Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

A biciklilámpa és a lúzerség-gén

2009.03.24. 12:00 | prokee | 53 komment

Címkék: kerékpár béka világítás közlekedésbiztonság boibo

Ismét vendégposzt, ismét egy hölgy tollából. Megkértük a nőnapi post-versenyünkön részt vett hölgyeket, hogy egy-egy Autófília pólóért örvendeztessenek meg minket újabb írásukkal.

Boibo már meg is tette, köszönjük, alant olvasható.

- prokee -

Ez a cikk a békákról és biciklisekről szól.

Mi keresni valója akkor az Autófílián?!

Mindkét „állatfaj” egy-egy csoportjának, történetesen a lúzer békáknak is, és a rossz látási viszonyok között is kivilágítatlanul közlekedő bicikliseknek is mi, autósok vagyunk a fő predátorai.

Egy kis topográfia szűkebb hazámból. Ha Pest felől haladunk az északi parton, balról jobbra a következőt látjuk: Balaton -> vízparti nyaralók -> 71-es út -> árok -> járda -> kertek. Az árokban pedig víz van, folyamatosan, egész évben, remek szaporodóhelyet nyújtván ezáltal a békák számára. És ők élnek is ezzel a lehetőséggel, a pocsolya minden tavasszal hemzseg az ebihalaktól. Aztán mikor felcseperednek és békává válnak, kiugrálnak az árokból új élőhelyet keresve maguknak. A szerencsésebbek a járda, és az azon túl fekvő biztonságos zártkertek felé veszik az útirányt. Nem úgy a lúzerek. Ők a főút felé indulnak. Hááát...

A poszt másik célcsoportja a biciklisek. Félreértés ne essék, nem tartom eleve ellenségnek az összes bicajost, sőt, megfelelő időjárás esetén én is szívesebben járok két keréken dolgozni, mint négyen. Ami meg „mégsőtebb”: nagyon rossz tapasztalataim is vannak bicajosként az útról leszorító autósokkal kapcsolatban, vagy akik bevágnak elém, vagy akik úgy gondolják, a jobbkéz-szabály csak a gépjárművekre vonatkozik. De erről talán most ne :)

Autósként viszont a biciklisták egy speciális csoportjától kapok agyvihart: a lámpa nélküliektől. Akiket nem zavar a szürkület, az eső, a köd, de még a tök sötét se. Úgyanúgy kerekeznek rendületlenül – bár néha kissé (?) kacsázva-imbolyogva is, függően attól, mi volt a starthelyük -, biztos ami biztos, lehetőleg sötét ruhába bújva, nehogy már legalább azon megcsillanjon egy kis kósza fényecske!

Nyaranta, mikor túl nagy a hőség, este járok ki futni. Hogy legyen mivel idegesítenem magamat, időnként megszámolom, hánnyal találkozom közülük. Egy jó órányi kintlét alatt átlag 20-25 bicajost látok, 18-20-nak nincs lámpája! (A felmérés persze nem reprezentatív, de csodálkoznék, ha ez máshol, máskor, nagyon másképp lenne.)

És itt jön a párhuzam!

A lúzer békának is van éppen valami csöppnyi esélye, hogy átjusson az út túloldalára.
Az sem lehetetlen, hogy a „sötét” bicajos hazaérjen.

Na de könyörgöm, ők emberek! Annyi eszük van, mint egy békának?! Darwin atyánk tapsikolna örömében: mindkét esetben tökéletesen érvényesül az aki-hülye-haljon-meg elv. Nem tudom ugyan, van-e a békáknál lúzerség-gén, de ha van, biztos, hogy egészen kis valószínűséggel öröklődik. Ez nem is olyan nagy baj, annyira nem nagy kár értük. De a biciklist majdnem mindig hazavárja valaki, a kedvese, házastársa, szülei, gyerekei. Nem kellene ezen elgondolkodni?!


(kép: Lánglovagok)

És mit tehetsz Te, autós, ha megtörtént a baj, és elcsaptad valamelyiket?

A béka fel sem tűnik, annyi azért nincs belőlük, hogy tetemükön megcsússzon a kerék.

Ha egy biciklist ütsz el, megnézheted magadat!

Először is be kell bizonyítanod, hogy

- színjózan vagy
- a megengedett sebességhatáron belül közlekedtél
- próbáltál elsősegélyt nyújtani
- értesítetted a mentőket és a rendőröket
- a Te lámpád világított
- jó a féked
- van jogosítványod, és érvényes is
- az autód érvényes forgalmi engedéllyel rendelkezik
- van pótkereked, izzókészleted, elakadásjelző háromszöged, egészségügyi dobozod...
...és még ki tudja, mi mindent?!

