Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Ezért szeretjük a Quattrot

2008.05.30. 16:00 | Rocko- | 31 komment

Címkék: audi rally quattro walter röhrl stig blomqvist


A Quattro meghajtásnál nincs jobb, sőt, személy szerint nem hiszem, hogy valaha is lesz. Megmondta Csikós is, ezzel egyetért Walter Röhrl, Stig Blomqvist is. Szóval mi ezért szeretjük a Quattrot:





Valamint hogy egy klasszikust idézzek, Gyuri bácsitól, pontosabban plágizáljak: És berakta! És berakta!



A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr70494265

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ommm 2008.05.30. 16:19:44

Rocko: vitatkoznék. "nincs jobb" de mihez???
Ralizni, oké
bolondbiztosan, biztonságosan vezetni, oké
de azért van ahol a súlytöbblet számít. kemény tizedek csúszhatnak el rajta.
na és a móka, a kontrollált csúszka, a farkitörés, nem mondom, hogy drift, mert nem arra gondolok.
hanem amikor a segged alatt finoman bemoccan a kanyarba a gép, na az az, amit a legjobb quattro sem fog soha tudni.
durván, belengetve jöhet a powerslide, lehet mókázni (pláne egy EVO-val, igaz itt most Audiról van szó és hát nem egy kategria a kettő (a WRX is erősen alulkormányzott alapból, nehéz kibillenteni)), de a lényeg, a finomság valahol máshol van.

ommm 2008.05.30. 17:05:22

Kíváncsi lennék, ki vezette a Tököli drift edzésen. Feltűnik Lucky Boy régi V8 as E30-a is a képben.
Szóval minimum tavalyi a vid.

martong 2008.05.30. 17:25:23

jah jó a "kvátró" ha a balfa.. tulaj nem felejti el abban is cserélni az olajat - megsúgom: elfelejtni, meg a váltóban is, így lesz a dicsó quattro hajtás gyenge elsőkerekes autó, fölös difikkel, plusz súllyal

amúgy a quattroval hóban állatkodni az egyik legjobb dolog

danken 2008.05.30. 18:25:19

Így van, nekünk már a második autónk van ilyen meghajtással, és tökéletes, és igen, bolondbiztos, hóban meg rohadt jó, evo, sti, nem erre készült, azt ne vegyük ide, mostani quattrók meg már nem 50-50%-al dolgoznak, sőt mostanra pályán már mennek olyan időt mint a bmw-k sőt pár tesztben már jobbat is, ami azért nem rossz , nyilván a hátsókerekes(régi) bmw-kel élvezetesebb vezetni, ezt nem is vitatom. ommm azért ahogy elnéztem az R8 tesztjét pl ötödik sebesség című műsorban, nagyon is tudta a quattro azt a finom csúszást, amire szerinted soha nem fog tudni.

danken 2008.05.30. 18:26:34

amire-amit

ommm 2008.05.30. 18:45:18

jójó...
tudja, tudja, de míg az ember oda eljut :)
nem egyszer csapná össze.
dehát én beteg vagyok, kevés új dolog mozgatja meg a fantáziám. az M3 már nem, az RS4 (állítom) még jobb is nála, ortodox BMW-sek, akik ültek már benne tudják, miről beszélek.
nagy a súly, túl sok a kielégítendő igény. ez a baj. az embereknek univerzális autó kéne, de olyan nincs.

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.05.30. 18:56:57

nemrég cseréltünk váltó difi meg minden olajat a gépbe, ugyhogy mosmá ő is örül ^^ és a valóságban már a pluszsúly se jelentős, főleg a nagyobb autóknál, meg amugyis az audi rengeteg alumíniumot használ, így az a plusz 50-60 kiló ami mostanság a quattro súlya, elenyésző...és annyi az egész hogy gyönyörűen lehet bármit csinálni a quattroval is, csak adott mutatványhoz több lóerő kell mint a hátsókerekes társaknak, ennyi.

martong 2008.05.30. 19:42:16

hát jah, ha a """sportkocsik""" kétttonna ötszáz kilósak tényleg nem számít már +60 kiló
de az élmény nem lóerőből jön hanem futóműból és 950kg-ból
(mint megboldogult gépsárkányom)

Rocko- 2008.05.30. 19:45:55

ommm: igazad van, akkor úgy látszik pontatlanul fogalamztam. a Quattro öszkerék meghajtásnál. de a többiben egyetértünk, bolondbiztosságra, rallyra ez a legjobb, minden másra RWD. :)
powerslide-nál nincs jobb - szerintem. tény, ha drift se szar, de valahogy az annyira nem az én világom. :)

