Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Ice, ice Baby...! (mit videos)

2009.02.20. 13:00 | Sanyi. | 56 komment

Címkék: közlekedés vezetéstechnika közlekedésbiztonság

Rocko barátunknak megvan az az áldásos tulajdonsága, hogy  olykor - két komolyabb autóvásárlással kapcsolatos gondolat vihara között (mely általában agyafúrt számítások, és lehetetlen elképzelések kétségbeejtő halmaza) – tanulságos videókkal bombázza a levlista népét. Ezen a gyöngyszemen megakadt a szemem – szintén az Ő gyűjtése.

A videót Pécsett készítették ismeretlen szerzői, ahol én is tengetem életem. A helyszín, az „alagút”-hoz vezető ívelt emelkedő a várfal mellett, a keleti oldalon. A felvétel az idei sztár ónos esős nap estéjén készülhetett. Az utómunkálatok is a megörökítő crew munkája.

A video kicsit hosszú, de a zene elég jó, a közepén kicsit lesújt, de majd fasza hip-hop hoz egyensúlyt. Érdemes figyelni a végén a "padka koccolós Astrást", néha kiadja ritmusra:)

Na, elemezzük kicsit a helyzetet!

A viszonyok:

Időpont: kb. este 6-7 óra
Fekvés: Kelet
Uralkodó szélirány: Észak
Domborzat: Nyugatnak emelkedő
Környezet: Délről 8m magas 2,5m széles várfal

Ez azt jelenti, hogy az útfelület korán – du. 4 óra tájt – árnyékba kerül, az aszfalt hőmérséklete rohamosan csökkenni kezd, az úton jég film alakul ki. A surlódási tényező nagyon alacsony, a gumik elvesztik tapadásuk. A szélirány merőleges a hatalmas kőfalra, így egy környezetéhez is képest alacsony cella alakul ki, ahol mindent jég borít, a környezetben lévő összes víz azonnal megfagy. Utánpótlásból pedig nincs hiány, folyamatos a lecsapódás.


A videón Székely Gyula vezetéstechnikai tréner egy elméleti felkészítés alkalmával, a kocsik fékezési esélyeit ismerteti különböző útviszonyok és felületek esetén.

A Versenyzők:

A felvételen jól megfigyelhető, a közlekedő társalom riasztóan magas részének, fogalmatlansága, képzetlensége, és ostobasága. Elgondolkodtató dolog. Úgy kell közlekedjünk a mindennapokban, hogy erre a színvonalra számítson az ember minden pillanatban. Az autózás veszélyes üzem.
A jelenlegi gépjármű vezető oktatás egész egyszerűen nem képvisel olyan színvonalat hogy ha a tapasztalatot nyilvánvaló okok miatt nem is, de legalább a tudást átadhassa. Az egyszerű fizika ismeretének teljes hiányán pedig meg sem döbbenek.
…és hogy lehessen mihez viszonyítani, a - elvileg külön képzést kapó – rend éber őrei is simán elvéreznek a szösszenet tanúsága szerint. Vak vezet világtalant játék ez így.

Mert mit is kellene tenni ilyenkor…

…hogy ne blamáljam magam, délután felhívtam Székely Gyula barátomat, aki valamit azért konyít a témához. Jól kiveséztük a témát.

Igazából, nagyon kevés dologra kell odafigyelni, mert sok mindent nem tehetünk. Természetesen, tételezzük fel, hogy mindenki megfelelő – téli üzemesített – gépkocsival vág neki a nehéz körülmények közötti autózásnak.
El kell felejteni az erőből és a lendületből autózást is. A jégen az erő nem nyújt védelmet, jelentősége elemésztődik. Mivel könnyen kipörögnek a kerekek, ha a kocsi erejét használva próbálunk közlekedni, hamar megpördülés, vagy egyhelyben kerékpörgetés lesz az eredmény. A lendületből autózás sem tanácsolt, hiszen ilyen körülmények közt a kormányzás hatásfoka is drasztikusan csökken, és egy túlzott sebességgel történő kanyar megközelítés könnyen külső íven túl végződhet…és ott általában nem kavicságy van.

