Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Eladósodásom története - Updated

2009.08.27. 13:00 | apamacko | 412 komment

Címkék: hitel suzuki swift ignis

1993-at írtunk, 23 éves voltam. Dolgoztam már ekkor pár éve. Egy örökségből és félretett pénzemből sikerült vennem egy Suzuki Swift 1.3 GC típusú autót. Azért döntöttem emellett mert mindenki dicsérte, olcsó volt, fürge modern. 880.000 Ft-ot fizettem érte. Fess fiatalember voltam egy vidéki kisvárosban, új keleti kocsival. Boldog voltam. Sokat kirándultam csajoztam, élveztem az életet.

1997-re aztán megnősültem, a lagzi után a kapott pénzekből és a régi autóm beszámításával szerettem volna valami újat venni. Sehol nem ígértek annyit a kocsimért amennyit szerettem volna. A Suzukim eddig jól szolgált, de szerettem volna pár extrát még így tettem egy új próbát a márkával. A kiválasztott Swift 1.3 GLX már 1.748.000 Ft-ba került, de már volt benne központi zár, elektromos ablak, fordulatszámmérő és még pár tetszetős apróság. Úgy éreztem, jól döntök, de kellett egy kis hitel is amit nem szeretek, de párom örült, így én is vele. Az új kocsival újra boldog voltam, bár ez már nem volt olyan menő, mint mikor a másikat vettem.

2003-ra már volt két szép kis gyerkőcünk, szerettünk volna egy kicsit nagyobb autót, meg jól lett volna végre egy klíma is. 33 évesen csak megérdemlek ennyit, nem? Sokfelé körülnéztünk, de megint csak a Suzukinál kötöttünk ki. Máshol egyszerűen pofátlanul alacsony árakat mondtak a régi kocsira, pedig mi úgy szerettük. Itt a hat éves kocsiért 800.000 Ft-ot adtak.
A kiválasztott kocsi pedig az új Ignis lett klímával 2.680.000 Ft-ért. Mivel az előző hitelt is fizettük rendesen, meg már le is járt így nem volt gond az újjal sem. Kedvesen segítőkészen intéztek mindent, hamarosan boldogan autóztunk új kocsinkkal.

2007-ben érett meg az idő újra autócserére. Egyre többet cikkeztek a biztonságról és bár az Ignisben volt légzsák, az ABS azért jó lett volna. Így újra ott ültünk a párommal a szalonban. Az értékesítő már régi ismerős volt, így elég közvetlenül beszéltük meg a dolgokat. A régi autónkért sajnos csak 1.300.000-ot adtak, és a tartozásunk is még bő egy millió volt a régire, de olyan kedvező konstrukciót ajánlottak, hogy nem tudtunk nemet mondani.
Az új autó megint Ignis lett, de volt benne ABS, meg végre CD, meg más apróságok, kaptunk hozzá téli gumikat is. A hitel 10 évre tolódott, de ez nem baj mondták, mert előbb is lecserélhetjük, ez megnyugtatott. A 10% indulót fedezte a régi kocsi, a havi részlet még belefért a költségvetésünkbe, a svájci frank meg elég stabil és a forint is erős.

Minden szépnek nézett ki. Mi belevágtunk a hárommilliós autó törlesztésébe.

2009-re aztán egyre mérgesebb lettem. A törlesztő részletek olyan csúnyán meg emelkedtek amire nem is gondoltunk volna korábban. Megkérdeztem a kereskedőt, mit lehetne tenni. Megígérték, hogy lekérdezik a tartozásunkat. Mikor közölték, hogy közel négymillió forint, értetlenül néztem. Nyugodt ember vagyok, nem kezdtem ordítni, de többször is el kellett magyarázzák, hogy megértsem miként is lehetséges ez. Azt gondoltam, nem fizetek le vannak ... De mondták az nem jó mert akkor is az egész összegért felelek ha a kocsit elviszik. A kocsit eladják, de az maximum a tartozás felét éri, így a többit rajtam hajtják be.
Itt kicsit remegett már a szám széle, de uralkodtam magamon. Kérdeztem, mit lehet tenni? Az egyetlen reális lehetőség, hogy ülök tovább a kocsimban, és fizetem a részleteket, mondták. Abban tudtak segíteni, hogy a részleteimet fix törlesztőre tudtam váltani, ami legalább egy kis könnyebbséget hozott.

Leültem a gép elé, és úgy gondoltam leírom, hogyan lettem boldog autótulajdonosból egyszerű adós. Tizenöt éve volt egy saját kocsim, nem tartoztam senkinek, most van egy olyan tartozásom amire nem fedezet az a jármű amire felvettem az adott hitelt. Megértettem – de fel nem foghatom - hogyan lehetséges ez. Én voltam buta, vagy a törvények túl lazák? Nem tudom, de gondoltam leírom.

Üdvözlettel: egy valaha boldog Suzukis

A fenti levélben leírt eset nem csak Suzuki tulajdonosokkal történt meg!

Az eladósodás általános jelensége volt annak tudatlan vásárlói magatartásnak amit a felpörgetett fogyasztói társadalom erőszakolt rá az egyszerű emberekre, akik a társadalmi trendeknek való megfelelés okán törtek egyre előrébb a bankhitelek dzsungelében.
Az erőszakos reklámok, gyenge pénzpiaci szabályok pedig csak erősítették, és felgyorsították a folyamatot.

UPDATE (aug.27, 22:00):

A valóság:

Apamacko vagyok, 34 éves.12 éve boldog házas ember. Két csodálatos lányom van. 13 éve dolgozom autószalonban értékesítőként. Nem Suzuki szalonban! Egy Saab 9000 CSE autóm van, ami 1993-as évjáratú. Nincs rajta hitel!

De  A párom a kislányainkat egy Suzuki Wagon R+ 1.0 autóval viszi iskolába. 2007-ben vettük 1.000.000 Ft-ért 2 évesen 15.000 km-rel. Van rajta hitel svájci frank alapú fix törlesztő részlettel. Az autóban van ABS és két légzsák, ez volt fontos nem más. Tetettem bele központi zárat 20.000 Ft-ért és került bele egy használt CD-lejátszó. Az autó napi 2x10 km-et megy városban. Tökéletes célszerszám. A havi törlesztője egy ember napi egy doboz cigarettájának az ára.

A posztban leírt helyzet viszont nagyon sok családra igaz sajnos, és NEM csak a Suzuki-ra igaz. Írhattam volna folyamatosan Opelt, vagy Volkswagent vásárló emberekről is. Elnézést, hogy csak most leplezem le magam, de pár elfajulástól eltekintve jó vita lett a témából.

Üdvözlettel:
apamacko




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr441338563

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2009.08.28. 10:44:18

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: lehet az adott történet csak fikció, ellenben mint a keretes írás is mondja: nem egyedüli a történet, lásd: autofilia.blog.hu/2009/01/30/hi_hi_hitel

Rocko- 2009.08.28. 10:45:50

@cso zsi: "A fíling a 120-as Skodához hasonlít, a lábtér a Trabantéhoz"
koránt sem. a Skoda élveztesebb, a lábtér nagyobb egy Trabantban.

antika13 2009.08.28. 10:48:19

Nem olvastam végig az összes kommentet, nem is lehet, nincs is értelme.
Gondolom a szutyukis a hülye,+ a bank,+ a többiek akik hitelre vesznek autót.
A bank nem hülye, mint a fenti példából látszik is.:)
Az autó nem termeli a pénzt, hanem viszi. Kivéve a kereskedőnek, de neki sem mindig jön be. Ha vállalkozáshoz kell autó, vegyen újat persze akkorát amit a vállalkozás fenn tud tartani.
De azért újat venni, mert azon van már hátsó ablaktörlő ( ne röhögj, megtörtént és szutyukis volt ) Szerintem baromság.
Kedvenc kollégánk ugyanezt a kálváriát járta végig, mint a fenti elméleti példa. svift-ből indult, ami még most is tökéletesen működik valahol és ignis, új svift-en keresztül már sx4 nél tartott (neki is mindig jól beszámították) és senki sem tudta meggyőzni arról mekkora hülyeséget csinált.l
De ez van, az embereknek új ató kell, mégha ki is lóg a seggük a gatyából.

n_attala 2009.08.28. 10:49:47

Felmenőim mind dolgos szorgos alföldi parasztemberek voltak. Nagybátyám amikor annak idején meg akarta venni a Wartburg 'deluxét' részletre az egész család ellene volt márpedig azzal az érvvel hogy majd akkor vegye meg ha összegyűlt rá a pénz. Mindig erre gondolok mikor dupla annyit fizetek az autóimért a részletek miatt. Három autómat vettem részletre és míg az ára kétszeresét fizettem ki részletekben feleannyiért tudtam eladni. A hitellel csak azt értem el hogy olyasmibe ültem amire nem volt pénzem így nem is volt az enyém tehát nem rendelkeztem vele, amit nyertem az az értékcsökkenés és a fenntartás volt. A hitel tulajdonképpen pénz vásárlás, pénzt veszek mert nincs nekem, egy forintot két forintért adnak el nekem. Kösz nem, soha többé. Szerencsére időben ki tudtam szállni nem úgy mint sokan mások akiknek erre megy rá a házassága, egészsége, élete.

isti77 2009.08.28. 10:54:47

"Az eladósodás általános jelensége volt annak tudatlan vásárlói magatartásnak amit a felpörgetett fogyasztói társadalom erőszakolt rá az egyszerű emberekre, akik a társadalmi trendeknek való megfelelés okán törtek egyre előrébb a bankhitelek dzsungelében."

