Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Nyolcvan hét együttlét

2009.06.28. 09:00 | Lowtyo | 31 komment

Címkék: opel astra gyíkpacal

Ha aznap kellett volna írnom véleményt az autóról, mikor átvettem, biztos rövid lett volna. Valószínű annyi lett volna, hogy ez egy szar. Aztán szép lassan kezdett megváltozni a véleményem az autóról. Tudják, mint amikor megvesszük az olcsó farmert. Először keserű szájízzel vesszük föl, még talán kényelmetlennek is találjuk, talán kicsit az is és annyira cikinek érződik, hogy nincs hátul a kis piros címke. Aztán idővel megszokjuk. Nagy örömöt nem okoz a viselése, nem virít róla messziről, hogy a válság nem tett keresztbe nekünk, viszont olcsó és teszi a dolgát. Valahogy így voltam én is a céges Astrammal. Mert, hogy egy F Astraról lesz szó, nem mondtam még?

Lassan két éve, hogy felálltam az íróasztalom mögül, ahol 7 évet töltöttem, főnököm kezébe nyomtam a kulcsokat és kisétáltam a kapun. Tele lett a tököm azzal, hogy amíg páran küzdünk a cég talpon maradásáért, eközben a góré szép lassan az utolsó csavart is ellopja. Munkahelyet váltottam, életemben először. Új hely, új emberek, új iroda és új céges autó. Exem, egy Renault Kangoo volt, na az tényleg egy szar. Két kedves dolog volt benn, egyik a klíma, másik a rendszáma, ami JOH volt, vagyis Johanna, pont, mint a lányom. Ezeket leszámítva azonban tényleg egy szar, egy percig sem sirattam, szidtam én eleget benne a csigaevőket.

Új helyem cégvezetésének egész érdekes szemlélete volt, minden fillért igyekeztek visszaforgatni a cégbe, talán ez volt, ami leginkább megtetszett bennük és talán ezért volt annyi „öreg” céges autó is. Nekem egy 2001-es F Astra Classic jutott, 140.000 kilométerrel, 1.6-os benzinmotorral. Végre ismét egy benzines. Mert, hogy ugye a Kangoo-t a sátán üzemanyaga hajtotta, de ebbe benzint kell majd locsolni. Hurrá! Aztán hamar az arcomra fagyott a mosoly, miután sehol sem találtam a műszerfalon az A/C feliratú kis kapcsolót. Mert, hogy én lennék az az emberke, aki Csikós szavaival élve nokedlivé aszalódik klíma nélkül. Kicsit dünnyögtem magamba még miatta, mert, hogy sosem értettem meg azokat, akik kispórolják ezt a tételt az alkalmazott autójából, mert mennyivel jobban veszi ki magát, ha egy friss, jóillatú öltönyösnyakkenndős emberke érkezik a tárgyalásra az izzadthónaljú, vasúti klozett szagú szerencsétlennél. Persze ettől még nem álltam neki elvágni az ereimet, ha nincs, hát nincs, majd viszek váltóinget legfeljebb, meg, majd azért csak megoldom valahogy, fineszes srác vagyok én. Volt viszont öröm a négy ajtó miatt. Végre egy céges autó, amiben el tudom vinni a lányomat reggel óvodába, vagy el tudunk menni bevásárolni, ha épp nincs kéznél a családi szekér.
Beültem. Akkor még egy Fiat Bravonk volt, ami ugye azonos kategória, mégis sokkal szűkösebbnek éreztem, mint a kék olaszt. Feszengtem benne, kényelmetlen volt, hosszú percekig babráltam az üléssel, míg nagyjából be tudtam állítani, hogy kvázi kényelmes legyen.
Körbenéztem. Szépnek nem mondható beltér, jónak nem mondható anyagokból. Bevallom a Bravo műszerfalába sem voltam fülig szerelmes, de ez annál is rosszabb volt. Abban volt élet, voltak furcsa formák, ami vagy tetszik valakinek, vagy nem, volt benne valami olaszos lazaság, egy kis játékosság, egy kis érzelem. Ebben semmi. Itt a műszerfal szerepe annyi volt, hogy megtartsa a műszereket, kapcsolókat, oszt joccakát.