Ha már mindezen túl vagy, és a Hatóság felmentett a bűnösség alól, sajnos még mindig nem nyugodhatsz meg: míg csak élsz és értelemmel gondolkodni vagy képes, mindig ott lesz valahol a tudatod alján, hogy ha teljesen vétlenül is, de mégis csak megöltél valakit.

Kedves Autófílek!

Jön a jó idő, kezdődik a szezon. Ne engedjétek a gyerekeiteket, apátokat, anyátokat, kedveseteket lámpa nélkül biciklizni!

Félek, ennél többet mi nem tehetünk az ügyben.




Szerintünk : : (3/5)
Szerintetek : (4,5/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr841020872

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a házisárkány · http://mynameiscamel.multiply.com/ 2009.03.24. 12:22:38

Szívemből szóltál.
Ismert útvonalon az út közepén szoktam közlekedni, mert tudom, hogy egy-két sötét öngyilkosjelölt a kocsmából hazafelé tartva kacsázik az út szélén. Nagyon hatékony módszer, mikor melléérsz, rátenyerelsz a dudára, hadd kapjon infarktust. >:-I Vagy elévágsz és lerángatod a bringáról. Nem igazán nőies megoldás, de néha erős kísértést éreztem, hogy megtegyem. :-S

dzsedi 2009.03.24. 12:29:25

de utálom én is az ilyen öngyilkos jelölteket. mindíg beleállok a dudába ha közelükbe érek, meg mutogatok és anyázok. (nem vagyok túl kultúrált, már arra is gondoltam, hogy veszek egy UAZ-t az azzal fogok járni, heggesztek az elejére szép galytörőt zártszelvényből és csak simán átmegyek a felyükön az ilyen marháknak)

Sopánka76 2009.03.24. 12:57:36

jól beszélsz.
Forgalmas úton én még nappal, jó látási viszonyok közt sem bringázok.
(Pedig rendszeresen szoktam.)
Inkább elmegyek rozzant földutakon kertek alatt, de nem veszélyeztetem az életemet!

S hányon van legalább prizma? (ha már lámpa nincs...)

apamacko 2009.03.24. 13:15:05

Vasárnap este Pákozdon csaptam el majdnem egy ilyen donor jelöltet.
Persze még prizmája sem volt és fekete cuccban feszített. Ekkor eszembe jutott, hogy valaki mesélt egy ideillő sztorit :
"Egy barátom minden sötétben bringázó kivilágítatlan kerékpáros mellett megáltt, elkapta őket, lekent két oktató nevelő célzatú atyai pofon, aztán továbbhajtott."
Hátha valamelyik tanul belőle!

Xebulon 2009.03.24. 13:24:40

Inkább adott volna rájuk egy láthatósági mellényt...

Kicknick 2009.03.24. 13:47:45

És amikor a kisbéka apukája nem jön haza? Abba nem gondol bele senki???

min 2009.03.24. 13:51:22

Én bringázok .Sokat.A főútakat is szoktam használni aholmegengedett a bicajal való közlekedés bár a kamionok által kedvelt utakat én is hanyagolom. Valóban hihetetlen amit egyes bringás"társaink" művelnek. Kb 2000Ft-ba kerül az életük.Ennyiért már kapható akármilyen lámpaszett is. meg kb 300Ft a karra lábra rakható fényvisszaverő pánt. Érthetetlen.... A rendőrök helyében keményen büntetném a kivilágítatlan bringásokat mert ön és közveszélyes

MP 2009.03.24. 14:07:21

Az állatok az tényleg szomorú dolog. Egy ismerős mesélte hogy Svédországban az autósok megállnak. A biciklisekről. Nem kell lámpa sem mellény. Hulljon a férgese! Egyszer csak elfogynak.

loláb 2009.03.24. 14:09:49

Én azóta nem ülök biciklire amióta pár éve a komplett német országúti kerékpárválogatottat lekaszálta egy marha.

szmoker (Homo Trollicus) 2009.03.24. 14:15:48

Mentem tavaly nyáron BAZ és Szabolcs megyékben sokat, almellékfőúton, sötétedés után...
Hábazz tiszta Carmageddon; a tükörsima, frissen aszfaltozott úton sem mertem 50-60-nál gyorsabban menni; pl. Tiszavasvári és Hajdúnánás között (mittomén 10-15 km) kb. 6-8 hót picsa részeg, kivilágítatlan lemming tekert, 1-2 méteres kilengésekkel.
Némelyik az út szélén (kb), némelyik középen, némelyiknek ahol sikerült.

