Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Autóvásárlás az USA-ban

2008.09.12. 08:00 | scheerti | 53 komment

Címkék: usa levél autóvásárlás

Tamás nemrégiben leírta  tapasztalatait az amerikai rendőrökről, most az autóvásárlásról számol be nekünk:

 

A Tékozló Homár mai "kiadása" arra indított, hogy leírjam az eddigi amcsi kocsivásárlásaim történetét.

Amikor kiértem, a főnököm házában laktam pár napig, így kocsivásárlásra jutott pár nap. Abban a városban, ahol laktam, nem volt semmiféle BKV :). Körbenéztünk pár helyen, de mint általában mindenhol, a kereskedők egy helyre vannak bezsúfolva, így nem tartott sokáig. Szóval kellett egy 1-2 ezer dolcsiért. A választás egy 1994-es Oldsmobilra esett. Magyar bankkártyával fizettem, nemzetközi jogsival és SSN (TAJ szám) nélkül vettem  meg. Jó volt vezetni, de a gyerekbetegségei is kijöttek: szó szerint itta a a hűtővizet. Nem csöpögött sehol...De nem ment a légkondi se a fűtés.

Na, hála a koreai iparnak, megváltam pár száz dollár veszteséggel az amcsi sz@rkupactól és vettem egy 2003-as Kia Spectrát. Miért? Olcsó volt (kb. 7ezer), manuális váltós, kis motorral (1.8L). Kis fogyasztással (kb 35 mérföld/gallon). Fiatal volt, kicsit több mérfölddel, mint az átlagos, de elment. Erre kaptam életem első hitelét egy helyi takarékszövetkezettől. Az egész kb. 3 órát tartott. A kocsin még garancia is volt, amit hál' istennek csak kétszer használtunk. Az AC (klíma! - prokee -) kapcsolója ment gajra, meg a csomagtartóban a világításkapcsoló.


Mivel a Kia igen jól bevált, ezért a család második autója egy Kia Sportage lett. Persze kipróbáltunk vagy 4-6 SUV-ot. Érdekesség volt, hogy az eladó csak hozzánkvágta a Hyundai Santa Fe kulcsát, hogy vigyük el tesztelni. Ő be sem ült. Nem is akartunk egyébként még kocsit venni, de mivel elég sok kedvezményt ajánlottak, így megvettük. Akartunk más színt, más felszereltséget, de nem volt olyan, mint amit szerettünk volna, így végül azt választottuk, amit vezettünk. Nem mellékesen az automata váltó ehhez a kocsihoz nem való. Mivel a felajánlott hitelek nem feleltek meg, és az én bankom már bezárt, így gyakorlatilag minimális befizetéssel elvittük az autót, anélkül, hogy ki lett volna fizetve. Az egész nagyjából 4 órát tartott. A kocsi azóta egy szervizen sem volt (később elmesélem, hogy jártam a szervizekkel egy másik bejegyzésben). A Kia minősége igen sokat javult, csak a két kocsim közt óriási előrelépést látok már 3 év alatt is. Végül 3 nap múlva elküldte a bankom a csekket a kereskedőnek. Ami pedig a lényeg, hogy nincs kamat előrefizetés. Minden hónapban egyre kevesebb kamatot fizetek és a havi részlet kb 3/4-e tőketörlesztés. Bármikor kifizethető büntetés nélkül.

Az új autók egyébként ideiglenes papírrendszámmal jönnek ki a kereskedésből (30 nap), az összes papír (törzskönyv, rendszám, regisztráció) postán jön. Nincs okmányirodai sorbanállás. A kocsi éves regisztrációs díját online ki lehet fizetni 5% kedvezmény kíséretében.

Okmányiroda nélkül mennyivel szebb lenne itthon is minden!

Ha Ön is külföldön él, és szívesen megosztaná velünk tapasztalatait, ne habozzon billentyűzetet ragadni, és felvenni a kapcsolatot bármelyik szerkesztővel, minket borzasztóan érdekel minden ország közlekedése, járművei, autós kultúrája.




