Számtalanszor találkozhatott már mindenki az autókereskedők csábító ajánlataival, akcióival, amelyekkel természetesen mindenki jól jár, csak a kereskedő bukik, állítólag. A vaj szívüknek köszönhetően mégis felebaráti szeretetből osztogatják a friss műszakit és zöldkártyát, az ingyenes átvizsgálást, esetleg segítenek eredetvizsgát csinálni. A mai napig nem érdekeltek az ilyen csábítások, a hirdetésekből pedig jól kiszűrhető, hogy a szűkös leírás és a "friss műszaki és zk." kulcsszavak általában neppert takarnak, akiknek nem feltétlenül kell elhinni minden szavukat. A használtautón böngésztem épp a Nissan Micra hirdetéseket (nem magamnak), mikor megpillantottam a Vacsi-Autó kínálatában egy szépnek tűnő feketét. Elolvastam a hirdetési oldalon a rövidke leírást, amiben gyakorlatilag csak annyi volt, hogy további információk a honlapon. Nosza, ezen ne múljon, egy kattintás és megnyílt előttem minden idők legbénább marketingfogása:
Kattintásra nagyobb lesz
Ez a szöveg már a kilencvenes évek elején is borzasztó gáznak számított, pedig akkor még sokan azt se tudták, hogy mi fán terem a fülbevalós autónepper. Erre a webkettő közepén, egy közepesen igényesen összerakott honlapon valaki ilyen szöveggel próbál vevőt csalogatni... Gratulálok, remélem bejött.
Álljon itt még TNT véleménye is, aki szintén elborzadt a látottakon:
A "már a kilencediknél tartunk, maga lesz a tizedik" jellegű csábítás nem is tudom, hogyan viszonyul a ma elérhető, egyébként egyre szofisztikáltabb marketingeszközökhöz, de egészségükre, ha ebben bíznak, használják ezt.
Az egésznek van egy irc-kommunikáció jellege, boldog és felhőtlen fiatalkorom netes kapcsolattartási stílusára emlékeztet, ebben lehet potenciál, megcélozva a ma így eszmecserélő rétegeket.
"PASSZÍV BÁROSOKNAK IS!!!" E? "És ezt így hogy"? Értem én, hogy magyar nyelv, írhatjuk a BAR-t BÁR-nak (ami évek óta KHR), nade aki nem tudja, mi az, arra gondol, hogy itten kontraszelekció tényállása foroghat fenn, mivel van egy, korábban az éjszakai vendéglátásban dolgozó, éppen nem aktív réteg, aki máshol nem, csak náluk vásárolhat autót. Vagy hogy is?
316i E36-os
Afelett elsiklom szívesen, hogy az első mondatban kétszer szerepel az "állapotú", az viszont nagyon szúrja a szemem, hogy önállóan külön mondatként ott szerepel később, hogy "GÉPJÁRMŰ!!!".
Ha eddig nem kaptunk volna sokkot a nagybetűktől és a zárójeltobzódástól, itt megtehetjük.
Persze, mit kívánunk, ha piacvezetőnek számító oldalakon is néhány cikkben eklatánsan láthatjuk, melyik szó írása után ment ki pisilni, vagy mikor intézett telefonhívást a szerző, de könyörgöm, itt konkrétan a remélhető árbevétel forog kockán!
Lehet, hogy a hirdetés szövegét az eladó, nem a honlapüzemeltető írja, ez azért nem valószínű, mert majd minden hirdetésben ugyanaz a stilisztika érhető tetten, hasonló tartalmi elemekkel.
Vagy nem magyar nyelvű az üzemeltető és egy online fordítószolgáltatást használ, mert a Corsa 1.2I szövegében szintén ki van emelve, hogy kérem szépen, itten gépjárműről van szó, nem autómodellről.
Ezek után ugye mindenki megéhezett egy jó autóra?
Beszóltak