Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

In Memoriam: Seat

2010.02.17. 09:00 | Sanyi. | 76 komment

Címkék: seat autónepper autóeladás

Kék Villám. Megvan? Nyálcsorgatva néztem valamikor a ’80-as évek elején az első kalóz VHS filmek között. Egyszer, kétszer, harmincszor. Az amerikai rendörség szuperhelikoptere, mindent vitt – mint akkoriban a filmbeli amerikai rendőrségi szupercuccok általában. Izzadva figyeltem ahogy Frank Murphy – ki más, mint Roy Schneider - kvarcóráján fogynak a részidők, és a futurisztikus helikopter mindent legyőz – és tudja a bukfencet is! Na, most nem erről lesz szó.

Novemberben kistestvért hozott a Mazdának a két szauna közt felületi Finlandia fürdő kezelésen átesett Mikulás. Megvettem a Seatot, azzal a céllal, hogy legyen mivel rohangálni a városban. Meg úgy egyáltalán télen. Örültünk neki, szerettük – jó, én inkább tiszteltem a célszerűségét.

Az elmúlt bő két hónap alatt beletettem 10 000 kilométert, kezdtünk összeszokni. Párszor még egy-egy győri utamra is elvittem (bár az első derékfájást sosem fogom megbocsátani neki).
Jártunk vele dolgozni, oviba, moziba, sőt! Egyszer még Párom szüleihez is elmentünk vele Gyula mellé – hóviharban. 6 óra. No comment.

Egy nagyobbacska posztban is kapott megosztott főszerepet.

Szóval a kis Seat jött, aztán ment – hasonló hirtelenséggel, mint ahogy érkezett. A Csányi „alapítvány” trükközött egyet velünk, és hirtelen nagyon kellett a manna. Családi ezüst nem lévén, valamiből pénzt kellett csinálni. Gyorsan.

Vasárnap este feldobtam egy hirdetést a Hahu-ra, és hétfőn reggel hatkor az első érdeklődő keltett. Őt követték még délig kb. 10-en. Lehet osztani, meg lenepperezni, 280-ért tettem fel. Ez egy kicsivel több mint ami kellett, de még így is a lista legalja volt a nem rom kategóriában.

Emberünk délután érkezett, és végül 250-ben megállapodtunk. Összecsomagoltam hát az általam is megkapott körítést, kivettem a Mazdából a még aznap elhozott ropogós törzskönyvet, és üzletet kötöttünk.


Ez van.

Most itt állok a narancsos napfényben, figyelem a megcsillanó utolsó porszemeket a levegőben amint a „kicsi” lassan távolodik. Nem volt nagy szerelem, de tette a dolgát. Szomorú pillanat ez...

Adózzunk hát emlékének a Pista által átküldött Pearl Jam videóval...

Ja, persze jól éreztem, nepper – szerinte kereskedő - volt a vevő, úgyhogy lehet lesni a hirdetési rovatokat, mikor tűnik fel egy kis kék új fényű Ibiza 4-500 ezres áron. HAP-076.

Nem tudod hogyan növeled meg az autód értéket? Add el!

Sanyi még csak hétfő délután ütötte nyélbe az üzletet, én kedd este gyorsan átpörgettem a kínálatot, hogy tényleg nepper vette-e meg. És nem tévedtünk, tényleg!

Egy kis polír - esetleg gyorsfény -, pár elem cseréje, no meg mentek vele 16 000 km-t rükvercben (Sanyi: "én 84.000 km-el adtam el").

Rocko




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr671761923

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2010.02.17. 09:38:27

Off topic: Kék Villám? Megvan! 8-]
matchboxmemories.blogspot.com/2007/07/az-1-75-sorozat-helikopterei-part-i.html

On topic: Ez az óra visszapörgetős dolog miért jó? Szerintem mindenki tudja, hogy csinálják, senki nem veszi komolyan, hogy mit mutat az óra, akkor meg minek?

(Sanyi elírtad Roy Scheider nevét.)

biker_kolee 2010.02.17. 10:02:18

Engem nagyon szíven tud ütni, mikor egy általam (akár blogról, akár személyesen) ismert autóval elbánnak egy óravisszapörgetéssel.. Szomorú és sajnálatos dolog, még mindig a kezét törném el az ilyennek.

esef 2010.02.17. 10:17:06

Be kellene menni a rendőrségre. Sanyi, nálad megvan az adásvételi, amin gondolom rajta vannak az adatok és az óraállás. Nyerő kérdés, bizonyítás megtörtént: Hogyan is tekeredett vissza az az óraállás nepper úr?

