Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Egy busz, két busz.

2009.01.19. 17:30 | scheerti | 28 komment

Címkék: bkv ikarus

Olvasom az Indexen, hogy az Astoriánál kettészakadt egy busz. Meg is lepődtem, hogy most épp nem kigyulladt, hanem kettészakadt. De legalább senki nem sérült meg komolyabban

A kedvencem azonban a cikkből ez a kis bekezdés:

Nemes Gábor, a főleg a BKV buszos üzemágát reprezentáló Budapesti Közlekedési Szakszervezet vezetője elmondta, hogy a váztöréses eset nem egyedi, és csak a csodának köszönhető, hogy nem történt eddig nagyobb baleset.

Ja, értem én. Kis pénz, kis foci. De azért egy erőteljes bazdmeg engedtessék már meg. Innnen szeretném a BKV összes olyan alkalmazottját a jó....-ba küldeni, aki felelős azért, hogy ezek a buszok még közlekedhetnek és naponta több ezer embert szállíthatnak, holott régen le kellett volna cserélni őket. 

Egyáltalán milyen műszaki vizsgán jártak ezek a buszok, hogy közlekedésre alkalmassá nyilvánították őket? Mi történik, ha valaki egy megsérül egy ilyen összegányolt buszon? Akkor is azt fogják mondani, hogy tudnak a problémról, és igazából le kellene cserélni őket? 

Ha a buszokhoz hasonló állapotú személyautóval közlekedne bárki, annak a rendőr helyben tépkedné le mindkét rendszámát, és venné el a forgalmiját egy életre. A műszaki vizsgát pedig meg sem említem, onnan páros lábbal rúgnának ki az autóval együtt. Valamiért ezek a buszok még mennek, ami tényleg csoda. Csoda, hiszen törődést a látottak alapján nem sokat kaptak.

Néhány napja előkerült itt a blogon, hogy mi úgy viszonyulunk a tömegközlekedéshez, mintha az valami büntetés lenne. Így talán már érthető az akkor furcsának tűnő mondat. Ez a busz pár hét múlva megint közlekedni fog, Józsi és Pisti tessék-lássék módon megpöttyözi CO-val, kis festék, aztán mehet vissza a forgalomba, mint kiváló állapotú, teljesen biztonságos, kifogástalan műszaki állapotú jármű. Mindenki boldog és elégedett lesz, aztán a szél becsukja a mesekönyvet...

És valóban, ha a hatóságnak nem tetszik a sapkád vagy bármi, akkor orrba-szájba képesek szivatni, mint olvasható kollégánál.
A BKV rendszeresen letagadja, szerintük minden nagyon szép, minden nagyon jó. Holott minden utas láthatja, magam is tapasztaltam, hogy egyszerűen a buszok elporladnak, a spontán műszaki ellenőrzéseken elbuknak.

Meddig fog ez még menni, ki vállalja a felelősséget a közveszélyeztetésért?

Rocko




Szerintünk : : (3/5)
Szerintetek : (3,5/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr53888838

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pörgekalap 2009.01.19. 19:12:51

hihi, első
Kurvára igazad van, csak miből, és mire cserélkjék?

prokee · http://blog.prokee.hu 2009.01.19. 19:27:13

pörgekalap:
Bocs, oldják meg. Mi közöm hozzá ?
Jelenlegi Ababotond (nemtom, épp hogy hívják) például nem szokott engem felhívni hó végén, hogy tankoljon-e az autómba, vagy mondjuk ne szálljon-e be a szélvédőcserémbe. Én sem hívom, hogy utaljak-e a főjavításokra.

Neki az a dolga, hogy megoldja, nekem meg nem. Ha nem tudja, ki kell rúgni, esetleg megbotozni.

Kifordított kacagány 2009.01.19. 19:40:01

már többször mondtam, el kell adni a francba az egész kócerájt. így, hogy az egyetlen gondjuk a saját nyugdíjuk összelopkodása, úgyse történik semmi hasznos

Kifordított kacagány 2009.01.19. 19:45:32

sőt, eladni sem kell. oda kell ajándékozni valakinek, akinek kell

Szendwich 2009.01.19. 19:56:49

Középiskolásként minden nap felültem a csuklós Ikarusokra és meg volt a törzshelyünk a haverral. Jó messze a csuklótól, ha csuklóba ültünk annak is a végére, vagy a közepébe. Mindig azon mókáztunk, hogy egyszer leszakad majd a csukló és ... Akkor még jó poén volt, most már nem az.

Rocko- 2009.01.19. 20:04:23

prokee · www.prokee.hu 2009.01.19. 19:27:13
pontosan. ráadásul nem kevés pénzt behajtanak, kapnak, kuncsorognak, az hova tűnik?