Beindítottam. Tipikus porszívóhang. Ebbe sem leszek szerelmes. Gyorsan végigpróbáltam a fokozatokat a váltón, majd toltam egy egyest, és irány haza. Borzalmas élmény volt az a hét kilométer, míg hazaértem. Az autó, az én kis olaszomhoz képest egy billegős, kóválygós, lusta dög volt. Egész úton arra gondoltam, hogy a német autókat istenítőket bele kellene ültetni egy fél órára ebbe a borzalomba, majd utána átültetni a Bravomba, aztán az út végén elővenni a laposüvegbe rejtett szenteltvizet, mert úgyis könyörögni fognak, hogy átkeresztelkedhessenek. Napokig értetlenül szemléltem az én kis villámosomat, vakartam a fejem, vajon miért lehet ez az autó ennyire sikeres nálunk. Persze tudom, olcsó volt annó, talán olcsóbb is, mint a hasonló kategóriájú olasz, vagy francia, de annyira semmilyen, hogy ennél még a Barátok közt bármely epizódjának megnézése is jobban megemeli az ember pulzusszámát.
Lelövöm a poént, pont ez benne amit szeretni lehet. Olyan semmilyen. Nem ad semmi pluszt, nem mosolyog az ember, ha beszáll, akkor sem, ha kiszáll, nem potyog le a lányokról a bugyi ha meglátják, nem nézi a szomszéd irigykedve, ha hazajövünk vele, csupán lehet vele autózni.
Viszont ezt megbízhatóan. És ez volt benne a legjobb.

Cirka harmincezret tettem bele a nyolcvan együtt töltött hét alatt, és csupán a hátsó kipufogó dobot kellett cserélni rajta és négy lengéscsillapítót, azt gondolom ezek közül egyiken sem kell csodálkozni egy ennyi idős autónál. Valahogy mindig az volt az érzésem ebben az autóban, hogy a világ végéig elmehetnék vele, akkor sem hagyna cserben. Soha, egyetlen alkalommal sem merült föl bennem, mikor reggel elfordítottam a gyújtáskulcsot, hogy nem érkezek meg az uticélomhoz.
Olcsó, megbízható, már-már igénytelen autó egy négyfős családnak megfelelő méretű utastérrel, nagy csomagtartóval, és a Magyarországon oly kedvelt limuzin karosszériával, akkor mégis mi baj van vele?

Lényegében, ha valakinek ennyi elvárása van egy autóval szemben, akkor semmi, amúgy akad néhány apróság.
Az vezetőülés például ránézésre egész kényelmesnek tűnik, ha beülünk, akkor azonban már érezzük, nem ebből fogunk irodaszéket csinálni, én körülbelül száz kilométer után már feszengtem benne. Érdekes, hogy amikor a G Astra-ba átültem, annak az ülése pont ránézésre volt borzalmas, használva viszont kellemesebbnek tűnik, de persze az sem egy 126-os epeda-kanapé.
A futómű sem tartozott a kedvenceim közé. Túlságosan lágy, amolyan imbolygós-hánytatós. Feleségem csak úgy volt hajlandó hosszabb útra velem jönni, ha előtte beszedett egy-két szem Dedalont. Nem olyan, mint egy amerikai autóban, ahol egyértelműen dülöngél a kasztni, már-már külön életet élve a futóműtől, inkább alattomosan, egyenesben szépen kivasalva a kisebb úthibákat, majd kanyarba megajándékozva a „fene se tudja hol a határ” érzéssel. Mint említettem, cseréltünk benne gátlókat, gázos, kicsit keményebb lengéscsillapítók kerültek bele, azok sem hoztak lényegi változást. Persze egy családi autónak nem is kell, hogy feszes kanyarvadász legyen, de a G Astrában sem potyog ki az ember fogából a tömés, mégis sokkal jobban érezni a jármű és az út kapcsolatát benne.
A motor lomha. Ortodox Opelesek szerint a legjobb választás az autóhoz, az egyhatos nyolcszelepes, nekem elég harmatosnak tűnt. Volt egy kollégám, akinek ugyan ilyen autója volt, ő 180-as végsebességekről mesélt néha, vagy hazudós volt, vagy olcsón megoldotta a teljesítményfokozást és nagyobb áttételűre cserélte a kilométeróra fogaskerekét. Nem tudom, én úgy éreztem, autópálya tempónál már nem sok tartalék van benne. Ha látnak egy agyontuningolt aszteroidát és nem egy GSI-vel van dolguk, nyugodtan nevessék ki emberünket.