Csikós Zsolt 2010.02.17. 10:28:22

Tudod, megvette a kütyüt, ezer helyen lehet kapni, és ha már megvan, csak szórakozásból is használja, hiszen milyen poén. Mármint az órapörgetőst.

loláb 2010.02.17. 10:31:35

Bocsánat, hogy belevauzok, de az ilyen autókat nem lehetne feldobni ide az autófiliára?
Szerintem az olvasók között biztos van olyan, aki elvitte volna 280-300 körül, alku nélkül, és valszeg jobb vételt csinál vele, mintha ugyanezt a nepper úrtól veszi meg 100rugóval drágábban.

biker_kolee 2010.02.17. 11:07:21

@loláb: Én azt csinálnám, hogy elmennék a kereskedőhöz, kérném vissza az eredeti km óra állást, és beajánlanék érte 300-at. Megmondanám azt is, hogy tisztában vagyok vele, hogy 250-ért vette 84e Km-rel. Telefonon keresztül még a rendszámot is bediktálnám neki. :)

augustiener 2010.02.17. 11:41:00

Számomra érthetetlen, hogy a rendőrség miért nem foglalkozik ilyennel. A rendőrség helyében végeztetnék próbaeladásokat, és az ilyen embereket több év börire ítélném.

alessandro 2010.02.17. 11:41:12

@biker_kolee: szerintem halálra rémülne :))
"Egy kis polír - esetleg gyorsfény -, pár elem cseréje, no meg mentek vele 24.000 km-t "
ebből a mondatból nekem az tűnik ki, hogy foglalkozott az autóval, hogy el tudja adni.. miért fáj az valakinek, hogy megvette 250-ért és 399-ért akarja eladni.. ?!

Az óraprögetést viszont nem értem.. mit számít az a 20e km egy 11éves autónál?!.. ha 280-ról rakta volna vissza az ok.. de így...

Psziho 2010.02.17. 11:45:10

ugyan már kinek fáj ez?

ennél sokkal nagyobb kibaszások vannak,ahol 70 000-et keresnek az emberek,vagy semmennyit mert munkanélküliek ott mindíg is lesz aki ebből él

egyébként ahogy beborult a piac már csak a megszorultakon tudnak keresni a nepperek mert viszik a kp-t

igazából az meg nem is biztos hogy baj,hogy van egy csapat aki féláron hajlandó bármit azonnal megvenni

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.02.17. 11:49:48

280-at gondolkozás nélkül adtam volna érte. Aztán majd én kipolíroztam volna.

2010.02.17. 11:52:00

ugy adtad el hogy nincs igazi (azaz mindket fel altal kitoltott) adasvetelid? mert a nepper azt csinalja hogy nem tolti ki a vevot, hanem majd a gyanutlan tenyleges vevovel tolteti ki, ebbol mar tudhatod hogy nepper. akkor ne is varj mast.
ha en autot adok el egybol megkerdem hogy alairja e az adasvetelit, ha nem akkor ne is jojjon nekem nem hianyoznak az ilyen gerinctelenek.

Pasas 2010.02.17. 12:05:59

84000-68000=16000. Matek.

Pugzsi 2010.02.17. 12:13:45

Én ugyanígy jártam a Peugeot 307-esemmel. Második tulaja voltam, 157.000 km-rel adtam el, s láss csodát, 2 nap múlva fenn figyelt a neten 72.000 km, első tulajos autóként. Hozzá kell tennem, valóban megkímélt, végig vezetett szervizkönyves volt a kocsi. Ráadásul még át sem íratta a nepper, így buktam a köv. évi súlyadót. Bár ez meg az én hibám, mert én sem jelentettem be az eladást. Na mindegy... A rendszáma IVH-285. Ha valaki esetleg ráismerne...

csiky944 2010.02.17. 12:18:51

@Pasas: tudtam,hogy valami balfasz ebbe fog belekötni

khaleeji 2010.02.17. 12:21:02

A nepperek direkt rámennek a 200 ezer km-el árult, amúgy jó állapotú 3-4 éves ,törésmentes cégautókra.Ezeket a kocsikat az internetes megjelenéstől számított 2-3 órán belül meg szokták venni,készpénzben fizetnek.

Az ilyen kocsikat olcsón megveszik a cégtől,ráadásul külön haszon az e ladó ügyintézőjének , hogy többnyire a papírokon a még valóságosnál is alacsonyabb vételár szerepel, így egy kis lóvé az ő zsebébe is jut .

Azután ,1-2 nap mulva ,az amúgy szép, fiatal autó megjelenik az interneten 40 ezer km-el ,kb 20-30 %-al magasabb áron.

Hát így van ez, mindenki tudja, mit csodálkoztok!

Snake Plisken (törölt) 2010.02.17. 12:53:33

Abba kéne mán hagyni a hazudozást!!!
Ha mindenki tudja, hogy hazudnak, valaki mért nem törli mán pofán őket???
Biztos kap az adómból jópár ember ezen a jogcímen!

