Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Kis magyar lehúzósdi

2008.08.12. 10:00 | Lowtyo | 47 komment

Címkék: dilemma auto vetel waddafakk


A reggeli rituálék fontosak az életben. Az a fajta emberke vagyok, aki reggel jóval korábban felkel, mint amikor indulnia kéne. Szeretek reggel kényelmesen készülődni. Némán, álmosan bambulni ki a fejemből. Elkortyolgatni a reggeli kávét, aztán még egyet és közben pötyögni a laptopon. AB-TC-hasznaltautó.hu. Kb. ez a sorrend, bár mostanában a használtautót hanyagolom reggel. 

Legtöbb autóbuzinak vannak standard, amolyan „bármikor kellene ilyen autó” típusai. Ezek azok, amikre szinte mindig rákeres. Aztán nálam mindig van valami aktuális projekt, amiből persze ritkán lesz valami, de tény, hogy nagyon könnyen tudok ideológiát kreálni bármely típus köré, hogy valójában miért is van nekünk szükség rá. Nos, úgy alakult, hogy a bármikor és az aktuális projektautó is hasonlít egy dologban. 4000cm3, vagy annál nagyobb motor. És itt az ok, hogy miért nem reggel nézegetem Őket.
 
Nemrég volt egy poszt nálunk, melyet apamackó barátom jegyzett és az üzembentartói körül kialakult hercehurcát vesézgették ki. Régóta mondom, hogy tudom a megoldást a dologra, és úgy tűnik több ember is hasonlóan gondolkodik, mint én. Szerintem, leginkább akkor járna el igazságosan az állam, ha az átírási illetéket a gépjármű forgalmi értéke alapján (Eurotax) számolná ki. Hengerűrtartalom után számolni igazából érthetetlen számomra. Nyilván általában azok vesznek nagymotorral autót, akik tehetősebbek, de ugye senki sem gondolja, hogy egy 20 milliós, új S-osztályt vásárló és egy 7-800 ezerért 126-os mercit vevő ember, hasonló anyagi körülmények közt él.
 
 
 
Aztán még érvelhetnének azzal is, hogy a nagyobb motor jobban szennyezi a környezetet, és ez amolyan büntipénz. Elfogadnám, ha Magyarországon létezne környezetvédelem, illetve környezettudatos gondolkodás a kormány részéről. Az, hogy évek óta nem tudják megakadályozni a Rába habzását például nem az. (Inkább amolyan tutyi-mutyi világbohócaivagyunk szánalmas mittoménmi.)
Aztán persze rúgjunk még egyet a nagymotoros autót vevőkbe, legyen nekik drágább a köbcentinként fizetendő összeg. Bravó! Sőt, legyen drágább az eredetvizsga is. Agyrém!
Na ilyenek miatt nem böngészek reggel használtautók közt. Francnak van kedve korán reggel felhúzni magát ezen.
 
Vegyünk pl.: egy jelenleg futó családi projektautót, egy Jeep Cherokeet, vagy Grand Cherokeet. 4000 és 5200 ccm. Nem akarok fiatalt és hibátlant, mert csak télen kellene, így 500 ezer és 1 millió közti sávban nézelődöm.
Legyen például 750 ezer, és 4000 ccm.
Átírási költségek: illeték 96.000,-Ft, forgalmi, törzskönyv: 12.000,-Ft, eredetiség vizsga: 20.000,-Ft (remélem nem hagytam ki semmit)
Állam bácsinak fizettem 128.000,-Ft-ot. Bosszantó.
Forgalmi 6 ezerért? Vicc.
Törzskönyv 6 ezerért? Az meg miért kell, mondja meg valaki!
Eredetvizsga 20 ezerért? Nem rossz, kb. 1000 Ft percenként.
Illeték? Nonszensz.
És ez nem volt túl durva példa. 100.000,-Ft környékén lehet csak igazi csodákat látni!
 
Szerintetek? Többen választanák a legális utat az üzembetartói helyett, ha értékarányos lenne az átírási illeték?
Valaki mesélje el mire is jó a törzskönyv, és miért van benne lakcím és tulajdonos?
 



