Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Kecsken

2009.11.24. 09:00 | Sanyi. | 11 komment

Címkék: mazda autó technika barkács szerelés

Pardon. Szó sem lesz itt holmi német földön honos – magányos férfiak által gyakorolt - népszokásról amit olyan négylábúakkal fojtatnak melyek háziasítása a kőkorszakban történt, és ugyan hazánkban legelterjedtebb a nemesített fehér magyar tejelő kecske (Capra Hungaricum), a mostani poszt tárgya egy kevésbé elterjedt termék. Holott a működési elve valamelyest közelíthető a kecske tőgyének felépítésére.

Na most az utóbbi szegény viszonyok között is jelentős mennyiségű tejet termel, az előbbi azonban lesz*rja a keverékképzést, és viszonylag egyenletesen termeli a mannát – sokkal inkább a korral van összefüggésben a termés. A szőrös-szarvas háztáji teje igen tápláló összetételű, különösen gyermekek táplálékaként értékes, kis barátunk azonban olyasmit gyűjt, ami senkinek sem egészséges. Kiváltképp autónk szívórendszerére van rossz hatással.

Volt egy időszak Winkler pszichológusának életében, amikor sokat hallhatott arról, hogy: „Teljesen elégedett vagyok a tehén fogyasztásával, ez egy takarékos-gazdaságos-környezetbarát kocsi, csak az olvasók miatt próbálkozom fogyasztáscsökkentőkkel. Ha nem írnék (ITT és ITT és ITT és ITT), nem tudnék tankolni!"

Az egyik ilyen posztban jelentkezett egy zseniális magyar feltaláló, egy új szenzációs fogyasztáscsökkentő tartállyal. Sajnos igazából nem nagyon nézhetett körül, így nem tudhatta hogy képzettebb tuning körökben ez egy évtizedek óta alkalmazott szerkezet, és a fogyasztást ugyan nem csökkenti, ellenben legalább a gépjármű által generált környezet terhelést sem.

A „catch can” – mert ez a neve szerencsétlennek – egy olyan eszköz ami arra szolgál, hogy az eredetileg a szívósorba visszavezetett kartergázokat egy tartályba vezeti, majd a gázelegyben lebegő olajcseppeket összegyűjti, mint szájkendő a taknyot. Így ez az „olajsár” nem a szívósor belsejében és alkatrészein, hanem egy doboz alján rakódik le. A gázok eközben egy szűrőn át az atmoszférába távoznak.

Egy minőségi japán megoldás a Thrust (=Greddy) művektől.

Egy szónak is száz a vége, ez legfeljebb úgy védi a környezetet, hogy kevesebb papírpénz kerül forgalomba a megspórol fojtószelepek és nyomásérzékelők okán. Az őserdők pusztulásáról ennyit...

Akkor jöjjön, aminek jönnie kell.

Én is hasonló megoldással üzemeltetem a Mazdát. A gázok nincsenek visszavezetve, hanem kis méretű légszűrőkön át kilélegzi a motor a cuccot. Ezzel nem is volt baj egészen addig, amíg a volt időm adott időközönként mosni/cserélni a kis szűrőcskéket. Aztán lepasszoltuk a poloskát, és újra kifutott a romboló a világ tengereire. Időm az több nem lett, úgyhogy a szennyvíztisztító telep fala helyett a váltó tetején kezdett lerakódni a „sár”, mert időm az nem lett több, csak a kilométerek.

Nekem így. Eddig.

Na, ekkor jutott eszembe a kecsken. Régóta meg akartam már csinálni – rozsdamentes acélból -, de most gondoltam mielőtt szerkesztünk valami tutit, talán próbáljuk ki előbb lókoszt. Ok. Feladat adott. Kell egy lepárló bödön, csövek adottak, szűrő van.

Lepárlóbödön....lepárlóbödön....lepárlóbödön...

Szívem! Nem tudsz valam...ezazvazze!

A „kápis” doboznak több előnye is van. Könnyű. Praktikus fedéllel ellátott, ami ráadásul „gyári” gumi szimeringgel is rendelkezik. Ennyi. Ja, nem. Van füle is.

További teendőm annyi volt mindössze, hogy három darab megfelelő átmérőjű lyukat kellett a fedélre vágni, majd a nagyobbikhoz rögzíteni a mosható szűrőt.

