Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Meg vagyunk szólítva

2009.10.05. 18:30 | prokee | 25 komment

Címkék: blog vélemény flame

Az általunk igen nagyra becsült stipistop.com oldalán Misi FŐSZERKESZTŐ finoman foglamazva is megszólított minket. Aztán a számunkra szintén igen kedves Safety Area egy az egyben átvette ezt a postot. Utóbbit mondjuk nem értem, de lelkük rajta.

"Semmilyen oldal, aminek linking poliszije van (kivéve ezt a linking poliszit) nem linkelheti a Stipistop.com oldalait. Ever.”

Kösz, vettük, linket nem rakok, megtaláljátok enélkül is, ott van pl. az SA-n is.

Eredetileg nem akartunk reagálni, aztán mégis. A minket olvasóknak általában van saját személyi igazolványa, szüleitől függetlenül képes az önálló gondolkodásra, tehát remélhetően nem kell gondolatokat plántálnunk senki fejébe. Olvassatok, a levelezésünk is kint van, alakítsatok ki saját véleményt.

Fofot azonban meg kell védenem. Azért is, mert meggyőződésem, hogy tiszta eszközökkel játszik, nem csupán jogilag, de erkölcsileg is. Azért is, mert tudom, egy-egy autóritkaságról szóló postjában nagy mennyiségű és alapos kutatómunka bújik meg.  Aztán azért is, mert a stipistom konkrétan "megvéleményezte" a Citroënes posztját.

3. A témát a HEMMINGS blogja vette át egy másik blogból, a RANWHENPARKED-tól. Az Autófília egyik szerzője innen szedte le a képeket, írt hozzá néhány sor gondolatot, majd anélkül, hogy a weben illő (és etikailag elvárható) módon a forrást megjelölte volna (r-go kreditet adott volna annak, aki valóban izzadt a témával) jól végezve dolgát, publikált.

https://www.youtube.com/watch?v=hC-9SCmBOHc

Ran When Parked:

Michelin designed the PLR (Poids Lourd Rapide, or fast semi truck) in 1972 as a way to test out truck tires at high speeds without the risks of using actual trucks; if a tire blows they don't have to worry about losing control of their vehicle.

A PLR-t (Poid Lourd Rapide, azaz gyors félteherautó) 1972-ben tervezte a Michelin, hogy a teherautó-gumiabroncsokat nagy sebességnél tesztelje anélkül, hogy a kamionokat veszélyeztesse - ha eldurranna az abroncs, nem kell aggódni amiatt, hogy elveszítik a jármű feletti uralmat.

This borrows heavily from Citroen's parts bin - it was easy for them to access it since at the time Michelin owned Citroen. The ten wheels and hubs come from an HY (aka Tube) van and as most will recognize the DS parts in use throughout it all.

Nagyrészt Citroën alkatrészeket használtak - könnyű volt akkoriban ezekhez hozzáférniük, ugyanis a gyár akkor épp a Michelin tulajdonában volt. A tíz kerék és kerékagy a HY furgonból jött, és ahogy látszik is, a DS alkatrészeit is általánosan használták.

Michelin's engineers fitted two Chevrolet 350 engines in the back. One drives the car, the other drives a mid-mounted truck wheel (see below) that is fitted with a test tire. The rear six wheels power the car while the front four steer it.

A Michelin mérnökei két Chevrolet 350 köbinches motort építettek be az autó farába. Egy a járművet mozgatja, egy pedig a középen elhelyezett teherautó-kereket, amelyre a teszt-gumit szerelték. A hat hátsó kerék hajtott, az első négy pedig kormányzott.

Nicknamed "milles-pates", or centipede, it supposedly has a top speed of 180km/h not bad for a vehicle that weighs about ten metric tons.

A "Milles-pates", azaz százlábú csúfnevet kapta a jármű, végsebességét 180 km/h-ra becsülték, amely nem rossz egy 10 metrikus tonna súlyú autótól.


Hemmings Auto Blogs:

In 1972, Michelin wanted to test truck tires at high speeds, but worried about the disastrous consequences of high-speed blowouts in big rigs, so they built the PLR, a mishmash of Citroën DS parts and two small-block Chevrolet V-8s. Apparently, Ixo made a 1/43rd-scale diecast model of it too.

1972-ben a Michelin teherautó-gumikat akart tesztelni nagy sebességnél, ám tartott esetleges nagysebességű defekt katasztrófális következményeitől. Így megépítették a PLR-t, amely egy Citroën DS mása volt, két Chevrolet V8-as small blockkal. Az Ixo elkészítette ennek 1:43-as modelljét is.


