Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Mocskot a dízelnek

2009.03.18. 08:00 | csiky944 | 39 komment

Címkék: dízel autó technika kia renault clio gázolaj baromállat dci carens cdi

Mindenféle legendák járnak szájról-szájra és terjengenek a világhálón a CR dízelekről. Mert, hogy ugye azok szarok és nem bírnak ki annyit, mint a régiek, amikbe még vót' anyag. Meg az a csúnya befecskendező rendszer, ami olyan sűrűn elhányja magát és nem a legkisebb kiadás azt javíttatni, cseréltetni. 

Pont ezért kezd el az ember a CR dízel tulaj spórolni, minek következményeként elkezdi kannázni a jó kis dízelét. A polgár elfogad mindenféle gázolajat, amit csak felajánlanak neki. Nem számít, hogy az esetleg a szomszéd traktorjába lopta az utcabeli suhanc. Az sem számít, hogy a kannába - amiből burogat - azelőtt milyen mocsok volt.

Ez mind nem számít, mert most megvette 200-ért a gázolajat, lehet utazni olcsóér'. De ezután jön a bibi, mert megáll az autó. Mi lehet az oka? Pl ez:


(kattra nagyobb)

Igen, ez egy flakon, aminek az alján 2 centi vastag trutyi van. Egy Clio 1.5Dciből származik, annak is az üzemanyagtankjában lévő ü.a.szivattyúból. Merthogy eldugult. De annyira, hogy az autó menetközben leállt, a motortérben lévő kézi légtelenítő pumpa is teljesen összehorpadt. A tulajnak szerencséje volt, mert a motorig nem jutott el sok dzsuva és ott semmi sem károsodott. Egy tanktisztítással és üzemanyag rendszer tisztítással megoldódott a probléma.

Aztán amikor, az autó tulaja kérdőre lett vonva, hogy hol tankol, hát mit mire esküdözött? Hát persze, hogy prémiumot tankol mindig. Azután meg lett neki mutatva a kis flakon, hogy akkor ez mégis micsoda, csak csodálkozott. A válasz pedig egy hosszú Ő és utána a jól ismert Hát az úgy volt... .

Volt aki, még ezek után sem akarta beismerni, hogy valószínű a bizonytalan eredetű és tisztaságú gázolaj használata miatt kell 800 ezer Forintot az autójára költeni. Konkrétan az IFA-val érvelt, hogy Abba se vót se számítógíp se semmi, oszt mégis mindennee eement. De végülis aztán elismerte a bűnösségét. Bár nem hiszem, hogy meg is értette miért tiltott, az, amit művelt.

Végülis akkor, most az autó a hibás vagy a tulaj?

Sok hasonló esettel találkoztam én is, még többet hallottam kollégáktól. A "csak kúton tankolok" oktatóautó beöntőcsövébe szorult harisnyadarabtól (amivel a kannás nyálat szűrték) a krumplifőzelék-szerű plazmába fulladt üzemanyagszivattyúig bármi megtörténhet, ha a tulajdonos elég kreatív.

Kedvencem mégis a román állampolgár tulajdonában lévő, Németországban vásárolt, de osztrák rendszámú Kia Carens CRDI esete volt, amelyet magyar márkaszervízbe (hozzánk) szállított be az Assistance.

A tünet egyszerű volt: nem indul, ha mégis, akkor sántán jár, lefullad.

Autó elvileg garanciális, legalábbis szervízkönyve rendben, importőr visszaigazolja az érvényes jótállást. Lajos kollégám nekilátott az adminisztrációnak, nem kis papírmunkát hoz az internacionalizmus.

Persze ilyenkor nem csak mi dolgozunk, az importőrök is tologatják egymás között a költségeket. Márpedig abból akad bőven, az Assistance is csak akkor ingyenes, ha megáll a garanciális javítás. Így aztán szegény Lallert hívogatta a német Kia, az osztrák Kia, a magyar Kia, a román Kia... Kétszer-háromszor az ügyben maximálisan outsider szlovák Kia Assistance-tól is telefonált valami "Täträsän" beszélő, kekeckedő és értetlen muki, de az Omm volt az én kérésemre, hadd szórakozzunk már Lali lila arcán...

