Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Egyszer volt, hol nem volt a fosdízel...

2008.10.07. 08:00 | miluman | 56 komment

Címkék: bmw lol drift zita benzin treffen

"Egy autóbuzi nem azért utálja a dízelt, mert drága vagy hangos vagy
akármi. Azért, mert szar. Azért. :)"

Zita barátunk (akinek tekintélyes autóflottája van) szavait idézem, ki egy mondatba befoglalta az igaz autóbuzik (filek) véleményét a témáról. Ő is ott lesz velünk. És Ön?

  

 




Szerintünk : : (3/5)
Szerintetek : (2,6/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr17694970

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sabc 2008.10.07. 10:17:59

Hohóóó, namajd most minnyá jönnek az okosok/dízelpártiak/sötétzöldek, és jól megmondják, hogy mi buták vagyunk, meg kicsi a pöcsünk, és különbenis a dízel az igenis jó, bezzeg a szar öreg benzintemetők, éshogy az ő Passatja 3.1 liter gázolajat termel százon, miközben 280-ról még gyorsul(természetesen az endless german highway-n), nameg hogy mindeközben annyira kibaszottul környezetbarát, hogy minden egyes kipöffentett korommolekula lágyan megsimogatja a fűszálak pici buksiját, és különbenis pinairígyek vagyunk és testfukarok.
Nekik üzenném.
Mi.Ezt.Itt.Mind.Kurvára.Leszarjuk! :)

dieselparty 2008.10.07. 12:34:53

Kedves Sabc!

Miután így tisztáztál mindent, és kinyilvánítottad a végkövetkeztetést is, van értelme bármit is mondani?
Max annyit, hogy a véleményed kb annyit és, mint amennyit adsz a többiekére. Gratula!

dieselparty 2008.10.07. 12:35:43

Max annyit, hogy a véleményed kb annyit ér, mint amennyit adsz a többiekére. Gratula!
elírtam, bocsi

Sabc 2008.10.07. 13:03:12

Már úgy hiányoztál. :))

tomnemtom 2008.10.07. 13:13:14

valaki vázolja már, legyen szíves, egy autofilnek miért legyen imádnivaló egy dízelautó ?
sorhatos szívódízel Volvók hangjának élvezetén kívül ?

yenoee 2008.10.07. 13:16:29

Mikor még Szhelyen béreltem garagét a fémkereső detektor elől tökéletes illegalitásba vonult Skoda Coupémnak, a garázsszomszédom egy speed metal zenekar, egy bögrecsárda és egy figura vót. Utóbbi egy 2 literes DÍZEL Opel Asconát kusztomizált évek hosszú sora óta.
Vannak ilyen agybetegek is... :)

Bulletproof 2008.10.07. 13:23:35

Nem tudom. Mindazon túl, hogy én jó barátságban vagyok mindkét motor típussal, sosem fogom megérteni, hogy nevezheti autóbuzinak magát az, aki így köpköd valamelyik oldal felé.
Mindig is úgy gondoltam, hogy egy (igazi) autóbuzi lehet részrehajló valamelyik irányba, de alaphelyzetben minden technikát elismer ami mozgásba hozhat egy 4kerekűt, legyen az víz, gőz, napenergia, gázolaj avagy benzin.
Szal itt egy giga LOL!!! - de nem a dízel technikának...

Sabc 2008.10.07. 13:29:49

Sztem meg egy autóbuzi elsősorban azért lesz autóbuzi, mert a benzingőz szele csapja meg, nem pedig a dízelfüsté. Vagy a mozdonyfüsté.

yenoee 2008.10.07. 13:34:37

Esetleg nem a mozdony füstje, hanem a széle csapja meg... :)

ZsZ 2008.10.07. 13:44:21

engem a motorolaj szaga csapott meg :)

Bulletproof 2008.10.07. 13:46:40

Engem meg apám, mikor anno elvittem az autót az engedélye nélkül..

dre128 2008.10.07. 14:16:47

Szerintem tökmindegy,hogy diesel,vagy nem 4 kereke van,gurul.
Egy autóbuzinak ezek után "töknyóc", hogy mi az,csak autó legyen.

tomnemtom 2008.10.07. 14:28:40

válasszuk szét a közlekedési eszközöket ( melyekben lehet dízelmotor ) és az élvezeti cikkeket ( melyekben csak benzin ) !