Hogy kézzel foghatóbb legyen az élmény. Íme egy Mx-5 belső kamerás felvétele, hogy milyen is a birkó friss hóban, 65 km/h sebességnél. Az értékeléshez tudni kell, hogy a Miata hátsó kerekes, ami a legesetlenebb megoldás ilyen viszonyok között. Az általános forgalomban, havas jeges úton az elsőkerék meghajtású autók jobban teljesítenek, mert a meghajtott kerekeken nagyob súly van.

Ami az egyedüli üdvözítő technika lehet, az csakis az alapjárat közeli fordulaton történő megfontolt, lépésben haladás. Emelkedőn természetesen a lassítás tilos, az egyenlő a megállással, rosszabb esetben az azt követő kontrollálatlan hátracsúszással.

A lejtmenet hasonló elveket követ. Számolnunk kell vele, hogy a fékek hatástalanok, ezért motorfék üzemben, kis sebességgel guruljunk, finom kormánymozdulatokkal. A prémium kategóriába tartozó, főleg hátsókerék hajtású autóknál az elektronikusan vezérelt menetdinamikai rendszerek képesek arra, hogy abban az esetben, ha lejtmenetben a  motorfék megállítaná a kereket , beavatkozik a vezető helyett, és a kerékfékek használatával, és a motorfék részleges kiiktatásával gördülő képes állapotban tartja a kerekeket, és stabilitásvesztés nélkül haladhatunk lefelé. Mindez csak abban az esetben érvényes, ha a téli gumik tapadása valamilyen szinten fennáll.
Egyre több autóban kapható már felárért egy úgynevezett lejtmenet vezérlő, aminek segítségével egy lejtős szakaszon a beállított rendkívül alacsony sebességgel az autó leereszkedik, anélkül hogy a vezetőnek a féket, vagy a gázt kellene használnia.  
Itt is feltétel, hogy tapadjon a kerék valamilyen szinten.

Az ilyen berendezéssel nem rendelkező autók esetében saját érzékeinkre vagyunk utalva, és a megfelelő sebességfokozat - motorfék - megválasztásával próbálhatjuk befolyásolni az ereszkedés végkimenetelét.

Nagyjából ennyi. Mindenkinek jó utat!

BONUSZ VIDEO

Pár értékes tudnivaló, szemléltetve.




Szerintünk : : (3/5)
Szerintetek : (3/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr38951888

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.02.20. 13:21:57

Ismerek olyan ismeretlen pécsi költőt, aki a haverjával nem az út- és látásiviszonyoknak megfelelően vezetve árokba sodródott... Na őket kellene megkérdezni erről a témáról!:)))

StationW 2009.02.20. 13:25:21

@streetsta: Ahha! De nem is városban, hanem egy lezárt útszakaszon. És eleve a határok feszegetése volt a cél:)

Másrészt szerinted honnan az ihlet? :)

Rocko- 2009.02.20. 13:49:32

streetsta · managertoys.hu/ 2009.02.20. 13:21:57
"Ismerek olyan ismeretlen pécsi költőt"
mekkora paradoxon!!!
:DDDD

Kifordított kacagány 2009.02.20. 13:50:14

csak gödörbe és egyébként is szánkózni akartak. ne legyünk túl szigorúak velük, mert legközelebb nem visznek kamerát

ZsZ 2009.02.20. 13:51:17

Az eredeti oldalon volt kommentelve - youtube vagy inda - és ott azt írták a készítők, hogy nem volt lefagyva, csak letaposott havas volt...
Mutternál Kaposváron a Hegyi-Virág u sarok olyan, hogy a vizes úton is leesnek a lúzerek...

lally 2009.02.20. 14:01:07

"lesúlyt" -Sújtson le rád a magyartanárod!

A megoldás egyszerű. Kell tartani külön ritka blokkos hógumit és erősen lamellázott jéggumit :)))

Esetleg hókotró+ sózás kombó segít...

Árpóca · http://sosefelejtemel.blog.hu 2009.02.20. 14:09:53

Ismerek olyan ismeretlen:D... Nagyon jó!