Akkor lefordítanám: azok a sznob balf.szok jártak így, akik a világon mindent a külsőségeknek rendelnek alá, akik infarktust kapnak a gondolattól, hogy a testvér, sógor, szomszéd, barát jobb autóval jár, mint ők.

Csak az a gond a fenti érveléssel, hogy ezek az emberek a saját hülyeségük áldozataivá váltak, mert egy normális, felnőtt, józan ítélőképességű ember meg tudja ítélni, hogy amit rá akarnak tukmálni, az SZÜKSÉGES-e, még akkor is, ha percenként látja-hallja a reklámot, hogy ez milyen jó lesz neki.
Tehát ez a "ráerőszakolós" duma nem kell, ez nem erőszak, senkit nem lőttek még le azért, mert nem vett meg valamit.

Ez a "mindenki más hibás abban, hogy ide jutottam, a marketingesek, a kereskedők, az ismerősök, a bankok, csak én nem"-duma k.rvára unalmas már, és az is mutatja, hogy mennyire hülye az, aki ebbe beleesik, hogy áltakában mindegyik ezzel a szöveggel jön.
Legalább beismernék, hogy ők a hülyék, és nem másra próbálnák tolni a felelősséget, amit csak a hozzájuk hasonlóak vesznek be.

Egyébként a leírt történetben az is tipikus, hogy még a becserélni kívánt autót sincs kifizetve, mindent hitelre veszek, egy csóró szakadt pronyó vagyok, de a 4 éves autó már öreg nekem, a 40-50 ezer kilométerrel, amit beletettem (mert ugye a benzinnel is spórolni kell, hogy fussa a törlesztőre, így nem is használom minden nap).
Nekem semmi bajom nincs azzal, hogy egy 13 éves autóba ülök be nap mint nap, amit 8 évesen vettem meg, igaz, az eleve autónak készült (E36 328i). De még egy Suzuki vagy Opel is kibír 10 évet, főleg amellett, amennyit az említett "réteg" használja.

eichler 2009.08.28. 10:57:46

@antika13:

Nem lenne semmi baj az új autó vételével, ha nem 3 évre, hanem 10-re és nem 10%-al, hanem kp.-vel, vagy kevés hitellel történne...

értékvesztés? melyik újonan 3m-s autó ér 3 évesen 1.7m-nál többet?

Euscorpius Hungaricus 2009.08.28. 10:58:34

Tény1: Az új autó a legnagyobb bukás.
Tény2: A bank behajtja, ami "jár neki"
Tény3: 5 éves megkímélt használt autó a 40%-át éri az újkori árának(hiteltörlesztést nem számítva)
Baj1: A kereskedő fejni akarja a bankot is és az ügyfelet is.
Baj2: A kereskedő csal (órát teker, átfényez, elhallgat)
Baj3: Törvényességi hiányosságok (számonkérési, kártérítési lehetőségek hiánya, apróbetűk, törvényértelmezési különbségek)
Baj4: Az emberek rosszul mérik fel a lehetőségeiket.(Bátrak vagy hülyék. Megértem, hogy belevág a lakáshitelbe, hiszen ha nincs, akkor valahol lakni kell és nyilván nem drágább, mint az albérlet, de mi a fenéért kell mellé bevállalni az új autót? Lásd: Tény1,Tény3 )
Baj5:Tanulnunk kellett volna pénzügyi ismereteket az iskolában(mindenkinek kivétel nélkül általános iskola felső tagozatban, hiszen látszik, hogy mennyire tudatlanok vagyunk a pénzügyek vonatkozásában. Pl: 300% THM ) Lehet, hogy csak a matekot kellene ebbe az irányba terelgetni?

NoOne 2009.08.28. 11:05:09

Miért kell mindig mindenkit piszkálni? Honnan a jófenéből tudhatta volna egy alkalmazottként dolgozó szaki, hogy "gazdasági válság" lesz, és az "x" valuta alapú hiteltörlesztés így "kibillen", a kiszámíthatatlanság határáig. Új autót akart. Na és? Suzukit akart, mert megszokta stb. Na és? Sokan szidjátok, pedig az ára, a fenntartási költségei és kategóriájában a biztonsági tulajdonságai egyáltalán nem rosszak. (Hogy félreértés ne legyen: egy 1,4 -es benzines 23 éves Ford Escorttal járok éppen.)
Az pedig, hogy az ember mit szeretne és a takaró meddig ér, egy józan világban egyértelmű. De amikor valaki mindenhol azt látja, hogy ennek is van, annak is van, a reklámban célzottan hirdetik neki, estleg a gyerek, a feleség, a haverok, munkatársak is spannolják, akár akaratlanul is, hát belevág... Nem mindenki Szent Antal, vagy a józanság és önuralom megtestesítője... Sokan vannak nagyon tisztességes, de a mai világot igencsak naívan értelmező egyszerű(bb) emberek... és sokan olyanok is belevágtak akinek főiskolai vagy egyetemi végzettségük volt...

phoenixke 2009.08.28. 11:05:32

@Na_mi_van?Semmi?: 35 évesen még nekem sincs lakásom. És nem is nyafogok. Minden ember életében eljön egy pillanat amikor valamennyi tőke kerül hozzá, csak az emberek többsége nem várja ki.

@phrascarica: olvasd el amit írtam - Saab, Volvo kategória. És akiket ismerek azért nem váltják le mert 1. elégedettek az autóval, 2. Úgy gondolják egy autó gyártása elég nagy szennyezéssel jár..... Persze ez nem mindenkire igaz, csak ismerek ilyeneket. Az is tény, Miamiban amikor jártam csak gettó négerek jártak 10 éves Hondákkal meg diákok ....

Blog.hu-s nickname 2009.08.28. 11:09:42

@T3raYon:
Én sem értem, hogy ha ez kitalált, vagy más története, miért kell elhallgatni, és sajátként leírni... gondolom a kattintások...
.
Régi igazság, hitelt csak az vegyen fel, akinek erre nincs szüksége.
Hitelt akkor szabad felvenni, ha a céltárgy valamit "termel" is. (Az is csak akkor, ha van 1-2 év tartalék, baj esetére...)

Ezekután igaz: "Addig nyújtózkodj..."

Blog.hu-s nickname 2009.08.28. 11:18:52

Ja, és a Suzuki jó kis autó, volt nekem is! A kényelmét ugyan kevésbé, de a fenntartását mind a mai napig visszasírom. "Nyugati trabant".

antika13 2009.08.28. 11:28:56

@eichler: Ez így van. Ha lenne 3 millám, meggondolnám, hogy új autóra költsem. Főleg a mai helyzetben. pár év múlva, amikor kiderül, hogy a hibrid, vagy tiszta elektromos autónak van jövője. Szerintem mindkettőnek. és a gáz vonalról nem is beszélve.

NYISZI 2009.08.28. 11:34:31

@Utilsman: Köszi az infókat!
Igazándiból még a kombi is tetszik,de szerintem azokat kimondottan "cipelésre" használták,így inkább elállnék a vásárlástól.Múltkor csináltam egy alkatrész-ár összehasonlítást egy német,japán és a lada között.Hát a lada alkatrészárak kb 50-60%-al olcsóbbak.A szervizekről tudál mondani valamit?Köszi előre is!

Phrascarica 2009.08.28. 11:34:53

@BlazeHun: miért mennyi egy turbónak az élettartama?

zUlU 2009.08.28. 11:38:21

Új autó, igen, az érzés az, amit megfizet az, aki akarja. Én nem akarom. Mindig is gondolkodtam, hogy kb. mikor vennék új autót. Akkor, ha annyim lenne, hogy esténként akár be is fűthetnék vele (értsd: lottóötös, vagy ezzel egyenértékű vállalkozói szféra :)).
Csak 1 példa: 3 éves Clio III-at vettem a feleségemnek. Új ár (felszereltség-motor-minden csecsebecse ami benne van): 3.8 millió. Most lesz 3 éves 21000 km gyak. újszerű állapot: 1.9 millió. Semmi hitel meg más butaság. Ennyi volt szánva rá. Iszonyú értékvesztés az első 3-4 évben, term. van márka, ami kevésbé veszti az értékét, van ami jobban, de ez az általam gyanított 50% szerintem mindenhol tetten érhető, ahogy keresgettünk és nézegettünk. Bár az is igaz, hogy a válság miatt úgy látom sokan szabadulni akarnak az autótól akár ár alatt is, itt is 250-et tudtunk alkudni, kiderült, hogy családilag szar van a palacsintában, mi meg vittük a pénzt. Tudom, szívtelen dolog, de ennyire önző az ember, az a lealkudott pénz elég volt 4 téli gumira 4 felnire hozzá, az átiratásra (cca. 60e), és jópár tele tankra.

