Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

A mechanika szépsége. A szépség mechanikája.

2008.09.18. 11:00 | ommm | 4 komment

Címkék: autó art művészet

Ismerik mindanniyan. Mikor a művészet, mint az érzelmekre és érzékszervekre ható tényező frigyre lép az egzakt tudománnyal, és ehhez egyik oldalról a szépérzék, a másikról pedig a mérnöki géniusz teszi hozzá legjavát, születnek általában az olyan dolgok, mint ez az 1938-as Figoni-Falaschi karosszériás Delahaye 165. Amellett, hogy alumíniumból készült 60 fokos hengerszöget bezáró három Stromberg karburátorral táplált 4496 köbcentiméteres V12-ese akkoriban óriási 245 lóerőt tudott, még bónuszként a világ egyik legszebb autója. Még ma is. Nem véletlen tán, hogy egyedüliként érte el a Pebble Beach Classic-on a teljes pontszámot (100 pont).
(Kattintásra minden kép nagyobb lesz)



Azonban ez a fajta művészet meglehetősen költséges és drága. Persze mindenre van megoldás, de a sikert nem adják olcsón itt sem. Nem beszélve arról, hogy tehetség nélkül az elérhető maximum a középszer, márpedig a művészet nagy krónikája csak a legjobbakat jegyzi.
Az örök Hofi Géza szavaival élve "ahhoz anyuci nunája is kell".

Vannak azonban barátaink, akikben úgy tűnik, megvan a tehetség, és lassan, de biztosan a siker (és egyszer talán ezzel karöltve az ennek megfelelő megbecsülés) is kopogtat ajtajukon.
Nem utolsósorban pedig öregbítik az ország, talán az utóbbi időben kissé megtépázott hírnevét ők is.

Elsőként jöjjön roobi, akit Hammer barátom és az Autóskártya blog révén ismerhettem meg és virtuáltunninggal foglalkozik.
Valaki a hátshow sorban feltette a kezét, hogy az nem is művészet? Hagyja el a termet, kérem.
Mert bizony az. Olyannyira az, hogy a roobi által megálmodott Scion xB-t a valóságban meg is építették a Las Vegas-i SEMA show-ra. A folyamat itt követhető nyomon.


És ez nem minden. A Bosstylists tuningcég nemrégiben felkérte, hogy újonnan kiírt pályázatukhoz, melyben egy, a közönség kedvenc alkatrészeiből összeállított S2000-est lehet nyerni, rajzolja meg az autó lehetséges változatait/színeit. Közben maga a válogatás lezajlott, ki lett választva a közönségkedvenc kombó, amit meg lehet nyerni. Roobi munkája itt véget ért, de azért pár, ilyenkor szokványosnak mondható, kérdésemre készségesen válaszolt.

- Mióta foglalkozol virtuáltuninggal és egyáltalán, hogy jutottál idáig? Hogy kerültél bele a webes undergorund ezen specifikus környezetébe?
- Már több mint 3 éve. A hvtm-en ismertem meg, hogy mi is ez valójában, utánna tutoriálokból tanultam meg az alapokat, azóta meg magamat fejlesztem :). Szoktam postolni a képeimet különböző nemzetközi oldalakon/fórumokon, meg indulok versenyeken.

- Milyen gépen/konfigon/szoftverrel dolgozol?
- Igazából nem a konfig számít, de jó ha van benne memória meg van hozzá egy nagy monitor, bár ez enyém pont most halt meg :/. A rajzoláshoz Photoshopot használok.

-Mit tartasz legnagyobb sikerednek? Ezt a BosStylist Hondát vagy valami mást? (Vigyázz, itt a TE személyes sikeredre gondolok, nem arra, mivel kerestél idáig a legtöbbet:))
- Tavaly a SEMA showra az én terveim alapján építettek meg egy Scion xB-t.

-Mennyire összetartó ez a "szakma", tudtok egymásról nemzetközi szinten is? Figyelitek egymás munkáját? Ismeritek személyesen egymást?
- A nemzetközi fórumok összehozzák az emberek a világ különböző részeiről és itt mindenki meg tudja mutatni a képeit. Személyesen csak magyarokat ismerek, de interneten sokkal több mindenkit.

-Mennyire nyitottak az autógyártók a virtuáltuning/vizualizáció felé? Regisztrálják a közösséget és kaptok tőlük felkérést vagy tűzzel-vassal üldöznek?
- Az autógyárakat nem tudom, ők inkább egyetemeken vannak jelen, viszont tuningcégek szoktak érdeklődni tervezők iránt.