Volt, amelyik akkor lengett ki 2 métert, amikor előztem a szembesávban - majdnem nekemborult.

Lámpa egyiknek sem; prizma egyiknek sem, láthatósági mellény egyiknek sem.
Teszkós nejlonszatyor tele kannásborral, az igen.

És természetesen ha kinyírok egyet, én vagyok a hubás.

Dögöljön meg az összes alkesz gyökér.

szmoker (Homo Trollicus) 2009.03.24. 14:18:49

Ja, a legjobbak azok a faszok, akik egymás MELLETT tekernek, beszélgetnek, és nem zavarja őket hogy mögöttük a 40 tonnás sofőrje a dudán fekszik és habzik a szája.
Aki ennyire hülye, azt simán eltiltanám az élettől.

Ne szaporodjon, ne sokasodjon (sajnos ezek azok, akik jellemzően szaporodnak mint a nyulak, és a pulyáik is ugyanolyan sötét bunkók lesznek mint a szüleik).

Ha már a természet nem szelektálja, legalább a társadalom szelektálhatná.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2009.03.24. 14:21:01

@apamacko: Volt egy kitűnő könyv számtalan pop- és rockipari mókás történettel. Ott olvastam, hogy az egyik zenekar valahol a Nyírségben haknizott télen még az átkosban. Éjjel jöttek a road-ok hazafelé a dobozos IFÁ-val és valami isteni mázli, kormánnyal bírkózás és a fagyban leízzadás árán sikerült kikerülni egy az út kellős közepén, részegen alvó bringást. Amikor sikerült valahogy megállni, akkor rohantak oda és meglepve tapasztalták, hogy az emberen egy karcolás sincs és édesdeden tentizik. Fogták, felpakolták bringástul a dobozba és jó kétszáz kilométerrel odébb lepakolták egy faluban egy közvilágítási lámpa alá. Állítólag finom, puha derékaljat is csináltak neki avarból az árokban. Gondold el, amikor reggel felébredt és nem volt neki ismerős a környék, aztán valaki felvilágosította, hogy 200+ km-re van otthonról. Hogy csodálkozhatott, hogy hogy tudott ennyit letekerni!

Amúgy nekem meg azokkal a bringásokkal van tele a puttonyom, mint GYALOGOS, akikre nem vonatkozik a KRESZ, meg a piros lámpa. Rombolok át a zebrán a NEKEM zöldben, a szervdonor meg jön az úton, fittyet hány arra, hogy neki mit mutat a lámpa, de jön át a piroson, a zebrán, cikázik körülöttem és simán beszól, hogy hogyan merészelek áthaladni a zebrán a zöldnél és mamázik. Alapvetően mindenki a saját hülyeségének a pogácsa, de ha már úgy dönt, hogy át akar közlekedni a piroson, mert éppen sünt szül az anyja és oda kell érnie, akkor húzza be a farkát és ne úgy tegye, hogy a gyalogokat terrorizálja! A skála széles, ezt a mutatványt tudják a bringás futárok és az önérzetes "citybike" HÜPI-k is. A kollégám a múltkor mérgében fellökött egy ilyen balféket, amikor az áthajtott a lábán (!) és kilátásba helyezett neki pár nehéztüzérségi pofont, meg hogy az összes rohadt küllőjét a nyakába tekeri. Nem vagyok az erőszak híve, de akkor úgy éreztem, hogy állatira megérdemelte. Szerencsére volt annyi esze, hogy nem ment neki, mert akkor tényleg butá(bb)ra veri. A velúr cipőjét ki is nyírta a bunkaja amúgy.

Mint AUTÓS RETTEGEK ezektől a csávóktól, mert egyszerűen olyanok, mint a lemmingek. A múltkor az orrom előtt ment át a hülyegyerek a piroson a Király utca-Körút kereszteződésben. Óriási mázlija volt, hogy nem ütötte el a velem szemben jövő. Mindketten vészfékeztünk, a csávó meg megúszta. Remegett a kezem. Néztünk egymásra a sráccal a másik kocsiban... A kézmozdulatában, meg arckifejezésében benne volt minden az "ezt megúsztuk-ez egy barom-vigyázz magadra az úton" skálán.

