Helyzet van! Motorolajat kéne cserélnem a Suzukiban. De! Mindig van egy de. Most is. 140.000 km van a verdában, 130.000-nál töltöttem bele először 10w-40 olajat. Addig 5w-40-et kapott. A hígabb olajat sosem csipegette, semmit sem fogyasztott belőle. A vastagabb olajból, most két decit elfogyasztott. Már szinte hallom: "Na, mennyé te a p...ba!". Tudom, ez semmi olajfogyasztás, de nekem mégis új. Kikérem magamnak a véleményüket!
Jön a tél, a hideg, minden reggel indítózás, 9km autózás. Délelőtt ismét egyszer-kétszer indítózás, még rövidebb távok. Délután haza, még 9km. Nem egy motor-, olajbarát karika. Arra gondoltam, hogy teszek bele ismét 5w-40-et a télre. Mert az hidegben könnyebben szivattyúzható, hamarabb elér a kenési pontokra a motorban. Viszont nem tudom, nem fogja-e jobban enni, mint a mostani 10w-40-es olajat?
Vagy tegyek bele továbbra is 10w-40-et? Az viszont hidegben sűrűbb és indításkor elvileg rosszabb körülményeket okoz. De ebből viszont szinte semennyit sem, illetve 2 decit eszik a motor. Mi legyen?
Aztán még egy kérdésem van! Hiába, kételkedem, tehát vagyok. A mostani - egyébként gyári előírásnak megfelelő minősítésű - olaj szar a motornak, ezért eszi, vagy most ért el a motor oda, arra a kopottsági szintre, hogy a belső tömítetlenség már érzékelhető az olajszinten? Vélemény? Úgy hallottam, az Opel Ecotec motorjai már jóval alacsonyabb futásteljesítménynél utántöltésre szorulnak. Ez nem azt jelenti persze, hogy rossz konstrukció, de összehasonlítva a Suzukival, még is kevesebb.
Ja, a motor! Japán, négyhengeres, 16 szelepes, benzines, 6 éves.
Beszóltak