Versenylátogatások közben az ember - legalábbis én - mindig a centrumot keresi, vagyis a depót. Az egyik leglátványosabb része a programnak, találkozhatunk hőseinkkel, közelről láthatjuk a technikát és a szervizt. Még egy izgalmas látványossága van a boxoknak, a kamionok, teherautók, melyek szállítják a gépeket meg a műhelyt - manapság a szobát is -, és nem utolsó sorban hatalmas méretük miatt kiváló reklámhordozók. Mint a korabeli versenyautóknak, ezeknek a járműveknek is vannak klasszikusai.
Gyári csapatok már a régi időkben is több versenyautót indítottak a bajnokságokban, melyeknek pályái a nemzetköziség jegyében más-más országokban voltak. A nagyoknak célszerű volt olyan transportereket tervezni v. terveztetni ahol a célszerűség a praktikum párosul a takarékossággal. Az '50-es évek közepén készültek el Fiat busz alapra azok a kamionok, amelyeket a Ferrari és a Maserati - később Lance Reventlow's Scarab - is használt autói szállítására. Ezt a projektet a Carrozzeria Bartoletti nevű cég kivitelezte a Ferrari megrendelésére. Fiat 642 RN2 típusú autóbusz alvázat építettek át a bajnok kívánságára. Ennek a kis cégnek már kiváló referenciái voltak egyéb csapatszállító felépítmények készítésében. Amikor 1956-ban a Ferrari Scuderia, 1957-ben a Scuderia Maserati világbajnokságot nyert, akkor is ez a Fiat cipelte a hátán a bajnok autókat. A dicsőséges múltal rendelkező teherautók a '70-es évek közepén egy Modenai farmon pihentek meg és a közelmúltban restaurálták őket teljes korhűséggel. Úgy tudni, hogy négy darab készült anno és ebből kettő maradt meg az utókornak.
Fiat 642 RN2
Másik motorsport nagyhatalomban, Angliában is készült egy igen impozáns és érdekes formájú tréler. Ezt a masinát 1959-ben egy Marshall Badies Motor ltd. nevű cég építette Rubery Owen kívánságára aki a B.R.M. versenyautók fejlesztési osztályát vezette. A részleg kívánsága az volt hogy, zárt térben három formula autó szállítása ne legyen probléma. A hátsó traktusban keményfát használtak a vázhoz és ezt alumínium lemezzel burkolták, természetesen a lift - felül kettő, alul egy - mechanika fémből készült.
Leyland Royal Tiger Worldmaster B.R.M.
Nézzétek meg a múlt trélereit az alábbi galériában!
Beszóltak