Szó sincs róla, hogy az autósok valami hű de nagy tekintettel vannak a bringásokra. Rengeteget cangáztam gyereknek - most már nem mernék pont az autósok miatt - ezért igyekszem nagyon vigyázni a bringásokra, nagy ívben kerülni őket előzéskor és a többi, de a kivilágítatlan és piroson áthajtó lemmingektől félek mint a tűztől.

martong 2009.03.24. 14:29:04

Nyaranta, jó időben elég sokat kerekezem, általában túra jelleggel, a "kedvenc" utam a 44-es és a 81-es út, ahol a kamionok 3-10 CENTIRE mennek el a kormány szélétől, de ezt már megszoktam. Egyszer Galatetőről lefelé majdnem sikerült bringával elütnöm egy részeg pappert (szintén tekert), mondjuk akkor nemtudom ki lett volna a hibás. (ti. Galyáról lefelé az országútival olyan 75-90 km/h között tudsz jönni).
Egyébként a rendőrök büntetik! Októberben ellopták az első lámpámat (lusta voltam levenni arra az 5 percre amíg pénzt veszek fel) és aznap este megállított a yard, 3000HUF (csekk) szabálysértés ha a kerékpáron nincs első, hátsó lámpa.

A Legtöbb amit tenni lehet, hogy rávillantunk aztán reménykedünk, hogy nem esik ki elénk a részeg.
A falusi biciklis kultúrálatlanság egy másik téma, ennek fellegvára Nagykőrös. Reggel 7:30, dolgomra igyekszem furgonnal (Ford Transit Connect) Kecskemét felől a Ceglédi elágazás és a központi tér előtt, biciklisávból minden jelzés nélkül nyugger fogja azt egyirányúba-szembe balra tökön-paszulyon át bekanyarodik, és meg izzadtam rendesen, de megállt a gép, duda, hátra sem néz "repeszt" tovább a tornádóval....

min 2009.03.24. 14:40:19

szmoker!

Azért ha nem jön semmi szemből el lehet ám tekerni azt a kurva kormányt a kocsiban! Mi is megyünk egymás mellett de ha jön valami mögöttünk és szemből is jönnek akkor beállunk egymás mögé de ha nem jön semmi szemből ne centizzen már az ökör autós aki még a dudát is nyomkodja közben kínjában

KenSentMe 2009.03.24. 14:42:54

Figyelj, ha elgázolsz egy biciklist - főleg éjszaka -, egyszerűen tovább kell hajtani. Elég jó az esélye, hogy soha nem találnak meg. A lelkiismereti faktor meg.. :).

ff48bp 2009.03.24. 14:50:30

OK, de mit tegyek, ha van lámpám elöl-hátul? Van prizmám a kerekeken, mindenféle helyen láthatósági mellényt, csíkokat hordok és úgy is bejönnek elém, le akarnak sodorni az útról? Sokszor a bicikliútról is. Nekem már több ötletem nincs. Csak félek. Sokszor bizony nagyon félek az autósoktól.

pickapu 2009.03.24. 14:54:37

Én egyszer a lakhelyem egyik nem annyira előkelő részén a kora reggeli szürkületben elütöttem egy út közepén hagyott háromkerekű cangát. Nem volt kivilágítva!

min 2009.03.24. 16:26:11

@ff48bp: Hát ez az! Ennél többet nem tehetsz...

zalkapone 2009.03.24. 19:32:26

Nekem három éve ott a horpadás a motorháztetőn, ahova felfeküdt az alkesz papa buksija. Miután leesett a kocsi mellé, még bónuszban leokádta a zsír új alufelnimet. Egyszerűen esélyem nem volt megállni! Sarokház mögül kihajtott a 4-es főútra, körülnézés nélkül. Mosolyom nem volt őszinte... Aztán telefon, mentők, társ-szervi alkalmazottak (gyengébbek kedvéért a rendőrök) megjelentek, és ahogy Boibo kisasszony mondja, már tolják a szondát az arcomba! Kérdem kicsit felindultan, hogy mit gondolnak az egyenruha láttán, szerintük úgy jövök szolgálatból, hogy ittam?! Válasz mindent visz: Hát elütötted, nem? Aztán két hét múlva megyek be a rendőrségre (jegyzőkönyvek aláírása, meg hasonlók), ott ül a papa, és azt mondja, hogy jövök neki egy új biciklivel, mert a régit összetörtem. Mondtam, hogy ha nem húz el villámgyorsan, akkor egy új arccal is fogok jönni neki...