Szerintünk : : (3/5)
Szerintetek : (4,7/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr44658218

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sam8888 2008.09.12. 12:50:03

Hát igen, sajnos magyarországon élünk. Itt semmit sem lehet. :( Maximum keseregni a szar rendszeren... :((

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2008.09.12. 13:50:18

Scheerti, nem akarok Okoska törpöt játszani, szóval bátran moderáld majd ki ezt a hozzászólást, de nem "gallyra ment", hanem "gajra ment". Meglepő, én is csak mostanában tudtam meg, hogy ez az egész gaj dolog honnan jön.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.09.12. 13:59:52

Jogos, a hozzászólást nem moderálom, hátha más is megtanulja.

Zorro 2008.09.12. 14:31:46


Ausztriaban is csak siman odaadtak az auto kulcsat, hogy menjunk vele egy kort, az elado meg integetett is amikor kigordoltunk a szalonbol...persze azert visszavittuk:))

Uj auto vasarlasanal a papirmunka(biztosito es rendszam) kb. fel ora es kesz.

User1 2008.09.12. 14:46:24

Érdekes, pedig hány és hány minisztériumi fejes megy külföldi tanulmányútra az USA-ba is, nálunk marad a iszonyatos nagy bürokrácia. Ez szerintem abból maradt, hogy a kádár rendszerben az autó luxusnak számított, tehát agyon is kellett szabályozni, továbbá fizetni is kellett az államnak csak azért mert birtoklod.

Pedig a rendszerváltás nem csak azt jelenti, hogy nem gumibotoznak szét, ha kimész az utcára. (Még ez sem biztos)

A bankokról nem írnék, Magyországon az összes bank első törekvése az volt, hogy elvesszen a bizalom, nálunk a "saját házibank" ismeretlen fogalom.

avogadro00 2008.09.12. 14:49:32

amcsik is átestek már azon, amin mi még nem

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.09.12. 14:58:35

Ez az!
Dicsekedjetek a külföldi tapasztalataitokkal, majd utána, másik topikban, írjatok támogató tirádákat Gyurcsányról, meg úgy egyáltalán a mai magyar elitről.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.09.12. 15:01:58

Epikurosz:
Aktuálpolitikát nem szeressük, azt majd az Index megfelelő szaktopicjaiba légyszíves !

totya 2008.09.12. 15:03:35

arnyalnam a kepet annyival h amerikaban az auto szerepe kicsit mas mint ejropaban v itthon. ott nincs olyan, hogy nincsen autod, ehhez merten kell az ugyintezesnek is zajlania (ezzel semmiben nem akarok ellentmondani a felettem szoloknak, mivel teljesen egyetertek alapvetoen. mindossze annyirol lenne szo hogy nalunk az auto nincs elfogadva hetkoznapi eszkozkent - vo fucking okonacik, na ez amerikaban fizikailag lehetetlen)

jtrencsenyi 2008.09.12. 15:05:37

avogadro00: csak nem a polgárháborúra célzol?

Pityke őrmester 2008.09.12. 15:06:35

Sziasztok

Angilában az autó megvételekor az eladó elküldi a DVLA-nek a regisztrációs lap (V5) megfelelő szekcióját az új tulaj adataival. Az új tulaj megtart egy igazolószelvényt hogy a kocsi átkerült az ő tulajdonába. Ez kb 10 perc papírmunka. Az átírásnak nincs költsége.

Ha a kocsin van Road Tax, és MOT (műszaki), akkor a vevőnek nincs más dolga, minthogy kössön egy biztosítást. Ezt legegyszerűbben online lehet megtenni, kb 15-20 perc. Egy alsóközepes kocsira kb 5-600 fonttal kell kalkulálni, de ez sok minden mástól is függ.