A hitelekre visszatérve: tudom, az ember olyan, hogy mindig többre vágyik. Ez rendben is van, ez visz minket előre, DE. Mindig annyiért vegyünk kocsit, amennyink van autóra. Mekkora okosság tudom. De ne söpörjük ki a családi kasszát, ha összesen van 800e megtakarításunk, akkor ne 3-4 milliós autóba gondolkodjunk, de még 700 ezresbe se.

Ha meg ne adj Isten vki hitelt vesz fel, vagy részletre veszi, akkor tegye úgy, hogy ne az legyen, hogy 23-at ki tudunk nyögni havonta, de 33-ra felszökkenve kész, inkább nem eszünk. Nemár.

Phrascarica 2009.08.28. 11:40:48

@phoenixke: svájcban magas pozicióban (20.000 Sfr/hó) nem találsz 10-15 éves autóval furikázó tagot, kivéve ha az egy új korában 300eSfr-es autó volt, ha megjelenne a tag valahol egy 15 éves Volvóval azt hinnék el ment az esze.

guy 2009.08.28. 11:42:32

Igen, vannak ilyen családok. Ez akkor a leggázabb, ha két fizetésből veszik fel a hitelt és elválnak. Vagy ha ellopják az autót, és nincs rajta casco - találkoztam már ilyennel.

Bubuka1978 2009.08.28. 11:49:15

Magyarországon sokan nem fogták még fel hogy autóra NEM VESZÜNK FEL 10 ÉVES HITELT!!!!!!!! Bármilyen verdát is veszünk (és minél drágábban annál nagyobbat) bukunk rajta, nem is keveset. Az első pár évben CSAK A KAMATOKAT FIZETI AZ EMBER (!!!!), amikor a tőketörlesztéskor még szó sincs. Ha pedig ingadozik a CHF vagy az EUR akkor bizony nem meglepő a törlesztőrészlet emelkedése. Nekem is volt új verdám, Daewoo Kalos, 2.000.000Ft volt összesen, négy évig használtam, dolgoztam is vele (kb 7-800.000Ft jött össze a melóból), eladtam 1.000.000Ft-ért, relatíve buktam 2-300.000Ft-ot (4 év alatt!!!), ami igen kevésnek számít. Tehát lehet újat venni csak ésszel (!!!!), nem mindegy mennyiért, mire kell, valamint hogy mennyit tudunk rá havonta költeni (!!!!). Valamint szerintem ha lecseréljük a verdát akkor azt leghamarabb 6-7 év után tedjük (én csak azért cseréltem le mert felajánlottak egy másikat féláron a piaci árhoz képest, ami egyébként 700.000Ft volt, nem 2-2.500.000!!!). Szóval legyen agyunk!!!!!! Ne gazdagítsuk a bankokat emberek, főleg úgy hogy MO-on mindenkivel előzékenyebbek és engedékenyebbek csak a magyarokkal nem!!! Szebb jövőt!!!

Utilsman 2009.08.28. 11:54:41

@NYISZI: El kell, hogy keserítselek, mert Pesten nem nagyon fogsz találni jó szervízt. Én vidékre hordom egy normális szerelőhőz, az apró-cseprő dolgokat meg én megcsinálom magam (olajcsere, olajszűrő, levegőszűrő, izzók).
Talán az Autógél Kft.-ét tudnám ajánlani, mert már halottam, de sosem voltam még náluk. Még van kettő ami a hivatalos honlapon is fennt van:
1, Hefter József Autójavító Kft.
1191 Budapest, Jósika u. 5. 1191 Budapest Attila u.35.
(1) 348-0286, 282-3123

2, Pálya Autójavító Bt.
1161 Budapest, Pálya u. 24.
(1) 406-4721

stn 2009.08.28. 11:57:18

nem azért, de 4 éves autót újra lecserélni oltári nagy baromság... nagyobbat nem is leghetne bukni rajta

indapasssucks 2009.08.28. 12:01:42

haha, jól nyomod apamackó :)
igaz, hogy ezt a poént egyszer lehet elsütni, de ez most ütött :) csak jgy tovább!

phoenixke 2009.08.28. 12:03:44

@phrascarica: Akkor bizonyára hazudok, nem? Személyesen ismerek 2 ilyen embört .... De mind1.

Phrascarica 2009.08.28. 12:06:56

@phoenixke: aha, ez elég is lesz bizonyíték gyanánt :)

NYISZI 2009.08.28. 12:07:36

@Utilsman: Köszi!
Az az igazság,hogy vidéki vagyok:)).Az apróbb dolgokkal elboldogulok én,azokkal nem lesz gond.Köszönet mégegyszer!

antika13 2009.08.28. 12:09:16

@stn: Azért ezt nem mondanám. Négy év után, fékek, futómű, gumik, szíjak vezérlés, vízpumpa csere, és ezek csak kopó alkatrészek. Szóval elég húzós összeg lehet. és nem romlott el semmi komoly. Biztosan vannak olcsóbban dolgozó szervizek is, de addig is autó nélkül vagy. Mindezt összevetve, ha megteheted, hogy vegyél másik autót a hangsúly - ha megteheted- en van. Szerintem te is vennél másikat.

Rocko- 2009.08.28. 12:15:37

@T3raYon: "Sajnálatos lelki és személyiségi szegénység és primitívség egy kreált történetet valósként eladni. "
gondolom a szépirodalmat se szereted.
"Így viszont most végül is senki sem tudja mi az igazság, az eredeti-e a hazugság vagy az UPDATE"
le van írva, utána lehet járni. te megítélsz egy komplett blogot, anélkül h ismernéd.
nem ítélkezel kicsit túl korán?

@eichler: "És igazad van, ha a totalcar így akar pént keresni, akkor bekaphatja!"
hm? hogyan jön ide a TotalCar?

@Blog.hu-s nickname:
"Nyugati trabant".
tekintve h Japán tôlünk keletre van, ezért nem igazán nyugati. persze nyugatról is el leeht érni, de az hosszabb, így keletinek vesszük.
a magyar Suzuki meg annyira japán, mint az elefánt vizi állat.

gorcsev54 2009.08.28. 12:35:27

Az igaz, hogy oda kell figyelni a hitelkonstrukcióra , de az is igaz a bankok sehol sem olyan pofátlanok a a kamatokkal és az árfolyammal mint magyar országon, persze velünk ezt is megtehetik mint ahogy sok minden mást(nekem is van életemben először 55 év és nem 30 as vagyok hiteles most 6 éves Lagunám fix 25.000Ft törlesztéssel még 4,5 évig és még ettől is ki ver a frász hát még a a 27éves lányom
lakáshitelétől ami szintén azért nem egy eget verő...persze emelkedő összeg-és Ő aránylag jól keres igaz bruttó annyit mint a másik lányom nettó(nem Mo.-on).Előtte mindig kp. használt gk.-im voltak utoljára Honda Accord amit a mai napig siratok és ha nem 17 éves 400.000 futott volna hátakkor.... tőlem csődbe mentek volna a bankok, mert egyet sem gazdagítottam volna.Az már csak hab a tortán, hogy itt nálunk 36 év munkaviszony után az ember pénzét elviszi a megélhetés a háza fenntartása,karbantartása kocsija és ha még marad egy kicsi akkor a gyerekeket el kell indítani(ne legyen olyan sok a hitel) -meg persze lehessen fizetni az APEHNEK illetéket a lakás után had legyen a feneketlen tóban még több amit aztán egyesek osztogatnak maguk közt.Ha meg elveszítjük a munkánkat hát akkor.....

soseleszekelső 2009.08.28. 12:38:49

@Rocko-:

Úgy jön ide a Totalcar, hogy Index címlapon vagytok a Totalcar részeként.


Mi 2 éve vettünk 2M-ért egy autót, az előzőt 1,6-ért adtuk el, nem akartunk hozzányúlni a megtakaritásainkhoz, felvettünk 400e hitelt 4 évre. Most 360-at kéne becsengetni, hogy lezárjuk. Mondjuk ebből 50e a lezárási díj, ami külön pofátlanság.

De szerintem általában nem önmagában a hitellel van a baj, hanem, hogy túl magas részleteket vállaltak be sokan. És havi 10-20e emelkedés már komoly gondot okoz.

magdi_anyus 2009.08.28. 13:12:23

elmondom hol itt a baj:
"33 évesen csak megérdemlek ennyit, nem?"
ez a baj, ez a hozzaaallas, hogy "megerdemlem " ennyi idosen/ennyi muka utan a plazmatvt, az ABSt, az akarmit.
es nem addig nyujtozkodunk ameddig a takaronk er....
Ugy kellett volna , mint az elso kocsi utanit...("egy kis hitel")
nem pedig hogy hitel a nagyobb resz.....
"mert megerdemlem"

redriot77 2009.08.28. 13:13:53

@antika13: azért ezek a tételek egy Ignis kategóriás kisautónál nem olyan egetverőek. Ráadásul lehet, hogy négyévesen van benne 40.000, akkor még nem kell vízpumpát meg vezérműszíjat cserélni. Gumma+fékbetétek, olaj, szűrők, gyertyák -> ennek ki kell jönni 100-120ból, és egy nap alatt megvan. Ettől én még nem rohannék új adósságba verni magam...

antika13 2009.08.28. 13:38:59

@redriot77: Ha saját magad csinálod, esetleg. Csak ne felejtsd el, hogy már az olajleeresztő kicsavarásához is spéci szerszám kell. Ezeknek az árát is számítsd bele. Akkor már nem biztos, hogy olyan olcsó.