Rocko- 2009.03.24. 19:57:45

ez a helyes eljárás.

zalkapone 2009.03.24. 20:40:34

@Rocko-:

Mikor lehányta a kereket, akkor nem sokon múlt, hogy Dr. Martens megkezdje a rendelést...

crix 2009.03.24. 20:54:53

@zalkapone: na ez kemény taigetosz pozitív tag lehetett. Én ugyan nem szólnék be Zalkaponenak, ha nem muszáj, mert féltem az életem :)
Egyébként ezektől a gyalogos/kerekes ninjaktól én is félek. Se kresz, se lámpa, se saját életének féltése. Valamelyik megkarcolja Zsemlét az tuti, hogy 8 napon túl gyógyul, pedig nem vagyok agresszív fajta.

off

pénteken megyek tokmányirodába átíratni Zsemlét

on

Kifordított kacagány 2009.03.24. 20:57:25

igazából a békák nagyon hasznosak. és sokall, de sokkal hasznosabbak, mint bármelyik kivilágítatlan idióta. mondom ezt úgy, hogy a saját anyámat is elmondtam minden hülyének, mikor "csak" pár utcát ment sötétedés után bringával, mert úgy könnyebb volt neki.

azokat is utálom és jó nagy baromnak tartom, akik hátulra felteszik a villogót, de elöl nincs rajtuk semmi világítás. nemrég egy ilyent sikerült majdnem a motorháztetőre kapnom. a hülyék nem értik, hogy ha átkerekeznek előttem, akkor ugyanúgy nem látom őket, mintha hátulról taposnám el őket világítás nélkül.

aztán még azt is üzenném a bringásoknak, hátha olvassák, hogy jó dolog a kukásmellény. ha ilyent viselnek, akkor is észreveszem őket, ha egyébként elvakít a szembejövő és a lámpájukat nem látom. ennél már csak az a jobb, ha a lábukra is tesznek fényvisszaverő csíkot. ez a folyamatosan ugráló fényforrás annyira zavaró a szemnek, hogy szinte lehetetlen nem észrevenni.

a rádudálásos népnevelést én is űzöm. csak én akkor szoktam mikor melléérek. jobban megijed. utánanéztem, a kresz sem tiltja.

@zalkapone: ezek után bolond vagy, hogy nem fizettetted ki vele a saját károdat.

Kifordított kacagány 2009.03.24. 21:02:09

ja és azokról is tegyünk említést, akik a járda helyett az úttestet használják közlekedésre. természetesen szintén sötét öltözetben.

a legnagyobb állat akivel találkoztam az egy hülye tyúk volt. egy tök sötét utcában tökig érő ködben, forgalommal szemben jött mint a bajnok, mikor bekanyarodtam. már csak akkor vettem észre, mikor mellémért. ha kb 10-20 centivel szűkebbre veszem a kanyart, akkor csak annyit érzékeltem volna, hogy döccent a kerék.

boibo 2009.03.24. 22:01:09

@mindazok, akik a ki kell(ene) szállni a kocsiból és leordítan/ lecsapni a marhát módszert preferálják:
én egy 160 cm alacsony, törékeny nő vagyok. szerintetek mekkora elrettentő erővel bírok?

boibo 2009.03.24. 22:03:43

@ff48bp:
bicajosként én is.
sok agresszor van közöttük, még akkor sem átallanak rámdudálni, ha mindent szabályosan csinálok.
én meg frászt kapok :O

boibo 2009.03.24. 22:05:16

@zalkapone:
nekem csak olyan esetem volt, hogy hajszálon múlt a dolog.
annak is hetekig betege voltam.

boibo 2009.03.24. 22:11:39

@martong:
képzeld el, nekem olyan esetem is volt, hogy futás közben (na jó, olyankor képes vagyok eléggé "kikapcsolni") ütöttem el majdnem egy bicajost. előttem ment a járdán, persze lámpa nélkü. becsületére legyen mondva, hogy legalább nem az úton ment. de én utólértem, és kis híján fel is löktem. az lett volna még szép! :)))

zalkapone 2009.03.24. 22:59:07

@crix:

Ne tessék rossz híremet kelteni! Én magam vagyok a megtestesült kedvesség! :-)

zalkapone 2009.03.24. 23:01:08

@boibo:

Nekem a munkám miatt előfordult már sajnos "zsákos" projekt is...
Nem nagy élmény. :-(

zalkapone 2009.03.24. 23:03:06

@Kifordított kacagány:

Amúgy szerinted mekkora kár keletkezett a faltörő kosban? :-)
Egy, azaz egy horpadás a motorháztetőn, illetve a lökhárítón egy vastag karc, ahol lepattant a bicaj...

zalkapone 2009.03.24. 23:06:13

@boibo:

Elrettentés, mint olyan nem feltétlenül méret kérdése. Ismerek egy aikido mestert, egy idős bácsit, aki van vagy 70 éves, kapukulccsal együtt sincs 60 kg, és úgy eldob, hogy holnapig le sem esem... Pedig engem azért szép erővel húz a gravitáció! :-)

boibo 2009.03.24. 23:17:16

@zalkapone:
ránézésre róla sem lehetne tudni, csak ha már tettlegességre kerül a sor. azt meg igyekszem kerülni.