Ha nincs Road tax az autón, akkor az 5 perc alatt be lehet fizetni online, vagy el kell csattogni a legközelebbi postára. 1549 cc alatt évi 120 font, efölött 185 (most fog emelkedni elég durván)

A road taxot nem tudod befizetni ha nincs a kocsin műszaki és nincs biztosítva. Road tax nelkül kocsikázni elég kockázatos, ha elkapnak (akár elég ha egy kamera felvesz - kamerából pedig nem kevés van Londonban) akkor az alábbi következményekkel kell számolni:

www.direct.gov.uk/en/Motoring/OwningAVehicle/UntaxedVehicle/DG_4022059

A műszaki vizsgán, road taxon és biztosításon kívül más adminisztratív költsége nincs az autónak. Mindent lehet online intézni (a műszaki vizsga kivételével :)


Egy ilyen honlapot egyébként összedobhatnának kishazánkban is az okosok a sok faszlengetés helyett.

www.direct.gov.uk/en/index.htm

ekkerjoz 2008.09.12. 15:13:14

Belgiumban is könnyű autót venni, de igen nehéz hozzá rendszámot szerezni, hónapok kérdése, addig magasabb biztosítású ideiglenes rendszámmal lehet közlekedni. A végleges rendszám a a tulajdonoshoz kötődik, nem az autóhoz, akár meg is lehet tartani és új autóra szerelni, ennek jobban örülnek az új autó eladók, mint majom a farkának. Használt autót nem nagyon lehet "háztól" venni, csak ügynökségen keresztül. Új autó hitelkamata futamidő függvényében változó, de ritkán több, mint 2,50 %. A biztosítás elég húzós magyar szemmel, viszont a biztosítók az ügyfélért vannak, gyorsan fizetnek, nem szaroznak.

ZON 2008.09.12. 15:14:06

Pretoriában meg úgy veszünk autót,hogy várunk (2-3 haverral) a lámpánál.Ha a pirosnál megáll egy olyan,ami tetszik,akkor ráfogjuk a köhögőt a sofőrre,ő erre kiszáll,mi beülünk és elhajtunk.
Hiányzik a francnak az a sok adminisztráció,meg költség.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.09.12. 15:19:19

Pityke, ekkerjoz, ti is írhattok nekünk levelet bármikor, ha gondoljátok, bármilyen autós témában, nagyon érdekeseket írtok, örülnénk, ha kicsit részletesebben számolnátok be, hátha kinyílik az emberek szeme kicsit.

becsibacsi 2008.09.12. 15:23:40

Zorro: azert annyit tegyunk hozza a pontossag kedveert, hogy itt Ausztriaban elotte csinalnak a jogositvanyodrol egy fenymasolatot. (Amerikaban nem tudom, hogy megy ez.)

Hejha 2008.09.12. 15:33:02

Amerikaban elek en is, borulbelul 2 ora alatt vettem meg a legutobbi SUV-met, beleertve a papirmunkat, meg biztositast. Allamunkban kb 2 honapig egy papir rendszammal kozlekedik az uj autos (nagy szamokkal van felvesve a datum), majd irnak a szervizbol, hogy megjott a rendszamtabla, 2 perc alatt felcsavarozzak, es lehet menni.

Peter 2008.09.12. 15:35:14

kanadaban is igy megy. :-) en ket Hyundai-t probaltam ki, a Tuscon-t es a Santa Fe-t. mind a kettot ugy adtak oda, hogy a kereskedo biztatott, hogy menjek fel vele az autopalyara nyugottan. az egyikkel jol el is tevedtunk, de nem szoltak semmit, amikor majd' egy ora mulva vittuk csak vissza. :-) vegil is leasinggel vettunk autot, 0 penz befizetesevel. a papir munka kb. fel orat vett igenybe es mar rendszammal es minden papirral egyutt hoztuk el a kocsit. en el se hittem, hogy ezt ilyen egyszeruen is lehet. :-)

trolipotlo 2008.09.12. 15:39:48

Németországban online vettem motrot, az eladó elpostázta a papírokat, amik alapján online megkötöttem a biztosítást. A biztosító visszaküldte a betétlapot, amivel (és a motorpapírokkal) irány a hivatal. (Ekkor mozdultam ki először otthonról.) Ott megkérdezték, mi legyen az új rendszám (13 EUR plusz), beírta a gépbe, átmentem a szemközti rendszámoshoz, 9 EUR-ért legyártotta, vissza a hivatalba, ahol soron kívül rátették a "pecsétet", hogy biztosítva van és jó motorozást kívántak.