Sokan szidják a váltót. Na, nekem speciel azzal nem volt túl sok bajom. Igaz, nem lehet megvádolni vele, hogy a világ legjobb szerkezete, de a tejbegrízt fakanállal kavargató érzésnek nyoma sem volt benne. Szépen, precízen lehetett váltani, mindig megtaláltam a megfelelő fokozatot, egyedül a gyors váltásokat nem szerette, ezt elnéztem neki.
És nem rohadt. Sehol. Jobban mondva egy bimbó volt rajta, de azt egy korábbi koccanás javításának a helyén találtam, fogjuk a hanyag javításra.
Szóval elég vegyes érzelmekkel szálltam ki az autóból.
Úgy gondolom, ha csupán egy autóm lehetne, messziről elkerülném, de ha egy megbízható, tágas, rohangálós autó kellene, lehet, hogy elgondolkodnék rajta. Undorral vezettem le az első pár száz kilométert, aztán nyolcvan hét elteltével kezdtem érteni azokat, aki elégedettek vele. Mert, ha arra kell, hogy a családot eljuttassuk A pontból B pontba és ne hagyjuk fizetésünk jelentős részét a szerelőnél, vagy a benzinkutasnál, arra ideális. És valljuk be, kevesen vagyunk, akik nem érjük be ennyivel.

Durván másfél évet húztunk le együtt, hóban, esőben, hidegben, melegben, a másfél év végére kezdtem megkedvelni. Aztán felszabadult egy G-Astra, szóltak, hogy átvackolhatok bele. Belenéztem, ha A/C gombot nem is, kis hópihést láttam benne, átcuccoltam. Annyival nem jobb, mint amennyivel többre tartják, mint az F-et. Aztán az is lehet, hogy ha az F-est sikerült ennyire megkedvelnem, ebbe egyenesen bele fogok szeretni. HAHAHA.




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr251089456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zalkapone 2009.06.28. 12:19:24

A családi kettes számú autó egy Isuzu TD-s kombi, 1998-ból. Sötétkék metál, alufelnivel (gyári!), és klíma is vala benne. Viszont ha valami tetű, akkor ez az! Én nem tudom, hogy miért istenítik emberek ezeket a nyomorult dízeleket (köztük hites nejemet is beleértve), mert hihetetlen szarok! Állítólag 80 lóerő bujkál benne valahol, de hogy a fele oldalra vagy hátrafele húz, az biztos. Egy épeszű felhasználási célja van ezeknek, amit nálunk látni is, hogy munkásbrigádok haladnak vele az építkezésre, román/török/ukrán adózás alól elvont gázolaj segítségével...

pickapu 2009.06.28. 13:50:10

Nekem három kőműves kollégám is Fehér Dízel Astra Caravant tart, és nem igazán akaródzik megválni tőle egyikük sem, pedig megtehetnék.
Valami oka biztos van ennek a jelenségnek is :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.06.28. 14:01:45

Lowtyo, gyakrabban kellene autót cserélned, hogy legyen miről olvasni! Másik Asztmát is kivesézed:
@zalkapone: Te naggyon hülye!!:)Adózás alól elvont gázolaj... Ennél már csak az volt szebb, amikor rendőr cimborám egy motoros balesete után kórházba került, kérdezte az orvos, mi történt. Majd' meg fulladtam a röhögéstől, mikor elkezdte: a motorkerékpárommal haladtam a Szentendrei úton Szentendre irányába, mikor a Bogdáni úti kereszteződésben a forgalomirányító jelzőlámpa tilos jelzése ellenére egy személygépkocsi vezetője szabálytalan megfordulásba kezdett előttem, és én már vészfékezéssel sem tudtam elkerülni az ütközést és ... Talán menti, hogy évekig baleseti helyszínelt, és ugye a lehető legpontosabban akarta lírni az esetet, bár valószínűleg elég lett volna annyi is, hogy kifordultak elém, oszt oldalról telibevertem a motorral a kocsit. Szakzsargon...

tomnemtom 2009.06.28. 14:08:22

fertőzőek vagytok, már az eladó efasztrákat nézem a neten.