Roobinak további sok sikert és lépjünk tovább. Ha lehet, még "művészibb" irányba.

Először Isaac Asimov valamelyik nagyon régi novellájában találkoztam a "fényfestés" kifejezéssel. A hosszú záridő és a különböző színű/formájú/típusú fényforrások kombinációjával csodálatos dolgokat lehet kreálni. Nos, Szabolcs pontosan ezzel foglalkozik, mindamellett, hogy autóbuzi.
Nézzék csak.

Hoppá bizony. Temérdek potenciál van még a lightscribing-ban. Csak jól meg kell ragadni és némi képzelőerővel rendelkezni hozzá, hiszen pusztán a végeredményt látni, alkotás közben itt is csak a saját képzeletében létező képre hagyatkozhat a művész.

...mindannyian Békés-megyeiek vagyunk, itt helyben egy kiállítás-sorozattal szeretnénk bemutatni a képeinket (helyi pláza, főiskola, középiskolák). Viszont örülnénk, ha minél többen ismernék meg a fotóinkat, és persze magát a fénygrafitit is. A kérdés az lenne, hogy esetleg egy post keretében bekerülhetne a képünk az autófília lapjaira...

...írta Szabolcs. Semmi gond, remélem, nem hanyagoljátok el az autós témát és rövidesen összefuthatunk az első, fényből rajzolt Diabloval. Vagy Nissan Sunnyval. Ha kedvet kaptak hozzá, innen induljanak. Én a PDTDI FAKK feliratból csupán a PD-ig jutottam. Lemerült a LED-es kulcstartóm.


Végül, de nem utolsósorban
, egy klasszikus értelemben vett művésszel, és régi ismerősömmel, Max barátommal ismertetném meg Önöket. Többen, akik ott voltak a tavaly őszi blogtalálkozón talán emlékeznek rá, ő az a fura szakállas figura szent őrülettel a szemében, aki OP, gomba- és hasisillatú Kergeulen-riportja által inspirált csodálatos képet alkotta a jövő ekranoplanjáról.

Zsilvölgyi Csaba - Max neve ma már fogalommá vált a szakmában. A fantasy és science-fiction világában kicsit is jártasak szinte biztosan találkoztak már munkájával, hiszen 1987-től és a -nagyon színvonalas és általam imádott- Galaktikától kezdve a mai napig szinte mindenütt ott a neve, ahol a fantáziára hagyatkozva kellett kitalálni, megformálni karaktert, helyszínt, lávabolygót, tűzokádó szappantartót vagy számítógépes játékkaraktert, akármit. A magyar Boris Vallejo (talán nem sértődik meg érte) munkáját a régi szép időkben ismertem meg, mikor ifjúkoromban a szerepjáték (RPG) világában elmerülve barátaimmal együtt faltuk a Rúnát, a M.A.G.U.S-t az AD&D-t, H.P.Lovecraftot és a cyberpunkot.

Aztán úgy adódott, hogy tavaly eljött a Belsőség-találkozóra és csak akkor döbbentem rá, hogy hoppá, ez a Max! Remélem idén is tiszteletét teszi és talán egy gyűrött szalvétára álmodja nekünk eszement barátaimmal közösen kitalált kétütemű, léghűtéses V12-es versenyautónkat, a Turul GT-t :) Mivel tudom, hogy amolyan hibrid-technikával (számítógép-szabadkéz) is dolgozik, így természetesen laptoppal és rajzprogrammal bőven ellátjuk majd.

Aki pedig kupálódni akarna, az próbáljon szerencsét nála bátran. Max nem harap, és ki tudja, talán a jövő Pininfarinája vagy Marcelo Gandinije kopogtat be egyszer ajtaján.


 

 




Szerintünk : : (3/5)
Szerintetek : (5/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr25667438

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zon 2008.09.18. 10:30:29

Az a Delehaye komoly... Csak az a paprikapiros tető ! Feketében, vagy szürkében jobban el tudnám képzelni.

Airnold · http://volvosagok.blog.hu/ 2008.09.18. 12:47:39

Ez így, ahogy van gyönyörű...
Könnybe lábadt tőle a szemem...

bervas · http://mt10.blog.hu 2008.09.18. 14:09:51

A Delahaye üt. Figyeltétek a süllyeszthető szélvédőt?

sántakígyó 2008.09.18. 14:39:07

De meg járdáztatnám...
süti beállítások módosítása