A rendszámmal pedig átvettem a frissen kicsomagolt gépet.

Az egész hercehurca 52 EUR-ból kijött.

Káposztakukac 2008.09.12. 15:43:18

nagyon érdekes cikk. jövőre én is megyek 3 hónapra los angelesbe. szinte biztos, hogy kellenei fog egy autó, úgyhogy érdekelne, hogy európaiként tényleg csak elég besétálnom egy (használt)autókereskedésbe és választani egy verdát...

Pityke őrmester 2008.09.12. 15:49:39

Scheerti

régebben kuldtem már némi anyagot ommmmm-mmmmnak de b*ssza lehozni :)

Kicsit szorongasd meg, hátha köp :)

Udv

Pityke

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.09.12. 15:50:32

trolipotlo

Mo-n ez kb így megy:

Megveszed a motort, ha szerencséd van, vagy egy kis ismeretséged, akkor még aznap elviheted eredetvizsgára, ami 500 ccm-ig 15500, felette 17000 pénz. Ezzel elsétálsz az okmányirodába, ahol adnak csekket.( Jobb, ha on-line biztosítással nem is próbálkozol, mert az kell az átíráshoz, és egységsugarú Gizike nem biztos, hogy boldogul vele.)

-12000 ft, forgalmi-törzskönyv
-18 ft köbcentinként, ez egy 600 köbcentis motornál 10800 forint

Ezekkel futhatsz is a postára, hiszen csak nagyon kevés okmányirodában van befizetőablak.

Majd vissza az okmányirodába, ahol nagy nehezen megcsinálják a forgalmit(ha el nem rontják), a törzskönyvet meg majd küldik valamikor.

Ez így a fent leírtaknak megfelelően 39800 forint, és nem kevés sorbanállás. És ez még a legsimább eset...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.09.12. 15:51:21

Pityke, omm olvassa, hamarosan reflektál szerintem:)

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.09.12. 15:52:39

túl sokan élnek itt nálunk a papírtologatásból, sírnának nagyon, ha elzavarnák őket kapálni...

User1 2008.09.12. 15:54:25

Lehet, hogy ilyenek miatt tartanak ők ott és mi meg itt?

Kiwike 2008.09.12. 15:55:28

Svedorszagban is minden ilyen egyszeruen megy! Sehova nem kellett mennem, az eredetisegvizsgalatot meg az atirasi költseget pedig nem is ismerik.

vizsla_barat 2008.09.12. 16:03:29

Hello,

Re Káposztakukac

Altalaban autovasarlashoz kell a helyi jogsi,ahhoz pedig SSN. Igy eleg nehez lenne- elvileg- turistanak autot venni ugye. De azert van itt nemkismillio mex-tex,ugyhogy megy ez maskepp is,de errol nme tudok infokat. Nekem az elso vasarlasnal legalabb kezemben volt a ceges badge-m,igy lattak,hogy nem vagyok illegalis. Ezert adtak ide a kocsit minimalis papirokkal,nemeg a fonokom is ott volt.

Igen,itt az auto kell. De azert az okmanyiroda is letezik, de altalaban 10 perc alatt lehet vegezni. Igez,en a sajat kisvarsomba jarok,ahova kb 20000 ember tartozik.

En amugy vezettem Dodge RAM-et (46 000 dollar) ugy,hogy a kereskedo lemasolta a jogsit majd hozzankvagta a kulcsot,hogy menjunk. Nem mellekesen 5 perc volt zarasig...Az is igaz,hogy ceges egyenruhaban voltam,igy latta,hogy kivel van dolga.

