Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Lom-lom-lom

2010.08.09. 13:45 | Rocko- | 29 komment

Címkék: lomtalanítás színes fémyűjtők

Lomtalanítunk. Azaz megjöttek a színes fémgyűjtők.

Amit eddig elkövettek:

  • Egyirányú utcába szemből behajtani.
  • Ugyanezt megtenni, úgy hogy szóltam erről. Válasz: tudom.
  • Kőcicikkel lezárt utcavégen áthajtani Defenderrel.
  • Szarrápakolni az utánfutót és az autókat. Természetesen túlnyúlás jelezve nincs.
  • Út közepére belógó utánfutó.
  • Út közepén megálló Transit.

Kíváncsian várom, mivel örvendeztetnek meg még.

A bőrömet féltve: fotó nincs. Komolyan fontolgatom, hogy jövőre felhívom a rendőrség figyelmét: legyenek szívesek erre az időpontra szervezett akciót végezni.

Ti is szeretitek a lomtalanítást?




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr292207493

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2010.08.09. 13:59:24

Szereti a fene, mert hajnalig zajonganak hozzá és mióta felosztották maguk között a területet, már köztéri pofozkodás sincs a csoportok között, mint néha régebben. De "csóró" lomisok lehetnek, akik Defenderrel járnak.

lotaten 2010.08.09. 14:33:02

vagany sracok ezt maguk intezik nem fostosan-alattomosan. de neha mindenki csinal ilyet, nem feltetlenul szorakozasbol! soha nagyobb baj ne legyen arrafele! legyen beke!

[@Reszeg@] 2010.08.09. 15:16:23

Defenderrel? Az igen. Itt még csak a Transit, Lada, Fasztránál tartanak.
Múltkor Gabrisanyi BMW-jét akarta megvenni két 16 év alatti lény. Érdekes volt a szitujáció.

Krisi 2010.08.09. 15:47:49

az első pont még nem durva, azt énis eljátszom naponta. mondjuk nem kocsival :)

csiky944 2010.08.09. 15:54:33

b+R
a kresz fehérembernek való

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.08.09. 16:17:50

@csiky944:

Rásszistááá!

Én is lomtalanítottam, vittem ki az ablakkereteket, kb. húsz darabot, utánfutón. Jön a lomis, köszön napszaknak megfelelően:

Szevasztesóvalamifémhulladékotnemhoztál?
-Nem.
-Nem adod el az autód?
-Nem.
És az utánfutót?

:)

Mindenre alkudnak...

biker_kolee 2010.08.09. 16:42:51

Az osztrákiából/dojcslándból származó használt cikkek háznál való megvétele is idetartozik? :) Mert akkor én is sünt kéne, hogy székeljek. :D

yeti 2010.08.09. 17:15:17

Egyszer láttam nagydarab emberekből egy baltás kommandót.Gyorsan végigsétáltak az utcán és oda oda suhintottak a lomos kupacra. Tele volt az utca nőkkel meg gyerekekkel,hogy vigyázzanak a cuccokra,óbégattak meg toporzékoltak,amikor a kis asztal meg a régi videó is megkapta neki járó egy-egy ütést.A lomot így is elvitték csak nem azok akiknek annyira fájt rá a foga,és az utca is jól szórakozott.:D

martong 2010.08.09. 17:26:22

Már nem pakolunk ki semmit, sőt inkább befele a garázsba, tavaly az ablakba kitett ládás-muskátlikat és az egyik bringát is lomnak nézték az udvaron.

De közös megegyezéssel az egész utca abbahagyta a lomtalanítást. Van egy IFA-s öreg fószer a szomszéd utcában, ő szokott boltolni a lomisokkal, ami nem kell odaadjuk neki azt mikor nem fér már az udvarán elviszi, ez egyszerűbb, mint nem utcára menni 2 napig. :)

pickapu 2010.08.09. 17:30:59

A Defendert esetleg nem gyűjtötték valahonnan? Az is alu.
Ez a lomtalanítás-dolog meg tiszta kabaré. Küldik előtte a szórólapot, hogy ezt se, meg azt se visznek el. Gyakorlatilag ami tényleg lom, azt otthagyják. Az öntöttvas kádat meg inkább elviszem én a fémfelvásárlóhoz ha nem baj.

Higany 2010.08.09. 17:44:53

Nálunk is van, rühellem.