Autófília:

Amikor először megpillantottam ezt a - hernyót - , azt hittem hogy egy általam nem látott Louis De Funes film egyik különleges szereplőjét látom. Annyira nem csodálkoztam ezen a formán, hiszen a 70-es évek sci-fi filmjeiben látható rakéták is inkább hasonlítottak egy samponos dobozra mint egy komoly űrhajóra. Mint kiderült, nem ezen a vonalon kell elindulnom.
Annak ellenére hogy igen eltorzult ez a gyönyörű autó, a Citroen DS Break jellemző vonalai jól felismerhetők a Michelin PLR karosszériáján.
Érdekes a névválasztás is, pedig a tények ismeretében végtelenül egyszerű, ezt a különleges járművet a Michelin cég építette 1972-ben a Citroen közreműködésével, abban az időben amikor még a - gumimulti - tulajdonában volt ez a patinás francia márka. Ami életre hívta ezt a projektet, az volt hogy kamion abroncsokat teszteljenek nagy sebességnél, minimális kockázattal. Jelentős átalakításokat eszközöltek a kasztni és a meghajtás terén is, a "labor" több mint 7 méter hosszú és 2,5 méter széles. A tíz kerekes masina súlya közel 10 tonna (9150 kg) és 180 km/h végsebességre volt képes. Ehhez, az autó súlyához képest hatalmas sebességhez egy V8 Chevrolet motor segítette hozzá, ami a hátsó kerekeket hajtotta - mind a hatot. Itt jön a poén, volt egy testvére ennek a V8-nak, csakhogy ez a motor a középen elhelyezkedő tesztelt kereket hajtotta. A PLR felfüggesztése tradicionálisan hidropneumatikus amit az alap típusból örökölt, viszont ami kissé szokatlan az a négykerék-kormányzás de ez mind elől.
Fantasztikusnak tartom ezt a műszaki csodát, szívesen megnéznék egy röntgen rajzot a hajtásláncról.

A képekre vonatkozóan pedig:

"Note: I did not take any of the above photos and do not take credit for them."

RWP

Nos, ki-ki döntsön maga. Részünkről itt le is zárnánk, és dolgoznánk tovább.




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr791429350

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zalkapone 2009.10.05. 18:50:07

Mi a faszom az a stipistop.com?

biker_kolee 2009.10.05. 18:50:47

Nincs több kérdésem bíró úr.

biker_kolee 2009.10.05. 18:51:23

@zalkapone: Látod, ezt én sem tudom pontosan. Szerintem állapodjunk meg abban, hogy pont az. :D

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.10.05. 20:00:58

Azt írhatom, hogy leszarom? :)

megint 2009.10.05. 20:27:28

Tehát ez itt pl az autofilia, aki az index jogászához irányítja a másik oldalt ha nem vesz le valamit(amiről fogalmam nincs), és omm szerint a csallánozók szintjén van a másik oldal, de még mindig nem értem mitől olyan érdekes ez ahoz , hogy az ide látogatóknak ezt kitegyék.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2009.10.05. 20:52:10

Srácok, nem lehetne, hogy felpattintotok pár sört és felette megbeszélitek ezt a dolgot, mielőtt végképp elmérgesedik ez az egész?

Hep! 2009.10.05. 21:08:46

a legjobb a safetyarea probálkozása hogy olvassák őket :D nameg ha már leírunk valamit,ahhoz utána illik tartani magunkat.

Floyd · http://www.gazmegfek.hu 2009.10.05. 21:58:52

Azé' olvastak. Amugymeg kiraktuk mert több szem többet lát, meg folyt erről párbeszéd köztünk még a post előtt is a stipistop.com szerkesztőivel...

Azért látom jónak a dolgot, mert most egy független közeg véleményét is olvashattuk, és látszik azért mindenhol akad némi por a fogaskerekek között. A Safety Area-val kapcsolatban meg csak annyit, hogy halottról vagy jót vagy semmit. Vagyis na jó még nem hulla csak zombi...

Floyd · http://www.gazmegfek.hu 2009.10.05. 22:02:35

Ma este viszont kellemesen megtárgyaltuk a dolgot a stábtagokkal, sör mellett ahogy ezt sokan javallották, és igen jókat derültünk a sztorin. Mert ez tényleg nem egy véresen komoly ügy, Berényi Miki gazságain jobban felhördül az átlagmagyar, úgyhogy béke mindenkinek, aki nem akarja hogy linkeljék azt nem linkelik, akinek bejön a stipistop olvassa, a net egyre csak tágul, ahogy Omm mondta hely van mindenkinek...