Na_mi_van?Semmi? 2009.08.28. 14:03:11

@phoenixke:
"Minden ember életében eljön egy pillanat amikor valamennyi tőke kerül hozzá"
Itt konkrétan mire gondolsz? Lottóötös? Örökség? Talált pénztárca az utcán? Vissza nem térő alkalom az adócsalásra/sikkasztásra?
Sajnos kb. mindegyikre ugyanannyi esélyem van (nullához konvergál).

Dynojet 2009.08.28. 14:05:22

Évekkel ezelőtt megmondtam, hogy a bankok-kereskedők duó mekkora hibát követ el, amikor ütre-főre mindenkit tolt bele ebbe a konstrukcióba. Ez akkor jó volt nekik, dőlt a lé, de a korlátolt agyukkal azt nem látták , hogy éppen kinyírják a jövőbeni potenciális ügyfeleiket! Ugyanis ezzel a módszerrel csak szépen tönkretették a hiteleseket, akkik amint kimásznak valahogy majd ebből , utána soha többet autóhitel közelébe sem mennek. Most meg sírnak, hogy nincs vevő stb. , megérdemlik , néhány évvel ezelőtt kellett vona gondolkozni.
Az átlag vevő ezt nem látta át , hogy mekkora csapdába sétálnak, az átlag magyar nem képzett olyan szinten közgazdaságilag , hogy ezeket átlássa. A bank-kereskedő duó viszon tuti felelős , most szépen minenki szív!

Balazs5 2009.08.28. 14:15:03

@Dynojet: Nem tudom milyen közgazdasági képzettség kell ahhoz, hogy "nincs pénzem új autóra akkor nem veszek". Korlátolt agyuk csak a hitelt igénybevevőknek van.

gyagyás 2009.08.28. 14:30:27

98-ban vettem egy 11 éves toyota corollát 660 e ft.ért 10 évig használtam tankoláson kívül nem kért semmit 2008 ra szétrohadt ekkor vettem egy suzuki swift sedant 98-ast "470ft-ért" eddig csak tankolom és ezek mindenhova elvittek és elvisznek mint a vatta újak hitel csak a házamon van azon sem sok autóra ekkora hiteleket beválalni nagyon nagy butaság !!

jegenyeartur 2009.08.28. 14:40:44

Izgalmas.
Én nagyon okos voltam, akár a sok sok okos itt a kommentekben, vettem 1 millióért egy 8 éves Ford Mondeot. Aztán jöttek a bajok, itt egy szervíz ott egy szervíz, kifizettem egy év alatt 700e-t. Aztán amikor leégett a pálya mellett, akkor eladtam 300e-ért. Ergo buktam 1,4 milliót.

Tegyük fel, hogyi 1,4 milliót buknék egy újautón, vagy még többet. De nem kell sem egyfolytában szerelôkhöz rohangálnom, sem véletlenszerûen százezreket zsebben tartani, mert ki tudja mikor jön egy turbofelújítás. A hitellel normál esetben kiszámítható költséget vásárolsz, és problémamentes közlekedési eszközt.

A Mondeo után vettem hitelre 2,4millióért egy 4éves Astrát (G), és azóta boldogan fizetem a hitelt.

Akik szerint a bank a gonosz, amikor emelkedett a hiteltörlesztés, azok szerint a bank a jófej, amikor csökken, vagy akkor "húdejó konstrukciót választottam"?

Anulu · http://salgoauto.hu/ 2009.08.28. 14:45:39

Nagy butaság volt a még ki nem fizetett hitelre újat felvenni...
Sajnos későn okos az ember.

Suttora 2009.08.28. 14:48:36

@jegenyeartur: A 4 éves Astra lehetett volna ám ugyanolyan betegágy, mint a Mondeo, sőt, még lehet is. Az egyikkel szerencséd volt(?), a másikkal meg nem. Szerintem.

Vámos Sándor · http://passport.blog.hu/ 2009.08.28. 14:54:07

Kedvenc autómárkám a Cégautó. Legkedvesebb extrám hozzá a Routex kártya.

Kopányi Tamás 2009.08.28. 15:22:21

Elképesztő a lakosság pénzügyi képzetlensége!

A hitellel előre lehet hozni jövőbeni fogyasztást. Ez teljesen logikus, ha tartós fogyasztási cikkekről beszélünk, hiszem ki szeretne 50 éves korában saját lakásba költözni? A hitellel megteheted 20 évvel korábban, majd 20 év alatt "összespórolod" rá a pénzt a hiteltörlesztés formájában.

Ennek az egésznek a kamat az ára, ami részben az inflációt fedezi (ha most 15 milliós lakást veszel, akkor nem lenne elég 20 év alatt ennyit összegyűjteni, hiszen addigra többe kerülne a lakás), másik része pedig annak az ára, hogy mások lemondanak a fogyasztásukról a javadra (igen, valakitől jön a pénz, nem terem) nekik kell valamit adni cserébe.

Nézzük mit csinált a cikk beküldője:
Az első autóra összespórolta a pénzt, nem is volt belőle gond.

A második autóra már nem volt spórolt pénze, az első autóból maradt valószinűleg kb. 400 eFt, a lagziból összejött 600 eFt. Saját erő 1 millió, a hitel 750 ezer forint. Ezt az autót 6 évig használta és közben kifizette a hitelt is. Ez a hitel megfelelő felhasználása volt.

A harmadik autóra saját erőként csak az előző autóból származó összeg volt, 800 eFt. A hitel összege 1,9 millióra emelkedett. Ráadásul a "megfelelő" törlesztőrészlethez 10 éves hitelt vett fel a család. Ez magyarra forditva azt jelenti, hogy az 1,9 milliót a család 10 év alatt tudta volna összespórolni! Az autót viszont csak 4 évig használták.

Igy aztán a negyedik autóra gyakorlatilag elfogyott a saját erő!

Másik oldalról nézve, az első autó 4 év alatt vesztett az értékéből a példa kedvéért 400 eFt-t. A második autó 6 év alatt 950 eFt-tal ért kevesebbet. A harmadik autó 1,380 eFt-t vesztett 4 év alatt.
14 év alatt az autók értékcsökkenése felemésztett (inflációt nem változtatva) 2,730 ezer Ft-ot. A kezded kezdetén ebből rendelkezésre állt 880 eFt, majd az esküvő alkalmából újabb 600 eFt került a kasszába. Azaz 1,250 eFt-ot spórolt a család 14 év alatt autóra. Ez évente 100 eFt átlagosan, nem túl sok ebből az első autó se jött volna össze 8 év alatt!

Csoda, hogy eladósodtak? A bank a hibás? Legfeljebb abban hibás a bank, hogy idióta módon hitelt adott valamire amire nem is kellett volna!

Hogyan lehetett volna ezt elkerülni? Nézzük: a 1,750 eFt-os autó 6 év alatt 54%-ot veszitett az értékéből. A 2,680-as autó 4 év alatt 51%-ot vesztett...
A helyzet az, hogy 3 év alatt az autók elvesztik az értékük felét, azután nem amortizálódnak olyan gyorsan, ráadásul egy átlagos magánember évi 10-12 ezer km-es használata mellett egy modern autó 6 évig simán gond és nagyobb költséges javitás nélkül fut.
Ha 6 évig használták volna mindegyik kocsit, akkor még csak a harmadiknál tartanának! Az első két autó értékcsökkenésén vesztettek volna 1,5 millió Ft-ot! A 2003-ban felvett hitelnek megfelelő összegre lett volna szükségük 2005-ben! 5 éves hitelekkel, jövőre futna ki a harmadik autó hitele és lenne egy saját kb. 1,3 milliót érő autójuk!

A bankok a hibásak, vagy az erején felül vásárló fogyasztó? A devizás hitelek kérdését jövő órán tárgyaljuk. (Bár attól tartok, hogy a több száz hozzászólás végén senki nem fogja elolvasni ezt a hosszú szöveget. Be kéne nekem is küldenem olvasói levélben...)

Suttora 2009.08.28. 15:26:26

@Kopányi Tamás: Én elolvastam, Tömör professzor :DD

petyo 2009.08.28. 15:30:54

Igen, buta voltál, többet költöttél mint amennyit termelni tudsz és nem olvastad el a kondíciókat. Ráadásul az ilyen buták rántják magukkal az egész gazdaságot és szívatják meg azokat akik nem ilyen buták csak ilyen butákkal élnek egy országban.
Utálom a fajtád is.

petyo 2009.08.28. 15:33:39

" A fenti levélben leírt eset nem csak Suzuki tulajdonosokkal történt meg!