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.02.20. 14:15:48

Az ismeretlen költőket is ismerte valaki. Csak ők nem tudták, hogy az ismeretlen költőt ők ismerik, mert különben elmesélhették volna másoknak is, hogy ők is megismerhessék az ismeretlen költőt, és már ne legyen ismeretlen, hanem a neki kijáró, ismert költőket megillető elismerést kapják. De nem baj, ismeretlen költőkre is szükség van, hogy sokkal nagyobb lehessen a különbség az ismert és a nem ismert (un. ismeretlen) költők között.
Sőt, megkockáztatom, a világtörténelemben sok ismert költő is ismert ismeretlen költőket, csak ők nem tudták, hogy ismerősük ismeretlen. Esetleg később vált ismeretlenné, mert nevét nem őrizték meg feljegyzések, csak ismert ismerősükét, pedig ismeretlensége előtt, ha csak szűkebb körben, de ismert volt az ismeretlen költő.
Mindenesetre az biztos, hogy az ismeretlen költő apja nem orvos. Különben ismerné mindenki....

V8 2009.02.20. 14:38:20

Elképesztő, hogy mit tudnak művelni az emberek a hóban... Pedig szvsz elég nagy élvezet csúszkálni, és ha az ember ezt gyakorolja is megfelelően üres helyeken, utána egy nem szándékos megcsúszás is jobban megfogható...

Egyébként Quattro hajtás + üres havas placc rulez :)

series_one (törölt) 2009.02.20. 15:17:31

höhö.
ezen most egy őszintét mosolyogtam, a kliós hülyeséggel együtt.
jóvan na.
:))))

yard (törölt) 2009.02.20. 15:25:09

Azért látszik, hogy némelyek szépen haladnak, még Ladával is. Bizonyára szerencséjük volt :)
Tény, hogy a friss ónos esö (ez nem az sztem) egyenlő a súlytalanság állapotával, különösen, ha oldalra lejt az út.

Gregorily 2009.02.20. 15:31:15

Fontos[legalábbis nekem:))]: Ki az előadója a második számnak és mi a címe?(A d&b-nek?) Évek óta keresem, és nem találom...Előre is köszi!

Ezen az úton maximum 4 kerék meghajtással és szöges gumikkal lehetne szép ívben bevenni a karnyart...Hát igen...A jég, a hó, az ónos eső és más téli dolgok általában csúsznak, csak hogy ezt még ennyi idő alatt senki nem vette észre, aki ideáig árokba borult, túlszaladt, vagy padkázott a téli hónapokban...

sfdrake 2009.02.20. 16:22:58

Az első videó második száma szerintem Ali G, legalább is az Ali D in da Hause ban volt de szerintme az ő szerzeménye szedd le valahonnan torrentről pl az Ali G in da hause OST-t(filmzene album) szerintem rajta van

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.02.20. 16:35:08

A video készítője igazán lemehetett volna és társadalmi munkában felszórhatta volna sóval,ehelyett inkább röhög....
Leesett az ónos eső,én is lementem a panel elé és a lépcsőház előtti járdát felszórtam a saját sómmal.
Nem kellett hozzá teherautónyi só.....

littlerock 2009.02.20. 16:37:45

hm... szintén pécsi vagyok, ahol lakok, egy kis szerpentinen kell feljönni a társasházak közé. Rossz időben mindenki lent parkol, és halad felfelé kb 20 métert függőlegesen nézve gyalog, egy srác, meg a A4 quatro-jával vígan szaladgál le-fel... cseszhetem a fronthajtásos Octaviámat... jut eszembe, az egyik ott lakó a Q7-tel majdenm lerövidítette a távot, értsd kis híjján 5-7m-ert zuhant, megcsúszott, és kivitte a korlátot, az előbb említett A4-es, aznap is gyönyörűen közlekedett, én meg vihettem gyalok a bevásárló szatyrot. Mondjuk az is szép dolog, amikor valaki fentragad a Vito-jával... amíg, hó, illetve jég van, az ott is marad :) akinek esze van, az iszkol lefelé a kocsival amint elkezd esni a hó...

Perzsa 2009.02.20. 17:11:08

jah...ha minden kerék hajtva van...:) és ész is párosul az erővel...
ja, gyanítom, hogy a streetsta "bölcsész", - "nem bölcs és esze sincs" - szóval tényleg kész:)))

Kifordított kacagány 2009.02.20. 17:15:31

BeeTm 2009.02.20. 16:35:08
vagy szólt volna neked és már szaladtál volna sózni. ugyan. nem kell a rossz duma.

littlerock 2009.02.20. 16:37:45
tartok tőle, ott főleg nem a négy kerék számít

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.02.20. 17:17:28

@Perzsa: Nahallod, az előbb olvastam Low... ööö egy másik ismeretlen költő költeményét a koffeines Belsőség posztba... Megkészültem.