na jó, nem igaz.
egyszer volt egy nálam kölcsön, két hét alatt nem tudtam beállítani a vezetőülést, napilapot vagy lekszikont adhattam volna ki a szitkozódásaimból.
akitől kaptam, majdnem két méter magas, szerinte kényelmes.
viszont másra nem emlékszem, tehát tényleg egy csendbentesziadolgát autó.

zalkapone 2009.06.28. 17:26:18

@streetsta:

Nem értem, hogy mi bajod a szakszerűen megfogalmazott, félreérthetetlen helyzetleírással... :-)

zalkapone 2009.06.28. 17:37:11

Amúgy érdekes, hogy sokaknak teljesen érdektelen autó. Nekem ebben is vannak szépnek és/vagy ötletesnek tartott részletek. Lehet, igénytelen vagyok? Mindenesetre például a szellőzőrendszer fúvókái kifejezetten tetszenek! Végre nem az az undorító Alfa-majmoló karikaszar! Attól már többször kerültem az idegösszeomlás határára... De ezek a mókás kis hengerek tök jók! A váltó viszont nagyon rosszul síkolt. Az egyes melletti rükverctől az egyes a hármas helyén figyel, és az ötödiket az anyósülésen utazó térdénél kell keresni. Viszont szintén jó a tekerős ülésmagasság-állítás. Igaz, hogy ha rajta ülök, akkor helló a neved, törik a műanyag, mint óvodás gyerek kezében a nápolyi... Az ülés kérdéshez hozzátenném, hogy nekem is kényelmes tűnik, igaz sosem utaztam vele 80 km-nél többet egyszerre. Viszont a kombi kialakítás használható rendesen, lapraszerelt svéd bútorokkal meg lehet rakni rendesen.

zalkapone 2009.06.28. 17:39:52

Egy rendesen minusz. Sorry!

rognork 2009.06.28. 17:48:47

ugyanilyet hajtok, csak 1.4 60 lovas fajtát. szó szerint gyűlöltem. azóta megszerettem, amint átprogramoztam magam a pörgetésről. belül elférsz, hátul elférsz, senkinek nem böki a szemét, suzukinak kijáró gecizést sem kapsz (sokan nem tudják, hogy az astrák java 60-75 LE). az imbolygást meg megszoktam, de jobban szeretem a vesekő kihugyozós fajtát. szerencsémre minimál igényű autós vagyok. egyedül ezt a telibeszart váltót gyűlölöm a mai napig.

Kifordított kacagány 2009.06.28. 19:16:43

@streetsta: szegény, talpig gipszben, te meg kiröhögöd. jellemző:)

@tomnemtom: hugomék most vettek egy g-t, nekem már nem kell hirdetéseket böngészni, majd kipróbálom mit bír az övék:) igaz, az csak 1.4-es.

nekem egyszer volt szerencsém ilyenben ülni, mikor kihalt alólunk minden autó(eladtuk, elromlott, stb) és éppen másik vásárlására indultunk. felejthetetlen élmény. tény, hogy elvitt és haza is hozott, olcsón, ami az akkor betegeskedő ladáról éppen nem volt elmondható, de az utolsó 150-200km maga volt a kénköves pokol. szerintem két napig sántikáltam is utána.

@rognork: azért jól el tudják rejteni benne azokat a lovakat:)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.06.28. 19:47:58

F astrák jók kis járgányok, vót egy 1.6 16vulva változatom, klímával, mindennel. Nem tudott semmit, de azt tutira. :)

Normandiába egy 1.4 16vulvával mentünk négyen, 8 embernyi csomaggal, két utazótáska jutott még a hátsó ülésre is középre. Beleraktunk 4500km-t, nekem nem fájt a derekam-hátam, csak a lábam, de abban benne volt az is, hogy a 9 kilós kamerával 20 óra autózás után még forgattam 5 órát. :)
De felüdülés volt a kemping parkolójában aludni a kocsi mellett a betonon hálózsákban 6 órát. :-D

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.06.28. 19:48:43

Ja, és az 1.6 8szelep tényleg megy óra szerint 180-at. Az olyan motor, hogy ötödikben rohadt sokára, de nagy nem sok híjánbeleforog a tiltásba nagy unatkozva. :)

