Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Keresztben, könnyedén

2008.07.10. 08:00 | miluman | 13 komment

Címkék: japán autó drift ae86 sprinter hacsiroku levin trueno

- Te, ez meg mi a rák?- néztünk egymásra haverral, valamikor 2004 novemberének végén, amikor először kezünk közé kaparintottuk a Need For Speed akkori új részét, az Underground 2-t. Két tizenéves srác, épp farkasszemet nézett egy bordó festésű, kifejezetten ronda, szögletes, bukólámpás ismeretlen autóval,ami anakronisztikus módon kilógott a maga 80-as évekbeli kockásságával a többi választható autó közül.


- Hm, azt írja hogy Toyota Corolla GTS. De mit keres itt egy Corolla? Mondjuk ha már a 206-os belefért…
- Nézzük meg, hogy megy. Kiváncsi vagyok…
- Oké. Te…ez hátul hajt! Corolla és hátul hajt?
- Idevele!


Itt kezdődött minden. Miután meguntuk a játékot, hazamenve utánanéztem hogy mi is ez. Nocsak. Toyota Corolla GT-S Twin Cam, alias AE86, alias Hacsiroku. Elég sok neve van. Kis keresgélés után találtam mégtöbbet: Levin, Sprinter/Trueno. De van amelyiknek nem bukólámpája van. És van kétajtós és háromajtós kupé is (liftback, de hívják hatchbacknek is). Itt már kezdett nagyon érdekelni a dolog.


 

Az AE86 széria, melyet 1983tól 87ig gyártottak, gyári kódja így értelmezendő: az A a motorra utal (a 3A és 4A motorokat szerelték az autóba, 87-120 lóerő), az E a Corolla családra utal, a 8-as a család 5. generációjára (E80 széria), a 6os pedig annak 6. változatára (felszereltségi szintjére) utal. A Levin jelöli a fixlámpás darabokat, melyeket Európába szántak, a Srinter/Trueno pedig a bukólámpás (pop-up),melyet Amerika és a Közel-Kelet kapott főként. És körülbelül ennyi köztük a különbség. 1986ban egy újabb kis frissítésen estek át, amikor is változtattak hátsó lámpáikon. Ám a japán ezeket is megkülönbözteti: a frissítés előtti darabok a „Zenki”-k, az az utániak a „Kouki”-k. Rengeteg féle felszereltségi szintje volt, azokat is nevekkel látták el, de azt már nem sorolom fel. Meg lehet nézni itt.


A gép maga az egyik utolsó fajtájából: pörgős motor elöl hosszában, hajtás hátul, menetkészen 940 kiló körül, igazi élményautó-recept. Váltója 5 fokozatú kézi, vagy 4 fokozatú automata lehetett. Így a kis sportkupé erősebb változatai akár 7,5 másodperc alatt felgyorsultak 100km/h-ra, végsebességük a 200at karcolta. Hossza 4,2 méter, tengelytávja 2,4, szélessége 1,63, magassága 1,36 méter. Többségük 4 hűtött tárcsaféket kapott, opcióként rendelhető volt LSD is hozzá.

Ez bőven elég volt ahhoz hogy sikeressé, vagy legalábbis kedveltté tegye, nem csak a hétköznapokban: jól tuningolható motorja és könnyedsége miatt előszeretettel használták A és N csoportos raliautóként, még jóval gyártása leállítása után is. De ami igazán híressé, és már-már divatossá tette, az a Shuichi Shigeno által készített manga/anime sorozat, az Initial D volt, melyben a főhős egy Sprinter Trueno GT-APEX-el versenyez, lefelé a hegyi szerpentineken (touge), a többi utcai versenyző (hashiriya) ellen. Film is készült az anime alapján, szerintem üti a Tokyoi Hajszát (fuj…). A japánban csak Hacsirokuként (japánul 86) emlegett autót tovább népszerűsítette a nagy Keiichi Tsuchiya, a Drift King, egy japán versenyző legenda, aki nemrégiben vonult vissza, de saját drift-csapatot és garázst üzemeltet. Saját Drift Bibliájában ezt az autót is használta, főként az alapok bemutatásához.

 

 

A D1 Grand Prixben (a legnagyobb drift kupában) is sikert sikerre halmoznak. Anno valamikor az összes nagy drift versenyző ezzel az autóval kezdte,és vannak akik továbbra is kitartanak mellette: a kis szívómotoros Hacsik, 2002ben és 2006ban is nyerni tudtak, sok jóval erősebb és gyorsabb ellenfelet (Nissan Silvia, Skyline,Toyota Altezza, Supra) maguk mögé utasítva.

Az utóbbi pár évben a számítógépes és konzolos játékok körében is igen kedveltté vált a kis kupé: Need For Speed Underground 2 és Need For Speed ProStreet, Drift City, Forza Motorsport 1 és 2, az összes Gran Turismo, a Tokyo Highway Battleben, és Tokyo Xtreme Racerben, valamint TOCA Touring Car szériákban, valamint a GRID-ben is megtalálható.