Ja és hogy mi közünk hozzá? A plagizálás hazai nagymesterei nem maradhatnak ki egy ilyen linkelj ha mersz buliból:D.

Forester Norti 2009.10.05. 22:13:00

Jol is esett az a Kőbányai a hűs tiszai szellőben és hullócsillagok közepette. Egészségünkre :) Tegyetek Ti is hasonló képen.

Aadaam 2009.10.05. 22:20:42

(Átemelem ide is a kommentem. Max kimoderáljátok, vérmérséklet szerint.)

Az amit Prokop Gábor és Omm tett és írt előző héten, úgy gondolom, az index szellemiségével ellentétes volt.

Azzal az indexszel, akik a mélylinkelés-történet idején, jónéhány éve idején a leghangosabban emelték fel a hangjukat a linking policy ellen.

Azzal az indexszel, aki a legutolsó hasonló magánakciós botrány - akkor Ajnász Adblocker-adatbázisa volt a téma - címlapon mea culpázott.

Azzal az indexszel, akiknek szerkesztőségének jelentős része - élükön UJ Péter főszerkesztővel - a tumblr nevű szolgáltatás mániákus felhasználója, amely nem éppen az eredeti tartalom generálásáról híres.

Nem hiszem, hogy a nyilvános bocsánatkérés elkerülése megengedhető lenne. Nem hiszem, hogy - feltehetően - Prokop Gábor Prokee néven írt hozzászólása tükrözné azt a mentalitást, amit jelenlegi munkahelyén tanúsítania kéne.

Én őszintén remélem, ez az írás eljut Uj Péter főszerkesztőhöz, és azt is remélem, ennek a levelezésnek - mégha nem is feltétlenül súlyos, de - fegyelmi következményei lesznek.

Nem hiszem, hogy ez a szemléletmód megengedhető az index saját magát mai napig innovatívnak, a nyomtatott sajtótól önmagát megkülönböztető cégkultúrájában.

megint 2009.10.05. 23:21:16

Prokop Gábor fogalmam nincs ki lehet, Omm írása(levele) kicsit nagyképűnek tűnik nekem, azért ez sem a top gear lássuk be, ami fura mert amúgy az írásaiból, tesztjeiből nem ez jött le nekem

Nikla, táskai elágazás (törölt) · http://www.semmi.hu 2009.10.06. 07:18:57

@Floyd: Független, na ne. Ti, akik kiteszitek a posztot a stipistopról. Véleményem szerint ez nyílt állásfoglalás.

biker_kolee 2009.10.06. 09:04:03

@Nikla, táskai elágazás: Nem ők a független közeg, hanem mi, olvasók. Akik olvasnak mindent és így, külső szemlélőként átlátják az egészet (ha átlátják, talán..).

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.10.06. 09:24:25

@zalkapone: Nézd meg, én például naponta többször is rájuk kattintok, érdekes dolgokat szednek össze. Lehet, hogy ők konkrétan nem írnak semmit, csak linkelnek, de ettől függetlenül sok tanulságos, izgalmas dolgot láttam nekik köszönhetően (amiket valószínűleg a büdös életben nem találok meg, mert ennyit azért nem szörfölök a neten, meg nem ezeken a helyeken).
Mindenesetre a kifejezetten udvarias kérésre érkezett válasz sajnos valóban hagyott némi kívánnivalót stílusában és tartalmában is, nem igazán értem a felháborodást, és a vagdalkozást. Ráadásul egy ilyen vitát csak és kizárólag rossz irányba vihet az ehhez hasonló reakció, ami írásban különösen rosszul veszi ki magát. Mindezt a kevésbé közönségképes, gyakorlatilag privát levelezést közszemlére tenni pedig több, mint nem szerencsés.
Hogy az AF kérése mennyire jogos (bár talán ezt senkinek nem illene vitatni, hiszen ha én bármilyen okból kérek valamit, azt azért illik tiszteletben tartani), mennyire lehet vele egyetérteni (ezt biztos másképpen ítéli meg minden érintet és kívülálló, saját vérmérsékletének és véleményének megfelelően), az egészen más lapra tartozik, viszont ilyesmiről inkább vitatkozni kellene, nem pedig asztalt csapkodni.
@Aadaam: attól tartok, nem világos számodra a felállás: ez nem az Index, itt senki nem Index alkalmazott. Arról nem is beszélve, hogy bocsánatot kérni, pusztán azért, mert valaki más elképzelés szerint vinné üzleti dolgait, mint azt mondjuk te elvárod, igen furcsa lenne. Ráadásul ezzel senki érdekeit nem sértik, még a legerősebb kritikák szerint is legfeljebb saját maguknak tesznek "rosszat", ha nem használják ki a lehetőséget, hogy más helyek rájuk mutatnak. Bocsánatot kérni maximum azért lehet, amiért furcsa stílusban leveleztek egymással a fiúk, de ezt mint kifejtettem egy nem túl cizellált Stipistop válasz okozta, hab a tortán, hogy a levelek nem a nagy nyilvánosságnak íródtak. Persze véleménye ettől még mindenkinek lehet, de ne kérjük már számon a másikon annak üzleti stratégiáját.

