Jön a tavasz elkezdte zsizsegni! Iszonyatosan beindult valami, majd 3 év szünet után ismét faraghatom a Mazdát. Az összeépítés óta eltelt idő meglátszik rajta. Nagy mázli hogy ott kell javítanom, ahol amúgy is változtatást terveztem.
Megvan tehát a donor. Rengeteg kinccsel, és a zseniális motor további fejleszthetőségeivel, és a visszatérő eleganciával, amit a krómkeretes hátsó ablak hoz magával. Ott van az extra motorháztető, ami remek mintát szolgáltathat egy üvegszálas példányhoz. Extra hűtés, súlycsökkentés elől. Yes! Yes!
Tovább erősítem a futóművet, és komolyabb szilentek is jönnek majd. Az ajtókat lesz idő kitapasztani a már így is másfél hónapja a csomagtartóban cipelt Dynamat hangszigetelővel. Felkerülnek a gyári dobok, de természetesen marad a Pace Setter szett, és az 50-es csövezés.
A belsejében is kicserélek ezt-azt, bekerülnek a műszerfalba az Eee Pc csatlakozói, és megvalósulhat a real time kapcsolat a Piggy-back vezérlőegységgel. Nesze neked Fast and Furious. És igen, vissza kell majd cserélnem a műszerfalat, mert a 200-as skála végén erősen görbülne a mutató.
Na de miről is van szó?
Az én autóm motorja egy 2.0 literes blokkon alapul. Erre lett felpakolva egy JDM 2.2-es motor 12 szelepes hengerfeje, és annak szívósora. Erről annyit érdemes tudni, hogy tökéletesen megegyezik a feltöltött 2.2-es motor hasonló egységeivel.
Szóval ehhez adott, egy laptopról programozható gyújtás rendszer ami egy MSD gyújtótrafóval is meg lett erősítve. Igen komoly darab, 150%-os teljesítménytöbblet a gyárihoz képest. Meg van a Pace Setter 4-1 leömlő, és annak alsó a motor alatt átvezető szekciója is. No és ott figyel a beépítendő Real Time vezérelhető kiegészítő computer.
Az lesz, hogy fogom majd a nagyobb blokkot, szépen kipofozom, és ha kész rádobjuk a japán hengerfejet, és a szívósort. Lehet nem fogok kínlódni a feltöltéssel. Azért 180 Le az 1200 Kg-hoz elég kell legyen...
Azzal a mocival kicsit komolyabban keni majd.
Esetleg ha megszalad, akkor összkerék – ami nem más, mint a legendás 323 GTX hajtáslánca méretre szabva.
Beszóltak