Az eladósodás általános jelensége volt annak tudatlan vásárlói magatartásnak amit a felpörgetett fogyasztói társadalom erőszakolt rá az egyszerű emberekre, akik a társadalmi trendeknek való megfelelés okán törtek egyre előrébb a bankhitelek dzsungelében.
Az erőszakos reklámok, gyenge pénzpiaci szabályok pedig csak erősítették, és felgyorsították a folyamatot."

Aha, majdnem. Szerintem meg az idióta az csak idióta. Tőlem lehet olyan agresszív a reklám, amilyen csak akar. Nem sajnállak benneteket.

popkiller 2009.08.28. 16:08:33

@BlazeHun: egyetértek,én is pont ilyesmi 530d-re mennék,olyan 2004es évjáratra, bár a tied még nem E90es ugye?Csak ilyen autot,hol tudok venni magánszemélytől,mert ha kupectől veszem,akkor ő hiába vette fasza áron,nekem már felárazva adja,és bár birnak az ilyen motorok 500ezret is,azért jó lenne valós kmóra állással hozzájutni.Sztem aki nem üzletelni akar az autóval,ilyen nagyobb megbizhatóba érdemes gondolkozni,mivel ez kimegy a világból is.

Nagy-Papa 2009.08.28. 16:20:44

@phrascarica:
Az IKEA tulaja egy 20 (vagy 25?) éves volvóval jár.
Aztán nem nézik le sokan. Inkább jóval többen irigylik... ;)

Rocko- 2009.08.28. 16:22:57

@soseleszekelső: "Úgy jön ide a Totalcar, hogy Index címlapon vagytok a Totalcar részeként."
meg Index címlapon van ezer másik hír, reklám, centiméter mérô. ezeket nem akarod számon kérni? el kéne különíteni, hogy hol milyen tartalom jelenik meg, kik írják és az írónak mi a véleménye.
ez a "minek került ez az index címlapra" esete. a postok íróinak vajhmi kevés köze van, hogy hivatkoznak az írásukra.

@koborló: tehát használsz valamit, de jóformán semmi kötelezettséged nincs hozzá, és erre büszke is vagy?
ezen a jogon mered valakinek felhánytorgatni hogy nem bírja a terheket?

Lacee83 2009.08.28. 16:31:33

26 éves vagyok és 19éves kocsival járok aminek az éves fenntartása kb 50-60E forint maga kocsi ér kb 200ezret. Nekem is több extrás kocsi kellene majd, ezért veszek egy 10éves középkategóriásat kp-re sajátom és még nem is égő vele járni. Egyébként sajnálom kicsit azokat akik adóságcsapdába estek, de előre is kell látni és számolni a rosszabbra is

Host 2009.08.28. 16:36:22

"A régi autónkért sajnos csak 1.300.000-ot adtak, és a tartozásunk is még bő egy millió volt a régire, de olyan kedvező konstrukciót ajánlottak, hogy nem tudtunk nemet mondani."

No itt kellett volna vmelyik gyereket megkérni, h számolja már ki miért is kell apunak nemet mondania!

tónik 2009.08.28. 16:38:36

@petyo:
Lényegében egyetértek, de hogy a gazdaság tönkretételéhez közük van a hitelre új autót vásárlóknak, abban azért kételkedem.

Vámos Sándor · http://passport.blog.hu/ 2009.08.28. 16:51:42

@Rocko-: Drága barátom, hol látsz te bármit is, amit felhánytorgattam? Első kérdésedben a válasz is benne van, némi irígységgel átitatva. Próbáld meg újra, kérdőjel nélkül ;)

Phrascarica 2009.08.28. 17:25:27

@Nagy-Papa: Phoenixike ezt írta "Nagyon sok svájci - többek között magas pozícióban dolgozó embert ismerek, akik 15-25 éves autókkal járnak, és azokat perfekt állapotban tartják (többnyire saab, volvo kategória)"
aztán ezt:
"Személyesen ismerek 2 ilyen embört .... De mind1."

Neki a nagyon sok az 2!!!, amit azért még felülvizsgálnék a szavahihetőség miatt. Érted "nagyon sok" vs. "2" :D
Az Ikea tulajdonosa pedig a világ egyik legfösvényebb embere, és ráadásul nem is svájci, és nem magas pozicióban van, mivel Ö a tulajdonos, az meg kb. olyan mint Isten és a püspöki kar viszonya egymással :D

Fehérszakál 2009.08.28. 17:50:23

Van egy kollegám aki hasonló cipőben jár. Nagyon jó a fizetése, kb 400-500-at visz haza havonta, de van, hogy a dupláját. Na ez a kollega egy swift-ben kezdte, állandóan dicsekedett vele, hogy most milyen felnit vesz rá, hova fog díszlécet rakatni rá. Egy csavart nem húzott meg soha az autóján, mindig hordta a márkaszervízbe. 3 éves lett a kocsija, volt benne kb 10.000km amikor átült egy nagyobb suzukiba. Ugyanez a cscsásítás, sok százezret rákölt majd ujabb 2 év múlva beleugrott egy SX4-be. Most ott tart, hogy van egy 1 éves autója, egy bizonytalanná vált állása, bármikor utcára kerülhet 40 évesen, van 3 és fél milla tartozása a bank felé. És még nagyképüen jön lenéz, mert én egy 22 éves citroennel járok amit 100.000-ért vettem, magam javítom, magam viszel el műszaki vizsgára stb.

Kifordított kacagány 2009.08.28. 18:08:08

@Mk412: persze hogy az úton spórolta meg a szálloda árát. pont úgy, mint amilyen megfontolásból autót is vett. az egyik oldalon olcsójános, a másikon szórja a pénzt.
amúgy meg egy normális ember, aki nem ilyen, az ha nincs pénze, akkor a; nem megy nyaralni, b; kevesebb időre, vagy máshova megy nyaralni, c; nem vesz új autót és egész biztosan nem a nyaralás költségvetéséből elcsípett összegekből akarja finanszírozni az autóhitelét.
lehet, hogy éppen nincs másik autója, csak a bevásárló, de érdekes módon ezt mindenki más meg tudja oldani, csak a magyar nem. ez pedig nem gazdasági megfontolás, vagy szegénység kérdése, hanem emberi korlátoltságé.
egy pótágyazott apartman meg nem az a kényelmi szolgáltatás, amiért az utazáson kellene spórolni. pláne ha az ember egész nap a tengerparton vakarózik és vedeli a sört.

x 2009.08.28. 18:17:58

szerintem akinek ingatlanhitele van annak azért szarabb !!!!!!!!!!!!!!

Phrascarica 2009.08.28. 18:36:41

@x: nekem van, és hidd el nekem hogy nekem jó!

Phrascarica 2009.08.28. 18:38:36

@x: kis magyarázat a fogyasztási ingatlan hitel nem összekeverendő a befektetési célu ingatlanhitellel, pedig mindkettő ingatlanhitel :)

napalm 2009.08.28. 18:40:10

@redriot77:
vezérműszíj nincs benne, helyette lánc élettartammal.
gyertya 120e körül cserélendő.
az enyém 5 éves volt márciusban (100.000 km-el), a kötelező dolgokon kívül (olaj, váltóolaj, szűrők) nem volt cserélve semmi.
illetve de, egy szett nyári gumi.

napalm 2009.08.28. 18:40:48

@napalm:
ja meg persze a fékek (tárcsa, betét).

prokee · http://blog.prokee.hu 2009.08.28. 18:41:11

napalm:
OFF, de 90-nél cserélendő a gyertya.

napalm 2009.08.28. 18:47:56

ignisnél? mindjárt megnézem a gépkönyvet.

feketefutár 2009.08.28. 18:48:24

Tavaly január óta fizetünk egy új swiftet.A minőségét felesleges megbeszélni.Azért vettem mert hazai gyártmány és hozza az átlagot.Az előző kocsi is egy swift volt.(94es sedán) Az keveset evett és volt csomagtartója.Szóval 10 évre vettük és jelenleg úgy tűnik,hogy kb. 4 millában fog megállni 10évesen.Pár hete viszont megvettem életem régi szerelmét,egy 18éves,308D Mercedes kisbuszt,350ezer forintért.A tízed ára a kis swiftnek,a használati értéke pedig a sokszorosa.Ráadásul kevesebbet is fogyaszt! Azzal nyugtatom magam,hogy kell egy megbízható,városi kisautó,amivel egyszerű közlekedni de egyre kevésbé "hiszek"magamnak. :) Döntse el mindenki,hogy megéri e ebben az országban új autót venni.Én már visszasírom a régit és nem azért mert nembírjuk ezt fizetni hanem azért mert úgy érzem,hogy jól átvertek.

napalm 2009.08.28. 18:53:53

@prokee:
off
kicsit tévedtem, de nem sokat.

"105000 km-es vagy 84 hónapos szervíz:

Iridium elektródás gyujtógyertya.

