogy 10 vagy 5W-s az olaj, viszont összefügg az olaj minőségével. Az alacsonyabb minősítésű olajok a szennyező anyagok felfogása során sokkal hamarabb veszítenek a kenőképességükből, ezáltal hamarabb kezdenek fogyni. Megfigyelhető akármilyen sz@r olajnál, hogy az első 2-3e km-en nem fogy belőle, viszont utána... Én a gyári minősítést veszem, cserébe ledobom 6-8 ezrenként (swift 1.3). Ez már nekem bevált, és annyira olcsón szerzem az olajat, hogy inkább cserélem sűrűbben. Neked azt javaslom, hogy 10-15 ezer km-enkénti cserénél vegyél magasabb minősítésű JÓ minőségű olajat, ha meg maradsz a gyárinál, akkor azt illik ledobni hamarabb.
süti beállítások módosítása