Myko 2009.02.20. 17:29:36

Had adjam át külön gratulációmat rendünk éber őreinek,h esetleg nem álltak ki az útra ,hogy : "emberek ónos esőtől lefagyott az út,inkább kerüljenek" . Nem,inkább kipróbálták ők is :)
Valamint szívből küldöm üdvözletem a végén a zöld v. kék Kia (???) kisteher pilótájának valamint az LBX-978 Opel Vectra vezetőjéne,h havazásban este valóban mindenféle lámpa nélkül kell menni!! Bravó

Perzsa 2009.02.20. 17:44:09

álláspontomat revideálom: a steetsta egy ismeretlen költő!!!
"Az ismeretlen költőket is ismerte valaki. Csak ők nem tudták, hogy az ismeretlen költőt ők ismerik, mert különben elmesélhették volna másoknak is, hogy ők is megismerhessék az ismeretlen költőt, és már ne legyen ismeretlen, hanem a neki kijáró, ismert költőket megillető elismerést kapják. De nem baj, ismeretlen költőkre is szükség van, hogy sokkal nagyobb lehessen a különbség az ismert és a nem ismert (un. ismeretlen) költők között.
Sőt, megkockáztatom, a világtörténelemben sok ismert költő is ismert ismeretlen költőket, csak ők nem tudták, hogy ismerősük ismeretlen. Esetleg később vált ismeretlenné, mert nevét nem őrizték meg feljegyzések, csak ismert ismerősükét, pedig ismeretlensége előtt, ha csak szűkebb körben, de ismert volt az ismeretlen költő.
Mindenesetre az biztos, hogy az ismeretlen költő apja nem orvos. Különben ismerné mindenki.... "
a pali kész!!!

Quarius_ 2009.02.20. 17:50:19

Én is pécsi vok. Én is fogtam aznap a fejem, hogy mit csinálnak az emberek, bár nem ezen az úton. Volt egy taxis aki úgy ment le egy úton (Hunyadi), hogy méterenként a padkának csapta a kocsit, aztán eljutott egy olyan részre ahol volt egy szerencsétlen keresztbeállva mondta neki álljon odébb, hogy letudjon menni:D
Pedig azthinné az ember egy taxis azér tud vezetni.
A töménytelen mennyiségű rendőr meg egész este és éjszaka a parkolókban járőrözött, nehogy vki is csúsztatni merjen. Nem mintha különösebben zavartatta volna magát bárki is, azon az 5 percen kívűl, amíg ott voltak.

littlerock 2009.02.20. 18:22:10

@Myko:
- arendőrök védelmében:
nem tudom, mennyire ismered ott a környéket, de nem lehet értelmesen lezárni azt a részt, mivel minden odavezető út, erősen lejt , vagy emelkedik, független volt e jelenség a várfaltól, minden irányban ilyen volt az út... aki meg olyan hülye, hogy nekimegy az emelkedőnek, az a földnélküli paraszt kategóriája... vessen magára!

én az általam említett szerpentinen próbáltam egyszer feljönni. A kocsi visszacsúszott, és nekiment a kapunak... az ajtó oldalán lévő csíkon csúszott végig. modhatni olcsón megúsztam, tanultam belőle, könnyen pofázok...

boibo 2009.02.20. 18:27:43

Én meg úgy jártam, hogy mikor leesett az ónoseső, betojtam, és úgy döntöttem, aznap inkább busszal megyek dolgozni. Jött is a csuklós, nem is késett sokat, csak vagy fél órácskát (kb 20 percnyi távon). A megálló előtt kb 50 méterrel elkezdett szépen fékezni, a megállóba már teljesen álló kerekekkel érkezett, de azonmód csúszott is még vagy két métert tovább. Na akkor tojam csak be igazán...!

Myko 2009.02.20. 18:30:28

littlerock!
Nem ismerem a környéket akartam is írni,hogy nem ismerem :)

V8 2009.02.20. 18:54:03

@Quarius_:
"A töménytelen mennyiségű rendőr meg egész este és éjszaka a parkolókban járőrözött, nehogy vki is csúsztatni merjen"

Ettől mászom falra, bár személyesen még nem fordult elő velem... Inkább örülni kéne neki, hogy sok ember (és nem csak a tucc-tuccos vasalódeszkások) senkit nem veszélyeztetve, megfelelő méretű üres helyen próbálja ki a csúszkálást, amivel az autókezelési képessége nő, és még jól is szórakozik.