Sokan fujoltak mar ezekert egy masik forumban,nem felvagas, nem amerikafenyezes (van itt is eleg baj a helyi gyurcsokkal),de bizonyos dolgok sokkal gordulekneyebbek itt,mint kies ottHUN.

Laszlo · http://blog.hu/goldmine/hedgehog.php/633099 2008.09.12. 16:10:47

En is az USA-ban vettem hasznalt autot egy Honda merkakereskedesben. A papirmunka kb. egy orat tartott es azonnal rendes rendszamot kaptam (ezt hasznalom most is). Biztositest nem kellett azonnal kotnom mert a felesegem autojan full coverage biztositas volt ami mindket (!) autot fedezte egy honapig. Okmanyirodarol nem is hallottam.
Volt egy balestetem, az allam leesett az folyamattol. (Karfelvetel 1 napon belul egyeztetett idopontban kb 10 perc, a csekk a kezbe azonnal, a berauto nem volt kerdes, garanciafuzet a javitasrol, amikor kesz volt a kocsi csak odadatam a csekket es visszadtam a berautot. Ja es kaptem es egy doboz sutit a javitotol, amiert oket valasztottam.

Csak meg egy dolog, az autopalyahasznalat. Fizethetsz Ipass-szel vagy kp-vel ha egyik sincs akkor fizehetesz kesobb az interneten (potdij vagy buntetes nincs!!!)

Ja es itt Illinois-ban nem kell buko a motoron. (orultek)

Laszlo · http://blog.hu/goldmine/hedgehog.php/633099 2008.09.12. 16:16:31

Igaz az is, hogy nem lehet Turorudit es langost kapni, vagy futni a Margitsziget-i sz.r gumipalyan, vagy sult hekket enni a Romai parton vagy munka utan leugrani a Balatonra vagy.........

Lovász Balázs 2008.09.12. 16:32:52

Én Londonban vettem egy motort tavasszal. Az átírás úgy néz ki, hogy az eladó kitépi a forgalmiból(dupla A4-es lap) a vonatkozó részt(eladás), kitölti a vevő adataival, majd postán beküldi az illetékes hatóságnak. Rá kb 1 hétre szintén postán megjött a forgalmi a nevemre kitöltve. Ja, s egy fillérbe sem kerül a dolog.

RedRiot 2008.09.12. 16:55:10

Lehetne könnyebben is persze, de mi lenne akkor azzal a sokezer naaaagyseggű, butácska, bélyegzőnyomogató, húsz év után is két újjal pötyögő nénivel? Ugye az ő biztos megélhetésüket senki nem akarja elvenni? Uraim, hát nincs bennetek semmi empátia? :D

haha 2008.09.12. 17:00:52

Nem értem, miért szántok ennyi pénzt-fáradságot egy jármű átírásra. Bicikliboltba bemegy, megvesz, ráül, hajt, odaér.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.09.12. 17:05:23

Szép, tehát nagyjából mindenhol rugalmasabban működik az ügyintézés, mint itthon.

min0rity r3port · http://m0r3.blog.hu 2008.09.12. 17:09:06

De nem is tart el annyi léhűtő semmirekellőt!