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.05.30. 20:03:29

tisztában vagyok vele. nem egykategória, attól függetlenül tartom hogy ugyanolyan élménydús lehet. én egy iyennek pl már ugy örülnék mint majom a farkának: en.wikipedia.org/wiki/Audi_Quattro persze sor5tel :)

danken 2008.05.30. 22:42:15

Természetesen azt elfelejtettem mondani, hogy ahoz , hogy így menjen a bóják között ekkora sebességgel, nem elég a jó autó, meghajtás, a sofőr is kellett hozzá, nem kevés tudásával, ami ugye ott nem hiányzott

Rocko- 2008.05.30. 23:35:24

milu: jó hát majd elviszlek egy körre. :)

AP: á, az nem tud ilyet. :)

AP (törölt) 2008.05.30. 23:44:19

Tud az mindent..
Az Audi mikor vonult ki a ralizás élvonalából, 18-20 éve?
A Subaru mikor jelentette be az új WRC-t, két napja?

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.05.30. 23:51:59

AP: azért annak nézz utána miért szállt ki...

gof 2008.05.31. 00:29:04

ommm: szerintem van univerzális autó; úgy hívják, BMW X3 3.0sd. A baj csak az, hogy kicsit drága...mondjuk tulajdonképpen még szerencse, hogy az, mert ha sokaknak lenne ilyen, akkor meg a Föld rohadna még hamarabb széjjel...

csiky944 2008.05.31. 07:50:58

Junior sztem AP máshogy értette a kivonulást

Rocko- 2008.05.31. 12:24:07

AP 2008.05.30. 23:44:19
kivonult igen, na és? azótan em csak hevernek a pamlagon, attól függetlenül fejlesztenek még. csak nem versenyre. de ha kell, ott van még a DTM, ott még megvannak.

miluman · autobuzik.blog.hu/ 2008.05.30. 23:50:56
megnéztem, ezt is: www.youtube.com/watch?v=EEY1KYIaszA
sztem nem olyan szép az íve.

gof · rapid.blog.hu 2008.05.31. 00:29:04
hááát, arról minden eszembejut, csak az nem h univerzális. :)

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.05.31. 13:41:37

szerintem az ív leginkább az út felületétől függ meg attól hogy mennyire tolja az illető a gázt, illeti az audi esetében meddig húzta a kéziféket...

ommm 2008.05.31. 13:47:20

ebben kézi nem volt barátom. ha az az ember vezette, akire gondolok, akkor annak pláne vízen nincs szüksége kézire :))

wiiwii 2008.05.31. 14:39:32

es szerinted a quattro hajtás honnan van? bizony a subarutól. utána lehet szépen nézni. ne keverjük a szezont a faszommal ha lehetséges

Rocko- 2008.05.31. 15:11:23

igen, nyilván a Subartól. :D
"Volkswagen Group has been developing four-wheel drive (4WD) systems almost since its inception during the Second World War."

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.05.31. 15:33:57

ommm: az első mozdulatra gondoltam, egyenesen jön a kocsi, kicsit elfordul a kerék, de annyira nem hogy ott ennyire elkellett volna szállnia rögtön, ugyhogy ott szerintem volt, utána biztos nem :)

danken 2008.05.31. 16:24:54

wiiwii, igen, a subarutól van, egyik éjjel ellopták a terveket, így történt, törlesztésként most átadják a dsg váltó tervét:)

AP (törölt) 2008.05.31. 17:39:14

Tényleg azon vitatkoztok, hogy a mai napig wrc-szinten fejlesztett, vagy a húsz éve a dagadt prémium luxusszedánok sajátjaként számontartott négykerékhajtás tud-e durvább trükköket?

Flat-6 2008.05.31. 19:58:17

wiiwii: Inkább te néztél volna utána ennek egy kicsit, mert ostobaságokat írtál. Csak hogy tudd, az Audi legelső quattro rendszeréhez a VW Iltis terepjáró hajtáslánca szolgáltatta az alapot.

[@Részeg@] 2008.05.31. 20:15:09

www.youtube.com/watch?v=ymcif2ZYe9Y&feature=related

Escort Cosworth 4 evva....

R.I.P Richard, Colin

Rocko- 2008.06.01. 18:17:37

AP én nem vitatkozok. :}

b. 2008.06.03. 15:29:07

Nem nagyon értek ehez, de múltkor láttam egy doku-filmet a 4WD ről. 1.: 1910-es évek, Spyker. Difi hiányában hóban ugyan jó volt, de szárazon-kanyarban halál. 2.: Audi Quattro. Forsprungdurstekknik :)
süti beállítások módosítása