Aztán Jocónak feltűnt, hogy az oszták gázolaj igen furcsa szagú. Levettek egy kis mintát (vigyázzunk, szűrő után !!!), hagyták ülepedni, és kiderült, hogy az állaga is igen meglepő.

Nos, az kiderült, hogy a legmodernebb közös nyomócsöves motorok vasporos almaszósszal nem mennek. Természetesen a tulajdonos ragaszkodott ahhoz, hogy a teli tank gázolajat egy osztrák OMV-kúton szerezte be, pisztolyból tankolva, valahol Bad Scwarzentanken és Neue-Sparenfahren között. Visszagondolva persze nem is kételkedem a szavaiban, de pusztán azért, mert nem dolgom ez nekem.

Annál inkább az importőrnek, aki a közös nyomócső és a nyomásszabályzó cseréjének költségét, a szállítási- és munkadíjat nem állta. Tudtommal per nem lett belőle.

Persze, kinek-kinek szája íze és pénztárcája szerint, de megjegyzem, a kb. 40.000 km magasságában járó Carens gazdája valószínűleg ekkora megtett úton nem spórolt annyit a kannás tankolással, mint amennyibe a kis accident került.

- prokee -




Szerintünk : : (3/5)
Szerintetek : (0/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr32971609

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZON 2009.03.18. 08:35:43

Egy ismerősöm 94 táján azt a fűtőolajat töltötte a VW T4-be, amit az anyja olajkazánjának az ülepítőjéből engedett le. (Azt nem volt szabad megetetni a kazánnal) Szerény becslésem szerint 120% lehetett a paraffintartalma.Mindez télen...Nem is indult reggel a kocsi,elmentünk a benzinkútra dermedésgátlóért.Mondom a cimbinek,most már hiába önt a tankba bármit, az a szar végig beledermedt a rendszerbe! Erre a kutas (közepesen részeg volt):"Ezt
bármikor beleöntheted, mert ez MOLEKÁRIKUS!"

Petika 2009.03.18. 08:39:23

Sajnos mi is megszívtuk, nagynyomású szivattyú + 4 befecskendező cseréje lett egy egyszerű tankolásból (OMV, korábban BP kút). Soha nem tankoltunk bele "alternatív" üzemanyagot, tudván, hogy a CR dízel kényes jószág...

hdiuser 2009.03.18. 08:57:39

Hat éve, új kora óta használok egy CR-t, még nincs benne 100.000km. Minden tankolásról megvan a számla (shell, de nem sportdízel). Hidegen furcsán rázkódik a motor. Szervízben, azt mondják az egyik henger nem megy a porlasztó hibájából. Ára gyáriban 130.000/db, de a legjobb lenne mind a négyet cserélni. Mondom nekik, hogy az nem lehet: Mutassam a számlákat?
Erre ők: Ja kérem, ilyen a magyar gázolaj!
Most meg keressek elő fél misit, hogy kilábaljanak a válságból!
...................csögök

Rocko- 2009.03.18. 09:19:42

"Kétszer-háromszor az ügyben maximálisan outsider szlovák Kia Assistance-tól is telefonált valami "Täträsän" beszélő, kekeckedő és értetlen muki, de az Omm volt az én kérésemre, hadd szórakozzunk már Lali lila arcán..."
öhöhöhöh.
:)))

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.03.18. 11:17:04

Az a vicces, hogy a parasztnak hiába magyarázod, hogy nem lehet a CR dízelt így megtankolni, nem érdekli.

Jó példa erre az egyik helyi úriember, aki tud "szerezni" magának gázolajat, mert olyan helyen dolgozik, ahol heti 20 liter senkinek nem hiányzik.

A retkes tankból leszívott, még retkesebb kannába tankolt gázolaj csak rövid ideig olcsó. Szerintem.