Kifordított kacagány 2008.10.07. 14:31:02

szerintem is mindegy. a gázolaj szagát is szeretem. arra a korra emlékeztet, amikor még a skoda meg a trabi alkatrészeit áztattuk benne. de valószínűleg nem lesz olyan autóm aminek a tankjába is azt öntöm.

tomnemtom 2008.10.07. 15:01:58

Kifordított kacagány 2008.10.07. 14:31:02
bizony ! rá is tapintottál a lényegre. az élvezet.
mert egy NOHAB-ban a V16-os dízel, az valami, van "járása", gyönyörű, illatos.
ráfeküdni a dekompresszorkarra az ABmot-ban, ezzel nyitni a kipufogószelepeket, hogy a gyengécske inditómotor meg tudja forgatni, közben beszívni a szétporlasztott de el nem égő gázolaj illatát.
vagy egy Tatra-ban a V8 dízel önálló hengerfejeit hallgatni. szép, kiforrott.

de mondjon nekem valaki élményt, vagy akár csak élményközeli történést egy dízelmotoros személyautóval kapcsolatban !!??!!

Öreg Tintás Barnes 2008.10.07. 15:40:48

Itt most egy hosszú gondolkodási szünetnek kellene jönnie :)

Z(ita) 2008.10.07. 16:08:05

"de mondjon nekem valaki élményt, vagy akár csak élményközeli történést egy dízelmotoros személyautóval kapcsolatban !!??!!"

olvass el pár TDI-s népítéletet, élmény mind :)

tomnemtom 2008.10.07. 16:08:58

nem csak kellene, jött is.

tomnemtom 2008.10.07. 16:13:10

Z(ita) 2008.10.07. 16:08:05 :
az élményt kifejező szavaik :
- odapörköltem
- füstfelhőbe borítottam
- állvahagytam ( ja, persze, kétezerötszáz alatt meg csak az ág húz, mi ? )

és bazdmeg, a hangjuk, kész. kivéve a Volvót :)

Sabc 2008.10.07. 16:13:24

Az 1.6 szívódezső, 55 lóerős, akkor 25 éves kombi Passatommal, aminek az eleje kályhaezüsttel volt lefújva, és 4 sebességes váltója volt, kimentem Bécsbe kb 70 km/h-ás átlagsebességgel. Kétszer.
Meg egyszer Münchenbe.
Végülis élménynek élmény volt. :))

Sabc 2008.10.07. 16:16:29

az állvahagyásról jut eszembe. Meg a dízelről.
Kb egy hónapja a BAH csomópont előtt erősen rámpróbált egy új, egyébként nem rosszul menő A6-os 3.0 TDI. Aztán a lámpánál már láttam hogy itt racsing lesz. Gondoltam, hogy alul egy kicsit biztos megindul, aztán ha belendül a lomha szekerem, akkor elhagyom.
Ehhez képest mire elindult, már volt egy autó előnyöm.
Alulnyomatékos csúcsdízel ja. :))

rognork 2008.10.07. 16:55:03

minőségi poszt lett, na. legközelebb a kaki.hu-ról kérünk valamit.

dieselparty 2008.10.07. 17:21:46

gázolajosból is van boxer, meg v6 meg v8 meg v10 is, és van úgy, hogy lever pár menő versenyautót...

és a 120 lovas dízelemmel odaállok egy 120 lovas benzines mellé bármikor. Meg a 140-lovas benzines mellé is 400 méteren ám sztem nem ez számít.