EL KÉNE KEZDENI DÓGÓZNI, KEDVES AUTÓS ÉRDEKKÉPVISELETEK!
ÉVEK ÓTA NYÍLT TITOK, HOGY MINDEN ELADÓ AUTÓ VISSZA VAN TEKERVE!!!
CSAK VÉGIG KELLENE MENINI AZ AUTÓPIACON EGY ELLENŐRZÉSRE!!!
MI VAN, NINCS OLYAN LOBBI AKI KŰDENÉ NEKTEK A BORÍTÉKOT, KÖCSÖGÖK???

Pasas 2010.02.17. 12:58:08

@csiky944: tudtam, hogy kapok rá választ valami túlművelt baromtól.

GyLovag 2010.02.17. 12:58:48

Az amiknál visszatekerésért 1 évet lehet kapni, ha jól tudom. Szorozva annyival, ahányszor rábizonyítják.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.02.17. 13:18:34

@alessandro: Nem az fáj, hogy lepolírozza, hanem hogy visszatekeri. És ez még elég light visszatekerde volt! Meg hogy hülyének néz.

...aztán veszel egy 10 éves autót 130 ezer kilométerrel, aminek á semmi baja, és 1 hét múlva széthullik a váltó...

Csubakka Junior 2010.02.17. 13:25:52

Blú Tándör rúlz, nepperek fuck off!

Ha már Pearl Jam, akkor idevág ez is:

www.youtube.com/watch?v=2X1IfePfiuQ

rearviewmirror

japautos 2010.02.17. 13:42:35

Ha valaha nepper leszek eloretekerek.

Sztávrosz_ (törölt) 2010.02.17. 14:01:18

A kereskedésbe 198.000km-el beadott Nexiánkat 120.000km-el adták el.

GiXXXer 2010.02.17. 14:02:02

Nekem a közel 2 éves kiskocsimban van 70.000 km. Jövőre tervezem beváltani, a gari épp lejár, szerintetek mennyivel fogja eladni a kereskedés? Városi kisautót évi 5-10Ekm futásteljesítménnyel számolnak, nem 35.000-el, szvsz 35.000 alatt lesz az órájában... Tehát most boldog vagyok, mert tudhatom, hogy egy év múlva azt mondhatom, 2010 februárjában 0 kilóméteres lett az autóm megint... Vagy mi... :D

pimpike_ 2010.02.17. 14:29:12

Érdekes a használtautó adásvétel itt Magyarországon.
A magánszemélyek jeletős része egyenesen önnönmagát szívatja .Az író eladja autóját a piaci ár majd feléért ... aztán meg keserű szájízzel megállapítja mennyiért kínálják ...és még a Km óra állás sem stimmel.
Egyszerűen a magánszemélyek KÉPTELENEK józanul gondolkodni eladáskor és vételkor egyaránt. Ezt pedig jól kihasználják a nepperek.

Atesz1987 2010.02.17. 14:36:31

20 év telt el a rendszerváltás óta, de sokan még mindig azt hiszik , hogy kommunizmus van. A kereskedő megvesz valamit, és haszonnal adja tovább. Ez az ország 90%-ának még mindig felfoghatatlan, és elfogadhatatlan tény. Meddig fog ez még tartani?

Ebben a konkrét esetben nem is telibe abban a formában rakták ki, ahogy megvették, hanem még foglalkoztak is vele... Azért tekerték vissza, mert még mindig vannak olyan bunkó vevők, akik elhiszik, hogy egy 10 éves autóban 50 ezer kilométer van. Nagyon barom az autóvásárló kultúránk! Ha látunk egy tökéletes állapotú 300 ezret futott autót, amibe amúgy is csak 70-80 ezret raknánk bele 10 év alatt, akkor már meg sem vesszük. Pedig aztán annak a 70-80 ezer km-nek annyira mindegy lenne, mert ha rendbe van rakva, akkor fél millió után is el kell mennie ennyit nagyobb beavatkozás nélkül. Ha meg szét van ,akkor tök mindegy mennyi "van" benne... Talán majd ha eltelik még 20 év...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.02.17. 14:53:29

@pimpike_:

Mondjuk állatira nem mindegy, hogy az a 300 000 kilométert hol kapta. Ismerősöm hozott egy akkor 9 éves Tipo-t a németektől(tehát ez nem tegnap történt), sok kilométerrel, de a futómű-motor-kasztni még nagyon rendben volt. Német autópályán használták a kocsit és szervizelték. Itthon két év alatt a futóműnek annyi, a sós latyak adott az aljának, a motorral nem votl baj, mert azt itthon is értő kezek javították. Szóval nem kicsit számít, hogy mennyit ment egy autó itthon.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.02.17. 14:55:22

@scheerti:

Pontosítok, az nem mindegy, hogy milyen gazdája volt. De itthon mindenki abból indul ki, hogy a keveset futott autót TALÁN nem rúgták le annyira. Nem véletlenül, mert a német, belga és svájci, de még a sógorok is szervizben javíttatják, ha valami cserélni kell, a magyar meg eladja, hátha nem jön rá a vevő.

esef 2010.02.17. 14:55:28

Nem is rossz lóláb ötlete. 300e-ért én is rögtön vittem volna, hahu-t meg annyira nem nézegetem...

