Olvasom az Indexen:
Három tűzoltó megsérült, amikor egyelőre tisztázatlan körülmények között felborult egy tűzoltóautó Hajdúsámsonban. A baleset szombaton este történt, a tűzoltóautó egy kanyarban borult fel, majd egy autóval ütközött össze
Házi Täträológusunk, Omm, még nem hördült fel, így megteszem helyette én.
Van ám olyan tűzoltóautó, ami nem borul fel. Itthon is akad belőle. Täträ persze, mi más ? A központi csőváz az bizony központi csőváz !
Természetesen a Magyarországon szolgáló Täträkról is láthattok videót, itt és itt.
Pontosan. Sokan felhördülnek majd és elfogultsággal vádolnak. Jogosan. Elfogult vagyok. És nem is baj, hogy egyedül a Tatra tudja, miért is jó dolog ez. Persze rengeteg előnye mellett hátránya is van. Hajszálrepedés ha van, nehéz ha nem lehetetlen a javítás és ugyanúgy fel tud ülni, mint a létravázas teherautó. Tűzoltóautóknál azonban jelentős előny, hogy sokkal stabilabb alapot biztosít oltáskor, nézzék csak meg Európa legnagyobb tesztpolygonján milyen finoman siklik a hernyópályán, mennyire nincs ide-oda csavarodásnak kitéve a felépítmény...na ugye. Ezért gyorsabb is, nem is kicsit, az pedig életeket menthet. Nem beszélve arról, hogy ha a sok-sok liternyi oltóanyag ide-oda lötyög a tartályban, na az sem növeli a személyzet biztonságérzetét. Oldaldőlése is jobb, terepjáróképessége is legalább olyan jó. A csőváz csodás találmány, megfejelve portáltengellyel (méghogy Unimog patent-francokat) ütőképes kombó. A Tatra az Tatra és kész. Ehhez a csehek értenek, de nagyon. Indiától-Dél Afrikáig, szinte minden hadseregben ott vannak a 10x10-es óriások, vagy a közepes teherszállítók. Mert jók, megbízhatók és ahol lehet, ott el is mennek. Az oroszok mai napig komoly átvevők, nem véletlenül preferálják az Euro4-es szabványt is teljesítő léghűtéses motorokat a nagy hidegben. Ha teherautó, akkor Tatra. Számomra más nem létezik.
Beszóltak