Rocko- 2009.03.24. 23:26:12

zalkapone 2009.03.24. 20:40:34
fogászati kezelés? :)

crix · wade.hu/crix 2009.03.24. 20:54:53
"Én ugyan nem szólnék be Zalkaponenak, ha nem muszáj, mert féltem az életem :)"
én simán. de csak mert ismerem. :)))

Kifordított kacagány 2009.03.24. 21:02:09
"akik a járda helyett az úttestet használják közlekedésre"
vicces, de gyalogosok le, az autósok meg felküldenék őket a járdára. elvileg megvannak ennek is a szabályai, de annyira nem érint, h fejből tudjam, most meg had ne keressem ki. :)

boibo 2009.03.24. 22:01:09
"szerintetek mekkora elrettentő erővel bírok?"
hangERŐvel bírsz. az is tud hatásos lenni.
vagy ráüvöltesz, vagy odamész, és a lehető legnyugodtabb, leghiggadtabb hangnemben elmondod, hogy most másodpercenekn múlt az élete, lehet, legközelebb nem lesz ilyen szerencséje.

zalkapone 2009.03.24. 23:01:08
"Nekem a munkám miatt előfordult már sajnos "zsákos" projekt is..."
tnt-vel láttunk mis is hétfőn. margit hídnál nézzük h okos rendőr a park közepére parkol a budai híd lehajtónál. aztán láttuk, h valaki bokától felfelé nagyon fázhatott, mert betakarták fekete zsákkal. :/

zalkapone 2009.03.24. 23:30:39

@boibo:

Mutassak pár jó fogást? :-)
Persze használat közben szigorúan csak kedvesen és udvariasan beszélhetsz! :-)

zalkapone 2009.03.24. 23:32:59

@Rocko-:

Majd beiratjuk Crix-et valami román kamionsofőr iskolába, hogy tanuljon valamit! Na, azok be mernek szólni! Igaz csak egyszer... >:-)

boibo 2009.03.24. 23:40:49

@zalkapone:
megköszönném. néha jól jönne.

Rocko- 2009.03.24. 23:58:46

zalkapone 2009.03.24. 23:30:39
kézfogást? :)
vagy főfogást?

zalkapone 2009.03.24. 23:32:59
nem, mert az kétszer van: először. és utoljára.

zalkapone 2009.03.25. 00:30:08

@Rocko-:

Többet nem mondok ilyet, mert még tönkreteszem a jófiú imázsomat, amit évek hosszas, kitartó munkájával sikerült felépítenem!
Szóval, khm, az erőszak rossz! Értem? :-)

Rocko- 2009.03.25. 06:49:10

nem. a rossz helyen rossz időben alkalmazott erőszak rossz.

Kifordított kacagány 2009.03.25. 09:51:42

@boibo: nem kell kiszállni, lehet az autóból is üvöltözni és lépéseket tenni a hülye felé. és akkor olyan elrettentő vagy, mint az autód. tudom, hogy új autód van meg minden, de a legjobb pszichológiai fegyver a rommá tört lökhárító:)

a bicajosnak a járdán sincs keresnivalója. el lehet onnan is hajtani a bánatba.

@zalkapone: szóhasználat alapján feltételeztem, hogy esetleg nagylelkű voltál.
amúgy tisztában vagyok vele milyen a terminátoros sérülés, sajnos az öregem elé is odavetette magát pár éve egy. ott sajnos a szélvédő is cserés lett, miután az idióta kifejelte. de anélkül is elég költséges tud lenni egy horpadásjavítás és fényezés. persze az öregem is kegyes volt és nem perelte el az öreg hülyétől minden vagyonát, mert nem akarta, hogy éhen haljon. én nem vagyok ilyen kegyes típus.

@Rocko-: bocs, nem volt egyértelmű. szóval azokról a gyalogosokról van szó, akik a járda helyett az úttesten császkálnak.

Rocko- 2009.03.25. 11:15:21

Kifordított kacagány 2009.03.25. 09:51:42
"a bicajosnak a járdán sincs keresnivalója. el lehet onnan is hajtani a bánatba."
pedig van amikor jogszabály engedi v kötelezi erre.