Autofília a mechanika szeretete. A dugattyúk, hajtókarok, siklócsapágyak, fogaskerekek stb. Sztem ez számít.

Egyébként meg ha már motorhangról van szó, milyen 4 hengeres szupertiszta 4 hengeres benzinesnek van jó hangja? 100ból 5nek az is mind Honda...

Sabc 2008.10.07. 17:30:31

Na azé az olasz motorokat ne felejtsük már el... Meg a BMW M10-es négyhengeresének sincs szar hangja.
Az E30 M3-nak meg kifejezetten szar hangja van.
És egyiksemhonda. :)

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.10.07. 17:42:50

itt nem arról van szó hogy egy dízel autó nem lehet gyors vagy sikeres, (lásd Audi R8-R10; Seat Leon TDi) hanem arról hogy nem. egyszerűen nem illik bele a világképünkbe. legalábbis az enyémbe nem. legyél boldog a tiéddel :) bár egyátalán nem rajongok a 4 hengeres motorokért (szerintem kommersz és semmi extra) azért inkább egy 4es benzines mint egy 4es dízel...

ommm 2008.10.07. 17:47:35

dieselparty 2008.10.07. 17:21:46

Igen, ebben igazad van.
Lehet, ifjú kolléga kicsit szálkásan fogalmaz.
DE!

Az autógyártás történelmének egyetlen-egy általam csodált vagy nagyra tartott, emlékezetes modelljében sem dolgozott dízelmotor.
Nézz körbe te is!
Legendás autók, legendás formák.
Melyik közülük dízel? Milyen az arány?

Ne szeressem már, ha nem muszáj. Büdös. Csúnya a hangja.

rognork 2008.10.07. 18:20:54

az autógyártás történelmében javarész kurvára nem dolgoztak dízellel, már ha a legendákra kellene gondolni. nézz vissza 25 év múlva. hogy akartok dízelre példát, ha az utóbbi pár évben kezd versenyképes lenni a benzines mellett? ennyi erővel utálhatjátok a hidrogénes hondát, hiszen semmi történelme nincs.

Sabc 2008.10.07. 18:40:49

És csak azért kezd versenyképessé válni, mert az összes turbós.

ommm 2008.10.07. 18:45:25

rognork 2008.10.07. 18:20:54
de én pl. most nézek vissza
25 év múlva már lehet, nem is leszek itt.
nem a dízelmotor létjogosultságát kérdőjeleztem meg,
csupán az autózás, mint ÉLMÉNY valahogy nem egyezik vele.
az autózás, mint KÖZLEKEDÉS és helyváltoztatás más.

de elfogult benzinfejként írom ezt, bevallom.
kezet a szívre.
ha nagyon-nagyon sok pénzed lenne
vennél-e akárcsak a garázs sarkába is bármilyen dízelt?
písz

tomnemtom 2008.10.07. 18:45:59

rognork : számodra van élménydízel ? gondolom, nincs. lehet, 25 év múlva nekünk is, vagy az akkori autobuziknak lesz, bár nem tartom valószínűnek.
azt felhozhatnád érvként, hogy hiszen majd minden autónak, melybe dízelmotort raknak, van benzines kivitele is, ezért indul eleve hátrányból az olajkályha.

[@Részeg@] 2008.10.07. 19:19:11

Ha mindennapi autót kéne választanom 8 millió alatt, szerintem ez lenne: totalcar.hu/tesztek/volvos60d5/ Azis igaz, hogy élményautózásra az S60 R kéne...(szerintem kiderült, mennyire elfogult vagyok Volvo-kkal szemben) :D

GabstarDeLuxe 2008.10.07. 19:53:58

Hát inkább benzin, de nem vetem meg a dízeleket sem. Dögöljek meg de SZVSZ
pl a bmw 2.4-es (M21) dízeljének zseer a hangja(nem alapjáraton, nyitott motorháztetővel, úgy kb olyan mintha 6 szaki egyszerre csapkodna egy üllőt 5kg-os kalapácsokkal), vagy egy sor5 dízelnek, pl egy audiban, netán népautó transporterben(2.4d only XD). aztán ottvan a v8 dízel.