Szendwich 2009.01.19. 19:56:49
anno apám is szólt, h jó ember, szakad a csukló. igaz, annak 20 éve, és ikarus 280 volt, de úgy látszik az idő megállt a BKV-nál.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.01.19. 20:20:11

Azért elég érdekes az is, hogy vidéken is használnak ennél valamivel öregebb buszokat, amik lényegesen jobb állapotban vannak.

Ott sem volt pénz arra, hogy az összes buszt lecseréljék újabbakra, de a karbantartásukat viszonylag normálisan elvégezték.

Iridium 2009.01.19. 20:24:10

Középsuliba jártam, amikor az egyik csuklósnak defektje volt a csukló utáni, leghátsó keréknél. A buszvezető 80-nal nyomta, a csukló meg vagy méteres kilengéssel pattogott mögöttünk. A mai napig nem értem, hogy nem találtunk el senkit a szembejövők közül.

loláb 2009.01.19. 20:27:40

Elkezdték a BKV feldarabolását. A buszokon.

zsoci 2009.01.19. 20:47:11

Mit vártok, a BKV maga vizsgáztatja abuszokat magának. Tudom, láttam.
Ráadásul az állapotról igenis tehetnek, olyan minőségben javítnak hogy otthon a keritést barkácsoló lakatost is elkergetném.
Az egyik fő gond hogy veszik a bátorságot, hogy fő tartókeret javítsanak, cseréljenek. Ilyen a világon nincs, Brüsszelben a helyi BKV-nál egyszer megkérdeztem ott is szigorúan tilos a tartóváz javítása.
Az indexes hírben benne van hogy több hét mire forgalomba állhat. Ez a szar újra !!! Ráadásul azt is olvastam hogy 1994-es szériából való. Ja az akkori Demszky kapányra lett felújítva és piros-kéke festve. Gyártani vmikor 80-85 környékén gyártották. Könyörgöm ez egy 280-as! Ja a vicc kedvéért a BKV vásárolt SELEJTEZETT miskolci buszokat, és járatja őket. Tehát itt pesten az is jó ami a szegényebb vidéki városban már kuka. Érdemes lenne körülnézni egyébként Miskolcon, mert kevesebb pénzből rosszabbkörülmények között sokkal magasabb műszaki szinvonalon dolgoznak. Ez is bizonyítja hogy ez nem csk pénzkérdés.

Minden ocskavasat ki kell dobni, ha nincs pénz akkor is. Miért kell mások életével kisérletezni ?

prokee · http://blog.prokee.hu 2009.01.19. 20:52:37

"Könyörgöm ez egy 280-as!"

Ahogy a képeket néztem, ez sokkal inkább 400-as sorozat.

Chupa (törölt) 2009.01.19. 20:53:56

Thököly út. Tank kéne oda bazzeg.

biker_kolee 2009.01.19. 21:19:41

Ami hegesztve van/volt, már koránt sem olyan, mint a gyári. Kíváncsi lennék, milyenre cserélik ki... Ja, ilyenkor áldom az Eget, hogy vidéki vagyok, és nem szorulok rá a BKV-ra. És autóval járok. Igaz, hogy olajkályha, de mégse szennyez annyit, mint a buszok. Nem, nem 3000-es Merga, 1400-as Polo... :P :D

Kifordított kacagány 2009.01.19. 21:21:47

loláb 2009.01.19. 20:27:40
:D

zsoci 2009.01.19. 20:47:11
szerintem nem sok olyan vidéki város van, ahol nem jobb a buszok állapota.

zsoci 2009.01.19. 21:57:17

@prokee: Ahogy nézem a képeket ebben igazad van, nem néztem csak a szöveget olvastam. Akkor viszont nem lehet kék-piros 7-173 festésű.

Üdv Zsoci

MP 2009.01.19. 22:00:26

A baj a következő. Nem azon kellene vitatkozni hogy miből meg hogyan oldjak meg mert ez nem a mi dolgunk. Annak aki kifizeti a viteldíjat akár jegy akár bérlet formájában annak joga van a következőkhöz. Nyáron hűtött télen fűtött BIZTONSÁGOS mind közlekedésileg mind közbiztonságilag járművön utazni. Továbbá a társaság minden dolgozójától elvárható lenne az udvarias felelősségteljes viselkedés. Sajnos most ezekből szinte semmi sem valósul meg.A ma történt eset is megmutatja hogy nevetséges állapotban lévő járművekkel utaztatnak. Valóban ha mi sima mezei közlekedők ilyet tennénk több havi fizetésünket hagynánk büntetés formájában a megfelelő szerveknél. Nem hiszem el hogy ez a busz egy az esetet megelőző szemlén ha azt valóban megcsinálták volna forgalmi engedélyt kapott volna.