Ezek után (duális) intubálás, és készen is vagyunk.


Rakjon bele homokot, gyöngykavicsot, vagy földcsakrarezonanciaát copfos barátom, a Csikós Zsolti.

Kíváncsian várom a tapasztalataimat...




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr551544949

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

martong 2009.11.24. 09:35:15

Nem fog az ott megolvadni?

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2009.11.24. 09:52:36

Lehet, hogy valami lé összegyűlik a dobozban, amit később jófajta saviubi szaftosításakor fel tudsz használni, devalószínű, hogy nem fog megfelelően működni a szarkezet. Nincs ugyanis kényszerpályára vezetve a lég, hogy a szeparáció megtörténjen-->kiváljon a nedű. De csak feltételezés, hogy a japó cucc sem egy szimpla saválló doboz, hanem van abban szép spirál pálya, vagy/és miegymás.

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2009.11.24. 10:25:37

2-0
Nem olvadt meg, és működik.
250 km

Ahol a doboz van a motortérben elég erős légáramlás van, ami nem hideg, de lényegesen hűvösebb a szelepfedél alatti levegőnél, ugyanakkor a csövekben már megkezdődik a kicsapódás, a belső túlnyomás meg a doboz felé tolja a cuccost. Olaj marad, gáz meg megy.
Most bódog vagyok, már csinálják is savállóból a véglegest.

Kifordított kacagány 2009.11.24. 10:58:11

ö, most nem leszek népszerű, meg minden, de fel kell tennem a kérdést, hogy ennek igazából mi értelme?
egyrészt környezetvédelmi szempontból a káros anyagok jelentős része ugyanúgy távozik légnemű formában, másrészt a motortérbe távozik, ott mindent összekenve, stb. jó, persze néhány ezer km alatt akár egy liter trutyi is összejöhet, ami amúgy az egyébként is halott és terméketlen aszfaltra csöpögne, csak kérdés, hogy ennek van-e bármilyen gyakorlat haszna, vagy sem. szerintem nincs és sokkal egyszerűbb lenne egyszerűen egy gumicsővel a motor alá, esetleg a kipufogóba vezetni az egészet.

EnergieQuality 2009.11.24. 13:46:25

nem is értem, a gyári mérnököknek ilyen miért nem jutott eszükbe?! :)

yeti 2009.11.24. 15:22:19

Ha megtelik egyszerűbb cserélni mint kitakarítani....feltéve hogy szeretitek a savanyúságot:)

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.11.25. 22:32:30

Ezt már szerintem kitalálták a 4t trabiban,wartburgban az a zöld kaniszter ugyanezt a feladatot látja el...

Oszt ráadásul gyár DDR

IQLight 2010.01.20. 15:13:07

Khmmmm....
Aszongya: Az egyik ilyen posztban jelentkezett egy zseniális magyar feltaláló, egy új szenzációs fogyasztáscsökkentő tartállyal.
- Nem vagyok feltaláló, ezt sehol nem állítottam.

Továbbá:
Sajnos igazából nem nagyon nézhetett körül, így nem tudhatta hogy képzettebb tuning körökben ez egy évtizedek óta alkalmazott szerkezet...
- Igazából jól körülnéztem, amit le is írtam az oldalon: "Néhány ötletet találtam, ami mentén elindulhattam: oil separator és catch can. (A sok-sok képből kiderül, hogy számos megoldás létezik, az enyém csak egy a sok közül, a hazai beszerzési forrásokra támaszkodva.)"

Valamint:
...és a fogyasztást ugyan nem csökkenti...
Javaslom az Ivymike által linkelt oldalamat elolvasgatni, ott van elég sok tapasztalat leírva.

És még:
...ellenben legalább a gépjármű által generált környezet terhelést sem.
- Ha a szabadba engeded, akkor valóban nem, de ha összegyűjtöd és olajcserekor leadod, akkor igen. Azért azt magad is beláthatod, ha valamit nem égetsz el a hengerekben, hanem veszélyes hulladékként kezeled, akkor az kevesebb környezeti terheléssel jár.

Egyébként a megoldás tetszetős, emlékeztet vomit egypontnullás dunsztosüvegére. :)
süti beállítások módosítása