Gyakorló kerékpárosként mindig is az ellenségem volt az autó ajtó, minden másnál éberebben figyelem a zár kattanását az útszélén. Városi kerékpárosok rémálma egy figyelmetlenül kinyíló "nyílászáró", hatalmasat lehet esni - én már tudom -. Ha nem is a kerékpárosok védelmében, de készült néhány olyan konstrukció - tolóajtó, BMW Z1 "rolója"- ami betöltené ezt a szerepet és még praktikus is. Apropó BMW, voltak akik mertek ennél is nagyobbat álmodni.
Lincoln Mark VIII 1993 "update"
Amerikában a '90-es években még javában dúlt a méretháború, hatalmas sedanok és coupék készültek mégnagyobb ajtókkal. Elméletben hamar felmerült az igény, miként lehetne helyet - külső - és súlyt sporolni valami eddig nem alkalmazott technikával. Lincoln volt az úttörő, aki gyakorlatban is látni szerette volna igényeit, ezért egy olyan céget bízott meg a megvalósítással aki az alváz és karosszéria átalakítás terén számos szabadalommal rendelkezik. Lincoln Mark VIII volt az a coupe, melyben leginkább látta Joalto Design Inc. a hátrányokat, ezért ebből a típusból készült el 1993-ban ez a koncepció autó. Érdekes hogy nem sorozatgyártásba kerülő autót terveztek, hanem már kész márkákat - Corvette - alakítottak volna át igény szerint. Egyfajta "tuning műhely" lett volna a fejlesztő cég.
Számos előnyt hangoztat a csapat a technikával kapcsolatba, vannak cáfolhatatlan erényei de kézenfekvő hátrányait se lehet vitatni. A kicsi garázs, szűk helyen való parkolás állandó problémáit tényleg elfelejthetjük de kukkantsunk csak be a csomagtartóba, hát igen, a csomagtér rendkívül lecsökken a vezérlés helyigénye miatt.
A központ
Az alváz drasztikus átalakítása végett eltudom képzelni, hogy a kasztni merevsége megmaradt, esetleg nőtt is, de az ajtó ütközésvédelme a B oszlop nélkül, szerintem csökkent. Érdekes pozitívumként említik meg a tükrök használatát lehúzott ajtó mellett - tényleg, nem változik a tükör szöge -, keresnem kéne azt a szituációt amelyben ez hasznos lenne, de ez még lehetne vita tárgya. Viszont az a tény hogy ez a szerkezet csak elektromosan mozgatható, felvett jó néhány problémát például a lemerült akkumulátorét.
Mint a cigispult
Az alacsonyabb küszöb és a merevítő oszlop hiánya tényleg kényelmesebbé teszi a ki-be szállast, de mégis legnagyobb erényét ennek a konstrukciónak a látványban látom, ami pedig szerintem nem elég ekkora átalakítás után.
Szardiniás doboz
Beszóltak