Ivymike 2010.08.09. 19:14:26

nekem dereng valami még tavalyról, mintha pesten néhány kerületben megszüntették volna a lomtalanítást a fentiek miatt, és begyűjtés helyett csak átvesz/vett a komm. szolgáltató..?

az utolsó alkalommal, mikor a szüleimnél kipakoltunk (fehérvár), zsákokba, rendezetten tettük - másnapra széjjelbaszva minden, a zsákok kiszaggatva, tartalmuk szétszórva, üvegek összetörve, az utcán meg hordta a szemetet a szél...hányinger, tényleg...

zalkapone 2010.08.09. 23:05:58

Bp., Zách utca. Kinek mit mond? Ott ültek egy kibaszott kanapén, az út közepén. Az autósok meg üggyel-bajjal kerülgették. Erre jött egy vagány, nagydarab, kopasz csávó, egy régi Ford Orionnal, és közéjük csörtetett. Ilyen tág pupillákat előtte csak diszkóban láttam... :-)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.08.09. 23:57:22

Tudjátok, ez is egyike azon helyzeteknek, amikor azt mondom, nem azok az igazi felelősek, akik az utcán széjjelhajigálják a lomokat (no nem azért mert én is széjjelhajigálnám -én rendesen, kulturáltan nézelődök, turkálok. Ugyanis lomikor nagyon klassz dolgokat találni. Fonott utazókosár, utazóláda, ilyenek). Szóval igazából mi tehetünk róla. Igen ti is, meg én is. Ugyanis mi vagyunk azok az emberek, akik cselekedeteinkkel befolyásoljuk, hogy hogyan tart(hatna) rendet az utcán például a rendőr. És ez színtiszta politika. Mert amíg politikai okokból védhető bármilyen randalírozás az utcán, amíg a leghabzóbbszájú fröcsögők, más jogait lábbal tipró alakok gond nélkül védekezhetnek a saját jogaikra hivatkozva, addig nem lesznek tiszták a viszonyok.
Meg persze amíg eltűrjük, hogy dolgokhoz közömbösen álljanak a felelősök. Demokrácia van, ahol fel lehet szólalni, tenni lehet az ilyesmi ellen. De nem teszünk, mert mindenki közömbös.
Egyébiránt mifelénk elég rendesen aktívak a rendőrök lomtalanításkor, meg is állítanak mindenkit, akit arra érdemesnek tartanak. Nem kell a figyelmüket külön felhívni semmire.
Ja, és nagyon helyes a meglátás: az ilyesmit a rendőröknek kell kézben tartani. Azért vannak. Nem szabadcsapatokat alkotva, Csárlszbronzonként igazságot szolgáltatni.

Higany 2010.08.10. 08:50:07

@streetsta: Mikor lomiztál utoljára? Minden kupacon ül minimum egy purdé, vagy egy nagy-(déd?)-mama, aki már akkor rádripakodik, amikor 10m távolságból csak ránézel a kincseskupacra.
Lomtalanításkor a kapun nem érek ki a szajréval, már a kapuban rácsapnak az zsákmányra, mint seregélyek a friss lócitromra.
Egyszer valami csoda folytán sikerült az utcán feltűnés nélkül kitolnom a 15m-re levő kupachoz egy szakadt kézikocsit. Pár tizenéves cigánygyerek hirtelen előkerült, amint hátatfordítottam elkezdtek az új zsákmány körül körözni, mint a héják, aztán felharsant a varázsszó: ÁLUMÍNIUM!!!! Még a kapuig sem értem vissza, de ezek mint ahogy a kiéhezett dögkeselyűk zsigerelik az elhullott antilopot, úgy kezdték el megszabadítani az értékes alu fogantyút a korhadt fadaraboktól.

Otto von Bolschewich 2010.08.10. 09:54:37

streets: egyéb Stockholm-szindrómás maszlag?

Alapvetően nem az a baj, hogy az erre "szakosodott" cigánysereg elviszi a kilomizott holmik egy részét, hanem az, hogy mekkora felfordulást, szemetet és mocskot csinálnak közben (bár a legtöbb közülük sem a tisztaság szobra). A Főkefe ezt hiába szervezi újabban úgy, hogy csak előtte pár nappal küld értesítőt a postaládába bedobálva, akkor is megtalálják.

A megoldás pedig nagyon egyszerű lenne: a színesfém-fölvásárlást állami monopóliummá kell újra tenni, olyan konstrukcióban, hogy érdemes legyen használnia az embereknek (pl. fémhulladékért akár el is mennek). Az illegális gyűjtőket meg keményen büntetni. Ha nincs hova vinni eladni, akkor megszűnik a szétrámolás.

