A reggeli rituálék fontosak az életben. Az a fajta emberke vagyok, aki reggel jóval korábban felkel, mint amikor indulnia kéne. Szeretek reggel kényelmesen készülődni. Némán, álmosan bambulni ki a fejemből. Elkortyolgatni a reggeli kávét, aztán még egyet és közben pötyögni a laptopon. AB-TC-hasznaltautó.hu. Kb. ez a sorrend, bár mostanában a használtautót hanyagolom reggel.
Legtöbb autóbuzinak vannak standard, amolyan „bármikor kellene ilyen autó” típusai. Ezek azok, amikre szinte mindig rákeres. Aztán nálam mindig van valami aktuális projekt, amiből persze ritkán lesz valami, de tény, hogy nagyon könnyen tudok ideológiát kreálni bármely típus köré, hogy valójában miért is van nekünk szükség rá. Nos, úgy alakult, hogy a bármikor és az aktuális projektautó is hasonlít egy dologban. 4000cm3, vagy annál nagyobb motor. És itt az ok, hogy miért nem reggel nézegetem Őket.
Nemrég volt egy poszt nálunk, melyet apamackó barátom jegyzett és az üzembentartói körül kialakult hercehurcát vesézgették ki. Régóta mondom, hogy tudom a megoldást a dologra, és úgy tűnik több ember is hasonlóan gondolkodik, mint én. Szerintem, leginkább akkor járna el igazságosan az állam, ha az átírási illetéket a gépjármű forgalmi értéke alapján (Eurotax) számolná ki. Hengerűrtartalom után számolni igazából érthetetlen számomra. Nyilván általában azok vesznek nagymotorral autót, akik tehetősebbek, de ugye senki sem gondolja, hogy egy 20 milliós, új S-osztályt vásárló és egy 7-800 ezerért 126-os mercit vevő ember, hasonló anyagi körülmények közt él.
Aztán még érvelhetnének azzal is, hogy a nagyobb motor jobban szennyezi a környezetet, és ez amolyan büntipénz. Elfogadnám, ha Magyarországon létezne környezetvédelem, illetve környezettudatos gondolkodás a kormány részéről. Az, hogy évek óta nem tudják megakadályozni a Rába habzását például nem az. (Inkább amolyan tutyi-mutyi világbohócaivagyunk szánalmas mittoménmi.)
Aztán persze rúgjunk még egyet a nagymotoros autót vevőkbe, legyen nekik drágább a köbcentinként fizetendő összeg. Bravó! Sőt, legyen drágább az eredetvizsga is. Agyrém!
Na ilyenek miatt nem böngészek reggel használtautók közt. Francnak van kedve korán reggel felhúzni magát ezen.
Vegyünk pl.: egy jelenleg futó családi projektautót, egy Jeep Cherokeet, vagy Grand Cherokeet. 4000 és 5200 ccm. Nem akarok fiatalt és hibátlant, mert csak télen kellene, így 500 ezer és 1 millió közti sávban nézelődöm.
Legyen például 750 ezer, és 4000 ccm.
Átírási költségek: illeték 96.000,-Ft, forgalmi, törzskönyv: 12.000,-Ft, eredetiség vizsga: 20.000,-Ft (remélem nem hagytam ki semmit)
Állam bácsinak fizettem 128.000,-Ft-ot. Bosszantó.
Forgalmi 6 ezerért? Vicc.
Törzskönyv 6 ezerért? Az meg miért kell, mondja meg valaki!
Eredetvizsga 20 ezerért? Nem rossz, kb. 1000 Ft percenként.
Illeték? Nonszensz.
És ez nem volt túl durva példa. 100.000,-Ft környékén lehet csak igazi csodákat látni!
Szerintetek? Többen választanák a legális utat az üzembetartói helyett, ha értékarányos lenne az átírási illeték?
Valaki mesélje el mire is jó a törzskönyv, és miért van benne lakcím és tulajdonos?
Beszóltak