Megegyezik a 15000 km-es felülvizsgálatban leírtakkal. Hozzájön a szelephézag ellenőrzés a korongos hézagolású M-es motoroknál, az első gyujtógyertya csere a platina-iridium gyertyával szerelt modern Euro4-es motoroknál"

link : www.suzuki-alkatreszek.hu/index.php?stilus=lap&hiv=17&nmo=13
középtáj alatt kicsivel.
on

Kifordított kacagány 2009.08.28. 19:12:34

@x: tényleg szar lehet nekik. miután az állam az én adóforintjaimból garanciát vállalt a visszafizetésükre. őket is nagyon tudom sajnálni.

prokee · http://blog.prokee.hu 2009.08.28. 19:37:44

napalm:
Ööö, tényleg, régen ment fejből :)

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.28. 19:57:21

@phoenixke: Sajnos te még a büdös életben nem jártál Svájcban, egyáltalán nem népszokás 15-20 éves romokkal mászkálni arrafelé. Ellenkezôleg, 10 évnél fiatalabbakat látni túlnyomórészt.

Rocko- 2009.08.28. 20:00:47

@koborló: nem hánytorgattad, csak szimplán ez jött le a hozzászólásodból.
nekem nincs irigységre okom, pusztán jó lenne ha szemelőtt tartanád, hogy egy autó jár bizonyos kötelezettségekkel, amiket szimplán nem hordasz a válladon. így könnyű ezzel menőzni.

Sir_nyeteg 2009.08.28. 20:09:14

Az eladósodásod története tipikus. Tanulságos

Phrascarica 2009.08.28. 20:21:49

@Il mio nome è Nessuno: na végre valamiben egyetértünk :DDD

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2009.08.28. 21:04:25

@www.rcgames.ro: Na ja. De amikor ezt itthon megpróbáltam, a bank körberöhögött.
Igaz nem vas, hanem ház, de az elv a lényeg.

kutyaütő 2009.08.28. 21:07:26

Drága Feleim,

Köszönettel tartozom a 90%-otoknak. Reggel 10-kor olvastam a bejegyzést, ellilult a fejjem.
Mondok magamban, nem kezdem el kurvaanyázni a szerencsétlen hüjje szuzukist, majd megteszi más. És ahogy végigolvastam a kommenteket, rájöttem, hogy ebben az országban van még zsák ember, aki normális.
Aki tudja, hogy mit engedhet meg magának, és mit nem.
Aki addig nyújtózkodik, ameddig a takarója ér.
Aki nem a bankokat hibáztatja a saját mohóságáért.

Kedvencem a Lexus. Simán vehetnék egyet, imádom mindenét. Persze zsírújonnan, valami kis szerény GS300-at. Telne rá, hitelből. De gondolkodtam egy picit, végignéztem, ahogy az egyik barom 13. havi nyugdíjat ígért, a másik meg rátromfolt a 14. havi nyugdíjjal (mer ugye ne felejtsük, h 3 milla szavazóképes nyugdíjas van ebben az országban, meg köll nyerni őket mindenáron).
Ekkor nyeltem egyet, elmentem érvénytelenül szavazni (mindenkit behúztam, aki szépet ígért a kampányban), kinyögtem a lakásra felvett csekélyke devizahitelemet, és hátradőltem: Vártam, hogy mikor dőlünk be, mint ország. Közben a paraszt vette a Szuzukit, meg amit csak megkívánt a szája, tányérostévét, lapostévét, mindent-mindent devizahitelre.
Én csendben vásároltam egy Honda Civic 1.4 LS-t, háromévesen, 4.1 Milla helyett 2.1-ért. Semmi baja, imádom, ezt engedhetem meg most magamnak.
Konklúzió: nem sajnálok senkit, aki hülye volt, sőt, azt se bánnám, ha házát is elvennék: másból nem tanul sem Ő, sem a szomszédja. Ha annyira nagyfijú, hogy kell eccerre minden, és attól is több, ha szavazóképes, és szavaz is valakikre - hát akkor gondolom felnőtt ember, így vállalja tettének következményeit.
De ahogy olvaslak benneteket kedves emberek, hogy majd mindenki az én véleményemen van, és átlátja mindezt, úgy érzem: van remény.
Nem csak hülyék élnek ebben az országban, akik bedőlnek mindenféle populizmusnak (politikai, reklám, stb.).

És ez fasza.

JOHN RAMBO 2009.08.28. 21:10:09

Idén januárban vettem egy 2001 citroen xsarát.14000 km tettem bele a mai napig.Amit ráköltöttem:2 db gumi szilent +1 db izzó.Tele van minden használható extrával.-kp zár,abs:) -Városba klímával nem tudok többet 7,6-nál megetetni vele.Multikormánytól a fűthető tükörig tényleg minden bene van.Mindössze 850000 forintért.0 ft hitellel.Kutya bajom.Addig nyújtóztam ameddig a takaróm ért.Nem új autó?És akkor mi van?

Fishbed. 2009.08.28. 22:28:34

Sziasztok!

Szerintem az új autó hitellel sem mindig ostobaság.
A hugomnak 2 éve kellett egy megbízható kocsi a munkájához, amivel havonta 1xSvájcba kell mennie, illetve heti rendszerességgel Ausztriába (teljes útiköltségtérítéssel), mivel nem ért az autókhoz (tankoláskor is a kutas segítségére van utalva) , ezért döntött új kocsi mellett. G Astra 2,7mill. A megtakarításaiból tudott volna venni 2db-ot, de nem! 60% önerövel elhozta 3 év futamidővel a többi befektetve kis kockázatra kis haszonnal.

Szerintem így nem volt ostobaság hitelre autót venni.

Az én estem más, saját autóval évi 15000 km-t megyek építkezés mellé 20 éves Passat kiváló, 15000Ft minden hozzá (Hengerfejtömítés csere, önindító, bontott motor, stb.) Nos nekem a hiteles autó lett vona böszmeség. A jelzáloghitel elég ahhoz, hogy "jól érezzem magam"

A devizahitelről pedig annyit, tudja, tudta mindenki, aki felvette, hogy mi a kockázata, de arra senki sem gondolt, hogy az árfolyam és a kamatkockázat egy válság miatt ekkora lesz, és egyszerre jelentkezik, sőt a nagy bankok tanult szakemberei sem látták előre mi jön. Én nem hibáztatom a kisembert, hogy devizahitelt vett fel autóra, ingatlanra. Viszont az LCD TV, spanyol nyaralás személyi hitelre, na az az amit nem tudok megérteni.

Ugyancsak nem értem a bankokat, miért adnak hitelt olyan embernek, akiről már a hitel felvételekor tudják, hogy bele fognak bukni? Mert bizony sok iyen ügyfele lett az elmúlt években a hitelintézeteknek.

Na ez hosszú lett és már én sem tudom, hogy akkor most mit is akartam....

Higany 2009.08.28. 23:00:41

Egy nagyobbacska, keveset futott, 12 éves japán autóm van, nincs rajta hitel. Mérnökként dolgozom, a korosztályomra jellemző átlaghoz képest valamivel jobb a fizetésem, de mondjuk egy német takarítónő lesajnáló pillantásokkal méregetné a fizetési papíromat. Viszont mindig csak addig nyújtózkodom, ameddig a takaróm ér, nem válnék egy autóért adósrabszolgává. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy nem muszáj ám 4 évente hitelre új autót venni...

Ciri 2009.08.29. 06:06:08

@Dynojet:
"Évekkel ezelőtt megmondtam, hogy a bankok-kereskedők duó mekkora hibát követ el, amikor ütre-főre mindenkit tolt bele ebbe a konstrukcióba."

A lónak a nagy büdös faszát! Amikor megjelent a konstrukció AZZAL a bizonyos márkával és AZZAL a bizonyos bankkal, minden más importőr és pénzintézet ordítva jelezte a PSZÁF felé, hogy ez így nem jó. Nem egy bejelentés és nem egy vita volt az importőrök egyesületénél ekkor. Mindenki pofázta, hogy hosszútávon ez nagyon nem lesz jó.
Aztán ugye győzött a pénz és a korrupt PSZAF, innentől meg vitt a lavina minden bankot és kereskedőt. Ha nem álltak volna be a sorba, mehettek volna a picsába.

Másrészt senki "nem tolt" senkit sehová.
Ilyenek vagyunk/vagytok. A fenti példa a tipikus lenyomata a magyar autóvásárlási szokásoknak, telis tele kibaszott buta,debil, gazdasági analfabétával.
Aki például suzukit vett, zömében nem autót, hanem havi törlesztőt vásárolt.

Nincs ott basszus próbaút, színválasztás ("Ez jó? Ilyen van raktáron, akár már a jövő hét elején viheti"), nem beszélgetnek extraigényről, méretekről, stb stb, csupán arról, hogy mennyit kell befizetni (vagy mennyit nem) és mennyi a törlesztő.
Nem számított a KHR lista, nem volt fontos munkahelyet produkálni, stb stb, "elrendeztek" az ügyfél helyett mindent.

