Gianpaolo Volpini 1950-es évek elején épített Fiat alapokra Formula Junior autókat amelyek nem igazán válltották be a hozzájuk fűzött reményeket. A próbálkozási kedv azonban nem hagyott alább, így 1953-ban belekóstolt a Formula-3 sorozatba. Az itt versenyző Volpini gépekbe a motoros világbajnokságon kiválóan szereplő Gilera 500 ccm-es motorjait szerelték.
Később 1954-ben Volpini társult Egidio Arzanival, a kiváló motor építővel azzal a céllal, hogy belépjenek a versenyek felső kategoriájába. Vásároltak egy csapatot, Scuderia Milano-Maserati néven be is nevezték a bajnokságba. Az autó a Torinói Nagydíjra nem készült el, egy hónappal később a bemutatkozó versenyükön 1955-ben a / Grand Prix de Pau/, Alborghetti halálos balesetet szenvedett. A csapat még próbálkozott új versenyzővel Luigi Piotti személyében az Olasz Nagydíj-on, de a Maserati 2.5 L6 motorja megadta magát, és így elindulni sem tudtak. Több sikertelen próbálkozás után Volpiniék nem tértek vissza a Forma-1-be, de az alacsonyabb bajnokságokban jól szerepeltek, vevőjük volt Lorenzo Bandini is.
Volpini Formula-3 500 ccm /Gilera/
Ezek a kis "szivarok" nem rendelkeztek nagy teljesítménnyel, de a kg/LE arányuk nagyon jó volt. Az 500 ccm-es Gilera Saturno blokk 44 LE-t tudott 6000-es fordulaton, és ehhez párosult a versenyautó 265kg tömege. Az eredmény: 6kg/LE!!!
1959 Volpini Junior
A következő kategóriába már a Fiat 1100 ccm 81LE/6000f/p motorját szerelték, szintén Fiat 4 sebességes váltóval.
1959 Volpini Formula Junior
Volpini az utcán is:
Beszóltak