Mindegyikből jobban kéne a benyás, de mondom, az én szívemet dízel is meg tudja dobogtatni.

Tehát akkor az általánosított képlet szerint, azaz "autóbuzi(bocs, autófil)kedvel" halmaz nem tartalmaz dízel motort, én nem vagyok autóbuzi(pardon, fil), hüpp.

Evvan, mea culpa. Písz.

rognork 2008.10.07. 19:56:29

félreértés ne essék, én sem komálom a dízelt, nem is vennék soha. de szerintem eléggé béna szempontok alapján fikázzátok. élményautónak pedig a le mans-i olajkályhák még épp elfogadhatók.
mellesleg az idézet úgy szól, hogy azért utáljuk, mert szar...

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.10.07. 19:59:51

igen, ezért is nem kell felhoznunk ellene észérveket

az van hogy egy dízel autó után én pl sosem fogom azt érezni hogy húúú de kéne. csak egy példa, személy szerint R8 fan vagyok, de a V12es dízel eretnekség a javából. evvan

Rocko- 2008.10.07. 20:35:41

ommm 2008.10.07. 17:47:35
R8, ahogy miluman mondja. :DDD

Z(ita) 2008.10.07. 20:49:05

A le mans-i olajkályhák azért nyernek, mert a szabályok megengedik. A való életben is a dízel nyer. Ha elindulok egy 740d-vel és egy 740i-vel, teszem azt egy 1000km-es túrára, a 740d fog elöbb célba érni. Mert azzal csak 1x kell megállni tankolni. Ezt az egyet tudja a dízel. Gazdaságos. Egy autóbuzit ez mióta érdekel? A dízel szar, mert szar a nyomatékgörbéje, szar a fajlagos teljesítménye stb. De ezt mind kompenzálja az, h gazdaságos. A hétköznapi életben. Egy autóbuzit mióta érdekel, mi van a hétköznapi életben? Egy autóbuzinak teljesítmény kell, mindenáron. Ebben viszont sokkal jobb a benzines. Ugyanolyan müszaki alapból (ugyanolyan ccm, ugyanolyan turbo stb) sokkal jobb, erösebb a benzines. Csak épp leeszi a gatyád. És akkor mi van? Autóbuzik vagyunk, nem fillérbaszók.

Rocko- 2008.10.07. 22:27:27

nincs is szebb, amikor a fos suzukiból átröhögök a szomszédos bmw-re, h komám, lehet, h ez nem megy, de nem is szürcsög ám. :DDD

Sabc 2008.10.07. 22:36:45

Nincs is szebb, amikor visszaröhögök, hogy értem én, csak leszarom. :)))))))))))))))))

Kifordított kacagány 2008.10.07. 23:00:58

mondjuk én csak azt utálom a dieselben, hogy a csapból is az folyik. beleöltek a gyárak egy csomó pénzt fejlesztésbe, amit most jól vissza akarnak kapni, ezért aztán rögtön a diesel lett a legzöldebb(ami nem igaz), a legjobb(ami szintén nem igaz), a leggazdaságosabb(ami legalább már közelebb jár az igazsághoz), stb. ha elolvasok egy autósujságot, a tesztek 90% diesel. ami nem érdekel, mert benzines teszteket akarok. de nem kapom meg, mert senkit nem érdekel, hogy én mit akarok, a sok népek meg úgyis megveszik amit az orruk alá dugnak.
az autógyártás egyetlen szempontja mára a gazdaságosság, meg a zöldségesség lett. ám ez utóbbi is az előbbi oltárán van feláldozva, tehát bármit tesz a nép, jól becsapják és még a választás lehetőségét is elveszik tőle.