faterka 2009.01.19. 22:31:52

Vagy 20 éve a Ladámat nem engedték át a vizsgán , mert ki voltl lukadva volt az első doblemez. Gondolom ettől nem szakadt volna ketté. Akkor kérdem én: ezek a szarok mit keresnek az utakon? Kinek, kiknek kell meghalni, hogy végre felébredjünk? Majd kárpótolják a családokat? És majd persze meg is fogják magyarázni, mint ebben az országban mident....

bervas · http://mt10.blog.hu 2009.01.19. 23:05:51

Ez Ik435-nek tűnt a képen.
A 200-as masszív, túlméretezett széria, jól bírja a gyűrődést a ma napig, ha jól van karbantartva.

A 400-as (fél)alacsonypadlósok már nem olyanok. Gyakori a vázrepedés. Valami elbaltázódott a konstrukcióban. Emellett anyagválasztékra, tartósságra sem érnek a 200-asok nyomába.

Tegyük hozzá, mára rosszabbak az utak Bp-en, mint a boldog 70-es, 80-as években. Rossz utakon kiskerekű, rövid rugóútú, kemény rugózású alacsony padlós buszokat közlekedtetni eleve nonszensz. Emellé gyakorlatilag megszüntetni a TMK-t bűncselekmény közeli kategória.

Egyszóval többtényezős a hülyeség oka. A BKV felelős (kinek?) vezetése vastagon benne van a buliban.

Rocko- 2009.01.19. 23:28:13

scheerti · scheerti.blog.hu 2009.01.19. 20:20:11
törődnek vele, és visszaforgatnak bele pénzt.
meg vidéken mint ha jobban is vigyáznának rájuk.

zsoci 2009.01.19. 20:47:11
"olyan minőségben javítnak hogy otthon a keritést barkácsoló lakatost is elkergetném."
kb. az alapanyag hiányán múlik, szakértelem lenne pedig néha.
"Ja az akkori Demszky kapányra lett felújítva és piros-kéke festve."
ez NEM az a széria. :)
"Könyörgöm ez egy 280-as!"
nem, ez 435.
galeria.index.hu/bulvar/2009/01/19/kettert_csuklosbusz/

csarlee 2009.01.20. 06:50:22

Igen, azt kellene látni, hogy jutott ide a BKV...
Mert azért az kemény, hogy tanácsadásra vannak százmilliók a haveri cégeknek közbe meg széttörik a busz mert annyira szar az út amin járatják és a TMK meg nuku. Azért erre a dologra kiváncsi lennék egy BKV vezetőtől is...

magyar-magyar szótár 2009.01.20. 07:32:25

Semmi csoda. Személyautók is kettészakadnak, pl, ha két lopott autóból varrnak egyet össze, buta blogosferiális gyerekek poenblogjaiban rengeteg ilyen autót látni, mert rendes karosszériás nem elvágólagosan, I hanem L alakban varr, tehát az egyik küszöb az egyik, a mjásik a másikautóról.
És tízezrével közlekednek, főleg Budapesten vásárolható műszaki vizsgával személyautók, Budapest (és agglomerácija) A Lehetőségek Városa, minden játszik.
Vidéken, pl Jász-Nagykun-Szolnok megyében, ami nem vizsgázik le, fölviszik Pestre oszt tavasz, már rajzolják is a műszakit.
Külön móka, hogy a szigorítások óta, vagyis, amikor "kiseredetvizsga" előzi meg a műszakit, ugyanúgy elég a műszakizáshoz a rendszám, meg a forgalmi.

Aki nem hiszi, járjon utána.
Nekem nagyon teszik ez az agitproppo BKV -fikázás. Vajjon ki a Zország Az Országban Állam Az Államban Kaszájja vót az a nagyonfajin főőpógármester, akinek mindezt köszönhetjük?

Magamfajta vidéki gummicsimmás paraszt csak les a nyóckerben, a Bókay utcán, vidéken tanyaközpontban, sőt, továbbmegyek, Kecskemét Déli Cigányvárosban nincsen az a redv, kosz, retek, mocsok, hepehupa és ótvar, ami a SOTE Klinikák mögötti dzsumbujban..