A lomtalanítások idején meg egyeztetni kell a rendőrökkel, polgárőrökkel és folyamatosan, mindenhol járőrözni. Akit azon kapnak, hogy szemetet, felfordulást csinál (figyelem, nem turkál, azzal önmagában nincs baj!), azt berakni 72 órára előzetesbe. Azalatt lezajlik az egész akció, értelmét veszíti az, hogy visszamenjen. Ha kifizette, vagy ledolgozta a fogvatartásának a költségeit, akkor utána mehet Isten hírével.

Rocko- 2010.08.10. 09:56:49

@Higany: "Lomtalanításkor a kapun nem érek ki a szajréval,"
csumpi hálidéj sztorija, h lomatalanításkor vitt ki valami nehéz vasat (motorblokk?) és a földet nem érte a cucc, már nyúlt egy kéz hogy elvegye. :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.08.10. 14:05:05

@Higany: Nagy lomizásra ne gondolj, de tavaly például kimondottan régi, kazettás ajtókat, ablakokat kerestem, kellettek a műhelyhez a ház mőgé. Nekem mondjuk nem volt afférom, errefelé nem voltak őrzők,de nem vagyok vak.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.08.10. 14:16:12

@Otto von Bolschewich: Na azért ez is egy probléma: elolvasod, amit írok, de a megértésére nem fordítasz energiát. Pontosan azt írod, amit én mondtam. Ha otthon a gyerek folyton összefesti a falat temperával, ki a felelős? A gyerek, vagy aki nem mondta meg neki, nem ismételte el, hogy ezt nem szabad, és ha ezek után is csinálta, nem szankcionálta megfelelően? Persze, le lehet mocskoshülyekölközni a szerencsétlent, de akivel nem tartatják be a szabályokat, az nem a szabályok szerint fog cselekedni. Természetesen vannak kirívó esetek, akikkel nem lehet mit kezdeni, de a legtöbbször kordák közé lehet szorítani a renitenseket.
Bármennyire is meg van az emberben a késztetés, hogy maga szolgáltasson igazságot, arra kell törekedni, hogy ne privát ügy legyen. Tehát intézkedjen a politikus (színesfém-felvásárlás szabályozása), a rendőr-polgárőr (ne legyen kupi), és megint csak a politikus, hogy lehessen megfelelően szankcionálni a nem megfelelő viselkedést. Ezekre az emberekre senki más nem gyakorolhat nyomást, csak mi. Nem gárdába tömörüléssel, hanem nyílt felszólalással, ha kell, tüntetéssel, demonstrációval. Csak sajnos ezeket a megnyilvánulási formákat is kihasználják a politikusok, egy bármilyen egyszerű civil ügybe is belemásznak.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.08.10. 16:17:59

@Rocko-: Jobbat mondok. Német ismerős, itt van házuk tőlünk 400 méterre, faluhelyen nem ciki fűnyírót tolni az utcán, jött, hogy javítsuk meg, mert asszem a berántója szétment. Német asszony elindult, kapásból ki akarták csavarni a kezéből, mert azt hitték, hogy a lomba viszi:)

Halálos_fogkefe 2010.08.10. 23:32:47

a defenderes áthajtást én is megcsinálnám. kapják be ott. na. Rocko, te tudod hogy miért. utcát kisajátítani szar szemét szar dolog.

ami viszont sokkal jobban zavar, hogy szétbasszák a cuccokat és nem takarítanak össze, de még csak nem is egy kupacba szórják vissza. gumis előtti parkolóba 60 négyzetméteren üvegszilánkok, műanyag darabok a parkolóba. aha, állj oda a kocsiddal. anyád.
tavaly vagy tavalyelőtt viszont kihívták a rendőröket egyszer. itt piknikeltek a konyhaablak alatt mint mindig, hát éjjel is csak ricsajoztak. rendőr ki, el nem vitték őket (röhögtem volna pedig nagyon) de legalább befogták.

nekem amúgy a bicajomat akarták megvenni most. nehéz és szép, feltűnő színű. hihetetlenek bázzeg. de láttam ma is a kocsidat Rocko, úgy néz ki az a kutyának se kell :D

Krisi 2010.08.11. 01:26:46

@martong: nagymamáméknál (400 fős falu) már évek óta nincs lomtalanítás. ha valakinek összegyűlik a sok lom akkor felhív egy telefonszámot, egyeztet időpont és kijön házhoz egy kukásautó amibe be lehet pakolni. nem tudom, hogy pénzbe kerül-e, de ha igen, akkor is megér pár ezrest pláne, ha a szomszédokkal összebeszélnek.
örülnék neki, ha ez mindenhol elterjedne, és nem az lenne, hogy egy hétig áll a bál és ellepik c-kategóriás állampolgárok a kerületet.