Autószerető 2010.02.17. 15:10:09

Sajnos ez teljesen hétköznapi eset ma Magyarországon. :(

Bodzaszedő Manager (törölt) 2010.02.17. 15:12:12

az én 3 éves G Astrámat hátul megtörve 108ezer Km-el adtam el 2007-ben egy neppernek. 2 hónap múlva a kocsival összefutottam, sérülésmentesként adták el 40 ezer km-mel.

arthur877 2010.02.17. 15:12:27

Egy valag pénzt elbuktál(átírás, eredetvizsga, értékvesztés)ilyen rövid idő alatt...
Persze, biztos tényleg nagyon kellett a pénz, de ennyiért majdnem bérelhettél is volna verdát erre a 2 hónapra, amíg megvolt...
Igen, ha tudod, hogy elesel, előtte leülsz, de ezt nem lehetett kihagyni...

csak john 2010.02.17. 15:20:05

Aki eldta az autóját és később találkozott vele kevesebb kilométerrel, az (ha tudja bizonyítani az óraállást) keresse meg a vevőt (neki a vásárláskorit kéne tudni bizonyítani) és együtt sétáljanak be a yardra. Ha már a köcsög érdekvédelmi szervezetek képtelenek az érdekünkben működni.

esef 2010.02.17. 15:21:53

Anyám Suzukijában 11 évesen van 90 ezer km. Ebből 45 ezret én raktam bele két év alatt, ő meg még ugyanennyit a fennmaradó 9 évben...

Alfredd 2010.02.17. 15:22:48

Előre félek, hogy fogom tudni eladni a 3 éves kocsim, 28,000 km van benne, szervízkönyve is vezetve van, talán még számlák is megvannak hozzá vmelyik mappában. Ki hinné el nekem? :)
De van egy olyan sejtésem, hogy egy forintal sem fogok többet kapni érte, mint a 65-90.000 közé visszapörgetettekért...

motorsport77 2010.02.17. 15:24:36

A kereskedő szerinted miből él? Ezen nincs mit csodálkozni.

cirrmurr 2010.02.17. 15:49:51

450 000 Km terel adtam el a dizel opelom, a cigógyerek aki megvette alku nélkül nélkül azt mondta a próbakör után, . " maga legalább becsületes faszi" . Tudják hogy a többibe is van legalább ennyi de senki nem szereti ha átverik kicsit se .

egy atlag 2010.02.17. 16:12:17

Basszus én megvettem volna....neppertől meg 100 ezerért sem venném meg. Neppertől életveszélyes autót venni.
A rendőrség meg azért nem csinál semmit, mert nem azért tartják őket, hogy a tisztességes embernek nyugta legyen, hanem azért, hogy a mocskot takargassák velük. A főrendőrök mind bűnöző politikusok pincsikutyái vagy részegen hugyoznak a városban szanaszét.

pickup 2010.02.17. 16:13:43

nem értem miért engedtél még az árból?elvitték volna többért is.a másik dolog meg hogy ha elhozta aláirt adásvételivel és akaszt lóvét rajta,az az ő szerencséje,vélemény szerint.a km állitás meg nem sok észre vall mert ha 300 ezeről visszateszi 120 ra, megértem,de aki ennyivel elviszi az elvitte volna akár 100 ezerrel is.szóval felesleges hűhó volt vele.

UnvincibleUbul!:[I] 2010.02.17. 16:39:25

2X-esen is barom vagy,
egyrészt mert nem itt vagy a belsőségen hirdetted meg, vagy családtagnak, mert ennyiért megérte volna (nekem nem, én ilyen literes pöcsköszörűt nem vennék semmi pénzért, max Swiftet, ott az része a fapadosságnak)
másrészt hogy az eleve nevetséges árból engedtél.
Én ha korrekt autóért korrekt árat kérek abból nem engedek, ha 1 hónapot árulom se. Valszeg ha sürgősen kell a lóvé akkor nem egy ilyen tételt fogok elkótyavetyélni. A magam 220ért vett szarát se vlnék 250 alatt eladni mert gyakorlatilag az átírást nem számolva már min 280 ban van benne, és minden ki van javítva rajt ami szar volt, pár filléres tétel meg előjöhet egy 21 éves kocsin, de ezt be kell nyelni és örülni mint akit baszni visznek, hogy 5ezerből megvan egy futómű felújítás anyagban meg 3500-ből egy vezérszíj, stb, és mégis tripla V van az orrára írva.