Lowtyo 2009.06.28. 21:13:19

@Tie: sosem volt türelmem megvárni a 180-at, meg ugye nem járok német autópályán vele
@Kifordított kacagány: az én új vasam is egynégygé
@rognork: ugye? arra, hogy beülsz-mész-kiszállsz, ideális
@streetsta: ofkorsz lesz vesézés. picit el vagyok úszva melóval, építkezéssel, ezért hanyagollak benneteket, de már kezdem látni a fényt az alagút végén

Kifordított kacagány 2009.06.29. 07:41:43

@Lowtyo: majd rájössz, hogy az nem az alagút vége, csak köztes megálló;)

rognork 2009.06.29. 07:49:22

@Lowtyo: mondjuk városi autónak még mindig a régi stiftet tartom a legjobbnak, a kis szar 1.3 8v motor elég jól megy 800 kilóval. meg azt lehet egy kicsit pörgetni. astrát pörgetni kb olyan érzés, mintha diszkóban bunyónál megütsz egy felnőtt férfit, és az sírva fakad. ütnéd, de hánynod is kell egyben. hát így van az x14nz pörgetéssel is az ember. olyan irdatlan kellemetlen-kelletlen fos hangot még nem hallottam, mint amikor megpróbálok 3-padlót leforgatni előzésnél.

Lowtyo 2009.06.29. 08:30:03

@rognork: nyilván jobban megy a suzuka, de egy 4 tagú családnak igen csak szűkös.

loláb 2009.06.29. 10:29:27

Azért a G astra lényegesen kulturáltabb szerkezet, mint egy F.
És a 90 lóerős 1.4-es motorral még autópályán sincs semmi probléma, a legális sebességtartományban csendes, húz, és nem fogyaszt sokat, de ha kell, akkor nem gond neki a 170-es utazó sem.(itt már mondjuk kortyolgat).
Egy baja van, illetve kettő: puha szar a futómű, és recseg a váltó hátramenetbe kapcsolásnál. Ezt mondjuk a C corsa is csinálja tehát valamelyest szériahiba lehet opeléknél.

Egyébként a G-ben is pont az a jó, mint amit az F-ben megszerettél: tök semleges autó, ami minden regge beindul, kanyarodik, megáll, és úgy általában a világ végére is elmehetsz vele. Persze sokkal jobb autók vannak nála, de ár-értékarányosabbak per pillanat nemigen.

Lowtyo 2009.06.29. 10:34:17

@loláb: egy pirinyó hibája azért van a G-nek
diszkréten eszi az olajat
egyik barátom szerint, az ecotec szó a szinonima szótárban a fos mellett található
a szerelőm is szidja őket, hogy motorral sok gond szokott lenni, szerinte közel sem olyan tartós szerkezet, mint a régi 8 szelepesek.
de tény, hogy kulturáltabb autó, mint az F

oggy71 2009.06.29. 11:05:07

3 évig volt fisuzum, szerettem, keveset fogyasztott, bármivel elment, az űlése nekem kényelmes volt (186) talán kicsit díványosan puha, és még tűrhetően beszámították a mostani (természetesen csakis Isuzu) G-be, amivel szintén maradéktalanul elégedett vagyok.

loláb 2009.06.29. 12:28:06

@Lowtyo: Erről az olajfogyasztásról én is hallottam, de még nem tapasztaltam. Mondjuk én baromi keveset használom, csak télen, illetve nyáron esernyő helyett. Két és fél év után van benne 20ezer km.

Lowtyo 2009.06.29. 12:39:35

@loláb: nem akarol hülyeséget írni, de 0,6 vagy 0,8 litert ír a gyári használati utasítás 1000 km-re!!!
nekem 0,4-et kajált ezren, aztán egy kis wynn's super chargertől elég rendesen visszaesett.
az f-es két olajcsere közt max.-ról min.-re ment csupán vissza, ennél folyamatosan sasolni kell.
állítólag az 1.6-os ecotec motor majdnem meg is eszi a gyári értéket.
az meg azért nem kevés.

loláb 2009.06.29. 12:48:15

Oké, én elhiszem, csak én nem tapasztaltam ennyit még a bejáratás hatezer kilométere alatt sem. Idönként megnézem, de utántölteni még nem kellett.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.06.29. 12:52:55

@Lowtyo: Az 1.6 16v Ecotec motoroknál tervezési hiba volt a szelepszár-szimmering és környéke, ott eszegetik, de ezt Opelék be is látták, és bölcsen nem hazudva, szépen beleírták a kézikönyvbe, hogy fogja enni az olajat. Eszi is, mer' a zopel megbízható autó. :)
Amúgy 100-120e km környékén kezd előjönni a dolog általában.