@streetsta: még pár éve volt, hogy tekertem a városban, és megláttam egy dísztárcsát a lomok közt, gondoltam leszedem róla a krómozott Opel emblémát, mert az mekkora jó már dekorációnak bárhová. éppen csak hogy ránéztem, már szólt is oda a cigányasszony, hogy "ezeröt". én meg láttam, hogy nincs kancigány a közelben, ezért elküldtem egy a-val kezdődő jelzős szerkezettel, gyorsan lepattintottam az emblémát és mivel bringával voltam el tudtam menekülni mielőtt odaér a rokonság :) azóta ezen röhögök, hogy más szemetét akarják árulni. bár inkább sírnom kéne.

Rocko- 2010.08.11. 07:37:28

@Halálos_fogkefe: persze hogy nem értek egyet a lezárással. a mi utcánk egyirúnyúsításával se. sőt, a párhuzamos parkoló, két irányú forgalmat is elbíró utcájának egyirányúsításával se. ennek ellenére a szabályok vonatkzonak rám is, rád is és ő rá is. én nem láttam se BTK-ban, se KRESZ-ben olyat, hogy "a nekem nem tetsző szabályokat nem kötelező betartani".

gumis: lehet megbeszélték direkt, generáljon forgalmat a gumisnak. :)
mondjuk az a gumis is külön téma...
az hogy kijöttek rendőrök, az jó. akkor asszem alkalmazni fogom én is. :)

kocsim: áá, dehogy, csak tudták, hogy egy magas kopasz állaté és nem mertek ránézni se. :D

Sam8888 2010.08.11. 10:11:29

Nálunk uccsó lomtalanítás:
Ágy felső része, egy rossz videoton tv és egy műanyagrekesz tele vacakokkal, üvegekkel.
Jön a paraszt bennszülött, kiborítja a láda tartalmát, üvegek szerteszét gurulnak, ágyról leveri kalapáccsal a nyitószerkezetet, mert az vas, a tv-t a járda közepén szétb@ssza, leveri a kécső végén lévő bizbaszt. Persze minden szanaszét. Szívem szerint összekötöztem volna a rohadékot és beraktam volna a lomok közé, persze akkor én vagyok a rasszista, meg különbenis többen voltak... :(

Sajti - Audiklub 2010.08.11. 10:17:51

Jahh azok a napok...
Már évek óta külön pakolok.
Fa, üveg, műanyag, fém.
Kupacok egymástól elválasztva, nem zsákban, lehetőleg jól látható egységenként.
Így nem túrják szét, annyira. Vállalható.
Általában a fém tűnik el először, utána a fa. Ez újrahasznosul! Ennek még örülök is. Környezetbarát megoldás. A műanyagok sose érdekelték a célközönséget, az üveg pedig többnyire egyben kerül a kukásautóba. Azt a kevés apróságot ami megmarad (a kukásautó után is) a háztartási szeméttel együtt küldöm a vesztőhelyre.
Szerencsémre kertes ház, a kertben kutya cirkál, láthatóan ellenszenves a napon erősen barnultakkal szemben.
De mindig van valami amit meglátnak idebent. Alkudozás megy hajj de mennyire.
Hát én se vagyok rest, ebben a világban MINDEN eladó, csak megkérem az árát!
- Audi? Érdekel tesó? Persze eladó, naná
- Hogy mennyi? Hát neked átlag áron 1.000.000, csak most csak ebben a pillanatban-
- Ejj, sokallod? hát mondj egy árat....
- Neeeem,meg nem hülyültem még, de mostanra 1.100.000-re nőtt az ára.
- Értem én, csóró vagy te is, én is pénzből élek.
- Hogy a másik? Azt olcsón megszámítom neked! Csak most csak ebben a pillanatban 900.000.
- Neeem a darab vasak nem eladók, és nem is lom, azt biza felhasználjuk.
- Hát biza, ingyen csak az van amit a kapun kívül találsz.
- Na kellemes továbbit, dolgom van nekem is bőven!

Sam8888 2010.08.11. 14:15:16

Most veszem csak észre, hogy a színesfém gyűjtők direkt van színes fémgyűjtőknek írva? :D

eml 2010.08.13. 03:03:54

Nálunk a lomtalanításkor a KMB és a polgárőrség folyamatosan kinnt van. Sokszor még a kapitányságról jönnek egyenruhák is.

És a lomisok (múltkor láttam) beérkezéskor udvariasan köszönnek a polgárőrnek, és megérdeklődik, este hány óra után tilos furikázni.

Rocko- 2010.08.13. 07:06:34

@eml: hova kell költözni? :)
süti beállítások módosítása