Lehetne Pestet fikázni nem csak BKV metszésben, előkészítendő a privatizációjó elfogadtatására a büdösnéppel...

citrix 2009.01.20. 07:43:44

Lerágott csont,de nem győzöm ismételni:a 4-es metró (ami a bp.-i olimpiára készül majd el) 500 és 1000 milliárd közé tehető árából a villamos és buszközlekedést ragyogóan fel lehetett volna újítani,korszerűsíteni.De nem,a metro presztízskérdés,ha belegebedünk is építjük tovább (de el nem készül soha).A 435-ös sorozat elég rosszul sikerült,nem bírja a gyepálást,sok a meghibásodás.Recseg-ropog,nyikorog,Dunaújvárosban a szemem láttára dőlt ki az egyiknek a hátsó kereke.Ki is vonták őket a forgalomból.Legstrapabíróbb még mindig a 280-as sorozat,pedig vastagon 20 év felett jár a zöme.Tényleg jól sikerült típus.A BKV-s műszaki vizsga igen felületes lehet,ha ilyen agyonrozsdásodott gépek átcsusszannak rajta,ám mivel olyan kalappal köszönünk amilyen van:át kell csusszanniuk,mert nem lesz mivel forgalomba állni.Soha ilyen húgyagyú vezetése a fővárosnak még nem volt,a szoci időkben átgondoltan cserélték,fejlesztették a járműparkot,és az működött is 1 ill. 1,50 pénzért.Bizony,nem ám 290-ért törött ketté a busz a jónép alatt.

Mike36 2009.01.20. 08:38:33

@zsoci: 435-ös sosem volt kékre-pirosra festve, de ne is törődj vele...

Kifordított kacagány 2009.01.20. 08:52:53

citrix 2009.01.20. 07:43:44
dehogy vonták, felvitték pestre:)

zsoci 2009.01.19. 20:47:11
én csak arra leszek kiváncsi, hogy ki lesz az, aki felháborodva a közlésen, hogy néhány hét múlva újra szolgálatba áll ez a roncs, odaszól nekik felülről, hogy szeretné, ha a saját szemével látná, amint szétbontják. ja, hogy senki? ehh, felelős vezetők.

ZsZ 2009.01.20. 09:43:04

pár megjegyzés:
- azt azért mindenki beláthatja, hogy egy vidéki város tömegközlekedési vállalatát a BKVval összehasonlítani olyan, mintha a sarki fűszerest hasonlítanánk valamelyik hipermarkethez. A BKV egy elcseszett nagy cég, amiben semminemű szervezeti-strukturális átalakítást nem lehet véghezvinni. Ráadásul a vezetők ezt legtöbbször meg sem próbálták azzal a mentalitással, hogy úgysem sikerülne.
- a hegesztés, mint ahogy a ragasztás is, simán bírhat többet, mint az anyag, amit összehegesztesz csak a technológiára és a felhasznált anyagokra kell odafigyelni. Simán ki lehet cserélni sztem a vázelemeket, csak nem mindegy hogy ki és hogyan...

Juzo 2009.01.20. 09:44:42

Örökké úgysem lesz ilyen. Egyszer csak elfogynak a buszok:)
Nemrég hallottam, hogy a vadi új volvo buszokon is 0 (nulla) karbantartás van. Tehát azok is csak azért futnak, mert még újak, és MÉG nem jöttek elő a hibák. De öregednek ők is:):S

Rocko- 2009.01.20. 10:16:19

magyar-magyar szótár 2009.01.20. 07:32:25
az összefércelt autók sem jobbak, de nem hiszem, htízerével lennének nálunk. ellenben az a különbség, h ott max. 5-en utaznak, itt meg kicsit többen.

citrix 2009.01.20. 07:43:44
a 4-es metróra pedig szükség van, csak nem ebben a formában.
azt a tömeget, amit a hetes buszcsalád visz, azt át kéne tenni egy hatékonyabb, környezetkímélôbb eszközre.

ZsZ 2009.01.20. 09:43:04
"a hegesztés, mint ahogy a ragasztás is, simán bírhat többet, mint az anyag,"
naja, király lesz, amikro 10 év múlva semmi nem lesz a buszból, csak a hegesztés.

Kifordított kacagány 2009.01.20. 16:01:24

ZsZ 2009.01.20. 09:43:04
a sarki fűszeres már bezárt, de a hipermarketek virulnak. nem azért mert jobban csinálják, hanem mert több pénzük van. a bkv is ilyen, csak ezek sokkal rosszabbul csinálják és nem zárják be őket. mármint se a bkv-t, se azokat akik rosszul csinálják. pedig kellene.

Juzo 2009.01.20. 09:44:42
ugyan, mikor valahol elfogy a fém, akkor kinyomják szilóval, aztán mikor már mindenhol elfogy, akkor már ki se kell nyomni.

Válasz erre
Rocko- · autofilia.blog.hu 2009.01.20. 10:16:19
ez kivételesen igaz, a hegesztés simán bírhat többet. csak a körülötte lévő anyag nem.
süti beállítások módosítása