"Itt írja alá!"
Milyen egyszerű és gyors megoldás ugye?
Van olyan ökör, akit mikor megkérdeztem, hogy mennyiért vásárolta a kocsit, mennyi hitelt vett fel, van-e egyedi befizetése, egyikre sem tudta a választ csak a törlesztőre emlékezett.
Például (de sorolhatnám a példákat napestig) láttam ennek az ökörnek a hitelszerződését, ahol tollal(!) volt beírva 3*200.000 Forint egyedi befizetés, amiről állítása szerint nem tudott...

De nem baj, visszanyalt a fagyi, rengeteg suzi kereskedés például azért (is) zárt be, mert havi szinten több milliós(!) jutalék visszaírása van a bebukott hitelekből.

Ciri 2009.08.29. 06:30:56

@Fishbed.:

"Szerintem így nem volt ostobaság hitelre autót venni."

Persze, hogy nem ostobaság új (!) autót hitelre venni. Csak oda kell figyelni.
Mindig azt mondom, hogy hitelkonstrukcióban történő vásárlás esetén az olcsó autó is lehet drága, illetve a drága autó is lehet olcsó.

Nem kell pénzügyi szakembernek lenni ahhoz, hogy ki tudjuk számolni azt a minimális önerő/futamidő kombót, ahol az autó aktuális értéke mindig több, mint a hitel összege, illetve mit bír el a családi kassza ha a törlesztő 30 százalékkal emelkedik.
Ez viszont "sajnos" nem a nullás,tizes hitelekre (és az azokat felvevő emberkékre) jellemző...


Egy jó éve a TC-n volt egy vita a hitelekről és ott valaki harminc kommenten keresztül levezette, hogy Ő pénzügyi szakember, de nullával vett fel tíz évre egy suzira hitelt és mennyire jól járt, mert valami 600.000-os többletkamata lesz a futamidő végére(!).
Akkor én (is) már nagyon kacagtam rajta, pedig nem volt még szó sem a válságról.
Most olyan szívesen beszélgetnék vele...:)

laslo71 2009.08.29. 08:49:22

A baj az hogy mosópor amivel a takarót mostuk ki, rossz volt vagy túl nagy volt a hőfok, mert a takaró összement, és pár éve még aláfértünk most meg már nem nyújtózkodhatunk. Az biztos, hogy újautót részkletre venni elég rossz üzlet , mivel a vásárlás után egy percel már elbuktunk vagy félmillót, vagy többet.
Ja aztán meg egy excel tábla sokat segít a számolásban . de ha a vásárlót beültetik az új autóba és megárzi annak új szagát akkor ne számol hanem vesz, vagyis tavajig vett

Benoke2 2009.08.29. 08:59:33

apamacko nak üzenném. Oké hogy az autójának a Havi törlesztője mondjuk 15k körül van havonta bár azt nem tudjuk mennyi ideig fizeti még ezt, na de azért wagon R+ -t venni mert van benne esetleg ABS meg a vezetőnek esetleg az utasnak légzsák az meredek... Egy öregebb de masszívabb autóval jobban járt volna kisebb hitellel. Az öregebb autókban is van ABS meg légzsák...

Más: Hitelre autót venni ésszerűen lehet és nem ész nélkül. Úgy szabad csak megvenni hogy előlreláthatólag a hitel folyamán soha sem lesz olyan h az autó kevesebbet ér mint a tartozás maga. Persze lehet karambolozni meg ilyenek... Inkább használtat de ki legyen fizetve. Tudom lutri újjonan kevésbé az, de hát erre is megvannak a megoldások... Azért ha lehet kerülni kell a hiteles vásárlásokat.

koroncsapári ottokár 2009.08.29. 09:10:12

Ismerősöm mesélte például évekkel ezelőtt, hogy chevrolet lacetti-t vett hitelre, nem sokára pedig egy kb. 60 forintos mobil telefont szintén hitelre, hogy sokkal több mindent kértek a mobil telefonhoz és macerásabb volt, mint az autóhitel.

star77 2009.08.29. 10:01:42

én azt nem értem,hogy aki alír egy hitel szerződést v lizingszerződést egy bankkal,miért nem olvassa el mi áll benne?ha nem ért v nem tud vmit ,miért nem kérdezi meg?nincs ebben semmi kellemetlen,inkább az a ciki,ha sokan úgy csinálnak,mintha értenék és tisztában lennének a szerződésben szereplő minden egyes ponttal.utána meg mennek értetlenkedve reklamálni.hogy ez meg az mi.másik meg,hogy azt gondolom senki nem tartott fegyvert a hitelfelvevők fejéhez,hogy az kötelező.az a baj,hogy sokan azt nem akarják elfogadni,hogy a hitel nem alanyi jogon jár.hanem egy üzlet és semmi több,nem kötelező belemennie senkinek.

antika13 2009.08.29. 10:10:06

@Kopányi Tamás: Én is elolvastam, szerintem még az első autó is megy valahol(komolyabb ráfordítás nélkül), de hát a szomszéd is újat vett:))

Lookie 2009.08.29. 10:27:28

Nem is az a fontos hogy a fent leírt sztori, tényleg igaztörténet vagy csak a szerző szüleménye, úgyis ez egy szinte mindennapos életkép tulajdonképpen. Ez tényleg sokakkal megtörténik úgy Magyarországon úgy a körülötte levő országokban ahol az emberek kb egy szinten vannak úgy gazdaságilag mint tanultsági, felfogási szinten. Na már most azzal én sem értek egyet hogy hakra-bakra egyik részletből a másikba bukdácsolva élje le az ember az életét főleg egy autóért nem. Ezt egy olyan ember mondja aki él hal a kocsikért, aki minden egy egyes porcikáját kiolvassa a Totalcarnak és egyébb hasonló oldalaknak , olyan akinek mindenféle autóval volt dolga és vezetett deeee jelenleg a tiszta anyagi helyzet további fentartása miatt (értsd: teljes anyagi függetlenség ,mindenféle hitelmentes élet) inkább egy 2004-es 1,6os 52,000kmrrel az oráján Logannal jár amivel mellesleg még abszolút semmi műszaki bajom nem volt és tette a dolgát amit egy autónak tennie kell. Emellett valahogy összejött egy 50 négyzetméteres 2 szobás tömbházlakás vásárlása ( Kolozsváron élek szinte Pesti árak az ingatlanok piacán) hitel nélkül és annak ellenére hogy nagyon nagy volt a kísértés egy 3 szobás vásárlása(de már hitellel) a józan ész döntött mellettem még 2007ben ( vagyis amikor még nem volt gazdasági válság, de már nagyon a közelünkben döngetett) s a mai napig áldani tudom az eszemet, hogy úgy döntöttem ahogy döntöttem . Tiszta lapokkal élek nyugodtan alszok éjjelente és nem kelek karikás szemekkel, hogy ha épp befuccsol a munkahely akkor kerülök az utcára vagy viszik a kocsit a lakás elől s még fizetni is kell utána. Csak hát na nem vagyunk egyformák , emberek vagyunk és a legfontosabb emberi tulajdonság, hogy ugyancsak hibázni szokott, nem is ritkán. Én semmi pénzért nem csináltam volna ami fentebb a cikkben le van írva de ugyanakkor meg is tudom érteni mit miért tett....biza az állandó vásárlásra késztető inger ( ahogy fentebb valaki leírta , mindenkinek van már jobb, szebb stb. autó , lakás...LCD Tv stb. tehát nem olyan könnyű ez mai nap.
Viszont azokon csak mosolyogni tudok aki 2-3 évente megjelennek egy egy baráti összeruccanáskor a vadi új cuccos nyugati márkájú fullextrás kocsival mindenki csodálja, ( neki hízik a mája ezerrel ) mindenki irigykedik rá, az illető is kicsit rádolgozik erre, nagy lazán beadja a dumát magáról és a kocsiról szinte lebecsmérlően beszél róla, aztán mikor magára marad és hazamegy a családjával a szürke hétköznapokban vért izzadva gürcöli ki nagy nehezen a pénzt a kocsira amit oly nagystilüen lehet mutogatni családtagoknak ismerősöknek. Köszönöm szépen, én ebből nem kérek. Ennyi.
Mindenkinek a létező legjobbakat és higgadt megfontolt életet kívánok.

bigpond 2009.08.29. 12:09:07

szerintem meg az sem normalis aki kepes 1-2 evet dolgozni azert, h uj autoja legyen(hitellel vagy anelkul). ha autobuzi az illeto, vagy az az alma, h legyen egy xy uj autoja vagy beleteker evi 50 ezret a gepbe akkor az persze mas.
gondoljatok csak bele, 1-2 evig minden nap felkelni reggel dolgozni menni csak egy autoert cserebe. eveket vesziteni az ember eletebol majdnem feleslegesen!

persze en sem vagyok teljesen komplett, mert csak kb3-4 heti fizumat vagyok hajlando autora kolteni, tovabbi egy heti love altalaban megy szervizre. aztan mehet az auto amig birja utana kuka vagy bonto. jelenlegi jarganyom mar 4 eve szogal, koszoni szepen jol van,most 16 eves,, nincs ra hitel nincs casco, nincs benne elektromos ablak (BRRRR... tudom ez mar nagyon ciki) nincs legzsak sem (mert igen igen bator ficko vagyok).
el lehet a penzt kolteni ertelmesebb dolgokra is szerintem mint egy auto. aki pedig az autom utan itel meg azt csak sajnalni tudom.