Tommy 2008.09.12. 17:18:14

Na, azért mielőtt végleg a halálba fikázzuk drága szülőhazánkat, egy kis pozitívumot írnék: SAAB szervizben voltam a 9-5-ösömmel, és amíg várakoztam, dumáltunk az egyik értékesítővel, hogy jön hamarosan az új 9-3-as. Mondtam, hogy azt bizony szívesen kipróbálnám majd, mire felajánlotta, hogy szól, ha megjött a tesztautó. Én már el is felejtkeztem róla, amikor 2 hónap múlva csörgött a srác, hogy itt a kocsi. Másnap kora délután bementem, erre rögtön odanyújtották a forgalmit, meg a kocsikulcsot, és megkértek, hogy zárásig hozzam vissza! Addig még több, mint 3 óra volt hátra! És se kísérő, se bürokratikus arcoskodás! Így is lehet, a XXI. században, a Polar Mobil Kft-nél! Úgyhogy továbbra is SAAB forever... :-))
Még valami: írta itt valaki, hogy Amerikában nem lehetsz meg autó nélkül. Nos, az exnejem már öt éve kint él az USA-ban, Philadelphiában, és nincs kocsija! Tömegközlekedéssel jár be a munkahelyére, és csak évente egyszer hagyja el a várost, amikor hazarepül Budapestre, látogatóba. Tehát, ha nem egy farmon él valaki, vagy nem utazó ügynök, akkor Amerikában is meg lehet lenni autó nélkül... :-))

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2008.09.12. 17:27:07

Na akkor megnyugodtam hogy Amerikában is lehet kocsi nélkül.
Bár itthon is kb. arrafelé megyünk hogy akinek nincs kocsija az nem is ember.

katari 2008.09.12. 17:34:18

Katarban meg nem kell menned sehova, mert a dealer minden papírmunkát elvégez, biztosítás, regisztráció stb. És csak kp-ben vehetsz kocsit. Szóval besétálsz egy nagy halom pénzzel és leülsz, iszol egy teát, aztán meg kigördülsz a kocsival.

Ha meg akarod újítani a road permitet, akkor először megújítod a biztosítást, aztán traffic department, burnuszos csaj, 10 perc és megvan az új road permit.

totya 2008.09.12. 17:34:39

Tommy, 1-2 nagyvarosban a keleti parton igen, esetleg. New York meg praktikusan ilyen hely. Es amit leirtal az amerikai szemmel kurvara nem normalis.

HöZsö 2008.09.12. 17:37:11

Ne is mondjátok, épp most vettem egy 3.0 V6 szörnyet százér', átírás több mint száz lesz. Annyukat.

ReWriter · http://miazhogy.blog.hu 2008.09.12. 18:07:20

Lehet, hogy én vagyok kurva szerencsés, de nálam itthon sem volt vészes a használtautó vásárlás. Interneten kinéztem az autót egy szolnoki márkakereskedésben, egyeztetett időpontban lementem megnézni az autót. Mivel tetszett az autó és nem is volt drága, felvették az adataimat és elindult az ügymenet. Két hét múlva visszamentem, befizettem a kezdő részletet meg az átírás költségeit, elintéztük a hitelt, majd megkaptam a nevemre kiállított forgalmit és egy két hetes idiglenes biztosítást az autóra. Ezután szépen beültem az autóba és hazajöttem. Itthon pedig megkötöttem rá a végleges biztosítást. Lehet ezt normálisan is csinálni.

msp 2008.09.12. 18:09:36

Azért árnyalnám a képet. Legalább is Oregonban (USA) a kocsivasarlas nem volt gond, de biztositást a nemzetközi jogsimra nem kötöttek, úgyhogy amig az oregoni jogsim nem volt meg csak neyegethettem a kocsit. (később találtam egy céget ami átmenetileg kötött volna biztositást nemzetközire is, de joval dragabban. ja es egy evvel korabban meg az engem nemyetkoyi jogsival elhajto biytositasi ceg meg siman hoyomra kotott biytositast (féléven belül mutsd be), policy has changed, mondtak, syoval ami igaz ma, holnap nem biytos) Egyebken amerikaban DMV nek hivjak az idevago hivatalt (www.dmv.org/), ami államonként kicsit eltérő, de akit érdekel, az adott állam DMV honlapjáról mindent megtud. Jogsi, kressz könyv, regisztrációs dijak stb. Ja es a jogositvany megsyeryese sem olyan sétagalopp, mint az itthon "köztudott", de ez már egy masik történet. (Tapasztalataim Oregon államra vonatkoznak, máshol biztos vannak eltérések)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.09.12. 18:21:46

Persze, senki nem gondolja, hogy az ott a Kánaán, de a poszt és az olvasói reagálások megmutatják, hogy nagyjából mindenhol egyszerűbb és olcsóbb elintézni az autóval kapcsolatos adminisztrációs dolgokat, mint idehaza.