Rocko- 2008.10.08. 09:52:57

Sabc 2008.10.07. 22:36:45
mármint erre az új bangle féle bmw-re értem, az agyunturbózott 1.4-es motorokkal. :)

dieselparty 2008.10.08. 15:29:55

A Diesel motornak mióta szar a fajlagos teljesítménye????

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.10.08. 15:45:48

szedd már le a turbót a dízelről és nézd meg melyiknek nagyobb a fajlagos teljesítménye :) há nem véletlenül csinálnak egyre több kicsi (értsd 1.4-1.6) turbós benzinmotort, azért hogy a teljesítmény elérje a nagyobb benzin és turbódízel motorok teljesítményét, mégis a fogyasztás alacsony maradhasson.

dieselparty 2008.10.08. 17:07:36

Nos, én ezt annó úgy tanultam, hogy az OTTO motorok elméleti hatásfoka olyan 0.5 körül van, annál nem lehet jelentősen nagyobb. Ha a DIESEL motoroknak azonos lenne a kompresszió-viszonya az OTTO motorokéval, akkor az OTTO motor elméleti hatásfoka lenne jobb. Azonban a dízelmotorok sokkal magasabb kompresszió-viszonya ezt nemcsak kompenzálja, hanem a gyakor-latban ezek termikus hatásfoka minden esetben meghaladja az Otto-motorokét.
És szó sincs itt semmiféle turboról.

Vajon a kamion miért nem 1600 köbcentis 16 turbós motorral jár?

ommm 2008.10.08. 17:18:25

mert a lökésszerű nyomatékkörbe miatt hasznáhatatlan lenne

dieselparty 2008.10.08. 17:28:25

dehogy

nem bántom én az OTTO motorokat, nincsen semmi bajom velük, sőt, ha most lottó5ös, akkor tutter nem Dieselt vennék. Azonban Ha leszólunk valamit, akkor tegyük azt már rendesen.

Ha már hülyéskedünk, vegyük komolyan ahogy Hofi szokta mondani.

Nem biztos, hogy a nyomatékgörbéje olyan meredek lenne. Most is ismerünk kaszkád feltöltést, ahol a kisturbo kezd, és a nagyobb tölt rá. Ez is szép egyenletes nyomatékfelépülést ad.

Lehetne szántani is v8-as benzinessel, csak nem érné meg. Ereje meglenne, a nyomatéka is, csak olyan fordulatszámon, ahol a gatyáját leené mindenkinek.

A diesel abban jó (a gyakorlati hasznát tekintve), hogy a megasabb nyomatéka és az a fordulatszámtartomány, ahol használhatóan erős, relatív közel található egymáshoz.

dieselparty 2008.10.08. 17:30:56

Hangját tekintve meg a turbos motorok, függetlenül attól, hogy OTTO, vagy DIESEL, kb ugyanannyira erőtlenek. Mivel a kipufogórendszerben ott figyel a turbina, amit meg kell hajtania a kiáramló gázoknak, a hang is letompul.

nullstring · http://www.bmwfanatics.hu 2008.10.08. 19:02:08

Jó hosszúra sikeredett a vita. Szégyellem a pofámat és utálom magam, mert voltam olyan marha, hogy egy 2000-ben épített e46 320d-t vettem.

A lófaszt.

Élvezem. Mert megvan a fílingje, megy, engedelmeskedik (bár lassabban mint egy benzines) ha megnyomom a gázpedált.
Mi a fíling? Hát a vezetés élménye. Függetlenül attól, hogy dízel vagy benzin. Bár a hangja nem olyan, és teljesen másképp
kell vele bánni, de azért mégis..

Fiatal vagyok, ez előtt csak 2 autóm volt (saját), mert ennyit engedhettem meg magamnak.
Fontos volt a fogyasztás, és nem mindegy, hogy az 1,6-os fiat-ommal elmentem 500km-t egy tankkal, ezzel a 2 literes dízel "szarral" meg 900-at.
Nekem ez fontos. Akkor már nem is vagyok autóbuzi?

