A címben szereplő 280 az bizony kedves SAABrinámban szaporodó kilométereket jelzi, egy ezressel megszorozva. Akik még emlékeznek, a megvásárlásával kapcsolatban, januárban írodott posztra, azok tudják, hogy a műszaki vizsga júliusig volt érvényes.
Mint akkor írtam, a próbaúton mentem vele villamossínen, macskakövön, nem rázott, gyorsult, fékezett, nem kóválygott így lett ő, ámen. Nem tartottam a műszakitól, mert ugyan tudtam, hogy a kézifék rosz, de mást egy korábbi átnézés alkalmával nem láttak rajta. A nyár folyamán viszont, cégen belül egy másik telephelyre kerültem át, ami miatt napi 2x70 km-t ingázom. Sajnos ez eléggé megnehezítette a vizsgára felkészítést. S mert saját autóval kell megvalósítanom az utazást, így nem tudtam a kocsit egy napra sem nélkülözni, az idő meg szaladt, kénytelen voltam egy hosszabbítást kérni. Ezalatt is inkább csak a fejem főtt, mit is tegyek? Miután már a hosszabbítás napja is meg voltak számlálva, gondoltam legalább az általam ismert és biztosan cserére szoruló alkatrészeket megveszem. Prokee barátom segített ebben, és szerencsére tudott ajánlani egy Saabokkal foglalkozó mestert is. Még aznap beszéltem a szerelővel, szimpatikus a márkához értő embernek tűnt így rábíztam a kocsit. Szombati napon adtam neki oda, a következő héten nyaralni voltunk a családdal így nekem nem kellett a kocsi, ő meg nyugodtan dolgozhatott.
Persze mivel Murphy úr mindig azolgálatban van, hétfőn máris hívott a mester: „Nincs meg a kerékőr!”. Egy fékszerelésnél elég szép probléma, ha már a kerékleszedésnél elakad a folyamat. Tippeltem pár helyet a telefonban ahol rejtőzködhet, de a mester szomorúan mindre azt mondta, hogy ott sincs. Megnyugtatott, hogy azért ezt meg tudják oldani, de én azért káromkodtam egy cifrát mikor letettem a telefont. Mikor leszerelték a téligumikat még persze megvolt, én meg megesküdtem volna, hogy azóta is ott van a könyöktámaszban. Azbesztmeg... még jó hogy nem kaptam defektet!
A kézifék megjavítása egy féknyereg cserével volt megoldható, a betéteket már megvettem én, nyerget meg adtak hozzá egy bontottat. A Saab, hátul is tárcsafékes lévén, a féknyergen belül hord magában egy utánállító mechanikát ez adta fel. Egy első féltengely gumiharang, és egy talpas gömbfej szorult még cserére a futómű körmyékén.
A motortartó bak két darab felső gumiszilentje is szét volt szakadva, mentek a levesbe, került bele új. A besajtolásuk nem ment könnyen, „kissé” szoros volt az illesztés, mint utólag mesélték. A klíma nem működött már a megvételkor sem, de mivel az autó állapota és ára meggyőző volt megvettem így is. Nem hűtőt akarok – gondoltam, meg hát még sosem volt klímás kocsim.
A probléma ott gyökerezett, hogy le volt véve a klímakopresszort hajtó ékszíj, és az ékszíjtárcsa is a főtengelyről. Pár hónapja már egy nyomáspróbát néztek a rendszeren, akkor az jó volt. Most visszarakták a hiányzó alkatrészeket, és fel lett töltve a rendszer.
A korábbi aszalókamrából, mirelit szállítóvá változott a kocsim! Legalább már a hőguta miatt nem ájulok el. Vezetésbiztonság ugye? Nem csak kényelem.
Aki kíváncsi a számokra az most figyeljen. A teljes hadművelet kicsit kevesebb mint 90 000 Forintomba fájt. Ha ehhez hozzáveszem a gépkocsi árát, ami 350 000 Forint volt, valamint az átírást 80 000 Ft, téligumikat 22 000 Ft, olaj+szűrő+légszűrő csere 10 000 Ft, meg egy zödkártyát 8 000 Ft akkor most tartok összesen: 560 000 Ft-nál. Mindezekért van egy rozsdamentes, bőrös, klímás, igaz nem fiatal, de nagyon szerethető szép autóm.
Emlékeztetőül: A Golf 1.4 CL gépem 520.000 Ft-ért talált új gazdára, és arra is kellett volna költenem, ha megtartom. Akkor most jól állok vagy sem? Én elégedett vagyok, a párom meg nem akarja vezetni. :)
Mivel az élet egy nagy szarosszendvics, és minden nap egy harapás, ezért aztán nem lett végül minden happy. A klímából az egyik cső peremezése mellett két hét alatt elillant a gáz. Egy új cső és az újbóli klímatöltés egy húszezresbe fog fájni. :(
Beszóltak