UnvincibleUbul!:[I] 2010.02.17. 16:46:56

@pickup:
nevetséges a 80e km is ilyen korú kocsinál, de a 60e is. Én nem adnék érte 300e-nél többet ha az egyetlen lehetőség lenne se.
akkor inkább járok gyalog.

Psziho 2010.02.17. 16:54:38

rendőrség ugyanmár-a nepper azt mondja beszart az óra tettünk bele egy bontottat

aztán kész

flagellumdei 2010.02.17. 17:04:09

@Alfredd: arra nem gondoltál, hogy megtartod? :)

GOLF_GOLF 2010.02.17. 17:04:15

mas meg alig tudja eladni a realis, 356.000 km allasu, amugy karcmentes es tokeletesen szervizelt 7 eves PD-TDI GOLFjat, mert nem merik megvenni az emberek.

flagellumdei 2010.02.17. 17:13:12

@Atesz1987: nem az a baj, hogy keres rajta, hanem hogy tekeri az órát. Hiába igaz, hogy tartunk a sok kilométeres autóktól, ez akkor is disznóság. Még akkor is, ha jó állapotú az autó. És mivel büntetlenül lehet űzni, így gyakorlatilag minden szereplője a piacnak rákényszerül a tekergetésre, mert különben hátrányba kerülne a többivel szemben.

Ebben a konkrét esetben meg szerintem csak reflexből tekert a koma, talán már nem bírja ki tekerés nélkül. Ha nem tud átb@szni, akkor este nem áll fel neki, vagy ilyesmi.

gazduram 2010.02.17. 17:23:32

Akkor most elmesélek egy másféle verziót , 6 évvel ezelőtt egy ezerötös szamarát adtam el mert az autópálya építés jóvoltából vettem egy dzsipót, és hát a szamarára jöttek a helyi nepperek,végül 350 e ftért eladtam egynek mivel kétszer volt törve egyszer az én,egyszer a más hibájából , sokat nem vacakoltam az eladásra való felkészítéssel, ment ahogy vitték az érdekes szituáció ott kezdődött ,hogy a fizetéskor kikészített a rigójancsi 250 e ft-ot ,hogy asszongya a 100 majd ha el lesz adva , mondom az nem játék vissza az autót.És akkor a lényeg: letette a 350 ezret , eltüntette a sérülés nyomait kivikszolta a gépet ,de nem akart elkelni , visszahozta ,hogy szar ez szar az vegyem vissza, mondom 250ért igen, akkor hirtelen a hatósági közeg majdnem be lett vonva az akcióba ,de az autót nem vettem vissza ,az autóárak meg hetente estek ,főleg az ilyen keletieké, így a koma hetekkel később tényleg 250 e ftért adta el , tanulság : nem kell minden autón keresnie nekik , és mivel egy városba sőt két utcányira lakom a cimbitől érdekes módon a köszönésemet nem fogadja a mókus de hát üsse kő!

bandiTA 2010.02.17. 17:33:08

Nem szeretem a tisztességetelen kereskedőket, soha többet nem kell neppertől még szaros gördeszka sem. Szarok a magyar utak. Szar a magyar törődés. Szar a magyar szervizelés. Szar a magyar becsület. Összekóklerkednek minden autót, belenyú, csicsáz, ledesít, tuningol, sziloplasztoz, takarít, büszke, eladja, balfasz honfitárs örül, dejó kocsi, 2 hónap mulva kerékcsapágy, aztán a rohadó kasztni javítás, majd a zörgő kárpit, utána a hifi-szerelés miatt beázó elektromos rendszer, aztán vizköves a hűtő a csapviztől.Összeszedhetnénk már magunkat egy 2-es alára, hátha egyszer megéri majd itthon élni és nem csak kártékonykodni fogunk naphosszakat.

scsaba1 2010.02.17. 18:14:02

@GOLF_GOLF:

7 éves pumpe-düse-t én sem mernék venni. Akkor sem, ha nyugdíjas orvos lennél és garázsban tartottad volna, csak német szervizben szervizeltetted volna, csak autópályán használtad volna és majdnem sírnál amikor aláírjuk az adásvételit.

Ottopappa 2010.02.17. 18:15:26

Inkább vennék olyan verdát, ami autópályán futott 300 ezret, mint olyat, ami városban 100-at...

Leadfoot 2010.02.17. 18:26:12

@Sam. Joe: Hű, ilyen nekem is volt (még van is), pirosban, sheriff felirattal (ha jól emlékszem).