Illetekes Elvtars 2008.09.12. 18:42:00

Az a baj, hogy egesz Amerikat egy kalap ala veszitek. New York Cityben el lehet eldegelni auto nelkul, sokan, meg ha van is nekik, elo sem veszik hetkoznapokon munkabajarni. De peldaul Los Angelesben es kornyeken ez mar nem olyan egyszeru. Eg es fold a ket hely, ha tomegkozlekedesrol beszelunk, ugyhogy nem lehet altalanositani, meg egy allamon belul sem. San Francisco is kivaloan lakhato auto nelkul.

ixub 2008.09.12. 19:31:20

Csak, hogy én is leírjam hogy itthon nem annyira gázos a helyzet az anyagi részét leszámítva. Egy 1.4-s öszvért írattam át a nevemre 67k HUF volt összesen ami sok az sok ez igaz, de következő képpen történt.
1. autó kifizet
2. online biztosítás megköt kb. 1 óra jött a visszaigazoló emil amit kinyomtattam.
3. önkormányzatnál e-helyfoglalás ügyfélkapun keresztül, szerencsére 2 napra rá volt hely
4. Mobil eredetvizsgálat aznap du. megbeszélt helyen találkozó, míg a kocsin bíbelődött az ő álatala hozott csekket postán befizettem.
5. Két nap múlva az 1 hónapig érvényes online papirusszal amit emilben kaptam és az eredetvizsgálatos papírral beslattyogok az önkormányzathoz. Ügyfélszolgálaton jelzem, hogy időre jöttem. A kisasszony soronkívüli számot adott 5 perc múlva bent voltam. Ott kitőltöttem a megfelelő papírokat, amíg nyomtatta a forgalmit a helyben lévő postán befizettem amit kellett, majd visszamentem megkaptam az iratokat köszöntem és távoztam.
6. Kb egy hét múlva jött az ajánlott levél hogy megvan a törzskönyvem.

Lehet ezt nálunk is ésszel csinálni, csak ne lenne ilyen qrva drága

21. század Dunaújváros

Sam8888 2008.09.12. 19:35:29

Az egészben az a vicc, ha én jelen pillanatban vennék egy 2-3literes autót, akkor a biztosítás + az átírás jóval többe kerülne mint az autó értéke, nemisbeszélve arról, hogy a biztosítást minden évben (!) kénytelen vagyok kifizetni! (pl egy 150 ezer Ft-os autóra a biztoSHITás is majdnem annyi egy évre, persze, ha valaki TK-ra töri az autómat, szinte alig fizet...)

Sam8888 2008.09.12. 19:37:22

ixub 2008.09.12. 19:31:20

Hát azért lehetne még kevesebb lépésből is csinálni ezt.

A legnagyobb szívfájdalmam pedig a regadó... Ejjj, ha az nem lenne!

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.09.12. 19:41:28

1. Beszámított autót helyben megvesz munkahelyen, számlát kifizet.
2. Klub felhív, hobbibiztosítás megköt, faxon igazolás érkezik.
3. Papírok egy pakkba össze, okmányirodás kollégának kézbe
4. Kolléga másnap reggel elviszi, délután hozza.
5. Kolléga által generált költségek (átírás és társai) cég pénztárában kifizet.
5. Egy hét múlva törzsköny postán átvesz.