Pasas 2009.02.20. 19:18:02

Tetszik a kék BMW.

ChPh 2009.02.20. 19:29:46

tényleg tanulságos... lehet mit tanulni...

Rocko- 2009.02.20. 19:46:07

streetsta · managertoys.hu/ 2009.02.20. 14:15:48
:DDDD

V8 2009.02.20. 14:38:20
szerintem is, összkerékes powerslide-olásnál nincs nagyobb móka, de ne feleddjük, csak a meghajtás összkerék, a fék az már ugyanaz, mint egy mezei autónál.

littlerock 2009.02.20. 16:37:45
Octaviaval is fel lehet menni, ha tudsz vezetni és nincs tükörjég.
amúgy jah, vegyetek összkerekest, és akkor még élvezni is fogod :D

Myko 2009.02.20. 17:29:36
már miért KELL kerülni? mint látható, lehet haladni. már aki tud. inkább javasolni kéne, h kerüljenek.

Perzsa 2009.02.20. 17:44:09
nem lehet ismeretlen, mert már ismered.

boibo 2009.02.20. 18:27:43
naja, buszon elég sok ember adja az életét 1 ember kezébe, aki vagy tud vezetni, vagy nem.

V8 2009.02.20. 18:54:03
igen.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2009.02.20. 19:58:00

@Sanyi.: Hát ha nekem is lehet, akkor még ezeket isi: tengem, kontrolálatlan, fenáll (tengetem, kontrollálatlan, fennáll). Köszi.

A videoban a végén a ráadás a két szellemautó (sötétben kivilágítatlan), én is szoktam látni ilyen barmot, szinte mindennap sajnos. Villognak rá, de nem kapcsol.

Perzsa 2009.02.20. 20:09:43

Rocko: Bár ismermém! Többet nem írna ...
Uraim, további jó mulatást:) adios

littlerock 2009.02.20. 20:21:06

@Rocko-:

Hidd el, sima Octaviaval itt ahol lakok, nem lehet feljönni. Még tolatva sem. A Skodák összekerékhajtása sima haldex-kuplungos megoldás, sajnos köszönőviszonyban nincs a torsendifivel, meg egy mai quatro-hajtással...
Itt olyan a hajtűkanyar hogy a saját féltengelyeimet féltem. Az egyik oldalon már mindkét csuklót cseréltem, az belső csillaga kipattogzott, a külső megégett.

Tény, már nézegettem, hogy hogyan tudnék a kocsi alá betenni egy összkerékhajtást (nem röhögni, gépészmérnök, autószerelő vagyok ) nos komolyabb átépítést igényel mint gondoltam. még várok, amikor több lesz a bontóban, akkor nekifutok :) hátha...

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2009.02.20. 20:46:57

@bonifac: Természetesen. Védelmemre legyen mondva, hogy nagyon formás volt a nyelvtan tanárnénik, ezért elég gyenge lett az évfolyam:)

A bonus track, egy zárt veztech pályán készült demo.

happnuda 2009.02.20. 21:37:14

Azért az tetszik, hogy röhög a "hülyéken" a sok okos a monitor előtt, de mi is akkor a tanulság ebből a cikkből, mondjátok már el!
"nagyon kevés dologra kell odafigyelni, mert sok mindent nem tehetünk"
"El kell felejteni az erőből és a lendületből autózást" vs " természetesen a lassítás tilos, az egyenlő a megállással, rosszabb esetben az azt követő kontrollálatlan hátracsúszással."
Hát ez így nagyon hasznos, köszönöm...
Szerencse egyébként, hogy nem volt baleset, de maradjunk abban, hogy a sok "béna" araszolva padkázós kisebb anyagi kárt és személyi sérülést okozna, mint a 3,5 tonnás teherautóval 40-nel szaggató "ügyes".

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2009.02.20. 21:51:54

A videókon van a lényeg, ott elmondják, mire számíthatsz, utána pedig megmutatják, mit kell csinálni.

...és igen, ha mindenki tudna normálisan haladni - nyilván nem 40-el - akkor semmilyen anyagi kár nem lenne, és a "bénák"-nak is kevesebbet kellene centiroztatni, meg futóműveshez járniuk.