Kifordított kacagány 2009.03.18. 11:40:48

"Kétszer-háromszor az ügyben maximálisan outsider szlovák Kia Assistance-tól is telefonált valami "Täträsän" beszélő, kekeckedő és értetlen muki, de az Omm volt az én kérésemre, hadd szórakozzunk már Lali lila arcán..."
hangfelvétel nincs?

a minap nézegettem a krazokat. idéznék. "Motorja "mindenevő", azaz bármilyen üzemanyaggal üzemeltethető, de a mindennapi használatra a dízel üzemanyag javallott."
szerintem ennek nem lenne gondja ezzel a trutyival sem:)
csak meg kell választani hozzá a helyes járművet.

guni 2009.03.18. 12:16:59

"valahol Bad Scwarzentanken és Neue-Sparenfahren között"

Ezen besírtam :D

ZsZ 2009.03.18. 17:58:05

há ezér' volt jó a kamrás 1.6TD a Transporterben, simán megspóroltam az autó árának a felét az első évben :)

zalkapone 2009.03.18. 20:29:44

Hű mennyi mindent tudnék én ehhez mondani...!

csiky944 2009.03.18. 20:48:54

@zalkapone: höhö
elkapol mindenkit illeték csalás miatt mi? :)

zalkapone 2009.03.18. 21:49:37

@csiky944:

Én inkább csak mulatni szoktam az ilyeneken. Nélkülem is van ilyenkor elég bajuk. De vannak jó sztorik! :-)

csiky944 2009.03.18. 21:51:56

@zalkapone: nah,az ilyenekre vevők vagyunk
akár meg is írhatjuk,ha mesélsz párat :)

zalkapone 2009.03.18. 22:14:55

@csiky944:

Volt egy kedves ügyfelünk, aki egy Chrysler Voyagerrel járt, klasszikusan bizniszelni. Volt egy kedvenc büféje, ahol a haverja gyűjtötte neki a "fáradt" olajat. Ment is a dolog jó hosszú ideig, mígnem felvettek egy új szakácsot, aki a reformkonyha híve volt. Jobban szeretett vajjal, és szójaolajjal sütni-főzni...

zalkapone 2009.03.19. 22:02:11

@Kifordított kacagány:

Időszakos elszámolásra mentünk egy őstermelőhöz, ő mesélte a következőt.
Aratási munkák folytak, ahol az egyik traktor elromlott. Késő volt, gondolták, hogy nyugodtan otthagyhatják, elvinni úgysem tudják. Reggelre találtak egy dízel (W123) Mercit a traktortól kb. 250 méterre. Elsőre nem értették. Aztán mikor a traktor a javítás után elindult, és megbillent hátra, megértették. A gangesz parti székelyek le akarták szívni a gázolajat, de mivel életükben nem dolgoztak, ezért a traktor elején lévő ballaszt-tartályt szívták le. Hiányzott is belőle vagy 100 liter víz... :-)

zalkapone 2009.03.19. 22:14:24

@csiky944:

És ez csak a jéghegy csúcsa... :-)

csiky944 2009.03.19. 22:15:50

@zalkapone: továbbiakat követelünk :)

zalkapone 2009.03.19. 22:24:16

@csiky944:

Ilyen alap "rántotthúsos" sztorit nem akarok elsütni, de volt egy aranyos néni, ha jól emlékszem, talán Vásárosnamény környékén, aki tényleg egyedileg oldotta meg a jövedéki adó mentes közlekedést. Ő nem használt olajat tankolt, hanem a legolcsóbb "gazdaságos" étolajat töltögette az autóba, kis higítással. Azt gondolta, hogy így nem lesz mögötte "rántotthús-szag"! :-)
Nem volt szívem felvilágosítani az ellenkezőjéről...

csiky944 2009.03.19. 22:28:57

Élhetőbb országokban nem foglalkoznak vele, hogy mivel jársz. Haver apja 3 havonta jár haza vagy még ritkábban angolból, kamionsofőr. Régebben egy gömbölyű 80-as 1,6tdi-vel járt. Természetesen a legolcsóbb étolajat öntötte bele ő is és keverte kb felesbe. Sehol nem állították meg a rántotthús szag miatt.

zalkapone 2009.03.19. 22:36:02

@csiky944:

Ezt nálunk is embere válogatja. Van, akin látszik a túlzott nemi élet hiánya...