A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr93611781

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SCYLLA 2008.08.12. 10:51:48

Teljesen egyetértek....
Felháborítóan sokat kell fizetni, akár már az átlagos kc esetén is

Libido 2008.08.12. 11:27:33

Akkor már megemlíthetjük, hogy miért fizet többet az ember KFGB-nál piros autóra, miért fizet többet a budapesti lakos, mikor józsika is itt használja, csak a salgótarjáni anyuci nevére van írva, ráadásul nagy ccm3-ra is ugraásszerűen nő a kötelező, pedig az 1.6 civic vti lóerőben veri a 2 liter felettieket is stb stb stb
Úgy sz@ar, ahogy van.

tigris 2008.08.12. 11:34:14

Teljesen normális, ha nagy autót akarsz, akkor fizesd meg, főleg ha egy régi vacakot. Minek családi autónak 4000-5000 köbcentis áruld már el? Ja és azzal aztán tényleg szennyezed a levegőt. Szerintem 2000 köbcentis maximum meg tenné, és annak elviselhető az átírása. Ez csak egy rongyrázás, nagy autó, nagy motorral, vagány legyek. Kérdem én, hogy az új suzukis vagy a másik kis autós fizesse meg azt, hogy Te egy böszme nagy kocsival akarsz járni, nem fizess érte csak Te, majd a tankolásnál is ás a javításnál is. Ezek a régi amcsi szarok nagyon strapabíróak majd meglátod, mikor viszed a szervizbe. Svájcba most készülnek betiltani az ilyen benzinfalókat, remélem sikerül nekik. Aki a mai utakon nem tud autózni egy 2000 köbcentis autóval, ami kb 150 le, annak valami gondja van.

hoseman 2008.08.12. 11:40:46

..tigris! neked van gondod cimbora..de jó nagy!! szar az élet mi?.. kurvázz egyet töki,utána kitágul a világ!

ommm 2008.08.12. 11:42:15

tigris 2008.08.12. 11:34:14

fejlecet nézted?
olvastad?
falra hányod a borsót barátom.
a vájci zöldek meg majd vigyék kórházba a 140 kilós fatert villanyautóval, ne böszme mentővel, mert zabálja a benzint/naftát.
faszság.
sok wannabe-zöld

lacc 2008.08.12. 11:42:32

nyilvan maga az atirasi illetek az, ami a problema maga.
az eljarasi illeteknek a felmerulo adminisztracios koltsegek fedezeset kellene szolgalnia, a maradek bevetelt pedig tessek gepjarmuadobol megtermelni.
a gepjarmuadot pedig tessek karosanyag-kibocsajtas alapjan megallapitani; igy ha valaki oreg, es kornyezetszennyezo cuccot hasznal fizessen tobbet, ha valaki kornyezetbarat cuccot hasznal, fizessen kevesebbet.

Rakenro 2008.08.12. 11:56:08

Tigris! Demagóg vagy!!! Te az a tipikus magyar vagy, aki úgy gondolja, hogy ha nekem nincs, másnak se legyen... Az ilyenek miatt (is) tart itt az ország, ahol...

Lowtyo 2008.08.12. 11:56:31

tigris:
Ált. az mondja, hogy értelmetlen nagy motorral szerelt autót venni, akinek még nem volt, vagy nem vezetett ilyet. Sokáig én is úgy gondolkodtam, hogy értelmetlen 2000 ccm-nél nagyobb motorral autót venni, aztán megvettem a mostani autónkat és most már nem vennék kisebbet. Amúgy nem rongyrázásból vettük, külsöre senki sem mondaná meg mekkora motor van benne. Viszont a nagymotor igencsak kényelmes autózást tesz lehetővé. És igen, fizetek a kútnál, fizetek a szervizben a kényelemért, ezzel tisztában voltam, mikor vettem. Csupán arra próbáltam rámutatni, hogy ha már veszel valamit a spórolt pénzedből és az állam ezen apropóból kéri, hogy fizess neki illetéket, azt tegye már értékarányosan. Ennyi erővel fizethetnénk illetéket hengerszám, ülőhelyek száma, ajtók száma....után.
A új Suzukis dolgot nem teljesen értem.

V8 2008.08.12. 12:01:10

@tigris 2008.08.12. 11:34:14

És ha valaki nem családi autónak használ egy nagy köbcentis autót? Én egy kb 800000 Ft piaci értékű autóra fizettem kb 100000 Ft átírási illetéket, plusz az egyéb apróságok. Ritkán járok vele a városban, éves bérletem van. Nem szennyezek többet az évi 10-15000km-emmel, mint az, aki egy vadonatúj kisautóval évi 30-40000km-t megy.