A kontrollálatlan (figyeltem!:) kocsi az úton meg ugye sokkal nagyobb veszélyforrás, mint bármi más. Most gondolj bele mi van ha ez a sofőr 60-al ér egy csúszós kanyarba, vagy vészfékez...

...segíteni próbáltam, nem a röhögésről, hanem az közlekedésbiztonségról szól a poszt.

Üdv:)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.02.20. 23:02:53

Összkerék ruley. Persze normális összkerék, amiben fogaskerekek, meg differenciálművek (lehetőleg zárhatóak) vannak. :)

Persze az is vicces, amikor az ember két-három bezárt difivel megy. Menni megy, nagyon, nincs, ahol ne indulna el, de kanyarodni... azt már nem nagyon lesz hajlandó. :)))

Rocko- 2009.02.20. 23:36:27

littlerock 2009.02.20. 20:21:06
fejemet nem tenném rá h ott felmész Octaviaval, nem ismerem a terepet. csak a heti tapasztalatomból indulok ki: mi, nem túl meredek utcánkba sikerült feljönnie egyeseknek, másoknak meg nem.
ha összkerék, akkor meg egyértelműen Quattro (Torsen).
"Tény, már nézegettem, hogy hogyan tudnék a kocsi alá betenni egy összkerékhajtást"
vegyél Te is egy Audit. :)

happnuda 2009.02.20. 21:37:14
nézd meg a videokat, aztán írj újra.
"de maradjunk abban, hogy a sok "béna" araszolva padkázós kisebb anyagi kárt és személyi sérülést okozna, mint a 3,5 tonnás teherautóval 40-nel szaggató "ügyes"."
maradjunk abban, h a teherautós tudta mit csinál, a többiek meg nem. ergo ő volt a veszélytelenebb.

rcgames.ro · http://rcgames.ro 2009.02.21. 00:06:47

@Gregorily: M Beat Featuring General Levy (Radio Edit/New Mix) - Incredible
Konnyen megtalalhato, mininovan fenn van a kislemez.

happnuda 2009.02.21. 00:53:49

Megnéztem a videókat már előbb is. Én az elsőn azt láttam, hogy macskakövön nem jó az ABS, és délután lesz szó az alul- és túlkormányozottságról. A másodikon egy éles bal-jobb kanyart vesz ügyesen valaki egy hátsókerekes autóval, amiből mondjuk nem látok semmit, mert a gépészkedést nem mutatja a videó. A harmadikon valaki enyhe hóban rángatja a kormányt. Totál irreleváns mindegyik a szóban forgó szituáció (lejtős, egyenes út, tükörjég) kezelésével kapcsolatban. Én elfogadom, hogy nincs ultimate solution, csak ne hülyézzük már le azokat akik próbálnak túlélni. Annyira kíváncsi lennék ki mit csinálna...

Ui: A teherautós tudta mit csinál? Te melyik elé esnél el szívesen mondjuk gyalogosként???

Kifordított kacagány 2009.02.21. 08:24:46

Tie 2009.02.20. 23:02:53
kanyarodni? a Tie-ddel? ugyan. van olyan amit ki kell kerülni vele?:)

azért városban szerintem teljesen felesleges az összkerék. a felvételen is jól látszott, hogy akik elboldogultak, azoknak sem volt rá szüksége.
mondjuk nem tudom littlerock merre lakik és mennyire életveszélyes ott közlekedni, de ha igaza van és járhatatlanok arrafelé ilyenkor az utak, akkor nem értem miért nem olyan autót vett, amivel télen is el tud járni. ez nem pénz kérdése.

happnuda 2009.02.21. 00:53:49
ezek nem oktatófilmek voltak, csak ízelítő, hogy ha úgy érzed a fent látható tehetetlenek közé sorolod magad, hova fordulj segítségért. azt ugye te sem várod, hogy a monitor előtt ülve megtanulsz vezetni.
esni pedig bármelyik elé kellemetlen lett volna, mert viszonylag magasról kellett volna esni. a lassan az aszfaltba taposó kontrollálatlan autó meg a gyalogosnak is veszélyesebb, mint a negyvennel haladó, manőverezni tudó.

littlerock 2009.02.21. 09:36:21

@Rocko-:

képzelj el, egy olyan hajtűkanyart, ahol kb egy métert emelkedik az út kb 10 méteren, ráadásul le is van fagyva. én nem tudom, egy összkerekes hol talál ott tapadást, de a sima fronthajtású autó, még tolatva sem tud felmenni. nem csak én vagyok ilyen együgyű ilyankor, hanem az összes szomszéd...