Lowtyo 2009.06.29. 12:59:39

@Tie: szerelőm is ezt a 120 ezres futást mondta, hogy ált. akkor kezd előjönni a magas olajfogyasztás és mindenféle paranormális jelenség közepette a motorhiba lámpa kigyulladása és akkor onnantól kezdve szabadulni kell tőle.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.06.29. 13:05:04

@Lowtyo: A két dolog összefügg.
A szelepszárszimmeringek az alulméretezéstől 120e környékén fogynak el, elkezdi enni az olajat, ettől egy kicsit jobban kormol a motor, a korom pedig lerakódik az EGR szelepnél (kipuffogógáz-visszavezetés), amitől az megszorul, többnyire bezáródva. Ettől aztán világít a checkengine lámpa, amitől beszarnak az emberek.

Azt szokták csinálni, hogy az EGR szelepet kikötik, lehegesztik, a hibakódot kiütik, és leszarják az egészet. Persze egy egész picit több károsanyagot fog kibocsájtani az autó, viszont semmi egyéb problémája nem lesz, az olajfogyasztás meg belefér, és öntözgeti az ember bele az olajat, és jónapot. Volt 1.6 16v Ecotec F astrám 160ezerrel, semmi baja nem volt, tette a dolgát szépen, csak ette az olajat.
Volt egy másik, abban csak 90ezer volt, az még nem ette az olajat. Amúgy az égvilágon semmi különbség nem volt köztük. :)
A saját normális olajfogyasztásával elmegy 4-500ezerig, 200-nál cserélni a vezérlést, aztán boldogság.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.06.29. 13:30:45

Na mindjárt jönnek az elvakult fasztrások...
Pl. én. :)

Nekem 97-es Opel mocis TD kombim van és jelentem fix 5.5l(országút) és 6.5l (város) eszik.
Igaz ereje nem sok,de nem is versenyzek vele.
Lengéscsillapitót már én is cseréltem Kayaba gázosra,azzal talán jobb lett a rugózás.
Sajna rohad,mint mindegyik F-es,amelyik nem rohad az majd fog.
Viszont most árulok egy 93-ast 1.4 8V 430.000km van benne és semmi csörgés-zörgés a motorból.
De volt nálam 96-os 1.4 16V benzin-gázos sedan is 380.000km-rel azzal se volt motorikusan gond,inkább a kasztni hagyott maga után némi kívánnivalót.
A G-sek tényleg kultúráltabbak,gyúrok én is egy G dizel kombira,de a Bosch VP adagolótól egy kicsit félek....

prokee · http://blog.prokee.hu 2009.06.29. 13:31:53

BeeTm:

Ha jönne a Fókusz, tudok óccsón első lököst az Astrára :)

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.06.29. 13:51:27

@prokee: Áááá,inkább a jobb első sárvédőt találná már el valaki,mer' az úgyis horpadt... ;oPPPPPP
Tenném vissza a gyári lemezt,mert az utángyártott az egy fos.

oggy71 2009.06.30. 07:41:44

Az 1.7-adagolós G betegsége az adagoló vez. elektronika.
Na de méé??
Me az ökör sváb (vagy a barom kitalálója, hogy száradna le a keze) a meleg motorblokk oldalára biggyesztette a dobozkáját és ez nem igazán tesz jót neki.
Ez má nekem is bekrepált, de viszonylag kicsi pénzé sikerült gyógyíttatnom.

kukac99 2009.07.08. 11:47:44

@oggy71: Tanácsodat szeretném kérni az adagoló vez. elektronikával kapcsolatban. Nekem a negyedik elektronka ment tönkre. Kérlek írd le, hogy sikerült megoldani a hibát, és azóta hány km-t tettél meg vele. Előre is köszönöm a segítségedet!
süti beállítások módosítása