Egyébként az átírási illeték NEM a környezetvédelem miatt van, hanem az a célja, hogy a tehetősebbek többet tegyenek a közösbe*. Csak azt felejtették el, hogy a köbcenti nem feltétlenül határozza meg az autó értékét.

*amit aztán jól el lehet lopni

BB · http://bbblogja.blogspot.com 2008.08.12. 12:01:54

Mire való a törzskönyv? Pl. lehetővé teszi a hitelre történő autóvásárlást. Uis amikor megveszed az autót, az lesz a hiteled fedezete, azaz ha netalán nem fizetnéd a törlesztő részletet, a bank visszaveszi az autót, eladja, és a befolyt összegből lezárja a hiteled. A törzsköny, ami nélkül nem adható el az autó, ilyenkor a banknál van, míg a forgalmi nálad, hogy tudj közlekedni az autóval, kötthess rá biztosítást stb.. Ha nem lenne törzskönyv, a bank kezében nem lenne semmi biztosíték, hogy nem adod el az autót a háta mögött (mint ahogy a törzskönyv előtti időkben egyesek üzemszerűen tették ezt...), így magasabb lenne a hitel kozckázata (ezzel a kockázati költsége), amit veled fizettetnének meg hitel-kamat formájában. (vesd össze a régebbi 30-40%-os THM-eket a mai 1-6%-ossal...)

Lowtyo 2008.08.12. 12:02:16

lacc:
Ha károsanyag-kibocsátás után kellene adót fizetni, biztos szarul járnék, bár hengersoronként van egy katalizátorom és működnek is.
Minden esetre jóval igazságosabbnak érezném, mint ezt az illeték néven futó sarcot.

Lowtyo 2008.08.12. 12:06:13

BB

OK, de akkor nem lehetne ezt simán bejegyezni a forgalmiba?

offday 2008.08.12. 12:09:45

30 éves Zsigulimmal tudom szélsőséges példa vagyok.
Szó szerint bontószökevény a jármű, le akarták adni - úgy mentettem meg; 10E Ft ellenében hoztam el. Természetesen törvénytisztelő állampolgárként nevemre vettem, az alábbi összegekért cserébe kaptam tiszta lelkiismeretet:
-Eredetvizsga 17E
-Törzskönyv 6E
-Forgalmi 6E
-Biztosítás 10E
-Átírás 18x1300=23.400Ft
-------------------------------
összesen: 62.400Ft azaz jelen esetben az autó vételárának több mint 600(!) százaléka!!

Ja...és a legnagyobb vicc az átírás hivatalos megnevezése: "vagyonszerzési illeték"
Szóval senki ne nevessen, vagyonos ember lettem! :)

tigris 2008.08.12. 12:18:50

Na, akkor elmondom mire gondolok, mert lehet rosszul fogalmaztam.
"Rakenro:ha nekem nincs másnak se legyen" erre csak annyi, hogy nekem már akkor volt 5,2-es Jeep-em amikor te még álmodtál róla, ja és egy éves tehát még nem egy elavult konstrukció. De most is van a garázsban pár db, csak nem benzinfaló. Da ha azt akarok, mert csak azzal lehet autózni, akkor nem sírok, hanem kifizetem ami jár és nem az államot baszogatom mindenért, na látod azért tart itt ez az ország mert ez mindenkinek megy. Ja és különben autó kereskedő vagyok. Mielőtt elkezdenétek csak magyarországi autóval foglalkozom.
"ommm: a vájci zöldek meg majd vigyék kórházba a 140 kilós fatert villanyautóval, ne böszme mentővel," nem, tőlük meg a tűzoltóktól meg még sok egyéb feladatát ellátó szervezettől sem venném el. De mi lenne ha nem személyeskednétek, hanem ép érvekkel győznétek meg róla, hogy nagyon kell a nagy köbcentis autó. a Suzukissal meg arra céloztam, hogy megvesz az új autóját, ami kb 11 köbcenti, nem szennyezi a levegőt, nem falja a benzint, akkor miért fizessen Ő többet, mint Te.

KopaszMercis 2008.08.12. 12:22:28

Kurva egyszeru a megoldas. Minden ilyen illeteket adot geci felszamolni...