Persze ehhez jó helyen kell lenni. Egységsugarú usernek ez hosszabb idő, több vesződség.
Esetleg erre szakosodott céggel lehet intézni, az meg drágább. Igaz, annyival nem, amennyivel gyorsabb.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.09.12. 19:42:55

Sam8888:
"ha én jelen pillanatban vennék egy 2-3literes autót, akkor a biztosítás + az átírás jóval többe kerülne mint az autó értéke, "

Ez bármilyen régi autóra igaz. A fent említett autót 10.000 forintért vettem, 50.000 volt a papírmunka, köszi.
Talán nem kell sokat találgatni, milyen márka volt :DDD

ixub 2008.09.12. 19:44:37

sam: elhiszem hogy lehetne, de sztm az nagy előrelépés hogy 2x kellett kimozdulnom az autóvásárlás után ami egyben nem volt több 1,5 óránál a többi mind ment online.

vizsla_barat 2008.09.13. 00:45:24

a jogsi megszerzese ANGOLTUDAS kerdese. Automata valtos kocsit amerikai kisvarosban pedig egy majom is tud. Nem Manhattenben kell vizsgazni....

Csaba 2008.09.13. 19:20:50

Engem az USA-ban sem hagytak egyedul probautra menni, Magyarorszagrol pedig nehany ora el lehet vinni kulfoldre a kocsit, Schengen miatt mar nem ellenoriznek semmit. Egyebkent az elado azert megy veled, hogy dicserje a kocsit, hog megmagyarazza, hogy a zorges az egy feature, nem bug. stb.

Szep lenne, ha Mo.-n is levelben el lehetne intezni a dolgokat, vagy esetleg mar interneten keresztul, de valakik biztosan kihasznalnak, es hajlektalanok nevere iratnak a kocsikat meg hasonlok.

Sam8888: a kfb az altalad okozott kart teriti meg, ennek semmi koze nincs a kocsit ertekehez. Egy 100Ft-os csavarhuzoval is jo nagy kart lehet okozni.

gumo · http://www.k64.org/London 2008.09.13. 22:28:48

Anglia: átírási költség nincs. A forgalmi (V5C) egyik szelvényét kapja a vevő, a maradékot az eladó visszaküldi a DVLA-nak. A DVLA postán küldi az új forgalmit a vevőnek.

-A kocsi használatához biztosítást kell kötni rá (neten vagy telefonon kb. 15 perc)
-Kell, hogy legyen rajta MOT (műszaki) és road tax matrica (útadó). Ha lejárt, akkor a postán, a neten vagy telefonon lehet venni.

Jó munkás Blogger 2010.06.12. 17:19:14

Sziasztok!

Szeretnék ajánlani egy érdekes szolgáltatást, gondolom itt a helye, biztos nálatok is előfordult már, hogy egy CD-t, DVD-t, vagy csak egy fan pólót akartatok rendelni a neten, de nem lehetett kérni a Magyarországi szállítást, mert ide le volt tiltva. Köszönhető ez annak, hogy a k.rv. postások mindent ellopnak, azt amerikai bolt meg újra küldi az ellopott dolgot, mert vásárlóbarát! Csak ez hosszú távon nem éri meg neki.

Így az Egyesült Államokbeli vásárlásoknál én eddig mindig a www.viaddress.com ingyenes csomagtovábbítási rendszerét használtam, és teljesen meg vagyok elégedve vele. Eddig mindig bevált, használtam már az http://www.amazom.com-nál és az http://www.ebay.com-nál is.

A regisztráció ingyenes a www.viaddress.com oldalon. Ezután kapunk egy személyes USA-beli címet, amit használhatunk bármely USA-beli kereskedőnél történő vásárlás során, a Viaddress továbbküldi a csomagot a mi országunkba.

Ha az amerikai kereskedő nem fogadná el a nemzetközi, vagy a magyarországi bankkártyákat, akkor a Viaddress megvásárolja helyettünk az árut külön díj nélkül, majd elküldi nekünk. Nekünk csak az áru értékét és a szállítási költséget kell fizetnünk.

Remélem nem számít reklámnak, csak tele volt a hócipőm, hogy egy csomó helyen nem fogadják el Magyarországot célállomásnak.
süti beállítások módosítása