Mindezek mellett a pörgős benzines járgányokat pártolom, de legalább 6 hengeres legyen ám. Sajnálom is, hogy a 320-as jelzés mögött "d" van és nem "i".

Azért annyira mégsem.

Hajtom én ezt is. Bár kicsit hamarabb kell váltani, nem 6ezernél, hanem 4-nél (nehéz volt hozzászokni), féltem a turbót, hogy mikor megy szarrá,
lámpánál egy suzuki is állva hagy az első pár méteren, de ez az enyém, megy, és koránt sem unalmas. Nem unalmas mert gyönyörű.
Este mikor leparkolom, 3x körbejárom, hogy mindent rendben hagytam-e, aztán az éjszaka folyamán még legalább 4-6 alkalommal megbámulom az ablakból
mikor dohányzom. Egyrészt azért, hogy minden ok-e, másrészt azért, mert szép.

Ha majd megtehetem, lesz egy 67-es mustangom. Mert az az álmom mióta az eszemet tudom. Szóval, csak akkor leszk igazi autóbuzi?

Definiáljuk már pontosabban, mi ez az oldal, kik olvassák?
Autóbuzik vagy benzinbuzik?
Hol kezdődik az, hogy valaki autóbuzi?

Lassan olyan ez az egész mint a "Tom, hogy a szomszéd srác nem is igazi ímós, csak úccsinál, közbe meg nem is, mert én vok a igazy, mer nekem jobban fáj, meg különben is jobban belelógcsizik a hajcsim a szemembe. xD" LOL.
A kívülállók szerint szánalmas mindkettő, hát akkor meg nem szarni rá?! :P

apamacko 2008.10.08. 20:48:32

Kedves olvasóink !

Nem vagyunk mi sem egyformák !
Meg tudok én bámulni egy Fordson traktort, egy Nohab-ot és elfogadom azt is ha valaki DragPolskit épít Tdi motorral.

A Diesel hatásfoka jobb igen kb 30-35%-os a szériagyártmányoknál, míg a széria benzines motorok úgy 25-30% körül járnak.
Elméletben és spec laborkörülmények közt mindkettőböl lehet jobbat kihozni de piacra gyártani a költségeket és a környezetvédelmi normákat betartva valahol itt járunk.
A diesel igen versenyképes ma már a közúton is de a technikai fejlesztése korlátok közé van szorítva -persze a benzinesé is :-)

Az alap igazság azonban az :
Adott mennyiségű kűolajból közel egyforma mennyiségű benzin és gázolaj állítható elő ! Ezért NEM fogja egyik sem háttérbe szorítani a másikat !

A csapat véleménye az hogy a benzin az üzemanyag !
Ez így nem teljesen igaz.
Szerintem így hangzik ez elfogadhatóbban :
A csapat véleménye az hogy a benzin az üzemanyag egy élményautóban !
Én ezzel tudok inkább egyetérteni de mivel én egy különleges állatfaj vagyok szívesen kipróbálnám például ezt is :

www.youtube.com/watch?v=j_U-JltnGig

Ugye kedves Dieselesek ez már meglepő :-)

rognork 2008.10.09. 10:42:08

kérem definiálja az élményt. 3 pont.

mercurius 2008.10.09. 12:19:43

Ha jól tudom, akkor a natív desztilláció során egységnyi mennyiségű kőolajból 35% benzin, és 42% gázolaj keletkezik. A benzin részarány 5-20%-át egyéb vegyipari felhasználásra is alkalmazzák. Tehát gázolajból az utakra lényegesen több kerül. Ez tény. (forrás:gtk.wigner.bme.hu/jegyzet/jegyzetmm/Kemia2/3-Koolaj/2003-koolaj-eloadas.doc)

A teherszállítás mintegy 78 %-át oldják meg ma diesellel a világon. (a maradék a repcsi meg a villanyvonat)

És mivel a benzin előállítása költségesebb, a gázolaj árában kompenzálnak a finomítók és/vagy kormányok.