Az egész világon népes rajongótábora van, és ebben mi sem vagyunk kivételek: elég csak Karottára gondolni, neki is van egy, vagy ott vannak a srácok az Initial Driftersnél, ők szinte csak olyanokkal tolják, kiemelném közülük Tóth Zoltánt, akinek alig pár hónapos a frissen épített autója, és ő maga is nemrég kezdte ezt a sportot, és legutóbb a kakucsringi versenyen a 3. helyezett lett a II. osztályban, a 150 lóerős csodaszépen helyreállított géppel, megelőzve sok-sok nála jóval erősebb gépet (pl. Karottát aki a 300 lovas SX-el ment, ő 12. lett). Ezúton is további sok sikert kivánok minden AE86os drifternek (meg persze az összes többi drifternek is, de most ők vannak kiemelve), szerencsére ez egy olyan sport ahol nem könnyű összetörni a gépeket, így még sokáig tolhatják, könnyedén keresztben.

 




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr82559387

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sam8888 2008.07.10. 11:07:37

Nagyszerű poszt! :D AE86 powa! Kár, hogy itthon kevés van belőle. Egyébként TéZének van egy eladó kupéja kiváló állapotban!

www.hasznaltauto.hu/2159817_toyota_corolla_1984

Egyébként a Toyota Starletet ismeritek? Abból is van hátulhajtós, csak itthon azis elég ritka. Egy elmebeteg japán belerakott egy hacsiroku blokkot és azzal driftel...

Sam8888 2008.07.10. 11:10:56

Ja! Egykis pontosítás! A Sprinter a hatchback verziót jelenti a Trueno a bukólámpát, a Levin meg a Fixlámpát.

XJS · http://www.ae86.hu 2008.07.10. 11:30:00

Meg meg egy kis pontositas: az LSD nem rendelheto opcio volt, hanem sztenderd a GT-ben (16 szelepes befecsis motor) az SR (8 szelep karbi) pedig meg rendelheto sem volt. 4 hutott tarcsafek sosem volt, a GT-ben szeria az elol hutott, hatul tomor, az SR ben elol hutott, hatul dob. A zenki/kouki valtas nem 86-ban volt, hanem 85-ben, es nem csak a hatso lampak valtoztak...Az csak halkan jegyzem meg, hogy az A meg N csoport nem csak ralira vonatkozik, hanem palyara is...(A japan driftsporthoz nem ertek, de szvsz 2006-ban a malaj bajnoksagot nyertek hacsival, a japant nem...)

Rocko- 2008.07.10. 12:39:39

hmm, fasza post lett! :)

Tóth Zoltán · http://ae86.blog.hu 2008.07.10. 13:59:28

Oooh, köszönjük szépen :) Szuper cikk!

TéZé · http://hacsiroku.blog.hu 2008.07.10. 16:50:58

Én ismerek egy autóbuzit, aki puding megvenni az a bizonyos autót.. Igaz, oMm? ;)

Talán még két apróság, ami a hazai élet Hachiéletből kimaradt: XJS penge oldala, a www.ae86.hu és a fórum, ahol banázunk:

performance-tuning.hu/forum/index.php?showforum=29

ommm 2008.07.10. 16:56:13

Te bimbó!
Mit tegyek, fáj a szívem érte, kredit híjján nem adod, kényszermunkát pedig nem vállalok.
Esetleg egy alig használt vese?
A görög nem viszi?

TéZé · http://hacsiroku.blog.hu 2008.07.10. 17:04:29

Vicc volt, ne szívd mellre.. :)

Most épp csönd van PAPAGEORGOPOYLOS GEORGIOS (lol) irányából, de nincs para, az autoscount-os hirdetésre elég komoly a pörgés.

ommm 2008.07.10. 17:17:09

Dehogy szívom. Csak jó gazdája legyen.
Én már drifre is sajnálnám.
Ne legyen már mindegyiknek az a sorsa, hogy széthajtva/ütve végzi.

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.07.10. 17:47:33

igen, pont ezért tettem be egy teljesen gyári állapotú, zsír új darabról képet, mert ilyen már ugysem létezik :) legalább képen meglegyen

Walaki · http://www.drifter.hu 2008.07.11. 22:44:28

A hacsisok nevében köszönöm :DD Jó dolog egy ilyen -még az egész világra nézve is szűk- körbe tartozni :))

Walaki · http://www.drifter.hu 2008.07.11. 22:46:20

Én először a Gran Turismo 3-ban találkoztam vele még kb. 2001-ben...beleszerettem a formájába egyből (igen, nekem a valaha épített egyik legszebb autó a hacsi :) Aztán 7 évre rá megvalósult az álom és immáron több mint fél éve boldog vagyok minden reggel amikor kinézek az ablakon és egy AE86-ról tükröződnek a -stílszerűen- felkelő nap sugarai :))

SutteR · http://www.sutter.hu 2008.07.14. 08:17:34

Naaaagy poszt! Köszönjük a "hachis társadalom" nevében! :)

Az XJS által említett apróbb pontatlanságok pedig csak nekünk szúrnak szemet, akik ezzel kelünk és fexünk, így is komoly kutatás eredményét olvashatjuk.
süti beállítások módosítása