Kombi, wagon, estate, Vario, Break, Avant stb., bárhogy hívjuk őket, akkor is csak puttonyos, megnövelt csomagterű autóra gondolunk. Biztos vagyok benne hogy nem ezek az autók jutnak az eszünkbe.
Gyakorló kombisként tisztában vagyok vele, hogy milyen hatalmas előnyei vannak egy ilyen kialakítású autónak, ha van hely az nem baj. Az új autók megjelenésekor komolyan tesztelik a különböző típusok csomagtartóinak méretét és praktikumát, majd a térfogat alapján hirdetnek eredményt. Van a kombi kategóriának egy nagyon látványos de kevésbé hasznos csökevénye, a shooting brake, nálunk most divatos, sportkombi néven említi a szaksajtó. Nem akarom bántani de sokkal többet mutat mint amit nyújt. Ezen típusú kombikat megtaláljuk több nagy gyártó kínálatában (Alfa Romeo, Saab, Audi, Mazda, BMW), bár ők továbbléptek az eredeti koncepcióhoz képest és többnyire használnak hátsó ajtókat is.
Az ős shooting brake a két ajtó és a csomagtér, bár a plusz hely méretei csak szolid igényeket tudott kielégíteni. Férjen be a nyereg vagy a golfütő, de mellette presztízs márkával tudjon villantani a tulajdonos. Mindjárt ki is derült hogy ezt a vonalat a nagyrészt sportkocsikat gyártó cégek képviselték, de még ők is kicsik voltak ahhoz hogy ezekből a különlegességekből sorozatokat gyártsanak. Ezért voltak Pininfarina, Vignale, Bertone, Frua, stb. manufaktúrák akik elvégezték az átalakítást adott esetben a gyártást is, nagyban emelve az egyébként sem olcsó sportkocsik értékét.
Mivel a hellyel kapcsolatban komoly elvárások nem voltak ezért a csodálatos formák összhangját csak nagyon ritkán bontották meg. Az eredetihez képest szokatlan formák születtek de mégis gyönyörűek, szerencsére vagy sajnos - mindenki döntse el maga - viszonylag kevés márka dicsekedhet ilyen fajta átalakítással. Ritkán látható csodák ezek, de üde színfoltja a veterános világnak.
Chevrolet Corvette
Lotus Elan
"Panther" Ferrari 365 GTB/4 1974
Vignale Ferrari 330 GT Shooting Brake 1968
Ford Mustang
Frua Mercedes-Benz 230 SLX Shooting Brake 1964
Beszóltak