"szóval azokról a gyalogosokról van szó, akik a járda helyett az úttesten császkálnak."
arra egyértelmûen.

Kifordított kacagány 2009.03.25. 15:40:38

@Rocko-: idézném: "54. § (1) Kerékpárral a kerékpárúton, a kerékpársávon vagy erre utaló jelzés (117/c. ábra) esetében az autóbusz forgalmi sávon, ahol ilyen nincs, a leállósávon vagy a kerékpározásra alkalmas útpadkán, illetőleg - ha az út és forgalmi viszonyok ezt lehetővé teszik - szorosan az úttest jobb szélén kell közlekedni.

(2) Lakott területen levő olyan úton, ahol az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan, továbbá ahol a (7) bekezdés a) pontja szerint tilos, kerékpárral a gyalogos forgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10 km/óra sebességgel a járdán is szabad közlekedni.

(3) Kerékpárral az útpadkán, az úttesten és a járdán csak egy sorban szabad haladni.

(4) Kerékpárral

a) a kerékpársávról - kivéve, ha jelzőtábla erre utasítást ad, továbbá ha a kerékpársávot a balra bekanyarodás céljából az úttest felező vonalának közelében helyezték el - vagy,

b) lakott területen kívül a főútvonalról balra bekanyarodni vagy megfordulni, továbbá

c) a kerékpárútról a vele párhuzamos útra balra bekanyarodni nem szabad. A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia.

(5) Kerékpár pótülésén a 18. életévét betöltött vezető egy, tíz éven aluli gyermeket szállíthat. Egyébként kerékpáron személyt szállítani nem szabad.

(6) A kerékpárt éjszaka és korlátozott látási viszonyok között a külön jogszabályban meghatározott lámpákkal kell kivilágítani és a kerékpárt hajtó személynek - lakott területen kívül - fényvisszaverő mellényt (ruházatot) kell viselnie.

(7) Tilos

a) főútvonalon 12. életévét be nem töltött személynek kerékpározni;

b) elengedett kormánnyal kerékpározni;

c) kerékpárhoz oldalkocsit, valamint - kerékpárutánfutót kivéve - egyéb vontatmányt kapcsolni;

d) kerékpárt más járművel, illetőleg állattal vontatni;

e) kerékpáron oldalra kinyúló, előre vagy hátra egy méternél hosszabban kinyúló, a vezetőt a vezetésben akadályozó vagy a személy- és vagyonbiztonságot egyébként veszélyeztető tárgyat szállítani;

f) kerékpárral állatot vezetni.

(8) Az (1) és a (3) bekezdésben, a (4) bekezdés c) pontjában, valamint a (7) bekezdés b)-f) pontjaiban foglalt rendelkezéseket a segédmotoros kerékpárok közlekedésére is alkalmazni kell azzal, hogy

a) lakott területen a kerékpársávon segédmotoros kerékpárral közlekedni, valamint

b) segédmotoros kerékpáron utast szállítani,

c) segédmotoros kerékpárhoz utánfutót kapcsolni nem szabad."

én még nem láttam olyan helyet, ahol kifejezetten tiltva lenne a kerékpáros közlekedés és nincs kerékpár út. ez persze nem zárja ki, hogy nincs ilyen, de szerintem elég ritka. az alkalmatlanság pedig nem azt jelenti, hogy a kerékpáros önkényesen eldönti, hanem azt, hogy nem lehet tekerni azt a francos bringát, mert teszem azt elakad a sárban.
másrészről ha ilyen helyen engedélyezve van is a járdán való közlekedés, az még nem jelenti azt, hogy kivilágítatlanul, vagy egyéb szabályokat megsértve lehet azt tenni.

felhívnám a bringások figyelmét a 6. pontra, miszerint nem csak töksötétben kell a világítást használni, hanem korlátozott látási viszonyok mellett is. azaz, ha a kerékpáros a hajnali szürkületben már megtalálja, hogy merre kanyarog az út, az attól még korlátozott látási viszony, az autósok nem véletlenül világítanak, illendő lenne nekik is. ezen felül ködben és esőben is.

zalkapone 2009.03.25. 17:31:36

@Kifordított kacagány:

Általában igyekszem nagylelkű lenni. Elég dolog buzerálja a lelkiismeretemet így is! :-)
Ebben a konkrét esetben nem voltam, mert a lehányt alufelnin már nem tudtam szó nélkül továbblépni. A motorháztető viszont jól néz ki így is. Szinkronban van a csomagtartón látható baseball-ütő nyommal... :-)