Ivymike 2009.10.06. 10:29:35

@biker_kolee: rendszeres olvasókat (mint te, vagy én) nem neveznék feltétlenül függetlennek...a "szerzők" miatt bírom az oldalt, ez befolyásolja a véleményem is.

ezt meg alapvetően nem értem: "nem óhajtunk bármilyen formában tartalmat generálni egy szellemi munkát a csalánozók szintjén művelő honlapnak."
se a nagyképűséget, se a szűklátókörűséget...nem értem miért kell megtagadni a lehetőséget az esetleges olvasóktól, hogy akár csalánozók, akár humanoidok készítette oldalakról idetévedjenek...tök mindegy, egy 3 olvasóról, vagy "kismillióról" van szó.
ha saját produktumukként állították be a böszme DS cikket, az más, de hogy linkelni ne lehessen...

a kedvenc oldalaim legalább felére véletlenül, bolyongva jutottam, a jobbakon megragadtam. ide is, a TC-ről. de ha a szanalmas.hu-ról jövök, akkor is maradok, és nem vagyok csalánozó, külön tudom választani azt az oldalt, amelyik linkeli az autófíliát, magától az autófíliát...

Ivymike 2009.10.06. 10:30:53

"böszme DS cikket" a jelző a kocsira vonatkozik, nem a cikkre.

Kifordított kacagány 2009.10.06. 16:50:37

nem igazán értem, hogy mi a probléma azzal, ha mások linkelik ezeket az oldalakat.
azt sem igazán értem, miért kell megsértődni és problémát csinálni abból, ha valaki nem szeretné, hogy linkeljék az oldalait.
azt főleg nem értem, hogy ennek ürügyén miért kell támadni és lealacsonyító megjegyzéseket tenni arra, akinek az írásait korábban színvonalasnak ítélték. pláne, ha igazán nem szolgált rá.
azt viszont végképp nem értem, hogy ez az egész felesleges hercehurca hogy képes tök kívülálló egyénekből indulatokat(méghozzá meglehetősen negatív és erőteljes indulatokat) kiváltani.

Evil1979 2009.10.06. 19:04:58

Ennyit írni erről a vitáról.
Aki ott olvas, szerintem már előtte elolvashatta ezek itt.
Azt hogy keménykedünk egy link gyűjtő oldallal azt meg nem értem, mert a csalánozókkal minek veszekedni, mindazonáltal akkor is fekete pont nektek, hogy ilyen kis semmiségen így felkapjátok a vizet. Inkább örüljetek az onnan ide tévedő éves szinten kb 5 embernek :D

zalkapone 2009.10.06. 19:29:05

@Kifordított kacagány:

Mit is szoktam ilyenkor idézni?
"Ha hülyékkel vitatkozol, akkor lesüllyedsz a szintjükre, ott pedig győznek a rutinjukkal."

semmicico 2009.10.08. 15:49:40

Autófília ez nem volt szép.

Nem innen indult az index és nagyon messze kerültetek attól a szellemiségtől.

Szégyelljétek magatokat!

Egyelőre nem szedem ki az RSS-t readerből az autófiliát, de azért "megremegett az egér".

sc.

goes 2009.10.09. 14:51:40

Kicsit gázos ez a post rátok (autofilia) nézve.

Ha értenétek a gugli-hoz, akkor tudnátok, hogy minél több link mutat rátok, annál előrébb kerültök a találatok között. Ilyen hülyeséget kitalálni. Nem akarok tippelni ki dobta fel az ötletet.
süti beállítások módosítása