A benzin es diesel adojat emeljek meg nagyon keruljon egy liter uzemanyag 2000 forintba. A hataron minden auto tankjat szivjak le, es aki megis behoz benzint, azt falhoz allitani es agyon loni.

Igy mindenki annyit fizetne amennyit hasznalja az autojat.

tigris 2008.08.12. 12:27:24

Ja és akkor az a sport autós akinek csak 1100 kg az autója, de 220 Le, akkor miért fizessen több súlyadót, mint Te a régi autódra, mert az csak 100 Le. Szerintem nem rongálja sem az utat, sem a környezetet annyira, mint egy 10 éves Jeep. Ez a törvény, lehet, hogy nem jó, de ez van. Vagy elfogadod és befizeted ami jár, vagy nem veszel olyan autót aminek sok az illetéke, nem kötelező. Ja és azt is hozzá tehetném, hogy ebben az országban, szinte mindenki nagyobb autóval jár mint ami kellene neki, vagy megengedhetne magának.

zsoci 2008.08.12. 12:28:30

Szerintem meg egységárasan kellene átírni mint az több helyen dívik a világban, hiszen minden autóval ugyanannyi a munka.
mondjuk úgy 6-10e ft megfelelő lenne és bőven fedezné a felemrülő költséget. ( összesen ennyi ). A drágább autóval rendelkezőt meg nem kell büntetni azért mert telik rá.
A törzskönyv sima hülyeség. A Német-osztrák annak van érteleme, minden korábbi tulaj, felszereltség, egyébb hivatalos bejegyzések, km óra állások. Ez kéne.
Az eredetvizsga semmire se jó. tessék a műszakin megnézni ott úgyis kell. Zöldkártya dettó.
A kötelező meg miért járműre szól ? miért nem vezetőre. Hány járművet vezet egyszerre 1 ember. Hány kárt okoz egy autó magától ?


üdv zsoci

xy 2008.08.12. 12:31:48

A törzskönyvben nincs lakcim

ommm 2008.08.12. 12:33:43

tigris 2008.08.12. 12:27:24

Na jó, lehet kicsit személyeskedő volt. Csak nálam már a "zöld" szóra vörös függönyt borítanak az agyamra.
Nem vagyok biztos abban, hogy egy alapjáraton pöfögő v8 vagy akármi nagyobb, jobban szennyezi a környezetet, mint az ugyanolyan sebességet 4-5 ezren pörgetve elérő kis motorok.
Nagyon lábfüggő a fogyasztás.

Próbáltam mindkettőt, most is kismotoros autóm van, és Istenemre, soha többet nem fog kelleni.
Nem jók a jogszabályok és a törvények, de sosem lesznek azok, ésszerű döntés nincs, esetleg kompromisszum, de az sem ér célt mindenkinél.

ommm 2008.08.12. 12:36:02

Jah, Lowtyonak tényleg kell. Mivel nehezen megközelíthető helyekre kell fuvaroznia a családot képbe jöna Csirke és a Grand, de néhanapján jól jön a dinamizmus is, ami miatt jó a benzin.
Ja, és a büdzsé is véges, nem az a kivagyiző gyerek, hidd el.

tigris 2008.08.12. 12:42:12

ommm

Látod ezzel én is egyet értek, hogy nem jók a jogszabályok. Nekem sem tettszik az eredetiség vizsga, de mit lehet vele csinálni, behozták fizetnünk kell. Pedig az elején ez arról szolt, hogy majd kevesebb lesz a lopás, meg majd aki bevizsgálja az autódat és mégis gond van vele, az anyagi felelősséggel tartozik, én még nem találkoztam ilyennel. Egyébként én sem vagyok zöld, sőt írhatnék róla, de az ember magáról rosszat nem ír ugye:)))

jkhjuklihj 2008.08.12. 12:43:52

hm...van egy 2 tonnánál valamivel könnyebb, '85-ös (utolsó széria) kombim, 2,3l-es motorral. 300e volt, kasztni teljesen rendben, motor kicsit kopott, a gyári 115-ből hiányzik már pár ló, de nem én vagyok, aki feltartja forgalmat. Napi használatban van, 9,5-10l-t fogyaszt 95-ösből (50km-ről pestre, belvárosba be- és kijárós), a zöldkártyában lévő értékek valósak. Átíráskor 82 ezer volt a végösszeg, kötelező évi 100 körül, mert minden eddigi autó családi volt, ez az első, saját néven (33 évesen, 15 éves jogsival, balesetmentesen.)
Köszönöm, hogy megírhattam.

ommm 2008.08.12. 12:46:48

jkhjuklihj 2008.08.12. 12:43:52

hmm....Granada kombi?