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2010.02.17. 18:27:25

A TISZTÁNLÁTÁS VÉGETT:

1. Én 100.000-ért vettem, nem akartam nyerészkedni. (így is fogtam rajta cakk-pakk egy százast) tudtam, hogy így azonnal elmegy.
2. Semmi bajom azzal, hogy kipofozza (hidrotőke, némi remegés, polír, törött műanyagok, horpadás, karcok) és drágábban akarja eladni. Költött rá, normál hogy továbbhárítja.
DE mi a frászért kell egy 11 éves 84e km-t futott kocsit visszatekerni. NA EZ A GÁZ.

Leadfoot 2010.02.17. 18:28:12

Mondjuk bennem is az vetődött fel, hogy 16ezer kilométert minek visszatekerni...

De - ahogy Csikós Úr mondta - már csak hobbiból is megcsinálja a nepper, vagy annyira hozzászokott, meg gondolom lehet mondani, hogy a 100ezer környéki nagyszervizek még messze vannak.

közlekedő edény 2010.02.17. 18:52:03

épp most van választás, ezzel miért nem kampányol valaki, nem is értem

Pasas 2010.02.17. 21:08:15

Vannak nagyon szépen karbantartott autók itthon is, (még ha nem is sok), csak mindenki sajnálja a felárat érte. Persze, szép autó kéne rom árában.

pickup 2010.02.17. 21:11:28

akkor ki kellet volna emelni hogy az a gond,nem az hogy keres rajta.dolgozott vele stb.a km tényleg gáz,ezt nem értem.viszont már irtam hogy az a baj hogy a 15 éves autóba már sok a 140-150 ezer km és nem veszik meg,ugyhogy a véleményem,hogy az egyszerű ember kikényszeriti hogy átbasszák,holott tudja hogy mondjuk nem is 90 ezer van benne hanem a duplája,de azt látja és igy jól érzi magát.300 ezer km es autókról nem is beszélve,átlagember nem veszi meg akár milyen jó,hanem csak kereskedő....pedig lehet meg 2 x annyit elmegy majd...

Kifordított kacagány 2010.02.17. 21:18:33

nem is hinnétek, mennyien elhiszik azt ami az órában van, meg azt is, hogy tizenéves autók menés helyett csak garázsban álltak és várták az új gazdit. a minap felhívott egy fószer és érdeklődött a pontiac után, kérdezte mennyi km van benne(nem írtam be a hahun, mert fogalmam sincs). mondom neki, az sokismeretlenes dolog, de úgy saccra ebben is olyan 300-500e km van, mint az összes többiben amit hirdetnek. konkrétan a telefonban lehetett hallani, hogy megállt a levegő körülötte és nem nagyon tudott bejutni a tüdejébe. aztán persze gyorsan igyekezett búcsúzkodni. ismét sikeresen lebeszéltem valakit az autóvásárlásról:)

motorsport77 2010.02.17. 21:22:36

Ha nem szarna be mindenki egy 300 ezret futott autótól senkinek nem érné meg tekergetni az órát. Így meg inkább megvesz egy 300 ezret de óra szerint 160-at futott vasat és még drégábban is. Ez magyarország az angoloknál mért nem tekergeti mindenki az órát?

gyémánttengely (törölt) 2010.02.17. 22:10:58

Sajnálom hogy ez megtörténhet és valahol szégyenlem is.

nikó 78 2010.02.17. 22:14:28

Megiint egy megbuktatott ingyenélő.Gratula.Nálunk az ilenekkel miért nem lehet kezdeni valamit??????Mert az hogy jó áron ,vette és megpróbál rajta keresni azzal semmi gondom nincs.De azt hogy visszatekergeti,és ezzel jól megszopat esetleg egy valószínüleg kispénzű vevőt,az már gusztustalan.Dögöljön meg abüdös parasztja

dtk74 2010.02.17. 22:35:46

Magyar ember nem vesz sokat futott autót. Olyan ez mint a politika. Ma mondja egyik ismerősöm, majd a Jobbik leszámol ezzel apoltikusbandával. Mondom, neki, ha indulnak a választáson, és mandátumot szereznek attól kezdve ők is politikusok lesznek, költségtérítést kapnak, szavaznak, alkusznak, stb. Akkor mivel lesz jobb?! Válasz: Lehet hogy semmivel, stő valószínű, de legalább úgy tesznek mintha akarnának valamit.
Lehet hogy az autó többet futott, de ha ez kell a népnek, hát visszatekerik. Aki nem hiszi, járjon utána, és rakja fel 200+-al az autóját, mint teszik azt pl. Némethonban. Ott bevallják mit ment a gép, majd eladják a megfelelő áron, nálunk maximum tekerős nepper fogja féláron megkérdezni az eladót.