Suttora 2009.08.29. 12:57:26

@JOHN RAMBO: Remélem negyedszer nem akarod ugyanezt a szöveget bemásolni...

antika13 2009.08.29. 13:34:59

@JOHN RAMBO: Melyik város szélén jársz

Phrascarica 2009.08.29. 15:24:09

@bigpond: és ha már megvan minden, csak pont az autó hiányzik a boldogsághoz? Egy autó ugyanúgy lehet a vágy tárgya mint egy üveg skót whisky :) te mire költesz inkább mint autóra, fogadjunk hogy sokan lennének akit azt mondanák rá hogy na az aztán egy végtelenül nagy baromság...
Én 10 évig jártam 10+ éves szarabbnál szarabb autókkal pedig volt közte BMW, Merci, Volvo, Saab, Audi, VW is és nem kívánom vissza azokat. Amint lett pénzem rögtön valóra váltottam a vágyamat és vettem egy új autót, úgy éreztem hogy valamit kipipáltam, azóta is csak újakat veszek hitelből és nem érdekel a sok okoskodás mert mindig ki tudtam fizetni az autózás költségeit és a pénzt amit hitelként felvettem azt úgy fektettem be, ahogy jóval többet hoz mint a hitel néhány %-os kamata.

Kifordított kacagány 2009.08.29. 17:06:19

@phrascarica: általában a befektetések kevesebbet hoznak, mint amit a kamat elvisz, ezekben az érdekes időkben meg főleg. szerintem azt hinni, hogy bármilyen formában megéri autót hitelre venni, ha az nem munkaeszköz, csak önámítást.
de tételezzük fel, hogy te megtaláltad az optimumot és neked tényleg megéri. rajtad kívül még hányan vannak így a milliókból?
azt meg egyszerűen hiteltelennek tartom, hogy valami kulturáltabb autóból átülve egy új suzukiba, vagy twingóba, vagy akármilyen kis szarba ami új, az akkora földöntúli élményt okozott volna.

papa33 2009.08.29. 17:20:29

Gondolatnak a másik oldalról, mert azért míg itt ennyire nincs újautó párti, miközben teli az utcák új autóval... nem?:
-Savanyú a szőlő (nekem is): Mindenki újat akar, csak hát a kereseti viszonyok-autóárak bármiként: hitel, előtak(és itt áremelések plussz), sok év kemény munkája.Vessük össze a havi pl 100 netto-ami soknak nincs-meg a 2,5-4 millát...
-Újautó párti vagyok, lehet Logan-Thália vagy nem jut eszembe akár 3-5 év garival sokaknak többet érhet ilyen értékű a gari nélküli 2-5 évesnél, mellesleg itthon mindenki teker, csal, autón akar meggazdagodni, 2-5 év km-től függően fék, gumi, vezérlés, esetleg kuplung, stb, nem egy autó tagadta le korára taxi, oktatóautó múltját, sokaknak a 2 milla akkora, hogy használtat nem vállal be.
-a devizások, pl ha az utolsó 2 évben duplát fizettek, még mindig jobban jártak FT hiteleseknél (esetebmben +300 lett volna összebn a ft hitel a devizához), szóval a devizások ne szóljanak és tudták bármi lehet, de aláírták.

-és sok mai autóban bekövetkező baleset a régiben halállal végződött, nem egy ismerősömet a fejlégzsák megmentette volna, ez csak új-néhány éves drága géppel lehetséges és van akinek a családja mindennél fontosabb(mikor az én egyik előző márkámmal egyező gépben az orrom előtti koccban a mentők dolgoztak...)Ez az amit nem tudnak a tizen-huszonéves 200k-ért vehető gépek. Utána jönnek a terepesek-farokhosszabbító is 1ben...

tónik 2009.08.29. 18:16:48

@papa33:
Mivel az újonnan vásárolt autók döntő többsége devizahiteles, már a cím elolvasásakor könny csillan meg a szemükben, és átkattintanak máshova. Nem csoda, hogy hozzászólást kevesen írnak, azok is a szerencsésebbek, akiket nem tesz padlóra egy ilyen melléfogás.

JSHannibal 2009.08.29. 22:01:51

Nem olvastam el a hsz-eket mind, csak az elején... meg lehet kicsit máshogy közelítem a dolgot, és így egyeseknek hülyén fog hangzani, ilyenek készítsenek be egy hideg sört maguknak..
de bizony két dolgot akkor sem értek:
1: Miért nem lövi le valaki azt a sok parasztot, akik végett ma az a módi, hogy egy F0574L1C5K4 autóra, ami alig ér 1 milliót, 4 millió hiteltartozása lehessen bárkinek, úgy, hogy közben rendesen fizeti a szaros részleteket??
2: nem értem azt sem, hogy minek kocsit venni hitelre? ha 2 millióba kerül, akkor annyiba, hitelre lesz az 3 is, ettől mi lesz jobb? előbb szétrohad, ha előbb ülhetsz bele.
4misiért meg már lehet igazán biztonságos szekeret is venni. Vagy valami régebbi szépet, megkíméltet (na ja, privátból, nem útszéli ketrecekből). de 2-ért is, 1-ért is, néha.
Na de ízlések és pofonok, körülmények és lehetőségek.. csak az én gondolataim ezek.
Én - igaz család még nincs, de nem kéne váltanom, ha lenne - 10 év alatt kb. 1-1,2mihályt költök benzinre, félmilliót autóvételre, félmillát fenntartásra, mondjuk ugyanennyit szer(viz)elésre. Igaz, ha egyszer szembejön egy vaksüket kopaszb*zi bmw-s, esélye van, hogy meghalok benne. De ha én nem, akkor ő igen. Mondjuk eszerint vezetek, és fel vagyok készülve (megszoktam) a néha sok parasztot a modern trutyijaikkal. Na de az 3, max. 3,5 milla. Tokkal-vonóval, 10 évre számolva! Minden költséggel - ismétlem!
Namost, ha csak ennyiért vennék csak EGY autót bizonytalan hitelre, én nem tudom minek tudnék örülni akkor...
Ja, a fentiben két tökéletesen működő autóm árát számoltam, felfelé kerekítve. :P
A márkát direkt nem említem, mivel magasról teszek rá, hogy ki mit gondol róla, de főleg hogy nem ez a lényeg. Mindenki örüljön (ha tud) amije van, ne a másét fikázza. Én boldog vagyok 5 éve, és most intéztem el, hogy még 5-re boldog legyek. Aztán 2014-ben megnézem újra a kommenteket, ha még élek :P

napalm 2009.08.29. 22:55:46

@antika13:
ööö, igen.
pocsék a vezetési stílusom (a feleségem szerint).

jediweb 2009.08.30. 07:11:20

No igen...
Nem is értem, magán használatra új autó évente max 8-15e km
az 6 év alatt sem több 50-90e km , a mai autók ,(megkímélve)
min a 3x futásteljesítmény, ha nem lenne az értékcsökkenés
akkora, talán megérteném a már 6 éves de nem 3 éves autó
cseréjét.Sírunk sírunk nincs pénz erre - arra, de új autó (mindig zsír új )
az kell ráadásul hitelből, pedig a hitel az BANKI üzlet.
Sokan megvesznek 2-3 mill. autót 10 évre és a végére szinte a dupláját
vizeti ki. No ez a NEM normális eset.
Racionálisabban kéne gondolkodni és nem a szomszéd zöld gyepét mindig felülmúlni ha KELL, HA NEM.
Én speciel ezen felesleges pénzeket más hasznos dologra költöm és van
szép állapotú felső középkategóriás autóm is , ja és nem 3 évente cserélem.

Kifordított kacagány 2009.08.30. 07:38:11

@papa33: cáfolnám állításodat. ha fortuna hirtelen nyakonszarna és vad autóvásárlásba kezdenék, kb 15-20. darab lenne legfeljebb új. annyit meg biztos nem vennék autóból.
ez a ki miben halna meg kérdés is sokkal árnyaltabb annál, hogy egyértelműen kijelenthessük, hogy az új a jobb.

HLaci 2009.09.01. 04:47:38

"Én voltam buta, vagy a törvények túl lazák?"

1. nem buta, hanem egy kibaszott idióta vagy.

2. a törvények túl lazák, hiszen megengedik, hogy 50 alatti IQjú emberkék aláírjanak mindenféle hitelszerződéseket...

hitelkarosultak · http://hitelkarosultak.blog.hu/ 2009.10.26. 18:51:03

Hasonló (de nem kamu) történetedet írd meg nekem és én kiteszem a blogomra:
hitelkarosultak.blog.hu/

Altis 2009.12.17. 20:32:48

nekem nincs kocsim, nincs hitelem, nincs gondom, és ha kell, taxit hivok...
És eddig még mindig eljutottam, ahova el kellett mennem, vagy nagyon el akartam menni....
süti beállítások módosítása