csiky944 2009.03.19. 22:38:40

@zalkapone: akkor minden étolajjal járó tartson a kocsiba egy csomag pzs-t meg egy pornólapot,hogy a baszogatni óhajtó rendőr elvégezhesse szükségleteit? :D

zalkapone 2009.03.19. 22:43:56

@csiky944:

Nagyon, de tényleg nagyon halkan megkérdezem, hogy szerinted miért az asszonyokat küldik át a határon túlra tankolni? Főleg bizonyos más kultúrkörben szocializálódott emberkék esetében...

csiky944 2009.03.19. 22:50:28

Hánemtom
De amit mondtál,hogy a nemi életet nem él a bütykök egy része,hát kezdek félni. Nem szeretnék úgy járni,mint Zsanett :D

zalkapone 2009.03.19. 22:59:59

@csiky944:

Természetesen ide mindenki képzelje a South Park előtt elhangzó figyelmeztetést!
"Bármilyen hasonlóság létező személlyel..." :-)

csiky944 2009.03.19. 23:02:05

@zalkapone: Barbrady-vel az élen, lehet-e ő neki magyar megfelelője

zalkapone 2009.03.19. 23:03:29

@csiky944:

Határozott igen a válasz. Ismerem. Még úgy is néz ki! :-)

csiky944 2009.03.19. 23:07:06

@csiky944: "kérem távozzanak, nincs itt semmi szokatlantól eltérő" :)
az egyik indok, hogy nem mentem tovább rendész vonalon az az ilyen kollégák miatt volt :(

boibo 2009.03.19. 23:08:35

hosszasan gondolkoztam, ne álljak-e be rendőrnek
de tudjátok, ki menne ilyenek közé, mint pl ti is vagytok, egyenruhában :DP

zalkapone 2009.03.19. 23:11:33

@csiky944:

Szerencsére ez a "körzeti meghízott" típus lassan kipusztul!
Nálunk is az állomány 60-70%-a diplomás, több nyelven beszélő fiatalból áll. És nem bölcsészek, meg művelődés-szervezők (elnézést tőlük, nem sértés gyanánt, csak a szakmaiság miatt említettem), hanem jogászok, közgazdászok, illetve rendőrtisztit végzettek.

zalkapone 2009.03.19. 23:13:13

@boibo:

Köztünk jó helyed lenne, hidd el! Mi a hölgy kollégákat a tenyerünkön hordozzuk! :-)

zalkapone 2009.03.19. 23:22:04

@boibo:

Arról már ne is beszéljünk, hogy milyen jól nézünk ki! :-D

csiky944 2009.03.19. 23:23:56

@zalkapone: Bár hajatok az nincs :D
Na elteszem magam holnapra,kifolyik a szemem,megírtam a hétvégi szerelős irományt :)
Legyetek jók!

zalkapone 2009.03.19. 23:25:44

Viszont nagyon eltértünk az eredeti témától...
Gyakorlati példák igazolják, hogy az ukrán gázolaj 10% kerozin hozzáadásával a legjobb! Mondjuk a motor élettartamára nem kötnék fogadásokat...

boibo 2009.03.19. 23:36:48

@zalkapone:
most nem azért, de hogy milyen helyesek vagytok, az sokkal jobb téma
:DDDD :PPPP

Kifordított kacagány 2009.03.20. 07:27:35

azért én a tanulságos történeteken jobban szórakoztam:)

Rocko- 2009.03.20. 07:39:52

zalkapone 2009.03.18. 22:14:55
és a kedves ügyfél panaszkodott h most sült krumpli helyett pattogtatott kukorica szag van az autójában. :D

zalkapone 2009.03.19. 22:02:11
:DDDDD

zalkapone 2009.03.19. 22:24:16
lol.
remélem legalább dízelell higította. v azt se? :D

csiky944 2009.03.19. 22:50:28
majd kapsz parókát is. :D

zalkapone 2009.03.19. 23:25:44
kerozin, jézusom. :D

Zozzz 2013.03.18. 23:25:57

Jó régiek a hozzászólások de...
CR be, gázolajhoz 1deci/20 liter 2T olaj!!!
Minden tankoláskor!