captain morgan 2010.02.17. 22:42:26

Ismerőseim körében volt, akivel az óratekergetés a következőt okozta:

Kb. 3-4 éves autóját, amit vállalkozásában is használt, tehát a futott kilométereket elszámolta költségként (egyébként valósan), beszámítatta egy újba. Az autót kb. 70.000 km-rel adta át a kereskedésnek. Eddig Ok, csak APEH úgy döntött, hogy kiszáll a kereskedéshez kis ellenőrzésre. Hogy, hogy nem eszükbe jutott megnézni, ki is volt egyik-másik beszámított autó tulajdonosa. Aztán meg is keresték, hogy ugyan mesélje már el, hogyan is lehetett 70.000 km-t elszámolni arra az autóra, amit a kereskedő kb. 30.000 km-rel árul??? Hoppácska! Súlyos százezrek büntetésképpen előírva, magyarázkodás elhajtva picsába, mert mégis miért állna érdekében az autókereskedőnek viszatekerni az órát. Nem röhögni, az APEH valóban ezzel érvelt. És ez márkakereskedésben történt, nem a város szélén, dróthálóval kerített placcon.

avram iancu 2010.02.17. 22:43:13

@GOLF_GOLF: egy picit sok a 50 e km/év. az eurotax évi 12 e km-t vesz átlagnak.

censor013 2010.02.17. 23:12:19

Tényleg egy f.sz az a nepper, aki 84-ből teker vissza. Ha 11 éves, még a 84000 is normális, sőt még az is gyanús lehetne. Mindenesetre annyival is simán elment volna, de ha már megvette hozzá a tekerőt, használni is kell.
A baj az, hogy még a vevők sincsenek azon a szinten, hogy a szarrá kopott belső térről lássák, hogy 400 a 150. Ha megnézzük a Hahu-t, minden kategóriában csalnak, az olcsóbb bőrös Mergák mind taxik voltak (csakhogy az műbőr, a Taxiausstattung-ban csak az van, meg automata váltó stb..), ami alapvetően nem baj, mert a mobile.de-n is van rengeteg, csak ott valahol az értéke körül árulják (persze nem a hamburgi arabok).És a példák sora végtelen

heggla2 2010.02.17. 23:13:14

@scheerti: Ez igy van.Mert egy városi autoban napi 100km=1500 kuplung nyomás,850egyes fokozatba rakás,fékezés kiszállás ajtocsukás stb1 hét alatt 500km
A céges auto amivel járok(német oda vissza)1000-1000km(3nap)
Be rakod 6.ba és go.
A ducato 1 éves 180 000km-el.
Egy belföldes ugyanilyen auto(GLS)100 000km
Melyik kéne?

FrundsbergW201 2010.02.17. 23:32:45

Szerintem mikor kedves posztírónk megvette ezt az autót már vissza volt tekerve némileg...

Dete 2010.02.18. 00:02:34

Miért tekerte vissza az órát,hát ebben az esetben nem értem?!
De egy dolog az tény a legtöbb magyar autóvásárló igényli,söt követeli,
hogy átbasszák!!!Nem veszik tudomásul,hogy már nem a Trabik és Ladák korában élünk egy modern(-eb) autó jó karbantartás mellet nyugodtan elmegy félmillió és mégtöbb kilométert is.Mindenki nagyon szépet,jót,keveset futottat
akar,amit pap vagy orvos,esetleg nyugdíjas vezetet,de ne kerüljön csak nagyon kevésbe.Sokszor úgy mennek a kereskedöhöz az emberek,hogy az átírásra nincs pénzük.Erre mondhatnám köszönjük Fletó,de ezt most,ne keverjük ide...
Kilométer órát tekerni egy dolog,de amit egyes kereskedök nepperek csinálnak.
Pl. Mazda 323 mindkét féltengely szar,a nepper a Nagykörösin bemagyarázza a parasztnak(sorry),hogy ez a kitekeredésgátló automatika hangja,azt hogy hány
"rossz" alvázszámú autót nyomtak át az eredetvizsgán,és sorolhatnám.Egy dolog tény;a métert MINDEN KERESKEDÖ pörgeti ezt megérdemlitek,mert bunkók vagytok(tisztelet a kivételnek),de hogy szétrohadt kigittelt szarokat,illetve más hibás gépjármüveket sok pénzért,rejtett hibákkal teli eladnak hozzá nem értöknek na ez durva.Ha ezt én mi felénk megpróbálnám már a gatyámat is elperelték volna,az órapörgetésért pedig ha nincs szerencsém még börtönbe is kerülhetek.Na ez Magyarországon hiányzik.
Miért nem kötelezö minden autónak a müszakivizsga adatlapját megtartani, újkorától computerbe rögzítve lenne minden vizsgán az óraállás, és a darab papír a törzskönyv és forg engedély mellet minden adásvételnél tovább kéne adni.Enélkül nincs átírás.Persze így is lehet manipulálni,de könnyü lebukni is.
Pár év,és vagy mégjobban összedöl a használtpiac,vagy megváltoznak a szokások és ellehet adni a hét éves Golfot 357 ezer reális kilométerrel...
Addig is át lesztek baszva,de ez kell is Nektek,tudjátok igénylitek,mint ahogy Fefét is megszavaztátok és most ugyan ezt teszitek Viktorral,pedig tudjátok,a lelketek mélyén igenis tudjátok,hazudnak...Ja a nepper is!? Ez egy ilyen világ!!!