Szal a diesel nem csak gazdaságosabb, hanem JÓVAL gazdaságosabb. Egyes becslések szerint harmada az előállítási költség, más források szerint fel a benzinének. Ám éppen a fent említett teherszállítás által generált igen nagy forgalomnak köszönhetően az árat magasan tartják, és így igen jelentős adóbevételt nyer a zállam.

Ez az egyik oldala, miért jó egy diesel. A másik azért, mert ha odalépsz neki, akkor van erő, van nyomaték, és megy a járgány. az hogy mennyire tud kanyarodni, meg egyébként sem a motoron múlik. És bárki bármit is mond a mai szériakocsiknak (benzines) nem hogy jó hangjuk nincs, de egyenesen semmilyen sincs... Max egy kis villanymotor hang az 14-es astrából, meg meganból.

Egy géperejű jármű szeretetét nem a csak a motorja adja, hanem maga a jármű. Ez autofília egy kispolákkal is lehet élményautózni. (nekem, aki sosem vezettem, és egyszer a volánja mögé ülhettem, élmény volt.) És lehet 389 lóerőv vényócban is unatkozni, akár autópályán is

A diszkrimináció csúnya dolog. És mint gépész vénájú oktató értelmiségi pártjára állok igenis a Diesel mtoroknak, mert a legszebb gépeket, amiket csak láttam, döntően dieselek alkottak. Öreg volt mind, és jó szaguk volt. zsírosak voltak, melegek voltak, csettegtek, mozogtak.

Tetszett már 105-ös skoda, 27 éves ősPassat, Wartburg, Trabant, Fiat, sok-sok fiat, Alfa, és Maserati is. Meg ami kötelező: Audi BMW, Merga, Honda. Mert ment mind magától.

q#&@jót autózni mégis csak gokarttal tudok. És az ahhoz hasonlókkal. Ettől még nem utálom a többit.

tomnemtom 2008.10.09. 14:40:34

rognork 2008.10.09. 10:42:08

ottvan fentebb :

nullstring 2008.10.08. 19:02:08

Z(ita) 2008.10.09. 15:26:25

"mercurius 2008.10.09. 12:19:43
q#&@jót autózni mégis csak gokarttal tudok."

egyetértek. nincs is jobb egy dízel gokartnál. (elismerö csettintés)

Sabc 2008.10.09. 15:28:17

mercurius: Értjük mi. Csak leszarjuk. :))))

Kifordított kacagány 2008.10.09. 18:31:43

nos az üzemanyag előállításakor más hasznos anyagok is keletkeznek, akár benzin, akár gázolaj a végeredmény. én addig nem nyilatkoznék a gazdaságosságról, amíg nem tudom pontosan mik ezek az anyagok és mire jók.

rognork 2008.10.09. 20:53:21

a benzin és a gázolaj EGYSZERRE végeredmény. prokee megmutatja battán, hogy melyik rektifikáló oszlopból hol veszik kia a benzint (c7-8) és a gázolajat (c12-14). a többi: pakura (ezt jól krakkolják, majd reformálják, oszt lehet belőle benzin v g.o.) a legvége meg bitumen. ezt mindenki ismeri, csak pesten kicsit lukasabb formájában. a benzin fölött lejön a könnyűbenzin (c5-6) azt fingom nincs mire használják, tán műanyagot gyártanak belőle krakk után.
a krakkolásból jön egy kis hidrogén aszzem, meg az brutálkrakkolásból etilén. ebből teszkós szatyrot csinálnak. remélem egyértelmű voltam.
összegezve a kőolajból mident felhasználnak. ugyanúgy, mint a sertésből.

Wayaman 2008.10.13. 19:05:58

Az autót benzin hajtja! Minden egyéb HASZONGÉPJÁRMŰ! Ennyi.
süti beállítások módosítása