Johnny336 2008.08.12. 12:47:10

A normális emberek nem azért vesznek erős autót, hogy letolják a másikat autópályán, és mondhassák, hogy húha, nekem 3.2-es motorom van, neked meg csak 1.1.

Azért jó az erős motor, mert van benne erőtartalék. Tudsz előzni, könnyebben be tudsz sorolni bárhova, mivel egyszerűen pillanatok alatt felveszi a forgalom ritmusát. Az erő miatt biztonságosabb.
Úgyis kifizeti az ember az üzemanyag költségben a nagyobb köbcentit. Akkor minek szopatni még mindenféle más adóval?!

Bambano 2008.08.12. 12:48:58

tigris: nem hinném, hogy egy jól karbantartott 3200-as opel pl. jobban szennyezi a környezetet, mint egy koszlott 1.6 hdi...

Különben is: ha te ugyanazzal az arckifejezéssel szálsz ki egy 1.6 hdi-ből, mint egy 3.2 vectrából, akkor itt offtopic vagy :)

KopaszMercis 2008.08.12. 12:49:24

zsoci:

"A drágább autóval rendelkezőt meg nem kell büntetni azért mert telik rá."

sot, aki tobbet keres fizessen kevesebb adot, hiszen o sikeres, aki meg csoro annak mar ugyis mindegy, nemigaz?

Bambano 2008.08.12. 12:51:33

Lowtyo: sok köbcentis benzinest nem ritkán olcsóbban megkapsz, mint ugyanazt a kasztnit kisebb motorral. Én is azért vettem sok köbcentit, mert jutányos áron volt (a mérethez és a felszereltséghez képest, meg a többi akkori lehetőséghez képest). No persze benzin alatt kereszteltek engem is ... :)

Johnny336: a 3.2-es vectrám fogyasztása nem tér el érdemben a családban található másik 1.8-as vectra fogyasztásától.

jkhjuklihj 2008.08.12. 12:52:27

ommm
igen

És nem tudnám megmondani, hányszor kellett már egy ekkora autó - sokszor még kicsi is. Gyerek, kutya, bringa, fűnyíró, kanapé, fél taunus, anyámkínja. Egy ekkora autó modern kiadásban sem eszik kevesebbet, viszont egy új autó előállítása több kárt okoz, mint egy használt autó jó állapotban való fenntartása. Ennyit a zöldségről.

Kobak 2008.08.12. 12:52:33

drágább/nagyobb autó "büntetése", adóztatásához: nem tudom, hogy feltűnt-e a hőbörgőknek, hogy az ilyen autó (egyébként minden autó) vásárlásakor a számlában megfizeted a 20% áfát... használt autónál ugye ezt már vki megfizette, tehát az államot kár már tényleg nem éri. Ha kintről hozod, akkor ott is ott a - khm - hihetetlenül korrekt, és értékarányos regisztrációs adó. Aztán elmész tankolni, ahol a benzin ugye sem áfát, sem semmiféle adót nem tartalmaz.
Tehát én úgy gondolom, hogy aki nagy és/vagy drága autót akar, az eleve már többféle módon le lett húzva, meg lett adóztatva. Nem kell ezt még tovább ragozni! Szóljon az átírás arról, ami a neve: a gépjármű névre vételéről. Ennek pedig a jogos költségeit el is lehetne fogadni, de a jelenlegi rendszerben ismét csak szabad rablás van.
Egyébként szerintem az üzemanyagon lévő útalap-vagy-mittudoménmilyen adó, majd a megnövelt, tehát az adóra is rászámított áfa már eleve a kettős adózás kategóriájába tartozna, azt meg az alkotmány tiltja... (de lehet, csak én vagyok hülye? :( )

nyuszy 2008.08.12. 12:52:55

Szvsz. a törzskönyv meg az eredetvizsga önmagában nem hülyeség, így azért jó esetben nem veszel lopott vagy mókolt autót. Elvileg.
Az áruk az más kérdés.