Rocko- 2010.02.18. 00:11:15

@Kifordított kacagány: asszem alapítok vmi klubot, h 2-300 ezer alatt autót nem veszünk. :)

Rocko- 2010.02.18. 00:16:04

@captain morgan: ehh.

@FrundsbergW201: elovastad hogyan került hozzá?

Ciri 2010.02.18. 05:51:16

@captain morgan:

"Kb. 3-4 éves autóját, amit vállalkozásában is használt, tehát a futott kilométereket elszámolta költségként (egyébként valósan), beszámítatta egy újba. Az autót kb. 70.000 km-rel adta át a kereskedésnek."

Az ismerősöd ráadásul még egy szaros számlát sem tudott megírni...

Mivel céges autó volt, le kellett számláznia a kereskedés felé, amikor eladta nekik.
Az ilyen számlákat kibaszottul pontosan kell(ene) ám kitölteni, például kilométerállással.

Szóval ismét győzött a visszapörgetés és az emberi hülyeség...

Kifordított kacagány 2010.02.18. 06:47:57

@captain morgan: no igen, az ilyen eladások esetén célszerű rögzíteni az adásvételin az óraállást.

@dtk74: sajnos az összes többiről esélyesről tudjuk már, hogy vérszívó banda, ezekről még csak gyanítjuk. de mondj alternatívát. viszont ha kérni lehetne, ne itt.

@Rocko-: a klub jó ötlet, alapítványként biztos nem működne:)

@Ciri: számlán óraállást? érdekes koncepció, de miért ne.

Rocko- 2010.02.18. 07:09:36

@Kifordított kacagány: vételkor gondolkoztam én is, h rögzítsük az enyémnél az óraállást. aztán rájöttem, h hülyeség, majd eladáskor rögzítem, másrészt aki az enyémben tekergetne az se normális.

Krisi 2010.02.18. 20:21:39

szerintem is szólhattál volna itt a fílián, mielőtt meghírdeted, nővérem pl. pont ilyen autót akar venni: kis ccm, kisautó ócsóér, ez pont ideális lett volna. persze így, hogy sürgősen kellett a pénz érthető, de ezennel felhívást közlök én is, hogy ha valaki hirdet egy hasonló autót és nem akarja aljaarcú neppereknek adni, az mondjuk szóljon itt, valaki hátha kedvet kap.

az óratekergetés meg érdekes dolog, nekem az MZ most jár 94ezernél, őszre simán átfordul a számláló 0-ba aztán lesz egy zsírúj motorom :D

Ciri 2010.02.20. 06:09:11

@Kifordított kacagány:

"számlán óraállást? érdekes koncepció, de miért ne."

Lehet, hogy neked még érdekes, nekem már régen nem.

Én már voltam ez miatt bíróságon....

Kutya kötelessége (lenne) minden vállalkozásnak feltüntetni a számlán, éppen az Apeh miatt.

Kifordított kacagány 2010.02.20. 10:54:11

@Ciri: számomra logikusabb az adásvételin rögzíteni, mert az amúgy is készül akár van számla akár nincs, de valóban ráírható, nincs jogszabály, ami tiltaná, mint ahogy olyan sincs, ami kötelezne erre.
úgy gondolnám, hogy egy számlán nem mindig van hely ilyesmit feltüntetni, az apeh meg el kell fogadja a szerződést is igazoló iratnak, csak legyen legalább az egyiken feltüntetve. persze tény, hogy nagyban egyszerűsítheti a dolgokat, ha mindkét dokumentumon szerepel.

esef 2010.02.21. 09:13:14

Vicces a neppernél a '84-es R11-es 78ezer km-rel...
Na meg az is, hogy szinte mindegyik autó hölgy tulajdonostól van. Engem is akartak így átbaszni, elkértem a forgalmit, abból meg kiderült, hogy nem. Ha meg nem mutatta a forgalmit, akkor jött az okmányirodai telefonos segítség...
süti beállítások módosítása