Kifordított kacagány 2009.03.25. 18:45:10

@zalkapone: sajnos a neveltetésem engem is sokszor nagylelkűségre ösztönöz, de igyekszem tudatosan ellenállni a késztetésnek. egy biztos, egy ilyen új bringás beszerzéses beszólás erősen arra sarkallana, hogy az illetőtől a pálinkára való összes nyugdíját igyekezzem kiperelni.

zalkapone 2009.03.25. 19:35:11

@Kifordított kacagány:

Szerintem amiben megegyeztünk az korrekt is volt, valamint rá nézve ösztönző hatású is. Egy hónap közmunka (igazából közhasznú munkának hívják, asszem), amelynek ellentételezését én kaptam. Amit felajánlottam a helyi EU-konform játszótér építéséhez.

Kifordított kacagány 2009.03.25. 19:55:46

az jó dolog, ha rendesen el is végeztetik vele, nem csak kimegy heverészni, mint felénk csinálják az önkormányzat által foglalkoztatott ingyenélők. olyankor van ideje gondolkodni. már ha képes rá

zalkapone 2009.03.25. 22:07:38

@Kifordított kacagány:

Szerencsére ez a környék svédek által ritkán lakott, így nincs túl sok ingyenélő. Ebből kifolyólag akad tennivaló a közparkokban, út mellett, stb. Az én öregem ha jól tudom, akkor szemetet szedett, és padokat festett. Dicsekedett is vele a kocsmában, hogy most már ő is hasznos tagja a társadalomnak! :-)
Alapvetően aranyos ember, csak alkoholista szegény, és felelőtlen...
(Azért a hányás miatt még nem bocsátottam meg neki!) :-)

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.03.26. 12:08:53

egyszer úgy megverem valakinek a maradványait emiatt, hogy még... üvöltök, mint mikor nem indexel az állat körforgalomból kifelé.

gazdasszony brinyóján nyugati dinamós cucc van, de elég hangos. mivel kivan az első agy úgyis, valszeg dinamós elsőagyat veszek neki, csak egy kupac rövidebb küllő kell meg pár óra átfűzni.

a saját kondénbájkomon jelenleg két nem túl sötétzöld, gombelemes led villogó lakik, de ahogy néztem lehet már kapni indukciós elven működő rendszert is. úgy néz ki, mint a sebességmérő kompúter érzékelője, csak nagyobbak kicsivel a mágnesek a küllőn, meg több van belőlük. természetesen a normál dinamó is indukciós, mielőtt téma lenne.

persze lehet, hogy ráhekkelem az elfekvő eredeti Camping lámpesz-dinamó párost, csak valószínűtlen, hogy a külsőgumi szeretni fogja. azt pedig nem akarom bántani, mert kult alkatrész.

nullstring · http://www.bmwfanatics.hu 2009.03.26. 12:12:11

Jó post gratula! Az én szívemből is szóltál mint oly sok előttem szólóéból :D

boibo 2009.03.26. 12:23:50

@nullstring:
Köszi Neked is, meg mindenki másnak is. Nem a cikk érdeme, nem az enyém. A téma ilyen. Nem lehet elégszer elmondeni, hogy

NE MÁR..!!!

Mégis, mintha mit sem érne. Az a legszomorúbb, hogy bár valóban az alkeszok a legjellemzőbbek ebben a "sötét ügyben", de jócskán látok olyat is nyaranta, és bizony az autóúton is, nem csak a bicikliúton, hogy egész család kerekedik fel egy kis esti bicajozásra, és közülük lámpája senkinek. Milyen jó kis nyaralás is az, mikor papa-mama-gyerkek együtt kaszálódnak le valahol. :(((

Kifordított kacagány 2009.03.26. 15:11:55

@lapa: én meg az idén átszerelem a sok villogót egyetlen központi akkura. kap még egy villogót a zászlótartó is, meg az elsőt lecserélem egy sokledes fejlámpára. lehet, hogy hátra teszek fel még egyet, esetleg egy indexeset és akkor az egyik folyamatosan világíthat, a másik meg villoghat. ha pedig lesz hozzá kedvem, akkor a felniket is lefújom fényvisszaverős festékkel.

@boibo: az alkeszokon kívül errefelé jelentős számban vannak a munkába/munkából igyekvők és igen, mint írtad is a családi kirándulók.
és nem lehet elégszer írni erről a témáról. mert sajnos semmiből nem tanulnak a népek
süti beállítások módosítása