KopaszMercis 2008.08.12. 12:54:07

"Úgyis kifizeti az ember az üzemanyag költségben a nagyobb köbcentit. Akkor minek szopatni még mindenféle más adóval?!"

En speciel ugy gondolom (es tudom ezert keresztre leszek feszitve), de tul olcso az uzemanyag, nem erzem ugy hogy eleg nagy a kulonbseg. Ha mondjuk 2000 forint lenne egy liter uzemanay, akkor 100km-enkent egy lupo es hummer kozott lenne 30 000 HUF kulonbseg, most mennyi van? 1000?

Abbol is latszik, hogy noha soha ilyen nominal draga nem volt a benzin megis tobbet adnak el belole magyarorszagon mint valaha. Nem jo ez igy, es a sok balfasz soforbol, es a dugokbol egyertelmu hogy tul sokan ulnek autokban, mert tul olcso a benzin. Legalabb ulnenek at robogora amig lehet.. mindegy

BB · http://bbblogja.blogspot.com 2008.08.12. 12:54:54

Lowtyo: be lehet írni, be is írják az elidegenítési tilalmat. De a forgalmi nálad van, ahhoz hamisítasz a banktól egy igazolást, hogy leróttad a hitelt, bemész az okmányirodába és a készséges hölgy kivezeti a bejegyzést és átírja bárki más nevére az autót. Arra nincs ideje/lehetősége, hogy minden autónál egyenként felhívja az adott bankot.
A banknak kell valami, amit magánál tarthat a fedezet biztosításának érdekében és biztos lehet benne, hogy nem tudod manipulálni.

Hózentróger 2008.08.12. 12:56:05

Bambano

Nekem spec már attól égne a pofámról a bőr, ha egy Opelből kellene kiszállnom.

Semmi baj azzal az 1,6HDi-vel, csak az autó szar körülötte.

jkhjuklihj 2008.08.12. 12:56:30

BB:
és ha vki nem hitelre vesz autót?
Szóval a törzsköny a bankok kedvéért van?

EÖ (törölt) 2008.08.12. 12:56:59

KopaszMercis for Prezident!!!!!

Hózentróger 2008.08.12. 12:59:34

Ja, Mercis nem beszél most se hülyeséget, mégha mindenki meg is szopná a javaslatát, hosszó távon jobb lenne. Kár, hogy a csóreszok alól esne csak ki az autó.

Johnny336 2008.08.12. 13:02:13

Egyébként Pestre elég lenne egy Aixam. Gondolkozom rajta, hogy veszek egyet. Parkolóhellyé válik az egész világ, üzemanyagköltség havi szinten nem lesz magasabb a BKV-bérlet áránál. Csak szopatják a tulajokat keményen. Ez így normális hozzáállás?

Ha mindenki azzal járna, akkor a Hungária körút máris 2x4 sávos lehetne. Jobban elférnének az autók. Talán nem lennének ilyen agybeteg dugulások, hogy Észak-Budán beállsz a sor végére, majd három nap múlva kiérsz Dél-Pestre...

jkhjuklihj 2008.08.12. 13:02:25

nekem erős lenne a 2000Ft/l
így, ha meglátogatjuk a nagyikat, az a 16-17eFt benzin nem okoz gondot, de 100e már sok lenne:) (50l)

vicsigabi · http://vicsigabi.blog.hu 2008.08.12. 13:04:50

és aki napi 150 km-t autózik munkábajárás címszó alatt, az vajon mennyit keressen?

Lowtyo 2008.08.12. 13:10:33

KopaszMercis:
Ha lenne normális tömegközlekedés, biztos sokan használnák, De amíg nálunk 10-15 km-ert 3 átszállással lehet megtenni, úgy, hogy az egyik busz ezek közül hétvégén 30 percenként jár, addig bizony autózom.
És akkor addig kéretik nem nagyon hangoztatni ezt a 2000 forintos benzint. :)

BB:
Biztosan igaz amit írsz, csak ilyenkor az merül fel bennem, ami jkhjuklihj-ben.

