Az általunk igen nagyra becsült stipistop.com oldalán Misi FŐSZERKESZTŐ finoman foglamazva is megszólított minket. Aztán a számunkra szintén igen kedves Safety Area egy az egyben átvette ezt a postot. Utóbbit mondjuk nem értem, de lelkük rajta.
"Semmilyen oldal, aminek linking poliszije van (kivéve ezt a linking poliszit) nem linkelheti a Stipistop.com oldalait. Ever.”
Kösz, vettük, linket nem rakok, megtaláljátok enélkül is, ott van pl. az SA-n is.
Eredetileg nem akartunk reagálni, aztán mégis. A minket olvasóknak általában van saját személyi igazolványa, szüleitől függetlenül képes az önálló gondolkodásra, tehát remélhetően nem kell gondolatokat plántálnunk senki fejébe. Olvassatok, a levelezésünk is kint van, alakítsatok ki saját véleményt.
Fofot azonban meg kell védenem. Azért is, mert meggyőződésem, hogy tiszta eszközökkel játszik, nem csupán jogilag, de erkölcsileg is. Azért is, mert tudom, egy-egy autóritkaságról szóló postjában nagy mennyiségű és alapos kutatómunka bújik meg. Aztán azért is, mert a stipistom konkrétan "megvéleményezte" a Citroënes posztját.
3. A témát a HEMMINGS blogja vette át egy másik blogból, a RANWHENPARKED-tól. Az Autófília egyik szerzője innen szedte le a képeket, írt hozzá néhány sor gondolatot, majd anélkül, hogy a weben illő (és etikailag elvárható) módon a forrást megjelölte volna (r-go kreditet adott volna annak, aki valóban izzadt a témával) jól végezve dolgát, publikált.
https://www.youtube.com/watch?v=hC-9SCmBOHc
Michelin designed the PLR (Poids Lourd Rapide, or fast semi truck) in 1972 as a way to test out truck tires at high speeds without the risks of using actual trucks; if a tire blows they don't have to worry about losing control of their vehicle.
A PLR-t (Poid Lourd Rapide, azaz gyors félteherautó) 1972-ben tervezte a Michelin, hogy a teherautó-gumiabroncsokat nagy sebességnél tesztelje anélkül, hogy a kamionokat veszélyeztesse - ha eldurranna az abroncs, nem kell aggódni amiatt, hogy elveszítik a jármű feletti uralmat.
This borrows heavily from Citroen's parts bin - it was easy for them to access it since at the time Michelin owned Citroen. The ten wheels and hubs come from an HY (aka Tube) van and as most will recognize the DS parts in use throughout it all.
Nagyrészt Citroën alkatrészeket használtak - könnyű volt akkoriban ezekhez hozzáférniük, ugyanis a gyár akkor épp a Michelin tulajdonában volt. A tíz kerék és kerékagy a HY furgonból jött, és ahogy látszik is, a DS alkatrészeit is általánosan használták.
Michelin's engineers fitted two Chevrolet 350 engines in the back. One drives the car, the other drives a mid-mounted truck wheel (see below) that is fitted with a test tire. The rear six wheels power the car while the front four steer it.
A Michelin mérnökei két Chevrolet 350 köbinches motort építettek be az autó farába. Egy a járművet mozgatja, egy pedig a középen elhelyezett teherautó-kereket, amelyre a teszt-gumit szerelték. A hat hátsó kerék hajtott, az első négy pedig kormányzott.
Nicknamed "milles-pates", or centipede, it supposedly has a top speed of 180km/h not bad for a vehicle that weighs about ten metric tons.
A "Milles-pates", azaz százlábú csúfnevet kapta a jármű, végsebességét 180 km/h-ra becsülték, amely nem rossz egy 10 metrikus tonna súlyú autótól.
In 1972, Michelin wanted to test truck tires at high speeds, but worried about the disastrous consequences of high-speed blowouts in big rigs, so they built the PLR, a mishmash of Citroën DS parts and two small-block Chevrolet V-8s. Apparently, Ixo made a 1/43rd-scale diecast model of it too.
1972-ben a Michelin teherautó-gumikat akart tesztelni nagy sebességnél, ám tartott esetleges nagysebességű defekt katasztrófális következményeitől. Így megépítették a PLR-t, amely egy Citroën DS mása volt, két Chevrolet V8-as small blockkal. Az Ixo elkészítette ennek 1:43-as modelljét is.
Amikor először megpillantottam ezt a - hernyót - , azt hittem hogy egy általam nem látott Louis De Funes film egyik különleges szereplőjét látom. Annyira nem csodálkoztam ezen a formán, hiszen a 70-es évek sci-fi filmjeiben látható rakéták is inkább hasonlítottak egy samponos dobozra mint egy komoly űrhajóra. Mint kiderült, nem ezen a vonalon kell elindulnom.
Annak ellenére hogy igen eltorzult ez a gyönyörű autó, a Citroen DS Break jellemző vonalai jól felismerhetők a Michelin PLR karosszériáján.
Érdekes a névválasztás is, pedig a tények ismeretében végtelenül egyszerű, ezt a különleges járművet a Michelin cég építette 1972-ben a Citroen közreműködésével, abban az időben amikor még a - gumimulti - tulajdonában volt ez a patinás francia márka. Ami életre hívta ezt a projektet, az volt hogy kamion abroncsokat teszteljenek nagy sebességnél, minimális kockázattal. Jelentős átalakításokat eszközöltek a kasztni és a meghajtás terén is, a "labor" több mint 7 méter hosszú és 2,5 méter széles. A tíz kerekes masina súlya közel 10 tonna (9150 kg) és 180 km/h végsebességre volt képes. Ehhez, az autó súlyához képest hatalmas sebességhez egy V8 Chevrolet motor segítette hozzá, ami a hátsó kerekeket hajtotta - mind a hatot. Itt jön a poén, volt egy testvére ennek a V8-nak, csakhogy ez a motor a középen elhelyezkedő tesztelt kereket hajtotta. A PLR felfüggesztése tradicionálisan hidropneumatikus amit az alap típusból örökölt, viszont ami kissé szokatlan az a négykerék-kormányzás de ez mind elől.
Fantasztikusnak tartom ezt a műszaki csodát, szívesen megnéznék egy röntgen rajzot a hajtásláncról.
A képekre vonatkozóan pedig:
"Note: I did not take any of the above photos and do not take credit for them."
RWP
Nos, ki-ki döntsön maga. Részünkről itt le is zárnánk, és dolgoznánk tovább.
Beszóltak