amúgy sajnos nincs pénzem kocsit váltani. ha lesz, akkor szinte biztos, hogy dízelV6 és összkerék... no meg kombi, mert nekem csak az az autó. De már eltértem a tárgytól...

amúgy kíváncsil lennék egy sima elsődifi helyére beillesztett Torsen mit változtatna, no meg honnan lehet ilyet szerezni?

littlerock 2009.02.21. 09:42:50

jut eszembe... eszemben sincs a filmbéli oktatóval vitatkozni, de tesz egy említést a macskaköves útról, meg az ABS-ről. Egy kerék esetén igaza van, de adig mit csinál a másik három? lehet, hogy épp nem a levegőben van, hanem fékezni próbál... amikor érzékeli a forgást a jeladó a keréknél, igen gyorsan visszaadja a nyomást a munkahengerekre. méghozzá minimum, három, de ma már inkább négy fékre figyelve, külön-külön...(négykerekű járművekre gondolok, még mielőtt valaki a kamionokkal példálózna.)

lehet tévedek, de ez így elsőre akkor sem kerek

Rocko- 2009.02.21. 10:06:38

littlerock 2009.02.21. 09:36:21
"amúgy sajnos nincs pénzem kocsit váltani"
eladod az előzőt, veszel helyette másikat. egyszerű. :)

littlerock 2009.02.21. 11:36:42

@Rocko-:
a mostani vas, minden kilométere a család által végrehajtva, minden csavarját ismerem, minden nyűgje, és esetleges hibája általam ismert, mivel gázos, így elég olcsón autózok, ha el tudnám adni talán kapnék érte 1,2 milliót... no ezért vegyen az ember egy megbízható, viszonylag csinos, takarékos (kb 14Ft/km) öszkerekes autót... nos ilyen még kicsivel többért sincs... tehát nincs pénzem váltani sajnos...

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2009.02.21. 13:39:17

@littlerock: Ott annyi idő alatt játszódnak le az események, hogy ha azt le akarja követni az ABS, gyakorlatilag előre kellene gondolkoznia. Ha jól emlékszem említi is a videóban, hogy "megzavarodik" macskaköves, meg köves-sáros úton mert az elektronika nem tudja követni az eseményeket.
Esetleg, ha egy nagy felbontású terepkövető funkcióval ellátott doppler radar lenne a kocsiban, de az asszem még extraként sem rendelhető sehol:)

Rocko- 2009.02.21. 13:56:06

távolságkövetőhöz van, ABS-hez nincs.

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2009.02.21. 14:18:27

@Rocko-: Ja, de ide egy vadászbombázó radarjánál is komolyabb felbontás kell. Nem egy halradar vazze:)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.02.21. 15:14:34

@Kifordított kacagány: Hát, azért a házakat meg szoktam próbálni kikerülni, szóval városban azért néha tekergetem a kormányt is. :)

@littlerock: Tükörjégen persze összkerék se megy fel, még bezárt difikkel sem, nyilván van egy határ, ahol már a lánctalpas sem tapad meg, de azért lakott területen nem nagyon fordul elő olyan útviszony, ahol ne jutnék tovább a Range-el. :)

Torsen difiket meg lehet venni, a Detroit is gyárt ilyet, úgy hívják, Detroit TrueTrac, bár nem mindenhez csinál. Általában véve terepjárókhoz, meg Dana hidakhoz csinálnak típus szerint, nekem is ilyen van az első hídban.

Kifordított kacagány 2009.02.21. 15:28:30

azért talán városban megvagy difizár nélkül is:)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.02.21. 16:19:52

Volt, már hogy be kellett zárni a közepét, és ráadásul akkor benne volt még a hátsó fix difizár is. Nagyon jeges emelkedőn előfordul, hogy eldifferál előre a hajtás, aztán azzal meg nem mozdul meg. Ott bezártam szépen a közepét is, aztán mentünk szépen felfelé.

FSlyka 2009.02.22. 22:41:14

Csak annyit tennék hozzá, hogy nem volt ónos eső, hanem "csak" jóformán havazás. Tehát nem, és nem volt ónos eső. Kár volna arra fogni.
süti beállítások módosítása