ommm 2008.08.12. 13:16:41

jkhjuklihj 2008.08.12. 12:52:27

Grat hozzá! manapság ritka darab. Majd egyszer megnézném :))

tigris 2008.08.12. 13:24:20

"Bambano: Különben is ha te ugyanazzal az arckifejezéssel szálsz ki egy 1.6 hdi-ből, mint egy 3.2 vectrából, akkor itt offtopic vagy :)"
Nem tudom milyen érzés kiszállni egy 3,2-es opelből, remélem nem is fogom megtudni, mert nem tetszik a modell. De ha arról beszélsz, hogy milyen érzés kiszállni egy jól muzsikáló nagy benzinesből, azt tudom. Ja és az 1,6 hdi helyett egy 2,0 hdi, persze a motor körül a kocsi is jó legyen, akkor nincs azzal gond. 160-170 Le az azért már tud menni, és előzni is lehet vele.

babapa 2008.08.12. 13:27:08

Az átírási illetékben a legdurvább az a bizonyos 1890 ccm-es határ. Persze nem progresszív a dolog, tehát 1890-ig 18 Ft, az a feletti részre meg 24, ááá, dehogy. Aki átlépi nyomja a 24 Ft-ot, ahogy kell. 1890 ccm esetén 34.020,- Ft, 1891 ccm-nél meg egyből 45.384,- Gondoljátok el, ültek a PM-ben az áldott jó emberek, és az egyik bedobta, hogy: "Rengeteg ún. 1,9-es autó van. Azokat már mindenképpen fingassuk meg a nagyobb mértékű illetékkel!" A többiek meg helyeseltek.

Jah, egyébként 2,5 V6 Mondeoval járok, kéziváltós. Autópálya, országút sok előzéssel, klímával olyan 8,7 l/100 km körül eljár. Azért az abszolút elviselhető, nem?

Mondjuk városban nincs az a trükk, ami levinné 10 l alá, legalábbis én képtelen vagyok rá, és ez nagyon óvatos közlekedés esetén van. Szerintem esőérzékelő helyett valami városérzékelőt tettek bele, és ha látja a város szélét egyből elkezd szürcsölni.

Dallas 2008.08.12. 13:30:19

Kopasz:
Díjaznám a javaslatot, de:

BKV-val lehetetlen közlekedni, mert kib drága és szájszag/hónaljszag van napszaktól függően. Arról meg nem is beszélek, hogy kurva ritkán jár, tömve van, alszanak rajta a hajléktalanok, stb, szóval menjen BKVval akinek 3 anynja van.

Én sokáig jártam motorral, amíg el nem ütött egy kispolszkis nő, mert nem figyelt. Motorozni életveszélyes BP-en. Robogózni (kis kerékkel) próbálj meg a nyomvájúkban, azonnal pofára esel. Plusz télen mit csinálsz?

Marad az autó ebben az országban jobb híjján. Persze külföldön nem véletlenül járnak annyian robogóval, meg bringával, stb, mert ott van kutúrája. Itt csak a nagyon bártak/hülyék.

Szóval nemtom mi legyen, az egyértelmű, hogy a legtöbbet az autósokat szopatják a sok szájbabaszott adóval, mert tudják, hogy ezért még eladni nem fogod, viszont letenni se, mert úgy is fizetsz rá, ha nem jársz vele.

Európában egyedül állóak vagyunk a pénzlehúzásban.

Jah, és ne felejtsük, mivel (is) nyert Schwarzenegger Kaliforniában?

Első intézkedése volt, h eltörölte a súlyadót.

A hülye badis, nem?

jkhjuklihj 2008.08.12. 13:37:07

ommm
nyugodtan, szólj

Kéne egy hely, ahol ki tudnának húzni egy horpadást a sarkán (ráesett egy faág). Tud esetleg valaki?

Sabc 2008.08.12. 14:15:24

Elárulok egy titkot. Azért vesznek az emberek nagyköbcentis autót, mert KELL.BELE.ERŐS!

img8.indafoto.hu/2/9/9039_30082754836bf11b2c31a0fd3cb4b091/1119503_6bf9d78185d9d5c5fd9cddf22c6de1f0_m.jpg

Rocko- 2008.08.16. 18:26:57

Johnny336 2008.08.12. 13:02:13
"Egyébként Pestre elég lenne egy Aixam."
hát ezt először a gyakorlatban próbáld ki. :)
és nem egy kellene, hanem az összes járműnek Aixamnak kéne lennie, akkor állná meg a helyét, amit írtál.
süti beállítások módosítása